ما خانه های چوبی را دوست داریم ، آن ها احساس بسیار طبیعی دارند و به ما احساس خوبی می دهند .از آنجا که ما انواع ایده های جالب و جذاب طراحی را جمع آوری کرده ایم که برای خانه های کوچک چوبی یا کلبه ای مناسب هستند ، می خواهیم آن ها را با شما به اشتراک بگذاریم .

شاید در این مقاله چیزی را ببینید که دوست داشته باشید خودتان بسازید !

اگر در حال ساخت و ساز کلبه خود هستید و یا با یک معمار در یک خانه کوچک چوبی یا کلبه ای کار می کنید ، باید تصمیم بگیرید که بسته به اندازه خانواده و توانایی مالی شما ، چه مقدار متر مربع فضای زندگی نیاز دارید . با در نظر گرفتن قیمت ، ساخت خانه با چوب معمولاً مقرون به صرفه تر از سایر مصالح ساختمانی است و این یک انتخاب عالی نیز خواهد بود ، خصوصاً هنگام طراحی یک کلبه کوچک .

طرح های چوبی به شما امکان می دهد خلاق باشید و بسیاری از ویژگی های مطلوب را با سهولت اجرا کنید .

معماری خانه های کوچک چوبی با جدیدترین نوآوری های تکنولوژیکی تا حد زیادی امکان پذیر شده است .

امروزه انواع مختلفی از چوب های ساختاری برای انتخاب ، هنگام ساخت خانه جدید وجود دارد اما انتخاب های نهایی شما به طراحی و بودجه شما بستگی دارد ، از جمله مقرون به صرفه ترین چوب های محلی .

نقشه برداری سایت می تواند نقشه کف خانه شما را تعریف کند و ایده های غیر منتظره ای برای طراحی را ارائه دهد که ممکن است خانه کوچک شما را به یک پناهگاه کوچک تبدیل کند .

در زیر ، چندین نمونه ارائه می دهیم که فقط این موضوع را ثابت می کند .

برخی از طرح هایی که ما انتخاب کرده ایم ویژگی های ساختمانی پایدار را ارائه می دهد که شاید شما نیز بخواهید در نظر بگیرید .

همان طور که در برخی از فهرست های موجود مشاهده خواهید کرد ، انتخاب صحیح چوب می تواند حتی کوچک ترین طرح ها را به میزان قابل توجهی زیبا کند .

در مورد معماری کلی ، مواردی مانند طراحی سقف ، تعداد طبقات و محل ورودی خانه نیز به آب و هوا ، نقشه برداری سایت و موقعیت بستگی دارد .

در بعضی مکان ها ، خانه های کوچک چوبی مورد استقبال و تبلیغ قرار می گیرد ، در حالی که در بعضی دیگر محدودیت در حداقل متر مربع وجود دارد و شما نمی توانید خانه چوبی خیلی کوچکی را بسازید .

فضای داخلی با چوب در یک کلبه ، احساس فوق العاده ای را ایجاد می کند و ما نمونه های زیادی از این نوع فضای زندگی را در این فهرست آورده ایم .

اگر در سبک زندگی مینیمال در خانه ، یک تازه کار هستید ، ممکن است بخواهید ملاحظات ویژه ای را به فضای اضافی خانه خود اختصاص دهید ، تا اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای راحتی افراد خانواده خود دارید ، خواه این به معنای اتاق خواب اضافی ، حمام ، اتاق بازی یا فضای ذخیره سازی باشد .

خانه های چوبی برای بزرگ شدن کودکان بسیار مناسب هستند ، به خصوص اگر خانه شما با طبیعت احاطه شده باشد .

برای ساخت یک کلبه برای تمام فصول باید گزینه های گرمایش را در معماری خود در نظر بگیرید .  

برای ترکیب آن ممکن است به یک زیر زمین کوچک یا فضای برای رفت و آمد یا اتاق زیر شیروانی نیاز داشته باشید .

عادات فرهنگی همچنین می تواند بر طراحی کلی تأثیر بگذارد زیرا در بعضی مناطق معماری خانه های کوچک روند کاملاً مستقیمی است و در بعضی موارد هنوز جدید است – بنابراین کار با یک معمار با تجربه می تواند کمک زیادی کند.

