وقتی بیشتر مردم به خانه هایی به سبک کلبه فکر می کنند ، چیزی خارج از یک افسانه را به تصویر می کشند. کلبه ها یکی از دنج ترین و جذاب ترین سبک های خانه های موجود در سراسر جهان هستند. افرادی که به دنبال اضافه کردن به خانه خود یا کوچک سازی در یک کلبه هستند باید بدانند که چه چیزی امروزه خانه های سبک کلبه را به چنین انتخاب محبوبی در سبک خانه تبدیل کرده است.

تاریخچه خانه های سبک کلبه ای

خانه کلبه ای این کشور ریشه در مراتع سرسبز اروپای قرون وسطایی دارد. برگشت که اشراف زد زمین، کارگران خود را در خانه های کوچک قلعه اطراف زندگی می کنند و نگه می دارد. این کارگران به طور معمول دهقانانی بودند که در ازای پناهگاه و حمایت از زمین های اطراف خود کشاورزی می کردند. 

تاریخچه کلبه های چوبی
تاریخچه کلبه های چوبی

با گذشت زمان ، این سبک از خانه های کوچک و عجیب و غریب به عنوان کلبه مدرن انگلیسی شناخته شد. اگرچه به جای اینکه به طبقه فقیرترین طبقه تعلق داشته باشند ، طبقه متوسط ​​و حتی بالاتر طبقه کلبه ها را جستجو می کند.

کلبه ها هنوز هم به عنوان خانه های اصلی در مناطق سراسر اروپا عمل می کنند. با این حال ، در مناطقی مانند ایالات متحده ، مردم عمدتا از این خانه های کوچک به عنوان خانه های ثانویه یا تعطیلات استفاده می کنند. کلبه ها به لطف جذابیت محدود خود همچنان به عنوان سبک محبوب شناخته می شوند. 

نکات برجسته خانه های سبک کلبه

اگر خانه های به سبک کلبه ای با هر چیزی شناخته شده باشند آن شخصیت آنهاست. اکثر کلبه ها با در نظر داشتن جذابیت طراحی شده اند.  کلبه ها نیز اغلب دارای یک منطقه باغ برای پرورش بوته های تزئینی ، گل ها و سبزی هستند.

 این خانه ها همچنین برای صاحبان خانه های مجرد ، زوج ها و خانواده های کوچک یک انتخاب عملی دارند. آنها کوچک و قابل کنترل هستند در حالی که هنوز فضای داخلی و خارجی زیادی را ارائه می دهند.

بیشتر جذاب ترین خانه های امروزی به سبک کلبه دارای نقشه های باز و غیررسمی هستند که فضای مسکونی بیشتری ایجاد می کنند. اگرچه ممکن است صاحبان خانه در مورد میزان استفاده از فضا باید با وجدان باشند ، اما در اغلب موارد فضای کافی برای وسایل ضروری وجود دارد.

در حالی که خانه های کلبه ای اغلب کوچک و دنج هستند ، سبک های امروزی لزوماً فضای داخلی یا آخرین امکانات را قربانی نمی کنند. این روزها ، خانه های کلبه ای لوکس مانند همان خانه های دیگر هستند ، از لوازم خانگی گرفته تا سیستم های کنترل آب و هوا و…

چرا خانه ای به سبک کلبه انتخاب کنید؟

یک خانه دنج به سبک کلبه برای افرادی که به دنبال کوچک سازی هستند ایده آل است. اندازه کوچک آنها باعث سهولت در مراقبت و تمیز کردن آنها می شود. همچنین این باعث می شود که آنها از نظر انرژی بسیار کارآمدتر باشند و اثر کمتری از کربن به صاحبان خانه بدهد.

به طور کلی ، کلبه ها نیز به دلیل اندازه ، ارزان تر از سبک های دیگر خانه ها هستند. اگرچه این می تواند بر اساس موقعیت مکانی متفاوت باشد ، بسیاری از دارندگان کلبه نسبت به افرادی که در خانه های بزرگتر زندگی می کنند هزینه های قابل کنترل تری دارند.

خانه های به سبک کلبه اغلب به دلیل نقشه کف بازشان برای افراد سن بالا یا بازنشسته شدگان مناسب تر هستند. اگرچه ممکن است کوچکتر از خانه های دیگر باشند .

برخی از افراد به جای انتخاب کوچک سازی ، کلبه ای را به عنوان لوازم اضافی در خانه فعلی خود قرار می دهند. به دلیل کوچک بودن ، کلبه ها زمین زیادی را اشغال نمی کنند. 

