تخت چوبی کینگ سایز

تخت کینگ چیست ؟

تکان خوردن، چرخیدن، غلت زدن، خروپوف و سایر مزاحمت‌های شریک زندگی می‌تواند باعث شود که شما خواب باکیفیتی را نداشته باشید؛ بنابراین، بهترین راه برای حل این مسائل چیست؟ یک تخت بزرگتر. یک تخت چوبی کینگ سایز ممکن است تمام آنچه که شما نیاز دارید باشد. در این مقاله به تمامی ویژگی‌های تخت‌های چوبی کینگ سایز می‌پردازیم؛ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تخت کینگ چیست ؟
تخت کینگ چیست ؟

تاریخچه تخت چوبی کینگ سایز

تخت چوبی کینگ سایز همیشه هم محبوب ترین تخت برای زوج ها نبوده است. در حقیقت در دهه 1940، اکثر آمریکایی ها روی تخت ‌های دوقلو می‌خوابیدند. در ابتدا این نوع تخت خواب برای افراد مشهور ساحل غربی تولید می‌شد، تختخواب کینگ سایز کالیفرنیا، اولین بازیگر اصلی در بازار بود که در نهایت به اندازه استاندارد کینگ سایزی که امروزه می‌ شناسیم، تبدیل شد.

در دهه 50، اندازه بزرگتر این تخت محبوبیت پیدا کرد. دلیل عمده این تغییر به تخت های بزرگتر این بود که، در واقع آمریکایی ها با گذشت زمان بزرگتر شدند و برای جای گیری به فضای بیشتری نیاز داشتند. در سال 1900، تنها 4 درصد از مردان آمریکایی قدی بلندتر از شش پا داشتند، اما تا سال 1959 این میزان به 20 درصد افزایش یافت و زنان نیز تقریباً با همان میزان، قد بلندتر شده بودند. در دوران رونق اقتصاد پس از جنگ جهانی دوم، این آمریکایی های بزرگ در حال خرید خانه های بزرگ در حومه شهرها بودند و از پر کردن آن ها با تخت و مبلمان بزرگ لذت می ‌بردند.

 تخت چوبی کینگ سایز
تخت چوبی کینگ سایز

مزایای تخت چوبی کینگ سایز

بسیاری از افراد از بی خوابی رنج می‌برند، تنها به این دلیل که شب‌ها برای خواب راحت مشکلات زیادی دارند. خوابیدن بر روی یک تخت کوچک و شلوغ، خیلی دشوار است. یک تخت کینگ سایز با سطح بسیار بزرگ، خوابیدن را در طول شب راحت تر می‌کند.

  • فضای زیاد سبب می ‌شود که راحت دراز بکشید و خون در بدن شما بهتر جریان پیدا کند.
  • کمتر به دلیل فضای تنگ از خواب بیدار می‌ شوید.
  • این فضای بزرگ باعث می‌ شود که پاهای خود را کاملاً آزادانه دراز کنید.
  • وقتی در کنار شریک زندگی خود هستید مشکلی برای چرخیدن و غلت زدن ندارید و به هم برخورد نمی کنید و دائماً بیدار نمی ‌شوید.

معایب تخت چوبی کینگ سایز

 تخت چوبی کینگ سایز
تخت چوبی کینگ سایز

اگر چه تخت کینگ سایز بسیار بزرگ است و فضای کافی دارد اما:

  • جا به جایی تخت کینگ سایز بسیار دشوار است؛ زیرا هم اندازه آن بزرگ است و هم وزن آن سنگین می ‌باشد.
  • این تخت تنها در اتاق خواب های بزرگ و وسیع قابل استفاده است.
  • ممکن است انتقال آن از طریق راه پله به خانه ‌های آپارتمانی غیر عملی باشد.
  • معمولاً بسیاری از فضای اتاق را اشغال می‌کند، به گونه‌ای که فضایی برای راه رفتن در اتاق نیست.
  • احتمالاً بعد از قرار دادن تخت کینگ سایز در اتاق، دیگر جایی برای قرار دادن میز، مبل یا هر چیز دیگر در اتاق نباشد.