ما امیدواریم که ایده های طراحی جمع آوری شده از مثال های زیر به شما کمک کند تا خانه چوبی خود را بسازید و آن را برای سال های آینده ، مقرون به صرفه تر و لذت بخش تر کنید .

توجه : در نظر داریم که هر زمینی زیر 2000 متر مربع در فضای زندگی ، کوچک است .

در زیر 16 مورد دلخواه مدرن از سراسر جهان آورده شده است ، و بسیاری از آن ها با داستان جالب خاص خود همراه هستند .

ما برای راحتی شما این خانه ها را بر اساس سبک معماری گروه بندی کرده ایم .

بنابراین ، بیایید تور خود را شروع کنیم .

خانه های کوچک چوبی با سقف های شیروانی

کلبه های کوچک چوبی با سقف شیروانی
کلبه های کوچک چوبی با سقف شیروانی

  مبلمان صرفه جویی در فضا به شما کمک می کند تا یک آپارتمان کوچک را با سبک زیبا تزئین کنید . یک طرح سقف شیروانی کلاسیک انتخاب مورد نظر ما است زیرا ، به اعتقاد ما ، بهترین زیبایی را ارائه می دهد . تا به حال خواب یک اتاق زیر شیروانی را دیده اید ؟!

سقف با ارتفاع زیاد ، امکان ایجاد یک اتاق زیر شیروانی بزرگ تر را دارد و هزینه ساخت آن بیشتر است اما می توانید اتاق های بیشتری را جا دهید یا یک اتاق زیر شیروانی به سبک کلبه ای بسازید .

یکی دیگر از آخرین گزینه های مدرن ایجاد سقف طاقدار برای کل خانه ( بالا بردن سقف از کف به قله ) – سبک کلیسا است .

سقف های کم ارتفاع و اتاق زیر شیروانی های کوچک هزینه کمتری دارند اما باید به اندازه کافی بالا باشند تا فضای کافی برای سیستم های تهویه مطبوع فراهم شود و نیز دسترسی آسان به برق در آن وجود داشته باشد – گاهی اوقات آسان ترین راه برای نصب لوستر مورد علاقه از اتاق زیر شیروانی است .

برای مکان هایی که برف زیادی می بارد ، سقف های مرتفع تر ترجیح داده می شود و در مکان های گرم مانند جنوب کشور معمولاً سقف های کم ارتفاع بیشتر است .

این اولین خانه کوچک چوبی در یک مکتن گرم نمونه کاملی از زیبایی طراحی سقف کم ارتفاع است .

سقف نامتقارن به شکلی هوشمندانه از یک طرف گسترش می یابد تا یک درگاه اتومبیل را تشکیل دهد .

این طرح و شیروانی های باز دو عنصر طراحی هستند که ظاهری خیره کننده مانند یک خانه ییلاقی به خانه داده اند که فریاد می کشد ” تابستان در راه است ” – و چنین طرح هایی در CA بسیار رایج است .

این یک کلبه مدرن و دوست داشتنی است .

کلبه مدرن و زیبا
کلبه مدرن و زیبا

این خانه چوبی دریای شمال ( عکس زیر ) با سقف بسیار مرتفع کاملاً مخالف ( عکس بالا ) است .

این خانه کاملاً در چوب صنوبر چارچوب خورده و در سرو قرمز غربی پوشانده شده است ، و تخته های سرو با گذشت زمان خاکستری شده و با تپه های شنی مخلوط می شوند . این یک خانه دروازه زیبا برای گذراندن تعطیلات است .

کلبه چوبی صنوبر و سرو قرمز
کلبه چوبی صنوبر و سرو قرمز

این طرح نمونه خوبی از نحوه تعیین نقشه برداری سایت از ارتفاع خانه است . دریا باید از بالای تپه های شنی دیده می شد ، بنابراین سقف بلند و اتاق زیر شیروانی این امکان را فراهم می کرد .

اتاق زیر شیروانی یک اتاق کتابخانه است که از آنجا می توانید از منظره و خواندن کتاب لذت ببرید – یک ویژگی عالی برای یک کلبه در تعطیلات .

همچنین توجه داشته باشید که به نظر می رسد قسمت A شکل بلندتر از کف زیر است ، به این دلیل که طبقه اول در واقع زیرزمینی است که تا حدی دفن شده و دارای 3 اتاق خواب و یک انبار است .

