تابلوی در مسیر صلح اثر محمود فرشچیان رونمایی شد.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، پیش از رونمایی از تابلو در مسیر صلح که شامگاه سه شنبه (۳۱ شهریور) برگزار شد، حسن صائب نماینده استاد فرشچیان پیام وی برای این مراسم را قرائت کرد. این مراسم که با حضور افتخار حسین عارف، رییس موسسه فرهنگی اکو، مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف، محمود […]
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، پیش از رونمایی از تابلو در مسیر صلح که شامگاه سه شنبه (۳۱ شهریور) برگزار شد، حسن صائب نماینده استاد فرشچیان پیام وی برای این مراسم را قرائت کرد.

این مراسم که با حضور افتخار حسین عارف، رییس موسسه فرهنگی اکو، مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف، محمود صیدانلو رییس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری، صائب نماینده استاد فرشچیان و فربد ترین پیشه رییس هیات مدیر تعاونی هنرمندان برگزار شد.
در ادامه مراسم فربد ترین پیشه با اشاره به اینکه صلح برای یک یا چند روز نیست بلکه برای تمام زمان ها و مکان ها است، گفت: امروز به عنوان روزی برای آغاز کمپین هنرمندان و حامیان صلح در ایران شناخته خواهد شد.
رییس هیات مدیر تعاونی هنرمندان بیان داشت: ما دانش نامه صلح ایران را تا ۳۰ شهریور سال آینده مصادف با روز جهانی صلح آماده و رونمایی خواهیم کرد.
وی از برگزاری ۵ جشنواره درباره موضوع صلح نیز خبر داد و گفت: جشنواره سینما، پوستر و عکس، تئاتر، موسیقی و ادبیات را برای علاقه مندان به این رشته های هنر و صلح برنامه ریزی کرده ایم که آنرا به صورت بین المللی برگزار خواهیم کرد.
ترین پیشه همچنین از برگزاری ۲ رالی داخلی و خارجی نیز خبر داد و توضیح داد: رالی داخلی را از تهران به تنکابن و با حضور هنرمندان ایرانی ۱۶ مهر ماه برگزار خواهیم کرد. رالی خارجی نیز از مسیر تهران- ژنو است که در بین راه از هنرمندان کشور هایی که در مسیر حضور دارند به این مراسم اضافه خواهند شد.

به گزارش این خبرگزاری، مهتاب کرامتی ،دبیر کل کمپین هنرمندان حامی صلح در مراسم رونمایی از تابلوی در مسیر صلح استاد فرشچیان اظهارداشت: ما اینجا گردهم آمده ایم تا در خصوص نهادینه شدن مفهومی بزرگ تلاش کنیم که قرن ها برای رسیدن به آن میلیون ها و چه بسا میلیاردها انسان کشته شده اند و چه جنگ ها و چه آسیب هایی را برای بشریت به وجود آمده است.
صلح از درون خویشتن شروع می شود همانگونه که هنر از درون آدمی می جوشد بنابراین هر دو همواره با هم در یک مسیر و لازمه تکمیل هم هستند.
کرامتی افزود: آری فرهنگ و هنر ایرانی مظهر صلح جهانی است و از این مفهوم متعالی می توان به ژرفای اندیشه ایرانیان دست یافت.
این بازیگر سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: ما اینجا جمع شده ایم تا در یک اقدام منحصر به فرد اعلام کنیم وسعت روز جهانی صلح را از یک روز به تمامی مدت ایام سال باید افزایش داد.
در ادامه این مراسم افتخار حسین عارف، رییس موسسه فرهنگی اکو با اشاره به اینکه صلح هنگامی متعالی است که در یک فرایند برای انسان شکل می گیرد گفت: صلح بستگی دارد به مفهومی که در هر انسان به نوعی تبدیل به پندار می گردد و هنوز شاید مفهومی آرمانی یا واقعی بودن آن برای انسان مشخص و یا معین نیست.
وی افزود: صلح مهمترین نیاز بشر امروزی است چرا که بشر امروزی خسته از جنگ ها و تنش ها، حسرت ها و دریغ ها است.
وی گفت: ملت و کشورها و اکو نیز که بزرگترین قربانیان این مفهوم بزرگ بشری هستند به احترام این روز می ایستند.حسین عارف خاطرنشان کرد: قسمت اعظمی از تاریخ جهان برگرفته از کشورهای اکو است زیرا که وسعت زیادی از اندیشه، عرفان و تمدن در این نقطه از جهان برای بشریت به ارمغان آمده است.
رییس موسسه فرهنگی اکو با تاکید بر اینکه صلح نیاز امروز بشر است، بیان داشت: اتفاقا اکو در این مجال پرهزینه ترین منطقه جهان بوده و نقشی به سزا در ایجاد آن دارد و هنرمندان ایران در این کمپین به درستی از آن بهره جسته اند.
به گزارش ایرنا، در پایان مراسم از نخستین تمبر صلح در دنیا با حضور مهتاب کرامتی و مهدی ناد علی مدیر عامل تعاونی هنرمندان معاصر رو نمایی شد.خبرنگار فرهنگی ایرنا

WhatsApp us