ابعاد استاندارد تخت چوبی کینگ سایز

ابعاد و استاندارد های تخت خواب کینگ سایز
ابعاد و استاندارد های تخت خواب کینگ سایز

احتمالاً اندازه تخت چوبی کینگ سایز بزرگ ‌تر از هر تخت خواب دیگری که تا به حال دیده اید، باشد. عرض تخت چوبی کینگ سایز 76 اینچ است که معادل با 193 سانتی متر می‌ باشد. همچنین طول این تخت 80 اینچ که معادل با 203 سانتی متر است.


ابعاد استاندارد تخت چوبی کینگ سایز _ ابعاد استاندارد تخت چوبی کینگ سایز در مقایسه با ابعاد تخت های دیگر

ابعاد استاندارد تخت چوبی کینگ سایز _ ابعاد استاندارد تخت چوبی کینگ سایز در مقایسه با ابعاد تخت های دیگر
ابعاد استاندارد تخت چوبی کینگ سایز _ ابعاد استاندارد تخت چوبی کینگ سایز در مقایسه با ابعاد تخت های دیگر

ابعاد غیراستاندارد تخت چوبی کینگ سایز

در بعضی موارد، تخت خواب در ابعاد غیراستاندارد تولید می ‌شود که می تواند مشکل ساز شود. حتماً به یاد داشته باشید که قبل از خرید یک تخت خواب چوبی کینگ سایز به جزئیاتی مثل: طول، عرض و غیره آن توجه کنید، که با نوع استاندارد آن تناسب داشته باشد. در بعضی از تخت های غیر استاندارد حتی تشک مناسب نیز به سختی پیدا می ‌شود. یکی از تخت های چوبی کینگ سایز غیراستاندارد، تخت کینگ سایز کالیفرنیا است که به بررسی آن می ‌پردازیم:

تخت چوبی کینگ سایز کالیفرنیا: این نوع تخت کینگ سایز غیراستاندارد، رایج ترین نوع آن است. تخت کینگ سایز کالیفرنیا آنقدر طرفدار دارد که نمی‌ شود اسم آن را غیراستاندارد گذاشت، و به عنوان یکی از انواع اصلی تخت کینگ سایز معرفی می ‌شود. عرض این تخت 72 اینچ معادل 183 سانتی متر و طول آن 84 اینچ، معادل 213 سانتی متر می ‌باشد، که نسبت به سایز استاندارد کمی باریک تر و طولانی ‌تر است.

تفاوت تخت و تشک کینگ ساز کالیفرنیا

در حالی که سایز تخت خواب استاندارد کینگ سایز 76 در 80 اینچ می باشد، یک تخت کینگ سایز کالیفرنیا دارای اندازه 72 در 84 اینچ است. این 4 اینچ، تخت کالیفرنیا را باریک ‌تر و 4 اینچ آن را طولانی ‌تر می ‌کند.

اندازه یک تشک کینگ سایز استاندارد با یک تشک کویین برابر است و 5 اینچ طولانی‌ تر از تشک دو قلو می ‌باشد، اما تخت کینگ سایز کالیفرنیا دارای طول بیشتر است و تشک آن هم طبیعتاً باید طولانی ‌تر باشد. در حقیقت این تخت برای افرادی که بیش از شش فوت قد دارند مناسب است؛ مانند بسکتبالیست‌ ها و والیبالیست‌ های حرفه‌ ای.

انواع چوب مناسب برای تخت چوبی کینگ سایز

چوب‌ ها را می ‌توان به سادگی به دو دسته: چوب سخت و چوب نرم طبقه بندی کرد. توجه داشته باشید که این طبقه بندی هیچ ارتباطی با سختی و نرمی چوب ندارد. در حقیقت، چوب‌ های سخت همان درختان گلدار هستند، در حالی که چوب‌ های نرم مربوط به درختان مخروطی می باشند. نوع نرم چوب نیز سریع تر رشد می‌ کند و به راحتی در دسترس قرار می گیرد.

