توصیه ای برای اتاق نشیمن: رنگ

نام کتاب :101 اتاق نشیمن        نویسنده : دکتر فاطمه کاتب

برای افزودن طرح یا رنگ، درمقیاس های کوچک به محیط تان،کوسن ها بهترین انتخاب اند.کوسن نیاز زیادی به پارچه ندارد. به این خاطر می توانید درپارچه فروشی ها به دنبال کناره های پارچه های ته توپ بگردید تا قیمت شان هم برای تان ارزان تمام شود.مخصوصا اگر طرح شما مصالح مدرنی را طلب کند که اغلب قیمت شان بالاست این پیشنهاد خوبی برای شماست.

دریک نگاه: زمینه

با استفاده از دو رنگ با زمینه های مختلف که بر جزییات طرح تاکید وآن ها را برجسته می کند والبته به سادگی ارام بخش محیط لطمه نزند،می شود طرحی خنثی را از حالت سادگی دراورد.رنگ امیزی تک رنگ فضای کمینه گرای ژاپنی را یاداوری میکند که این تداعی می تواند با مبلمانی کاملا شرقی تشدید شود.

در یک نگاه : مدرن و روشن

ترکیب رنگ ابی زرد در دکوراسیون چوبی

ترکیب رنگ ابی زرد در دکوراسیون چوبی

با رنگ کردن دیوارها به رنگ ابی اسمانی ، جوی فرح بخش در اتاق به وجود امده است. این طرح ارامش بخش بر پایه چند مشخصه سنتی مانند پیراهن چهارخانه مبل ، یک یا دو کوسن و رادیاتور ازمد افتاده شکل گرفته است. اما کلیت طرح هوشمندانه است و چشم اندازی مدرن و روشن دارد.

رنگ: رنگ ابی

ترکیب رنگ ابی زرد در دکوراسیون چوبی

ترکیب رنگ ابی زرد در دکوراسیون چوبی

دیوارها به رنگ ابی است تا کهنگی جای خود را به احساس  خوش بدهد.

مبلمان: سبک روستایی

دکوراسیون چوبی منزل ، دیوارکوب و لمبه

دکوراسیون چوبی منزل ، دیوارکوب و لمبه

گرچه پارچه های طرح دار در سبک روستایی نقش مهمی ایفا می کنند اما کمتر باشند بهتر است.

پنجره: مدرن و امروزی

پنجره منظره ای روستایی و در عین حال مدرن و امروزی به طرح می دهد.

 

توصیه ای برای اتاق نشیمن تان: رنگ روغن

رادیاتور هارا برای ایجاد تناسب با دیوارها رنگ امیزی کرده، اگر رنگ مناسبی پیدا نکردید، لایه ای از استری که بر روی چندین سطح قابل استفاده است  به همراه رنگ روغن در ایجاد رنگ دلخواه به شما کمک می کند.

در یک نگاه: حنایی

استفاده زیاد از چوب کاج  در کف ، مبلمان و دیگر وسایل اتاق ، همراه با رنگ تند اما ارام بخش حنایی، به این اتاق حالت گرم ودنج  یک کلبه چوبی را می دهد.

رنگ: دیوار با رنگ گرم و خاکی خود بر زیبایی چوب استفاده شده در کف و مبلمان چوبی می افزاید.

مبلمان :

رنگ کاری چوب ، رنگ کاری مبلمان چوبی

رنگ کاری چوب ، رنگ کاری مبلمان چوبی

مبلمان چوبی ضخیم با منظره این اتاق تناسب دارد و به شدت با طراحی ساده قفسه و گنجه بزرگ مناسبت دارد.

در : برای اینکه حالت روستایی فضا را بیشتر کند، افزون بر مبلمان، در ودکور های چوبی نیز استفاده شده است.

 

در یک نگاه: ارامش بخش

 

این طرح با ترکیبی از بافت های طبیعی خوشایند به حس لامسه یک فضای ارامش بخش روستایی را با چیدمانی مدرن خلق کرده است . زمینه های ملایم ابی، فضا را ملایم تر می کنند.

رنگ و بافت : ابی

برای رنگ دیوارها از زمینه های میانی ابی استفاده شده  تا توانایی تعادل دادن رنگ های خنثی را داشته باشند.

مبلمان: مدرن 

دکوراسیون چوبی منزل ، دیوارکوب و لمبه

اجرای یک دیوارکوب خاص و منحصر بفرد

به دنبال مبلمانی باشید که مثل این رو مبلی بوکله و دراور لیمویی ،ترکیبی از شکل های مدرن مناسب با حال وهوای اتاق باشد.

موکت: برای این اتاق ، موکت هایی با بافت درشت هم کاربردی هم زیبا و هم مناسب هستند.

وسایل جانبی: براق

اثاثیه اتاق با بافت های  طبیعی ، مانند الیاف گیاهی سبد، الیاف کوسن ها ، لوازم و وسایل  با سطحی براق

در بالای اتاق ، زمینه روستایی ومدرن را در این اتاق  با هم در می امیزند.

در یک نگاه: سبک

بخاطر اسایش روستایی در یک اتاق کوچک شهری از طرح های شلوغ اجتناب کنید و بجای آن سبک ساده تری را به کار بگیرید.

رنگ: در اتاقی کوچک، با استفاده از دیوارهای سفید و همچنین استفاده از رنگ سفید در تمام طرح خطای دید را بالا برده اتاق بزرگ تر جلوه می کند.

مبلمان: یک کاناپه سفید نه تنها محیط را روشن تر می کند، بلکه می تواند کوسن های  رنگی شادتر بشود و زمینه مطمینی برای هر نوع رنگ امیزی است.