خانه های سبک کلبه در مقابل کابین ها

بسیاری از مردم خانه های سبک کلبه ای را با کابین اشتباه می گیرند ، زیرا هر دو از یک طراحی خانه کوچک ، عجیب و غریب و سنتی استفاده می کنند. با این وجود تفاوت چشمگیری در طراحی و ساخت دارند. به طور کلی ، کلبه ها مدرن و پیشرفته تراز کابین ها می باشند در حالی که کابین ها به طور سنتی روستایی ساخته می شوند. 

 تفاوت کلبه ها و کابین ها
تفاوت کلبه ها و کابین ها

کابین ها تقریباً از چوب ساخته شده اند ، در حالی که کلبه های خانه را می توان از مواد مختلفی از جمله آجر و سنگ ساخت. همچنین کابین ها به تزئینات و جزئیات اهمیت کمتری می دهند ، در حالی که کلبه ها به دلیل ظاهر عجیب و غریب آنها شناخته شده اند.

اندازه کلبه ها و کابین ها نیز متفاوت است. در حالی که هر دو از خانه معمولی کوچکتر هستند ، اما فضای داخلی کلبه ها بیشتر از کابین ها است. در حالی که یک کلبه ممکن است دارای چندین اتاق در نقشه طبقه آن باشد ، کابین ها فقط فقط یک فضای داخلی دارند. 

انواع خانه های سبک کلبه ای

در حالی که همه کلبه ها از ویژگی های بسیاری برخوردار هستند ، هر یک دارای طراحی منحصر به فردی می باشند که آن را از سایر خانه ها متمایز می کند. طراحی آنها همه کاره است ، به آنها این امکان را می دهد که ویژگی های بسیاری از سبک های مختلف معماری را به خود اختصاص دهند. چندین نوع کلبه معروف وجود دارد که هرکدام حس متفاوتی را ارائه می دهند.

کلبه سنتی

بسیاری از قدیمی ترین کلبه هایی که می توانید پیدا کنید ، به خصوص در اروپا ، به سبک سنتی ساخته شده اند. آنها به طور معمول از مواد مانند سنگ و سنگ به جای مصالح ساختمانی مدرن تر ساخته می شوند و ممکن است تأثیرات ویکتوریایی داشته باشند.

کلبه سنتی
کلبه سنتی

سبک تودور

خانه های کلبه ای به سبک تودور با سقف های تند شیروانی و نیمه چوبی تزئینی یکی از محبوب ترین سبک ها است که ظاهر افسانه ای آشنایی به آنها می دهد. این بنا پس از معماری تودور در اوایل قرن بیستم است و به طور معمول از سنگ ساخته شده است. 

کلبه سبک ساحل

بسیاری از کلبه ها در امتداد خط ساحلی توسط دریاچه ها ، رودخانه ها یا کنار اقیانوس قرار گرفته اند. کسانی که در این مناطق ساخته می شوند غالباً ویژگی های معماری محلی را به خود اختصاص می دهند ، از جمله پاسیوی باز ، باغ های دارای فضای طبیعی و عناصر دریایی.

کلبه کنار ساحل
کلبه کنار ساحل

ویژگی های یک خانه به سبک کلبه

خانه های به سبک کلبه بر روی تزئینات روستایی و سنتی ، از جمله عناصر چوبی و سنگی فراوان تمرکز دارند. برخی از املاک قدیمی نیز شامل سقف کاهگل برای افزودن به جلوه زیبای خانه هستند.

آنهایی که سقف کاهگل ندارند ، اغلب دارای سقف های شیروانی و دیوارهای گچ بری هستند. بسیاری از طراحی های کلبه همچنین شامل پنجره های خلیجی برای کمک به تمرکز بر روشنایی فضای داخلی می شود تا فضای آن بیشتر احساس شود.

برخی از کلبه ها بالکن یا ایوان جلویی کوچکی دارند که در کنار باغ قرار دارند و محلی برای استراحت در فضای باز ارائه می دهند. ساخت و ساز این خانه ها معمولاً نامتقارن است ، چه از داخل و چه از بیرون.

در داخل ، کلبه ها معمولاً کف چوبی و تیرهای نگهدارنده دارند. اگرچه به لطف چیدمان جادار تر به نظر می آید اما خانه کلبه ای معمولی کمتر از 2000 فوت مربع فضا دارد. ممکن است بین یک تا سه اتاق خواب جداگانه باشد ، در حالی که اتاق نشیمن ، اتاق غذاخوری و آشپزخانه اغلب باز هستند. طراحی داخلی کلبه اغلب شامل عناصری از جمله:

  • سنگ طبیعی یا لهجه های سنگی
  • فرشهای روستیک و پوشش کف
  • مبلمان چوبی
  • پاستل ها و پالت های رنگی خاک
  • طرح ها و نقش های گل

امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات کافی در رابطه با کلبه های چوبی به دست آورده باشید.

نویسنده: ف.حسنخانی

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us