چوب‌های نرم

چوب‌ های نرم گزینه‌ای ارزان قیمت برای ساخت تخت­خواب هستند، از این رو به راحتی در دسترس هستند و کار با آنها بسیار آسان است. موارد زیر از رایج‌ترین انواع چوب نرم می ‌باشند:

چوب سرو: از چوب سرو اغلب برای تابلوهای تزئینی استفاده می‌ شود و از رنگ قهوه‌ای تا سفید هستند. برای ساخت مبلمان فضای باز غالباً از سرو قرمز شرقی استفاده می ‌شود که به طور طبیعی دفع کننده حشرات است. درباره چوب سرو بیشتر بخوانید .

چوب کاج سفید: این چوب به راحتی در دسترس بوده و برای استفاده آسان می ‌باشد و در زمان‌ های گذشته ماده‌ای محبوب برای تولید کنندگان مبلمان بوده است. با این حال، این چوب مستعد ورم، پیچ و تاب و منقبض شدن می‌ باشد.

کاج زرد: این چوب دانه دار برای بخش‌ های چوبی بیرونی ایده آل نیست و رنگ آن معمولاً زرد، نارنجی و برنزه است.

چوب‌ های سخت

چوب ‌های سخت اغلب از چوب های نرم بادوام‌تر و گران‌تر اند. اکثر چوب های باکیفیت بازار از جنس چوب های سخت می ‌باشند. برخی از افراد به دنبال چوب ‌های سخت ارزان هستند که ظاهر آن‌ها مانند چوب های گران قیمت است، مانند چوب ماهون.

چوب توس: چوب توس دارای سایه برنزی روشن تا مایل به سفید است. در برابر پیچ و تاب، تورم و منقبض شدن مقاومت می‌ کند و رنگ زدن آن بسیار راحت است. این چوب شباهت زیادی به چوب گردو، گیلاس یا چوب ماهون دارد. استفاده از چوب توس برای ساخت وسایل پیچیده، دشوار است؛ به همین دلیل معمولاً از این چوب برای ساخت تخت خواب های کینگ سایز با ظاهر ساده و امروزی استفاده می‌ شود. درباره چوب طوس بیشتر بخوانید .

چوب گیلاس: این چوب ایده آل ترین چوب میوه است. چوب گیلاس دارای رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز است و در برابر کوچک شدن، پیچ خوردگی و تورم مقاومت می ‌کند. به خوبی رنگ زده می‌ شود و حکاکی بر روی آن آسان است، از این چوب می ‌توان برای ساخت تخت خواب های تزیینی که دارای جزئیات فراوان‌ هستند، استفاده کرد. درباره چوب گیلاس بیشتر بخوانید .

چوب آبنوس: رنگ چوب آبنوس قهوه‌ای مایل به سیاه است. این چوب بسیار نادر، قوی و متراکم است و از آن می ‌توان برای ساخت یک تخت خواب خیلی محکم و مقاوم استفاده کرد. درباره چوب آبنوس بیشتر بخوانید .

چوب ماهون: چوب ماهون به دلیل قابلیت کارایی عالی آن، یک چوب محبوب برای ساخت کابینت و مبلمان است. دوام، پایداری و مقاومت در برابر پوسیدگی، از ویژگی‌های این چوب است. چوب ماهون متورم، منقبض یا کج نمی‌ شود و برش و حکاکی بر روی آن راحت است. رنگ این چوب از برنزه تا قهوه‌ای مایل به قرمز متفاوت است و با گذشت زمان نیز تیره‌تر می‌ شود. درباره چوب ماهون بیشتر بخوانید .

Mahogany آفریقایی ، Khaya spp چوب ماهون آفریقا
Mahogany آفریقایی ، Khaya spp چوب ماهون آفریقا , آفریقایی چوب ماهون اسکن دانه چوب

چوب افرا: چوب افرا، مبلمان با کیفیت بالایی را ارائه می ‌دهد؛ زیرا بسیار سخت و مقاوم است و پیچ و تاب نمی ‌خورد. این چوب را می‌ توان رنگ کرد، اما برش و حکاکی بر روی آن خیلی دشوار است. رنگ آن از قهوه‌ای تا قرمز و نقره‌ای متغیر است. با گذشت زمان، چوب افرا اگر در معرض اکسیژن و نور خورشید قرار بگیرد، به رنگ تیره تغییر می کند. افرای نرم از درختان افرا نقره‌ای یا قرمز حاصل می ‌شود، اما به اندازه افرا سخت، دوام ندارد، ولی قابل رنگ زدن است. درباره چوب افرا بیشتر بخوانید .