ایینه: یک ایینه بزرگ ، در عین حال که فرم دکوری به بالای شومینه می دهد، با بازتاب نور زیاد باعث بزرگ جلوه دادن فضای اتاق می گردد.

توصیه ای برای اتاق نشیمنتان : پانل های چوبی

 

پانل های چوبی ، نه تنها برای شخصیت دادن به محیط استفاده می شوند، بلکه برای پوشاندن ترک هایی که در اثر نقاشی یا کاغذ دیواری کردن دیوار به وجود امده نیز استفاده می شوند:زیرا اگر ناهمواریها رنگ یا تعمیر شوند، وقت زیادی از شما به هدر می دهند.

در یک نگاه : درخشان

زرد های دل انگیز همراه با چوب طبیعی و ساده، محیط گرم و درخشان مزارع ذرت در تابستان را پدید می اورند.

رنگ: رنگ زرد فضا را با روح می کند و به خوبی با زمینه های روشن و درخشان چوب ترکیب می گردد.

مبلمان:مبلمان چوبی از اساسی ترین عناصر طراحی چنین محیطی است .

توصیه ای برای اتاق نشیمنتان: سطح

مطمین شوید که پشت فرش  آن قدر صاف نباشد که روی سطح واکس خورده کف بلغزد .پشت فرش های ارزان قیمت را چسب PVA بزنید ، برای دیگر فرش ها میتوان از زیر فرشی ضد لغزش بهره گرفت که در اندازه های مختلف در دسترس است.

در یک نگاه: روکش چرمی

در این اتاق ، زیبایی یک کاناپه با روکش چرمی در کنارپارچه های گل دار و رنگ های لطیف بسیار زیبا می درخشند.

رنگ: رنگ ملیح یاسی دیوارو  سفید روشن وسایل چوبی ودیگر اسباب واثاثیه منزل تاثیرزنده و  مدرنی به وجود می اورند.

مبلمان: مبلمان چوبی سفید احساس مدرن روستایی خوبی به وجود می اورد.طراحی کلاسیک میز دیواری یاد اور متانت و زیبایی ساده و بی پیرایه است.

پنجره: یک پرده  وال با مدلی همانند مدل کوسن ها ، پنجره را پوشانده  و در پشت کاناپه دیوار روشنی  را برای ایجاد کنتراست بیش تر با چرم تیره کاناپه  به وجود می اورد .پرده هم با نوار های چوبی سفید تکمیل می شود.

در یک نگاه: شومینه

شومینه اجری بسیار بزرگ محیطی صمیمی برا ی جمع شدن خانواده دور اتش شومینه فراهم اورده است . کمد های چوبی قدیمی بر سادگی اتاق تاکید دارند و در مقابل ، کنتراست های رنگی به فضا روح می دهند.

سبک روستیک/ روستایی/ویلایی

دریک نگاه: فضایی مدرن

سبز مایل به زرد تند ترکیبی از ابی  های سرد و مجموعه ای از طرح های موثر فضای اتاقی را که درآن اکثرا از عناصر سنتی بهره گرفته است به سمت فضایی مدرن می برد.

رنگ: هماهنگی

با هماهنگی ابی وسبز معمولا طرح های بسیار متناسبی به وجود می اید.حتی اگر در زمینه های رنگی بسیار متفاوتی استفاده گردد.

طرح ها: لیمویی

انتخاب اثاثیه کاملا همسان که در همه آنها از طرح هایی با زمینه های یکسان استفاده شده باشد محیط را بدون جذابیت یا یکنواخت جلوه می دهد.اگر می خواهید طرح های زیادی به کار ببرید از دو رنگ استفاده کنید.روکش های شطرنجی درشت و پارچه های گل درشت پرده و کوسن ترکیب نشاط  اوری می سازد.بشرطی که در تمام آنها از رنگ  ابی یا لیمویی یا از هر دو رنگ با هم، استفاده گردیده باشد.

مبلمان: شومینه

در اتاقی تقریبا کوچک، با بکارگیری دو کاناپه با اندازه متوسط،می توان استفاده بهتری از فضا کرد و در ضمن منظره متناسب تر و با تعادلی هم پیش روی گذارید. میز جلوی مبل از جنس چوب کاج ، با فرم دایره ای و پایه های گردش ، با خطوط مستقیم شومینه متضاد است.

وسایل جانبی: شومینه

یک حفاظ باشکوه و لوازم شومینه، باعث ایجاد تغییری زیبا در فرم شومینه می گردد.چند گل سبز مایل به زرد و مقداری برگ در یک گلدان شیشه ای ، ریزه کاری هایی است که در یک اتاق شادابی به وجود اورده و نیز فضار را با روح تر می کند.

سبک روستیک/ روستایی/ویلایی

در یک نگاهساحلی

این اتاق نشیمن بزرگ با نهارخوری در ادامه آن با رنگ های اسمان و دریا ، تخته های دوغاب خورده و اثار هنری با فرم های مواج، به سبک خانه های ساحلی روشن و دارای روح طراحی گردیده است.

رنگ:

این فضا تصویر ساحلی بسیار زیبایی با اسمانی بی ابر را در ذهن بیننده مجسم می کند و این همان چیزی است که رنگ امیزی ابی تیره اتاق سعی در محقق ساختن آن دارد.چیزی که با عث تکمیل این طرح می گردد افتاب وشن است که مبلمان چوبی رنگ شده با رنگ شاد و دلگشای زرد خود، این کمبود را هم جبران می کند.

دیوارها:

دیوارها تا ارتفاع ازاره با چوب های ساده پوشیده شده اند که با رنگ  خود، جلوه بیشتری  به فضای اتاق داده اند. اگر منزلتان هنوز از این ازاره های چوبی ندارد می توانید آنها را در ابعاد دلخواه از مغازه های وسایل ساختمان تهیه کنید.

 

WhatsApp us