تاریخچه خانه چوبی پیش ساخته

چوب از قدیمی ترین مواد باستانی در سیاره ما است. ساخت خانه های چوبی سنتی طولانی دارد. تحولات دهه های اخیر و همکاری بین چوب و فن آوری های مدرن، ساخت خانه هایی با کیفیت بالا را امکان پذیر ساخته است.
سیستم ساخت و ساز بدنه ها بصورت مدولار ، روش معمول در ساختمان های پیش ساخته است. این چوب و قطعات به منظور حمایت از عناصر کل ساختمان مونتاژ می شود. درون دیواره ها با مواد عایق پر شده و از خارج پوشیده شده با پانل ها (چوب، گچ تخته، الیاف گچ، و غیره). به لطف ترکیبی از مواد مختلف و تکنیک های مختلف ما بهینه سازی خواص حرارتی و صوتی عایق، و همچنین آب و برق را در داخل ساختمان از قبل برنامه ریزی و یک سازه 100% عایق با کیفیت بالا را قابل اجرا کرده ایم .

برای بعضی از متخصصان، تاریخ ساخت خانه های پیش ساخته در قرن دوازدهم ریشه دارد و شیوه ساخت و ساز بسیار شبیه به سیستم کنونی است. حتی پس از آن بخش های فردی از خانه پیش ساخته شده و سپس به محل ساخت و ساز منتقل شد. از لحاظ تاریخی، ایده پیش ساخته لئوناردو داوینچی ، که در سال 1494 یک خانه متحرک برای پارک دوشس ایزابلا Sforza طراحی کرد، تاسیس شد. یک نمونه از این که چگونه یک خانه پیش ساخته به سادگی امکان پذیر است!

بنابراین امروزه مواد  خام به ساختمان  منتقل نمی شوند، اما اجزاء ماشینکاری شده و در حال حاضر از پیش ساخته شده اند. علاوه بر این، در حال حاضر تولید با دقت کامپیوتری در کارخانجات محافظت شده از هوای بد فراهم می شود که کیفیت بالاتری دارد.

انواع خانه ها، فضاهای مفهومی مدولار، صرفه جویی در انرژی

بحران اقتصادی و جنگ جهانی دوم توسعه ساخت و ساز پیش ساخته در اروپا را تسکین داد. با این وجود، در سوئد پس از جنگ، 40 درصد از تمام خانه های تک خانواده، پیش ساخته بودند.

همانطور که در بسیاری از کشورهای دیگر، در دوره پس از جنگ نیز در اتریش و آلمان نیاز به فضای زندگی بود. بنابراين خانه های ساده با ابعاد و ديوارهاي كمتر از 10 سانتيمتر ( غیر استاندارد ) ساخته شده اند. این خانه های زشت اساسا یک ساخت و ساز اشتباه بود و خسارات زیادی به وجود اورد .

با تشکر از تحقیقات مداوم، مطالعات بی شماری و آزمایش مواد جدید، امروزه خانه های چوبی پیش ساخته، یک کار عالی است. تغییر لازم است ( دایناسور ها منقرض می شوند ) که نه تنها با توجه به کیفیت مواد، اما به لطف تطبیق پذیری و اجرا از مدل های مختلف باعث شد این تحقیقات به سرانجام برسد .

خانه های پیش ساخته قادر به پاسخگویی به نیازهای بیشتری هستند  می خواهیم از نظر کیفیت مسکن، حرارتی و عایق صوتی، دارای کیفیت نسوز بودن چوب و ثبات در برابر هر گونه پدیده جوی و زلزله , مسکن امن ترین از همه جهات ایجاد شود ,  آنها به طور کامل با دستورالعمل های سیاست در زمینه صرفه جویی در انرژی، سازگاری با محیط زیست و پایداری مطابقت دارند.

امروزه در اتریش، هر خانه نیمه جدا شده از یک خانه پیش ساخته است.

فردیت از لطف پروژه به طور فزاینده تکنولوژی بهتر از پیش، با کیفیت بالا و استانداردهای فنی بالا، قیمت رقابتی ، عملکرد و کارایی : این تنها برخی از ویژگی های است که باعث می شود تا یک خانه پیش ساخته یک محصول برای پاسخگویی به تمام نیاز های انسان باشد .

ساخت خانه چوبی 

گروه صنایع چوب و هنر ایران زمین با بیش از 57 سال سابقه کار هنوز هم به دنبال تحقیق و روش های جدید برای اجرای خانه های چوبی است .

در این بخش سعی داریم تاریخچه و روش های مختلف ساخت کلبه های چوبی را درج کنیم . البته بدلیل کپی برداری بخش های فنی و خسته کننده آن را برای خودمان نگاه می داریم و بخشهای شیرین و داستانی را برای شما درج می کنیم .

کلبه شکار (( Jagdhaus کلبه شکار))

کلبه شکار

کلبه شکار

ساخته شده توسط Wenzel Hartl در سال 1910

سری سازی و تولید انبوه ساختمانهای چوبی  در آمریکا در سال 1910 اغاز شد . در قرن هجدهم، مهاجران شروع به ساخت قطعات پیش ساخته برای ساخت سریعتر خانه های خود کردند. در سال 1833، یک نجار انگلیسی، هربرت مامینگ، کشتی را به استرالیا در جعبه های بزرگ از ماژول های پیش ساخته برای ساخت سریع خانه های مسکونی فرستاد.

در اتریش، ونزل هارتل اولین خانه پیش ساخته خانواده خود را به مناسبت نمایشگاه شکار 1910 در وین برگزار کرد.خانه ای که “Jagdhaus” نامیده می شود (شکارگاه تسلیحاتی)، که هنوز در منطقه ناتو اتریش است.

در آلمان، در نمایشگاه بین المللی در اشتوتگارت در سال 1927، معمار والتر گروپیوس، بنیانگذار جنبش “باوهاوس“، برای اولین بار خانه های مونتاژ شده و آماده را به نمایش گذاشت . هنرمندان بزرگی با همدیگر یک کارخانه تولید خانه های متحرک و پیش ساخته را راه اندازی کردند .

. Wachsmann در حال حاضر یک سیستم پیش ساخته در آلمان در سال 1925 را توسعه داده است. معروف ترین مشتری او آلبرت انیشتین بود .

 

WhatsApp us