چوب ساج: رنگ اصلی این چوب قهوه‌ای عسلی می ‌باشد. برای مبلمان فضای داخلی بادوام و ایده آل است و می‌ تواند تا 50 سال دوام داشته باشد. درباره چوب ساج بیشتر بخوانید .

چوب بلوط: چوب بلوط به دلیل کیفیت خمش و دوام آن بسیار مورد پسند تولید کنندگان تخت خواب و مبلمان است. این چوب به راحتی در برابر حملات قارچی و حشرات مقاومت می‌ کند و رطوبت را جذب نمی‌ کند. دانه‌ های آن به صورت طبیعی جلوه‌ای زیبا به چوب می‌ دهد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت تخت خواب چوبی می ‌باشد. درباره چوب بلوط بیشتر بخوانید

انواع چوب مناسب برای تخت چوبی کینگ سایز _ تخت چوبی کینگ سایز از جنس چوب بلوط

انواع چوب مناسب برای تخت چوبی کینگ سایز _ تخت چوبی کینگ سایز از جنس چوب بلوط
انواع چوب مناسب برای تخت چوبی کینگ سایز _ تخت چوبی کینگ سایز از جنس چوب بلوط

چوب صنوبر: رنگ چوب صنوبر، قهوه‌ای براق است و دارای رگه‌ هایی به رنگ صورتی یا سبز می‌ باشد و در گروه چوب‌ های ضعیف قرار دارد؛ اما همانند چوب ساج، این چوب نیز منقبض نمی ‌شود.

چوب بلسان بنفش: این چوب دارای رنگ قرمز تند بوده و کار با آن خیلی ساده است. همچنین به راحتی کج و متورم نمی‌ شود. از آنجایی که این چوب نادر و گران است، به طور معمول به عنوان روکش استفاده می‌ شود. برای افرادی که به زیبایی مبلمان، تخت خواب و دکوراسیون خانه خود اهمیت می ‌دهند، این چوب گزینه بسیار مناسبی است.

چوب گردو: چوب گردو متراکم، سفت و محکم و به رنگ قهوه‌ای تیره و خاکستری است و در برابر سایش، پیچ و تاب و تورم مقاومت می ‌کند. هر چه از سن این چوب بگذرد، روشن‌تر به نظر می‌ رسد، البته با مالیدن کمی روغن می ‌توان از این تغییر رنگ جلوگیری کرد. یک تخت خواب کینگ سایز از جنس چوب گردو می‌ تواند بسیار مقاوم و ارزشمند باشد؛ پس دقت کنید که حتماً آن را از جایی خریداری کنید که معتبر است.


انواع چوب مناسب برای تخت چوبی کینگ سایز _ تخت چوبی کینگ سایز از جنس چوب گردو

تخت خواب چوب گردو , ساخته شده از اسلب های طبیعی چوب گردو , تخت خواب کینگ سایز
تخت خواب چوب گردو , ساخته شده از اسلب های طبیعی چوب گردو , تخت خواب کینگ سایز
آیا ابعاد تخت کینگ سایز در کشورهای مختلف متفاوت است؟

بله ممکن است در کشورهای مختلف ابعاد یا حتی نام این نوع تخت متفاوت باشد؛ اما در بیشتر کشورها ابعاد تشک و تخت خواب کینگ سایز 76 در 80 یا 76 در 60 می‌ باشد.

آیا واقعاً خرید تخت چوبی کینگ سایز ارزش دارد؟

این‌ها همه بستگی به این دارد که شما چقدر به راحتی تخت خواب و خواب شبانه خود اهمیت می‌ دهید. بیشتر افرادی که از تخت چوبی کینگ سایز استفاده می ‌کنند می گویند که، خرید این نوع تخت واقعاً ارزشش را دارد! بعد از کمی تفکر می ‌فهمیم که ما تقریباً یک سوم زندگی خود را بر روی تخت خواب خود می‌ گذرانیم، پس خیلی بهتر است که برای راحتی و آسایش خود کمی بیشتر هزینه کنیم.

