یکی از شیرین ترین خریدهای هر زوجی می توانید خرید تخت خواب نوزاد و سیسمونی باشد. نوزادها به دلیل لطیفی پوست و حساسیت های دیگر نیاز به تخت خوابی مرغوب و استاندارد دارند تا خیال والدین از بابت خواب فرزندشان راحت باشد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم نکات مهم برای خرید این دسته از تخت خواب ها را در این مقاله برای شما به طور کامل توضیح دهیم.

نکات مهم برای خرید تخت خواب نوزاد

اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که تخت نوزاد کاملا مستحکم و از ایمنی بالایی برخوردار باشد. در ادامه می توان گفت باید به این نکته دقت کنید که نرده های تخت کودک مرتفع باشند تا از افتادن نوزاد جلوگیری کند و همچنین تحمل نگه داشتن وزن نوزاد را داشته باشد و با یک حرکت به راحتی نشکند!

تخت نوزاد
تخت نوزاد

از جمله مواردی که ممکن است خیلی به ظاهر مهم نباشد اما پس از خرید اشتباه متوجه آن خواهید شوید سایز و اندازه تخت خواب نوزاد می باشد. اگر آنقدر کوچک باشد که جا به جا شدن را برای نوزاد دشوار کند و یا آنقدر بزرگ باشد که نوزاد دیگر نتواند به حالت اولیه ای که در آن قرار داشت بازگردد در هر دو مورد شما یک خرید اشتباه انجام داده اید.

خرید تخت نوزاد
خرید تخت نوزاد

از طرفی نوزاد روز به روز در حال رشد است و اگر تخت بسیار کوچکی را برای او انتخاب کنید در کمتر از چند ماه دیگر آن تخت برای نوزاد شما قابل استفاده نمی باشد.

تخت خواب برای نوزاد
تخت خواب برای نوزاد

از لحاظ جنس تخت خواب باید گفت از خرید تخت های لبه دار و تیز فلزی به شدت پرهیز کنید. چون ممکن است فرزندتان آسیب ببیند. بهترین جنس تخت های چوبی و ام دی اف می باشند.

تخت خواب نوزادی
تخت خواب نوزادی

پیشنهاد می شود تختی را انتخاب کنید که زیر آن کشو و یا طبقه بندی داشته باشد تا برای شما کار آمد باشد و وسایل فرزند خود اعم از لباس ها و اسباب بازی و یا وسایل بهداشتی را در آن قرار دهید.

از قدیم همیشه گفتند سادگی همیشه زیباست و از مد نمی افتد. پس سعی کنید از خرید تخت های فانتزی و عجیب بپرهیزید و تختی را انتخاب کنید که حداقل چند سال از آن استفاده نمائید.

نکات خرید تخت نوزاد
نکات خرید تخت نوزاد

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که تخت خواب نوزاد را به هیچ عنوان کنار پنجره و یا دیواری پر از قاب عکس قرار ندهید چراکه این موارد نوزاد شما را از امنیت کافی دور خواهد کرد.

در ادامه انواع تخت خواب نوزاد را معرفی خواهیم کرد.

انواع تخت خواب نوزاد

تخت خواب چرخ دار

اکثر مادرها دوست دارند پس از مدتی دکوراسیون اتاق فرزند تازه متولد شده خود را تغییر دهند و بزرگترین مشکل جا به جایی تخت خواب است. به همین منظور تخت خواب هایی با چرخ ساخته شده که به شما در جا به جایی کمک می کند و می توانید با تغییر دکوراسیون فضای اتاق فرزند خود را تازه کنید.

تخت خواب چرخ دار برای نوزاد
تخت خواب چرخ دار برای نوزاد

تخت خواب چند منظوره

برای اینکه سرویس تخت خواب فضای کمتری را اشغال کند تخت هایی با عنوان تخت های چند منظوره طراحی شده که این تخت ها به کمد و قفسه سرویس خواب متصل می باشند.

تخت نوزاد چند منظوره
تخت نوزاد چند منظوره

تخت خواب گرد نوزاد

یکی از تخت های خاص برای نوزادان همین تخت خواب گرد می باشد که علاوه بر هزینه بیشتری که نسبت به دیگر انواع تخت ها دارد، نیاز به تهیه دشک و پتوی گرد برای آن می باشد. علاوه بر تمامی این موارد به طور کلی تخت های گرد چه برای نوزادان و چه برای بزرگسالان نیاز به یک فضای بزرگ دارد چراکه محوطه زیادی که اشغال می کند.

تخت نوزاد گرد
تخت نوزاد گرد

تخت خواب مسافرتی برای نوزادان

برای مسافرت ها و یا مکان هایی دور از خانه نیاز به تخت مخصوص برای نوزاد می باشد تا از افتادن و بد خوابی او جلوگیری کند. تخت های مسافرتی به همین منظور طراحی می شوند و حمل آنها بسیار راحت و سبک می باشند.

تخت خواب مسافرتی نوزاد
تخت خواب مسافرتی نوزاد

امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید تختی مناسب برای نوزاد خود انتخاب نمائید و از این مقاله لذت برده باشید.

نویسنده: ف.حسنخانی

مقالات مرتبط با تخت خواب:

WhatsApp us