درود بر شما

اطلاعات درباره قیمت چوب کاج

تخته کاج روسی ( نراد یولکا )

یکی از کاربران سایت سوالی درباره ارزانترین چوب پرسیدند و تصمیم گرفتیم اطلاعات درباره چوب کاج روسی را در یک صفحه درج کنیم .

سوال : ارزانترین چوب در ایران چه چوبی است ؟

تخته کاج روسی

سلام , به نوعی میشود گفت تخته کاج روسی از همه چوبها ارزانتر است و کیفیت خوبی هم دارد ولی از نظر ابعاد یه مقدار محدودیت دارد . اما در ادامه میخواهم یک موضوع را مشخص کنم که در اصل قیمت کاج روسی از چوبهای ایرانی بالاتر است ولی بدلیل سایز مخصوص به خود و طول 6 متر بیشتر ابعاد را سایز میدهد . در حالی که الان چوب درخت تبریزی هر متر مکعب است و خیلی ارزانتر از متر مکعب چوب کاج است ولی بدلیل قد کوتاه دور ریز آن زیاد است و به نوعی بعضی اوقات میبینیم با چوب کاج هم قیمت می شود . بخصوص که کیفیت چوب روسی از تبریزی بسیار بالاتر است .

چوب کاج٬ چوب کاج روسی٬

تخته های کاج روسی که از کشور روسیه وارد ایران می شوند دارای سایز های مختلفی هستند . بدلیل تنوع ابعاد و قیمت متوسط این چوب دلیل معروفیت و همه گیر شدن آن در جهان است .

ابعاد تخته کاج روسی

ابعاد تخته های کاج روسی  شامل :

طول تخته های کاج روسی  600 سانتی متر 400 سانتی متر

عرض تخته های کاج روسی  12.5 سانتی متر  15 سانتی متر 20 سانتی متر 25 سانتی متر و به ندرت تخته هایی با عرض 30 سانت هم وارد می شوند

ضخامت انواع چوب کاج روسی  2.5 سانتی متر 5 سانتی متر 6.3 سانتی متر 7.5 سانتی متر

ابعاد تراورس های کاج روسی :

متاسفانه تراورس های کاج روسی خیلی کم وارد می شوند . این چوب ها بسیار مناسب ساخت خانه های چوبی هستند . از خصوصیات این تخته ها میتوان به روغنی بودن این چوب ها اشاره کرد . این تخته ها دارای ترک هایی بطور طبیعی است .

ابعاد تراورس کاج روسی

8*10 سانتی متر

10*10 سانتی متر

15*15 سانتی متر

20*20 سانتی متر

از قیمت تراورس خارجی فعلا اطلاعی در دسترس نمی باشد .

با تشکر از توجه شما

WhatsApp us