تخت خواب چوبی گزینه ای مناسب جهت سرویس خواب

تخت خواب چوبی : نکات بسیار مهم

خواب خوب برای حفظ سلامت و تندرستی از شروط لازم می باشد. اگر شما خواب خوبی نداشته باشید، فردا که از خواب بیدار می شوید، آماده انجام فعالیت نیستید.

موضوع دیگری که به همان اندازه مهم و درخور توجه می باشد، این است که بهره گیری از کالای خواب غیر استاندارد و نامتناسب در دراز مدت باعث ناراحتی هایی مثل کمردرد، گردن درد و درد شانه می شود. 

جالب است بدانید ما انسان ها تقریبا یک سوم عمر خود را در خواب سپری می کنیم. بنابرین خواب موضوع مهمی است که باید قدری بیشتر به این مهم بپردازیم. ثابت شده است که استفاده از وسایل راحت و استاندارد به بهداشت خواب می افزاید.

بهداشت فیزیکی خواب

باید به این نکته بسیار مهم اشاره نماییم که اگر لوازمی از قبیل تخت خواب، بالش و تشک متناسب و خوب باشند، کیفیت خواب شما هم بالاتر خواهد رفت.

شما قادرید به راحتی با دقت در انتخاب کالای خواب خود از عوارضی که برشمردیم اجتناب ورزید. پس دانستن این موارد برای هر شخص لازم و ضروری می باشد.

از نظر پزشکی و آناتومیکی (علم تشریح بدن) استفاده از تخت خواب های فنری به هیچ وجه توصیه نمی گردد. زیرا کمر در حالت ایده آلی از نظر آناتومیکی قرار نمی گیرد.

بهداشت روانی خواب

متاسفانه، امروزه مشکلات خواب با ابعاد روانی از قبیل بی خوابی، نداشتن خواب آرام، بیداری مکرر حین خواب، قفل شدن فک ها هنگام خواب بسیار شایع می باشند.

بسیاری از افراد که سنت گرا می باشند و با وسایلی که از طبیعت تهیه می شوند، قرابت بیشتری دارند از دیدن تخت خواب چوبی که با چوب به کار رفته در دیوارکوب اتاق خواب و یا میز توالت موجود در آن در هماهنگی است، احساس آرامش می کنند.

این نکته مورد وثوق است که محیط پیرامون ما تاثیر شگرفی بر حالات ما دارد. محیط خواب هم باید برای ما آرامش بخش باشد. مسلما رعایت نکات روان شناسی خواب در داشتن خواب راحت موثر و مفید خواهد بود.

تخت خواب های چوبی

تخت خواب های چوبی سطح مسطح و مستحکمی را جهت خواب به شما ارائه می دهد که برای کمر مفید است. چنین سطحی از کمر درد جلوگیری می کند و به رفع خستگی کمر حین استراحت کمک می کند.

هم چنین تخت خواب های چوبی دارای تنوع خوبی از نظر مدل ساخت، رنگ و اندازه می باشند که به آسانی با دکور اتاق شما قابل ست کردن می باشند.

بهترین تخت خواب های چوبی، انواعی هستند که از چوب مناسب تهیه و ساخته شده باشند.

از نظر چوب شناسی و بیوگرافی چوب ها، هر جوبی مناسب ساخت وسایل خاصی می باشد. چوب خوب برای خواب از چوب هایی تهیه می گردد که ضمن داشتن استحکام لازم برای خواب، دارای سطح نرمی هم باشد.

چوب درختانی از قبیل چوب راش بلوط کاج زرد، صنوبر سفید، توسکای اروپایی سیاه و چوب درختانی از این قبیل برای تهیه تخت خواب مناسب می باشند. به علاوه برای ساخت تخت خواب ارزان قیمت از چوب های نئوپان هم استفاده می گردد.

انواع از نظر ابعاد و تعداد افراد استفاده کننده

تخت خواب ها اصولا به صورت یک نفره، یک ونیم و دونفره موجود می باشند.

سایز تخت خواب برای فرد و یا افراد استفاده کننده می بایست متناسب باشد. به عنوان مثال از نظر چاقی و لاغری و طول قامت فرد باید تطابق خوبی با تخت برقرار شود و مثلا پای شخص خارج تخت قرار نگیرد.

کالاهای جانبی تخت

متخصصین ارتپدی توصیه می کنند که تشک خواب حالت فنری نداشته باشد و قابلیت ارتجاعی مناسب و استانداردی داشته باشد. اینگونه، اعضای بدن حین خواب تحت کشش قرار نمی گیرند.

همچنین وقتی روز بعد، از خواب برمی خیزیدعضلات بدن احساس گرفتگی و تنش نخواهند داشت.  

بالش هم بایر عرض سر و گردن را پر نماید.

پتو و پوشش شما هم در هنگام خواب می بایست متناسب با فصل و دمای محل و طبع فرد تعیین و انتخاب شود.

به علاوه می توان برای افرادی که از ناراحتی های استخوانی و عضلانی رنج می برند، طبق گفته پزشک متخصص ارتپد و یا فیزیوتراپیست مجرب، به طریقی خاص تخت را طاحی نموده و ساخت.

بنابر آنچه گفته شد می بینید انتخواب کالاهای خواب به سایز وحالت های بدن بستگی دارد.

برای دیدن انواع تخت خواب ها و یافتن تخت مناسب با سلیقه خود به کانال پیام رسان ما مراجعه نمایید.

گالری تصاویر تخت خواب چوبی

موضوعات مرتبط با واژه تخت خواب :

  • 9 طرح تخت خواب چوبی منحصر به فرد + ایده تخت خواب مدرن
    مجموعه تخت‌ خواب‌ های چوبی منحصر به ‌فرد ما طراحی مدرن را با عناصر سنتی ترکیب می‌ کند و تخت خواب ‌های ما مطمئناً در اتاق خواب شما ظاهری جذاب خواهند داشت
  • تشک دو نفره و قاب تخت خواب
    در مقاله های قبلی به مواد ساخت تشک دو نفره پرداختیم که در این مقاله بیشتر در مورد قاب تخت صحبت می کنیم .
  • مزایای تخت خواب چوبی , تخت خواب کشو دار
    این مقاله شما را در انتخاب تخت خواب چوبی راهنمایی می کند . باید دید که آیا مزایای تخت خواب چوبی ارزش خرید یک نمونه از آن را دارد یا خیر . شاید نتوان کمبودهای آن را نادیده گرفت .
  • 25 تخت کودک و نوجوان که اتاق عادی را به جادویی تبدیل می کند
    جایی خواندم که کودکی ذاتاً جادویی است . من بر این باورم که – تخیل ، نگاه تازه و شگفت ‌انگیز کودک ، از آنچه برای ما بزرگ ‌سالان امری روزمره و عادی است ، جادو می ‌آفریند
  • 20 نوع تخت خواب شیک و دخترانه برای اتاق شما
    هر دختری یک شاهزاده خانم است و والدین همیشه می خواهند بهترین ها را برای دختران شان ارائه دهند . یکی از راه های انجام این کار این است که اتاق خواب فانتزی و شیک خود را با انتخاب های درست زیباتر کنید .
  • 12 نکته ایمنی اتاق خواب برای سالمندان
    همه مردم تمایل دارند تا زمانی که ممکن است به طور مستقل در خانه های خود زندگی کنند. اما برای بسیاری از آمریکایی‌های مسن، عواقب یک سقوط قابل پیشگیری، بسیاری از سالمندان را مجبور می‌کند به مراکز زندگی یا خانه‌های سالمندان نقل مکان کنند.

با تشکر از توجه شما

WhatsApp us