تکذیب شایعات درباره جزئیات “برجام” از سوی اروپا و آمریکا

» سرویس: سياسي – انرژي هسته‎‌اي
تکذیب شایعات درباره جزئیات "برجام" از سوی اروپا و آمریکا

تکذیب شایعات درباره جزئیات “برجام” از سوی اروپا و آمریکا

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره جزئیات برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و گروه 1+5، وزارت امور خارجه آمریکا و اتحادیه اروپا شایعات در این زمینه را بی‌اساس دانستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس :

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته در پیامی در صفحه توئیتر خود تمام شایعات رسانه‌ها درباره متن توافق میان ایران و گروه 1+5 را بی اساس توصیف کرد.

وی در ادامه پیام خود نوشت: رسانه‌ها در زمان مناسب از طریق کانال‌های رسمی مطلع خواهند شد.

همچنین کاترین ری سخنگون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی جداگانه در صفحه توئیتر خود این گمانه‌زنی‌ها را رد و آنها را بی‌اساس دانست.

به گزارش ایسنا، انتظار می رود مذاکرات هسته‌ای که تا بامداد روز سه‌شنبه میان مذاکره کنندگان ایران و گروه 1+5 در وین ادامه داشت امروز (سه‌شنبه) به نتیجه برسد.

قرار است تا ساعاتی دیگر با حضور وزیران خارجه شش کشور، ظریف و موگرینی در مراسمی در مقر سازمان ملل بیانیه مشترک پایانی دور نهایی مذاکرات جامع هسته‌ای را قرائت کنند.

آخرین گزارش‌ها : 

آخرین گزارش‌ها به نقل از برخی منابع رسمی حاکی است: نشست اعضای 1+5 با ایران ساعت 12:30 به وقت ایران (10صبح به وقت وین) و نشست رسانه‌ای ساعت 13 به وقت ایران برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، افراد نزدیک به مذاکرات گفته‌اند که کارشناسان همچنان در حال کار روی متن توافقنامه هستند. همچنین بنا به گفته یک دیپلمات، برخی از مقام‌های ارشد حاضر در مذاکرات ساعات اولیه روز سه‌شنبه از وین خارج می‌شوند که این موضوع ممکن است اعلام توافق را به تعویق بیندازد.

تجربه کشیده شدن مذاکرات به نیمه شب امر تازه ای در مذاکرات هسته ای نیست با این حال اهمیت این دور از مذاکرات با توجه به احتمال اعلام توافق چند برابر است.

قرار است با حضور وزیران خارجه هفت کشور مراسم پایانی درمقر سازمان ملل متحد در وین به طور رسمی برگزار شود و به احتمال خیلی زیاد وزیران خارجه کشورهای مختلف در کنفرانس خبری جداگانه به تشریح نتیجه کار می پردازند.

انتهای پیام

برچسب : مذاكرات ايران و گروه 1+5 توافق جامع هسته‌اي مذاكرات هسته‌اي
WhatsApp us