سالگرد وقوع طوفان کاترینا

طوفان کاترینا (Hurricane Katrina)

رئیس جمهوری آمریکا ۱۰ سال پس از وقوع توفان کاترینا از مناطق آسیب دیده بر اثر این توفان سهمگین در کرانه می سی سی پی بازدید کرد.

اوباما در نیواورلئان ، کرانه می سی سی

اوباما در سالگرد طوفان کاترینا

اوباما در سالگرد طوفان کاترینا

به نقل از خبرگزاری فرانسه،

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در بازدید از شهر نیواورلئان به مناسبت دهمین سالگرد توفان کاترینا از مقاومت بی نظیر مردم مناطق توفان زده در این سال ها قدردانی کرد.

وی از بازسازی های انجام گرفته در این کلان شهر به عنوان نمونه ای از همکاری مردم برای پشت سر گذاشتن تراژدی و ساختن آینده ای بهتر یاد کرد. رئیس جمهوری آمریکا همچنین از منطقه می سی سی پی که شاهد ویرانی های گسترده ای در توفان ۱۰ سال پیش بود دیدن کرد.

در آگوست سال ۲۰۰۵ وقوع این توفان مهیب بخش های وسیعی از ایالت لوئیزیانا واقع در جنوب غربی آمریکا را در نوردید. بر اثر این توفان خسارات شدیدی به شهرهای واقع در کرانه رودخانه می سی سی پی وارد شد که نیواورلئان شاهد بیشترین ویرانی ها بود.

توفان کاترینا از جمله زیانبارترین حوادث طبیعی چند دهه اخیر آمریکا بود که طی آن بیش از هزار و ۸۰۰ نفر جان باخته و صدها هزار نفر بی خانمان شدند. بنا بر اعلام اداره آمار آمریکا این توفان زیانبارترین حادثه طبیعی در تاریخ ایالات متحده بوده است.


به نقل از بی بی سی:

طوفان ایزاک

طوفان ایزاک که درست در سالگرد طوفان کاترینا و کشته شدن بسیاری، وارد ایالت لوییزیانا ی امریکا شد، باعث جاری شدن سیل در بسیاری از شهر های بزرگ و کوچک این ایالت شد.طوفان ایزاک که جز دسته ‌ی ۱ یعنی ضعیف ترین نوع طوفان بود، سیلی را جاری کرد که هیچ یک از ساکنان منتظر آن نبودند. پلیس منطقه از بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه و وقوع سیل خبر دادو سعی کرد به سرعت ساکنان را از آنجا دور کنند. این اتفاق به قدری سریع بود که ساکنان تنها توانستند منطقه را به سرعت ترک کنند و تمامی وسایل شان در خانه هایشان جا ماند.

بیش از ۶۰۰ هزار نفر بدون برق هستند و بسیاری افراد نگران نابود شدن اسباب و اثاثیه شان به علت سیلاب می باشند.

اکثر هنرمندان و مقامات سیاسی امریکا با حضور زنده خود در محل وقوع این اتفاق از مردم حمایت و دلجویی کردند .
 براد پیت در پنجمین سالگرد طوفان کاترینا به نیواورلئان سفر کرده است.

 

طوفان کاترینا (Hurricane Katrina)

این واقعه یکی از فاجعه‌بارترین بلایای طبیعی در ایالات متحده آمریکا بوده است.
این طوفان که در سال ۲۰۰۵ میلادی رخ داد بخشی از کرانه‌های آمریکایی خلیج مکزیک از نیواورلئان در ایالت لوئیزیانا تا موبایل در ایالت آلاباما را درنوردید و به ویرانی کشید. طوفان کاترینا در پگاه ۲۹ اوت ۲۰۰۵ از دریا به خشکی رسید و باعث مرگ ۱۸۳۶ تن و آوارگی یک میلیون نفر شد. چنین فاجعه‌ای انسانی از زمان جنگ داخلی آمریکا در ایالات متحده دیده نشده است.

طوفان کاترینا یکی از پدیده های برجسته اخیر گذشته در آمریکا بود که زندگی هزاران نفر را ویران کرد به طوری که خیلی ها آن را یکی از ویرانگرترین پدیده های طبیعی پس از تسونامی جنوب شرق آسیا می دانند. در نیواورلئان طوفان کاترینا همزمان دو سانحه را بوجود آورد یکی خود طوفان و دیگری سیل ناشی از آن. صدمه طوفان به اموال در کل در حدود $ ۸۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰  برآورد شده است .

گرداوری و ویرایش گروه فن و هنر ایران زمین 

WhatsApp us