فضای ایده آل اتاق برای یک تخت چوبی کینگ سایز

این موضوع بیشتر به خود شما بستگی شما دارد. مطمئناً، فریم‌های تخت خواب های بزرگ‌تر به فضای بیشتری نیاز دارند. بعضی از افراد عقیده دارند که تخت خواب آن‌ها از دو طرف باید فضای کافی داشته باشد و بعضی نیز با پر شدن کل فضای اتاق با تخت خواب مشکلی ندارند. به هر حال قبل از خرید این نوع تخت حتماً در مورد فضای آن کمی تفکر کنید، تا بعد از خرید از بابت فضای اتاق دچار پشیمانی نشوید.

تخت چوبی کینگ سایز _ فضای ایده آل اتاق برای یک تخت چوبی کینگ سایز

تخت چوبی کینگ سایز _ فضای ایده آل اتاق برای یک تخت چوبی کینگ سایز
تخت چوبی کینگ سایز _ فضای ایده آل اتاق برای یک تخت چوبی کینگ سایز

رنگ مناسب برای تخت چوبی کینگ سایز

رنگ تخت چوبی کینگ سایز شما بیشتر به علاقه و دکوراسیون خانه شما بستگی دارد. این تختخواب ‌ها برای تمام سبک‌های اتاق‌ خواب عالی‌اند؛ ممکن است تخت کینگ سایز را به صورت رنگارنگ یا ساده در اتاق استفاده کنید. تختخواب ‌های کینگ سایز تیره و مایل به سیاه بیشتر برای اتاق‌های مجلل و بزرگ مناسب است.بهتر است سعی کنید رنگ تخت خواب را نیز مانند دیگر اجزای مبلمان یا دکوراسیون خانه خود انتخاب نمایید تا بتواند جلوه زیبا و دلپذیر تری به اتاق‌خواب شما بدهد.

رنگ مناسب برای تخت چوبی کینگ سایز
رنگ مناسب برای تخت چوبی کینگ سایز

در پایان بهتر است به این نکته توجه کنید که کالای خواب تولید شده برای تخت‌های کینگ به دلیل سایز بسیار متفاوت و بزرگ آن‌ها، نسبت به سایر تخت‌ها کمتر می ‌باشد. پس بهتر است قبل از خرید، تمام کالاهای مورد نیاز خود را در نظر بگیرید.

نویسنده: رحیم نعمتی لیمائی   

اطلاعات عمومی بیشتر درباره تخت های کینگ سایز کالیفرنیا :

مقایسه ابعاد تخت خواب کینک سایز معمولی با کینگ سایز کالیفرنیا

در حالی که یک تخت اندازه کینگ , استاندارد 76 اینچ طول معادل 190 سانتی متر طول دارد ، ابعاد تختخواب کالیفرنیا 72 اینچ با طول 180 سانت است – بنابراین در حالی که عرض اضافی می گیرید ، طول خواب را از دست می دهید. و در حالی که یک تشک کینگ استاندارد تقریباً یک مربع عالی است ، تخت پادشاه کالیفرنیا بیشتر یک مستطیل بلند و باریک است.19 نوامبر 2019
تخت خواب کینگ سایز
تخت خواب کینگ سایز
تخت خواب کینگ سایز
تخت خواب کینگ سایز
تختخواب کینگ کالیفرنیا

تختخواب کالیفرنیا انواع مختلفی از تختخواب های کینگ است که برای افراد قد بلند تر طراحی شده است که نیاز به طول کمی بیشتر در تختخواب خود دارند. تختخواب کینگ کالیفرنیا 4 ”(10 سانتی متر) باریک تر و 4” (10 سانتی متر) طولانی تر از تخت های کینگ است.

تختخواب کینگ کالیفرنیا دارای طول کلی 84 “(213 سانتی متر) و عرض 72” (183 سانتی متر) است. تختخواب کینگ کالیفرنیا مساحت کلی 42 فوت 2 (3.9 متر مربع) دارد. تختخواب کینگ کالیفرنیا به طور معمول دارای ضخامت تشک در دامنه 9 “-12” (22.9-30.5 سانتی متر) است.