مزیت این طرح این است که اتاق ها به طور طبیعی خنک می مانند .

به طور کلی ، این خانه کوچک عالی بسیار بزرگ تر از آنچه که هست به نظر می رسد و جذابیتی بسیار غیر منتظره و مدرن دارد .

یک معماری شگفت انگیز برای کلبه چوبی

کلبه چوبی با معماری زیبا
کلبه چوبی با معماری زیبا

وای ، این خانه تابستانی کوچک ( پایین ) از نوک سقف خود تا پایین به زمین ، از چوب پوشیده شده است .

این خانه تقریباً شبیه نقاشی و خیلی خاص است .تخته های چوبی افقی به سمت پایین خانه و در امتداد تپه به صورت عرشه ادامه می یابد ، چنین جریان منحصر به فردی به یکطراحی هیجان انگیز بر می گردد و این یک خانه چوبی با طراحی داخلی و خارجی است !

توجه کنید که سقف هیچگونه برآمدگی ندارد و با دیوار های اطراف کاملاً یکدست است .

این خانه کاملاً مینیمالیستی غیر معمول ظاهر را تکمیل می کند .

یک معماری مینیمالیستی برای کلبه چوبی!

کلبه های کوچک چوبی مینیمالیستی
کلبه های کوچک چوبی مینیمالیستی

کرکره های چوبی همسان با بسته شدن ترکیب می شود

برای یک خانه کوچک کوهستانی ( زیر ) ، این طرح فوق العاده با سقف شیروانی کلاسیک خود یک خانه بی نظیر به وجود آورده است : یک شومینه مرکزی و یک راه پله ، دو طبقه با 3 اتاق خواب ، حمام سونا ، آشپزخانه ، غذاخوری و اتاق نشیمن .

این یک معماری به سبک کلبه ای است ، دارای سقف های طاقدار جزئی و تیر های چوبی در معرض دید .این خانه به طور عمده از چوب پوشیده شده و دارای ویژگی های جذاب بسیاری است .در سطح زمین ، قفسه های پنجره های خلیج به عنوان مبل عمل می کنند .

در زمستان ، پنجره گوشه ای بزرگ اجازه می دهد تا نور خورشید خانه را به راحتی گرم و مطبوع کند .

در بین روکش های چوبی – چه در قسمت بیرونی و چه در فضای داخلی – عایق حرارتی اضافی وجود دارد .

طبقه بالا از طبقه همکف گسترش یافته تر است تا نور خورشید را در تابستان محدود کند .

بنابراین این یک طراحی کاملاً متفکرانه است که فصول و زمان روز را در نظر می گیرد تا حداکثر راحتی را برای افراد خانه و استفاده بهینه از انرژی فراهم کند .

اطلاعات بیشتر این خانه را در ادامه می توانید بخوانید .

به نکته غیر منتظره ای در مورد این ستون های چوبی توجه کرده اید ؟

موقعیت آن ها کاملاً خارج از حد معمول است – آن ها با بیرونی ترین محیط سقف همسو هستند ، به این دلیل که آنها لوله های فلزی را که آب باران را از سقف جمع می کند پنهان می کند . طراحی هوشمندانه .

این ستون ها نه تنها ظاهر را به طرز چشمگیری تغییر می دهد ، بلکه به ایجاد ” احساس شگفت انگیز ” از محصور شدن در این عرشه فوق العاده استفاده می کند . در این حالت ، مسئله فنی با جزئیات زیبایی پسند حل می شود .

انواع کلبه های کوچک چوبی
انواع کلبه های کوچک چوبی

سرانجام ، برای علاقه بصری بیشتر ، روکش سنگ نیز وجود دارد . چه طراحی زیبایی !

برای کاهش هزینه ، کلبه کوچک چوبی خود را با سقف ریخته شده بسازید .

صحبت از کابین های کوهستان به میان آمد ، در اینجا یک طراحی عالی برای شما وجود دارد – یک خانه چوب کاج فشرده در پیست اسکی ( در زیر ) .

این خانه چوبی با استفاده از چوب فنلاند ، داخل و خارج با تیر های کاج چند لایه ساخته شده است .

