اصطلاح کردنزا( بوفه )فقط کلمه دیگری برای توصیف بوفه چوبی مدرن است ، یا حداقل امروز شرایط را اینگونه می بینیم . زمانی بود که این کلمه  کرندزا عملکرد بسیار خاصی داشت که آن را از سایر مبلمان چوبی مشابه متمایز می کرد و چندی پیش در مورد آن به طور مفصل صحبت کردیم . هنوز هم ، حتی در آن زمان نیز نمی توانستیم به وضوح بگوییم که چه چیزی بوفه مدرن را خاص می کند و حقیقت این است که ما حتی نباید سعی کنیم این تمایز را قائل شویم زیرا دیگر در مورد آنچه امروز می توانیم در بازار پیدا کنیم ، صدق نمی کند . با این اوصاف ، بیایید نگاهی به برخی از واحدهای معتبر بیندازیم.

اولین موردی که امروز برای شما انتخاب کردیم کابینت چوبی جنگل است . این یک قطعه با شخصیت و نام زیبا است که در واقع چیزهای زیادی در مورد آن می گوید . این کابینت چوبی دارای سه کشو و یک واحد ذخیره سازی مربع و فاقد اتصالات قابل مشاهده است . در قسمت جلویی آن آبنوس ماکارسری که به صورت عمودی گذاشته شده است ، یک الگوی گرافیکی بی نقص ایجاد می کند . علاوه بر این ، یک الگوی برگ جنگل برای یک کنتراست که برجسته است ، طراحی را تحت تأثیر قرار می دهد.

بوفه اوتلو
بوفه اوتلو

بوفه اوتلو دارای پای برنجی قدیمی و الگویی پیچیده و گرافیکی است که دو طرف دراورهای آن را می پوشاند و مرکز آن را ساده و ظریف می کند . در قسمت زیرین کشوها از پوست بره صورتی پاستلی استفاده شده و در کل کابینت شما از روکش لاک ساتن دستی استفاده شده است.

کشوی چوبی چاتون
کشوی چوبی چاتون

به این کشوی ساده و شیک چوبی چاتون گفته می شود. این چیزی است که انتظار دارید در یک اتاق خواب بلکه در یک اتاق نشیمن یا یک راهرو ببینید . این واحد از چوب خاکستر ساخته شده است و دارای یک قاب قابل مشاهده در برنج آنتیک یا فولاد سیاه شده است که دارای اتصالات متناسب با آن است . قطعات چوبی نیز با چندین رنگبندی مختلف ارائه می شوند.

گرچه بوفه لاپیز
گرچه بوفه لاپیز

گرچه بوفه لاپیز مانند یک واحد به نظر می رسد ، اما در واقع ترکیبی بین دو ماژول جداگانه است . به لطف جلای فولاد ضد زنگ صیقلی که مانند آینه عمل می کند و ترک های تزئینی که مجموعه ای از طرح های طلایی را نشان می دهد ، جذاب و ارزشمند به نظر می رسد . فضای داخلی کابینت با روکش چوب ریشه صنوبر پوشانده شده است.

بوفه چوبی چند منظوره
بوفه چوبی چند منظوره

علیرغم ماهیت بالقوه پرمدعا بودن این اصطلاح ، لزوماً اثری از مبلمان بسیار پیچیده یا مجلل نیست . در واقع ، بسیاری از طراحی ها بسیار متنوع ، چند منظوره و ظاهری معتدل دارند . این یکی را که توسط فالوچو طراحی شده است بررسی کنید. فضای ذخیره سازی زیادی در داخل کشوها و ماژول های مرکزی خود ارائه می دهد و به اندازه ای زیبا و ساده به نظر می رسد که در انواع دکورها و فضاها گنجانده می شود.

بوفه شیک مایا.
بوفه شیک مایا.

مایا را ملاقات کنید ، بوفه ای شیک ، با شکلی ساده ، مستطیلی و الگوی گرافیکی خطوطی که در قسمت جلوی آن چاپ شده است . می توانید چوب بلوط روشن یا گردو انتخاب کنید و می توانید از آن به عنوان بوفه یا میز کنسول در اتاق های نشیمن ، دفاتر کار ، حتی اتاق خواب ، راهروها و اتاق های غذاخوری استفاده کنید.

نمونه طرح های مدرن بوفه چوبی
نمونه طرح های مدرن بوفه چوبی

جایو کرندزا ( یا میز کنسول ، به هر حال می خواهید آن را صدا کنید ) بخشی از مجموعه ای است که توسط ردولف دوردنی طراحی شده است . طراحی آن چوب و سنگ مرمر را به شکلی ساده و در عین حال کاملاً گویا ترکیب می کند . اضلاع زاویه ای شخصیت و جذابیت معاصر قوی را به واحد بخشیده است که توسط مینیمالیسم کلی طراحی بیشتر مورد تأکید قرار می گیرد.

 طرح های مدرن بوفه چوبی هارالد
طرح های مدرن بوفه چوبی هارالد

هم آینه دودی و هم نسخه چوبی بوفه هارالد 240 بسیار زیبا و شیک است که هرکدام به روش خاص خود هستند . قاب این واحد از چوب گردوی کانالتا ساخته شده و فضای داخلی آن به صورت دو ماژول نگهداری درب و دو کشو ساخته شده است . این میز شیک توسط کارلیو طراحی شده است.

مبلمان بالزاک
مبلمان بالزاک

بالزاک یک مبلمان بسیار هنری است که ترکیبی از یک ساختار مقاوم و جذابیت بوهمی است . دقیقاً کرندزا نیست اما یک بوفه یا کابینت معمولی هم نیست . این کاملا چیز دیگری است . به نظر می رسد بدنه واحد از ماژول های دایره ای انباشته ای ساخته شده است که برای نشان دادن کشوها باز می شوند . از قسمت بالایی می توان به عنوان محل گذاشتن تزئینات استفاده کرد . می توانید دو یا سه واحد دیگر را کنار هم قرار دهید تا قطعه بزرگتری شبیه به میز کنسول ایجاد کنید.

جورجیو بوفه کرندزا دیگری است که دارای ساختاری کاملاً مقاوم است اما به نظر نمی رسد . این طرح بر زیبایی طبیعی چوب تأکید می کند و نقایصی را که آنها را به نقوش تزئینی زیبا تبدیل می کند ، برجسته می کند . جبهه های کشو مانند امواج منحنی می شوند و مانند واحد ظاهری پویا دارند.

بوفه خدای شراب رومی
بوفه خدای شراب رومی

این بوفه به نام خدای شراب رومی ، باخوس نامگذاری شد و طراحی آن ارتباط آنها را نشان می دهد . این واحد از طرحی الهام گرفته از فرم بشکه ساخته شده است . یک قاب منحنی ساخته شده از فولاد ضد زنگ و یک سری درب های چوبی وجود دارد که باز می شوند تا فضای ذخیره سازی داخل آن مشخص شود.

 بوفه چوبی الیزابت
بوفه چوبی الیزابت

این الیزابت است ، یک بوفه بسیار شیک با فرم ساده ، مستطیلی و شخصیت بسیار جذاب . این یک طراحی ظریف و برازنده است ، با ورق های نازک فلزی که شکل آن را مشخص می کند و جلوه ای شفاف که یادآور پارچه های سبک است . این واحد زیبا را در امتداد دیوار ورودی یا اتاق نشیمن ، همراه با یک قطعه زیبا از آثار هنری ، به تصویر بکشید.

نیوسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : بوفه چوبی ، کنسول با چوب گردو

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us