تختخواب کینگ کالیفرنیا
تختخواب کینگ کالیفرنیا

تخت پادشاه کالیفرنیا
سوالات رایج
یک تختخواب کینگ کالیفرنیا چه طولی دارد ؟
تختخواب کینگ کالیفرنیا 84 “(7 ‘) | 213 سانتی متر طول.
تختخواب کینگ کالیفرنیا چقدر عریض است ؟
تختخواب کینگ کالیفرنیا 72 “(6 ‘) | 183 سانتی متر عرض.
ابعاد تختخواب کینگ کالیفرنیا چیست؟
تختخواب کینگ کالیفرنیا 84 “(7 ‘) | 213 سانتی متر طول و 72 “(6 ‘) | 183 سانتی متر عرض.

محبوب ترین اندازه تخت چیست؟

تختخواب های اندازه ملکه محبوب ترین اندازه تختخواب است و تقریباً 50٪ از افراد در گروه های سنی متنوع از این تخت استفاده می کنند. دومین اندازه محبوب تختخواب ، تختخواب اندازه کینگ (20٪) و بعد از آن تخت کامل (15٪) است.

چه تختی باید اندازه بگیرم؟

انتخاب اندازه تختخواب باید بر اساس عوامل مختلفی از جمله اندازه اتاق خواب ، نوع بدن و قد فرد و وضعیت ارتباط آنها (متاهل ، زوج یا مجرد) باشد. بیشتر افراد مجرد می توانند تقریباً از هر اندازه تشک استفاده کنند ، در حالی که زوج ها اندازه تخت های بزرگتر را از ملکه گرفته تا کالیفرنیا کینگ ترجیح می دهند.

بزرگترین اندازه تخت چیست؟

بزرگترین اندازه تخت در تولید و ساخت ، تختخواب آلاسکا به ابعاد 108 x 108 ((274 27 274 سانتی متر) است.

بزرگترین تختخواب در تاریخ برای جشنواره تابستانی سنت گرگوریوس در هرتم ، هلند در سال 2011 ساخته شده است و 87 ‘x 54’ اندازه گیری شده است (46/26 x 5/26 متر).

سوالات مبلمان اتاق خواب

چگونه مبلمان اتاق خواب را مرتب و نظم می دهید؟

مبلمان اتاق خواب را با شروع از بزرگترین قطعه مبلمان ، به طور معمول از تختخواب ، مرتب کنید. مکانی را انتخاب کنید که تخت در آن قرار بگیرد و مطمئن شوید که می توانید به راحتی در اطراف آن قدم بزنید. سپس سایر وسایل مبلمان را مانند کمد یا دراور را قرار دهید تا اتاق خواب متعادل شود. حتماً مبلمان را به روشی کاربردی تنظیم کنید که راحتی نیز فراهم کند.

مبلمان اتاق خواب را چگونه می توانید مخلوط و مطابقت دهید؟

هنگام مخلوط کردن و تطبیق مبلمان اتاق خواب ، پارچه های لایه بندی ، رنگ و سبک های مختلف را در نظر بگیرید. بافت های مختلف مواد مانند چوب ، آینه ، فلز یا سنگ را با هم مخلوط کنید. یک پالت رنگ کلی ایجاد کنید تا ظاهری منسجم ایجاد شود . سبک های مبلمان مانند سبک روستیک را با یک تخت مدرن یا کمد سنتی ترکیب کنید.

مبلمان اتاق خواب خود را چه رنگی کنیم ؟

بهترین رنگ های اتاق خواب برای ایجاد فضایی که باعث کاهش استرس می شود و باعث بزرگتر شدن فضا می شود ،رنگ اسطوخودوس ، سبز نرم ، آبی کم رنگ ، خاکستری نرم و آبی عمیق است. رنگ اسطوخودوس کاهش دهنده استرس است ، رنگ آبی کم رنگ باعث تسکین احساسات می شود و سبز نرم یادآور طبیعت است. خاکستری نرم سایه آرام بخش خنثی است و رنگ آبی عمیق باعث بهبود احساس می شود.

رنگ اسطوخودوس
رنگ اسطوخودوس

مطالب مرتبط با انواع تخت خواب چوبی :

مشاهده انواع تخت خواب
مشاهده انواع تخت خواب

با تشکر از توجه شما

WhatsApp us