این یک کلبه کوهستانی روستایی با جلوه های مدرن است .فضای داخلی به زیبایی چوبی مانند فضای بیرونی است و به هر اتاق حالتی شیک و زیبا می دهد .

به نمای بیرونی با پنجره های کوچک ریز و ورودی مدرن ، یک سَبک مدرن داده شده است .فضای داخلی در مقابل رنگ های بیرونی تیره ، از رنگ روشن است .طبقه اصلی یک طرح مفهومی باز است که دارای گوشه غذاخوری دنج در میان بسیاری دیگر از عناصر چوبی شگفت انگیز است . 

نمای پشتی کلبه دارای دو تراس متقارن طبقه دوم است که جذابیت خاصی را ایجاد می کند .

سقف یک تغییر جالب از یک سقف ریخته شده کلاسیک است .

تصویری از نمای پشت کلبه چوبی
تصویری از نمای پشت کلبه چوبی

این یک نگاه اجمالی به نازک کاری تیرچه ای است که در این خانه استفاده شده است .ما این نوع نجاری را در کشور ندیده ایم .

کیفیت فوق العاده دقیق به نظر می رسد  و به یاد داشته باشید ، این ها تیر های کاج لایه ای است ، بنابراین از نظر فنی ، نمی توان این طرح را خانه ای “log” نامید اما مطمئناً به نظر می رسد یک خانه و یک طرح زیبا باشد .

این کلبه چوبی 4 فصل و جذاب در ( زیر ) توسط یک جفت دست ساخته شده است . یک خانه دست ساز !البته به صورت حرفه ای طراحی شده است – شما فقط با نگاه کردن به آن می توانید این موضوع را تشخیص دهید .

اما شگفت آور است که یک نجار به تنهایی این را ساخته است .

کلبه چوبی ارگونومیک
کلبه چوبی ارگونومیک

من باید به شما بگویم – این یکی از ارگونومیک ترین طرح های کلبه ای است که ما دیده ایم .تصویربرداری از معماری شبه U شکل ، جایی که دهانه در “U” توسط یک عرشه پوشیده اشغال می شود که بین دو انتهای باز “U” امتداد دارد .

همه آنچه که در اطراف یک حیاط مرکزی شکل گرفته است و چهار سقف که به سمت حیاط مایل است ، در چهار گوشه توسط مورب های مربوطه به هم متصل می شوند ، این مانند ساخت قلعه کوچک خود است که می توانید در آن احساس آرامش کنید و با دیوار های جانبی حیاط که تقریباً به طور کامل از پنجره ها ساخته شده است ، به نظر می رسد مثل یک قلعه شخصی عمل می کند .

چه جشن باشکوهی از طراحی چوب – این خانه ای است با تیر های عالی ، معماری عالی و یک سبک عالی ساخته شده است .

این خانه در زیر ، یک موفقیت جدی با تکنولوژی پیشرفته در چوب معاصر است ، در واقع نه یک بلکه دو کانتینر ، در دو سطح مختلف – یکی رو به خیابان و دیگری آویزان روی حیاط پشتی است .

اگر با دقت نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که فقط یک منطقه کوچک از کل سازه دارای پشتیبانی واقعی از زمین است ، بقیه در هوا معلق است .

وای ! این طرح مانند اره ای است که متعادل آویزان است .

آنچه در اینجا رخ داده ارزش یک داستان هیجان انگیز را دارد .

این تعداد به عنوان یک معامله بسته بندی شده ، با مجوز ساخت برای نقشه های استاندارد خانه های کوچک خریداری شده است .

به دلیل محدودیت های دقیق استفاده از زمین ، اندازه رد پا قابل تغییر نیست و بنابراین یک طرح کنسرو شده پاسخی برای افزایش کل متراژ این خانه کوچک بدون تغییر ردپای آن بود .

این معماران با مهندسان سازه تخصصی کار کردند تا مواد مناسب را پیدا کنند .

به دلیل سرعت ، تمیزی و پایداری گاهی تصمیم گرفته می شود که از چوب به عنوان ماده سازه ای استفاده شود . ساختار ساختمان حاصل یک زیرزمین بتن آرمه در زیر و ترکیبی از قاب های الوار و چوب های چند لایه در بالا است .

چوب همیشه برنده است !

