تغییر دکوراسیون و ایجاد تنوعی هرچند کوچک در محیط خانه, هنری لذت بخش است که موجب می شود  اعضای خانواده روحیه بهتری داشته باشند.

این تغییر حتی اگر به کوچکی قرار دادن یک گلدان روی میز باشد، تأثیر عمیقی بر روحیه افراد می‌گذارد، اما متأسفانه اغلب تصور می‌شود که این کار، یعنی هزینه‌ای سنگین و خرابی و به هم ریختگی خانه؛ در حالی که اگر می‌خواهید این کار را بدون دردسر انجام دهید، باید سراغ وسایلی بروید که به راحتی قابل جابه‌جا شدن باشد و بتواند برای تغییر به شما کمک کند.

زیباتر کردن فضای منزل

زیباتر کردن فضای منزل

دیوارها را رنگ نکنید؛ تمیز کنید

خیلی‌ها می‌گویند تا دیوارها رنگ نشود، خانه هم تغییر نخواهد کرد، اما اگر رنگ‌آمیزی دیوارها کار سختی است و هزینه زیادی برای شما دارد، بهتر است به جای رنگ زدن آن‌ها، به فکر تمیز کردنشان باشید. گرفتن گرد و غبار از سطوح دیوارها، روح تازه‌ای به خانه شما می‌بخشد و جلوه دیگری به آن می‌دهد. پس از این کار، نوبت قاب‌های روی دیوار است؛ آن‌هایی را که کهنه و فرسوده شده، عوض کنید و قاب‌هایی جدید با رنگ و طرحی متفاوت به جای آن قرار دهید. البته حواستان باشد طرح‌ها و رنگ‌های همه قاب‌ها و همچنین مدل و جنس آن‌ها باید با یکدیگر هماهنگ باشد.

چند اشتباه متداول در دکوراسیون خانه

همه ما با ذوق و سلیقه‌ای که داریم می‌توانیم محیط زندگی خود را آن‌گونه که دوست داریم تغییر دهیم، اما همیشه داشتن سلیقه، کافی نیست و باید به نکات دیگری در این زمینه نیز توجه کرد. معمولاً همه ما اشتباهاتی در این باره انجام می‌دهیم که در بسیاری موارد از آن‌ها بی‌اطلاع هستیم. بنابراین می‌توان با دانستن و رفع کردن این مشکلات، خانه‌ای زیباتر و دوست‌داشتنی‌تر داشت.

باید بهترین مکان را برای قرار دادن مبل‌ها انتخاب کنید؛ بهتر است مبل را در قسمتی از خانه بچینید که محل عبور افراد نباشد و همچنین نور کافی نیز داشته باشد.

توجه به خانه

برای تغییر دکوراسیون، قبل از وسایل، به خود خانه توجه کنید. به خاطر داشته باشید اگر شما بهترین و زیباترین نوع مبلمان را برای خانه خود انتخاب کنید اما دیوارها، کف و درهای خانه، قدیمی و رنگ و رو رفته باشد، بازهم نمی‌توانید به آنچه می‌خواهید برسید.

مبلمان متناسب

برای اتاق خواب‌ها و همچنین اتاق نشیمن، مبلمانی متناسب با اندازه و ابعاد آن‌ها انتخاب کنید. برای فضاهای کوچک بهتر است سراغ مبلمانی کوچک‌تر بروید که کمترین جا را اشغال کند.

زیباتر کردن فضای منزل

زیباتر کردن فضای منزل

هر وسیله‎ای مناسب نیست

برای تزئین خانه، نباید هر وسیله را با هر رنگی انتخاب کنید و بخرید. تناسب مبلمان و پرده‌ها با اندازه و رنگ تزئینات کوچک‌تر را حتماً در نظر داشته باشید.

توجه به ورودی خانه

یکی دیگر از اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل این است که معمولاً ما تمام توجه خود را به قسمت نشیمن خانه معطوف می‌کنیم، در حالی که ورودی خانه، اولین قسمتی است که به چشم می‌آید و باید به آن هم دقت کرد.

نور مناسب

نورهای سفید را به تنهایی به کار نبرید. استفاده از این رنگ لامپ، فضای خانه را دلگیر می‌کند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نورهای زرد ناراحتشان می‌کند، بهتر است از هر دو رنگ لامپ در کنار هم استفاده کنید.

