چگونه رنگ سفید استخوانی بسازیم

روش ساخت رنگ سفید استخوانی یا کرم روشن ، شاید به جرات بتوانم بگویم اگر این رنگ به خوبی ساخته شود یکی از پرطرفدار های رنگ برای زمینه و حتی تزئینات برجسته مانند گچ کاری ها و منبت های چوبی است و چه بسا با پتینه شاپان یا ورق طلا به یک اثر هنری تبدیل شود .

دیوارکوب چوبی , دیوارکوب مدرن و کلاسیک چوب رنگ سفید
دیوارکوب چوبی , دیوارکوب مدرن و کلاسیک چوب رنگ سفید

نحوه ساخت رنگ استخوانی یا كرم روشن

رنگ سازی و تركیب رنگ ها

این صفحه به درخواست یکی از بازدید کنندگان سایت ساخته شد : بنده در اینجا سوال ایشان راهم آورده ام :

سلام من میخواهم مبل و بوفه و میز تلویزیونم را رنگ کنم ، میخواهم استخوانی رنگ کنم و بعد شاپان بزنم ، قسمت های برجسته

سلام. در وحله اول بدانید ما در کارگاه رنگ خود برای زیرسازی و آمده سازی چوب برای رنگ از افرادی استفاده میکنیم که کارشان زیر کار در بیار نام دارد و این افراد استاد سمباده و بتونه هستند و بعد در محیطی که هواکش ها تمام ذرات رنگ را جمع می کنند رنگ با پمپ و پیستوله با فشاد باد استاندارد بر روی کار اعمال میشود و برای ورق کاری و یا پتینه افرادی هستند که تخصصی این کار را انجام می دهند و کار به دست ایشان سپرده میشود .

مطمئنا برای اجرای یک کار حرفه ای باید حرفه ای کار کرد .  رنگ کار های حرفه ای برای ساخت رنگ استخوانی مشکل دارند و بقولی رنگی مشکل و حساس است چون یک پرده سیر تر یا تیره تر یا سفید تر یا زرد تر تبدیل به رنگ کرم یا سفید یخچالی یا نخودی می شود . 

من میپرسم : آیا شما رنگ کار هستید؟

چون این کار برای افراد مبتدی بسیار مشکل است و آن هم برای رنگ سفید چون کاملا ایرادات را نشان می دهد .

سفید و زرد و کمی مشکی برای تیره روشن کردن استخوانی می‌شود. مثل کرم. برای ساخت نمونه از کد رنگ ام دی اف استخوانی الگو بگیرید تا به رنگ مورد نظر برسید. یعنی قطعه از ام دی اف استخوانی را همیشه کنار دستتان داشته باشید. در نهایت روی رنگ خشک شده قیاس کنید.

به تجربه بالایی نیاز دارد كه تا حد امكان توضیحات لازم را برای ساخت و ترکیب رنگ ها قرار خواهیم داد.رنگ استخوانی تركیبی از رنگ مشكی و گل ماش است كه با توجه به مقدار رنگ سفیدی كه در اختیار داریم و می خواهیم آن را به رنگ استخوانی تغییر بدهیم به اندازه ای كه اشاره می كنم اضافه می كنید تا رنگ مورد نظر استخوانی ساخته بشود برای تبدیل كردن هر چهار كیلو رنگ سفید خام به رنگ استخوانی باید تقریبا یك یا دو قطره مادر رنگ مشكی و تقریبا چهار ، پنج قطره مادر رنگ گل ماش به آن اضافه كرد. 

كمی رنگ زرد هم می تواند رنگ استخوانی را دل باز تر كند. در استفاده رنگ مشكی زیاده روی نكنید چرا كه ممكن است رنگ شما به طوسی تبدیل شود. و اگر در استفاده از رنگ گل ماش زیاده روی كنید رنگ شما به رنگ كرم تبدیل خواهد شد. حتما بعد از ساختن رنگ یك نمونه كوچك از رنگ را روی قسمتی از دیوار اجرا كنید تا مطمئن شوید كه رنگی كه ساختید رنگ دلخواه تان است.

در ضمن توجه داشته باشید رنگ روغنی بعد از 24 ساعت از اجرا كه كاملا خشک شد یك یا دو پرده تیره تر و رنگ پلاستیك بعد از خشك شدن یك یا دو پرده روشن تر می شود. برای مشاهده روش ساخت رنگهای مختلف دیگر می توانید از سایت مرجع نقاشی-ساختمانی دیدن کنید و روش ساخت رنگهای گوناگون را یاد بگیرید

کلمات مرتبط: رنگ ساختمان,انواع رنگ ساختمان,جدیدترین رنگ ساختمان,رنگ آمیزی مدرن ساختمان,ایده ای جدید در رنگ آمیزی ساختمان, طرز ساخت رنگ استخوانی , روش ساخت رنگ سفید استخوانی , نحوه ساخت رنگ سفید استخوانی , طرز ساخت رنگ سفید استخوانی , روش ساخت رنگ استخوانی و کرم روشن

WhatsApp us