قالی‌های رنگارنگ؛ زینت‌بخش خانه‌ها

پس از دیوار، نوبت به زمین می‌رسد که آن را هم باید ابتدا مانند دیوارها کاملاً تمیز کنید و بعد از آن در صورت امکان، قالی‌ها را بشویید یا خاک آن‌ها را کاملاً بگیرید. پس از تمیز کردن کف خانه و فرش‌ها، زمان آن است که جای فرش‌ها را تغییر دهید. البته قبل از انجام هر تغییری در مورد آن فکر کنید تا انجام دوباره کارها شما را خسته نکند.

برای خانه‌های کم‌نور که کوچک و دلگیر به نظر می‌رسد، باید سعی کنید تا جایی که ممکن است، محیط خانه را نورانی کنید. البته نباید به اشتباه برای پرنور شدن خانه، چراغ‌های بیشتری را روشن کنید.
زیباتر کردن فضای منزل

زیباتر کردن فضای منزل

 

پس از این که تصمیمتان را گرفتید، دقت کنید فاصله فرش‌ها نسبت به دیوارهای کنار آن به یک اندازه باشد. البته لازم نیست تمام فرش‌های خود را در خانه پهن کنید؛ در واقع هرچه تعداد قالی‌ها بیشتر باشد، فضا هم شلوغ‌تر به نظر می‌آید و به همین دلیل خوب است به تعداد کافی فرش کف خانه بیندازید. همچنین یادتان باشد فرش‌ها هم باید متناسب با رنگ و طرحشان کنار یکدیگر چیده شود تا زیبایی بیشتری به محیط خانه ببخشد.

تغییر دکوراسیون

تغییر دکوراسیون

مبل‌ها را دوباره بچینید

بالاخره نوبت مبل‌ها رسید که آن‌ها هم باید تمیز شود و حتی نقاط دور از چشم آن هم کاملاً برق بیفتد. حالا باید بهترین مکان را برای قرار دادن آن‌ها انتخاب کنید؛ بهتر است مبل را در قسمتی از خانه بچینید که محل عبور افراد نباشد و همچنین نور کافی نیز داشته باشد.

پس از تصمیم‌گیری در مورد محل قرار گرفتن مبل‌ها، آن‌ها را به گونه‌ای جدید و متفاوت از قبل در کنار هم قرار دهید. میز وسط مبل‌ها را هم در جای خود بگذارید و یک گلدان زیبای پر از گل، روی آن قرار دهید تا زیبایی خانه‌تان دوچندان شود.

 

زیباتر کردن فضای منزل

زیباتر کردن فضای منزل

 

نورپردازی مناسب را فراموش نکنید

نورپردازی مناسب یکی از مهم‌ترین اصول چیدمان خانه به حساب می‌آید و باید مورد توجه قرار گیرد. به این معنا که برای خانه‌های کم‌نور که کوچک و دلگیر به نظر می‌رسد، باید سعی کنید تا جایی که ممکن است، محیط خانه را نورانی کنید. البته نباید به اشتباه برای پرنور شدن خانه، چراغ‌های بیشتری را روشن کنید، بلکه همان لوسترهای معمول هم اگر به درستی انتخاب شده و در جای مناسب قرار گیرد می‌تواند نیاز شما را تأمین کند.

بنابراین اول گرد و غبار چراغ‌ها را بگیرید و آن‌ها را تمیز کنید تا نور بیشتری داشته باشد. لامپ‌های سوخته را هم تعویض کرده و همه لامپ‌ها را به یک شکل انتخاب کنید. یادتان باشد لامپ‌های سوخته یا چراغ‌هایی که یکی در میان لامپ دارد، یکی از بدترین صحنه‌هایی است که در خانه به چشم می‌آید.

در ضمن، اگر خانه شما نور خوبی نمی‌گیرد، از انتخاب لوسترهایی که پوشیده است و اجازه نمی‌دهد نور در خانه پخش شود، اجتناب کنید. بهتر است لوسترهایی را بخرید که کاملاً نور را در محیط پخش و فضای روشن‌تری را ایجاد می‌کند.

در نهایت یادتان باشد اسباب و لوازم خانه هم در این شرایط نباید خیلی تیره و دلگیر باشد؛ بنابراین از انتخاب لوازم سیاه و قهوه‌ای خودداری کنید و به جای آن از رنگ‌های روشن که نور بیشتری به محیط می‌بخشد، کمک بگیرید.

میز ناهارخوری را کنار پنجره بگذارید

بهتر است برای قرار دادن میز ناهارخوری، مکانی را انتخاب کنید که کنار پنجره بوده و نور کافی داشته باشد. روی میز هم باید خالی باشد و وسایل اضافه را نباید روی آن قرار دهید. یک رومیزی خوش رنگ و زیبا که با سایر لوازم خانه هم هماهنگ است، بهترین تزئین برای میز خواهد بود.

http://tebyan.net

WhatsApp us