کلبه چوبی ارگونومیک
کلبه چوبی ارگونومیک

این خانه دارای 3 طبقه برای ترکیب اتاق خواب ( طبقه آخر ) ، اتاق نشیمن و آشپزخانه ( طبقه میانی یا همکف ) و محل کار / زندگی ( طبقه زیرزمین ) است .

کودکان و نوجوانان می توانند در خارج از فضای بزرگ و بدون توجه به هوا بازی کنند .

دیوار های خارجی با روکش چوب با دیوار های پوشیده شده از ورق های سیمان الیاف راه راه در تضاد زیبایی قرار دارند ( از همان مواد در سقف استفاده می شود ) این به خانه ظاهری کاملاً معاصر و تقریباً شبیه شهری می دهد .

خانه ای با روکش چوبی
خانه ای با روکش چوبی

خانه های مستطیل شکل کشیده با ارتفاع کم با سقف های تخت بیان عملی مدرنیسم است .

خانه های چوبی مستطیل شکل
خانه های چوبی مستطیل شکل

در اینجا ما به طور خاص به نقشه های خانه مستطیل شکل باریک و طولانی ، عمدتا طرح های افقی یک طبقه اشاره می کنیم .

ما بسیاری از این طرح های مدرن مینیمالیستی را در کشورهای شمال اروپا مانند فنلاند ، نروژ و سوئد دیده ایم ، اما اکنون از این طراحی ها می توان در همه جا استفاده کنیم .

 3 نمونه زیر مربوط به 3 کشور مختلف است ، اما همۀ آن ها دارای یک عنصر طراحی مشترک هستند – قسمت کوچکی از ساختمان از هر دو طرف به بیرون باز است ( مانند یک راهرو مشاهده مرکزی ، به نوعی ) ، یا به طور دائمی ( بدون دیوار ) یا توسط دیوار های شیشه ای محافظت می شود و با نیمرخ باریک می توانید بدون اینکه صندلی خود را ترک کنید طبیعت را در دو طرف خانه ببینید.

به اعتقاد ما ، امکان ترکیب آسان این عنصر یکی از جذابیت های اصلی این نوع معماری است .

این عملیات به شما امکان می دهد بدون انحراف از نقشه ساده ساختمان مستطیل چوبی ، یک ویژگی خانه بسیار مطلوب – یک طبقه پوشیده یا یک اتاق نشیمن در فضای باز – اضافه کنید .

این خانه ها بسیار مقرون به صرفه و بسیار مدرن طراحی شده اند .

سقف تخت زیبایی کاملاً متفاوتی را ارائه می دهد ، و اگر شما جذب مینیمالیسم شده اید و می خواهید با بودجه کمی خانه ای کوچک بسازید ، این می تواند مقرون به صرفه ترین نوع طراحی برای شما باشد زیرا به چوب سازه کمتری نیاز دارد و ساخت آن راحت تر است .

این طرح های کم و باریک مزایای بسیاری دارد ، آن ها برای افراد مسن راحت تر هستند زیرا همه محله ها در طبقه همکف هستند و همچنین از نظر انرژی بسیار گرم و خنک می شوند و بسیار کم مصرف هستند .

معماری مستطیل شکل کشیده نیز یک برنامه معمول برای پیش ساخته ها است .

علاوه بر این ، طراحی سقف مسطح می تواند مناسب ترین مکان هایی باشد که باد های سنگین ( بارهای شدید باد ) مانند ساحل اقیانوس ، پشته کوه های بلند ، مکان صخره ها و هواپیماهای کاملاً باز را تجربه می کنند .

این خانه در ( زیر ) به عنوان یک ظرف چوبی تصور شده است ، اما خیلی بیشتر از اینهاست .

با عرشه های پایین آورنده ، به یک خانه ویستا تبدیل می شود – با چشم اندازی از اقیانوس و حومه شهر .

و هنگامی که آماده رفتن از خانه هستید ، عرشه ها و کرکره ها همه بسته می شوند ، و در غیاب شما تبدیل به یک ظرف چوبی مهر و موم شده می شود .

این خانه از چوب خالص ، از داخل و خارج ، به سبک صنعتی ساخته شده است .

خیره کننده است ، نه ؟

این خانه کم ارتفاع در ( زیر ) فقط از چوب ساخته نشده است – به زیبایی با جنگل های چوبی اطراف آن ترکیب می شود .

با این حال ، نمایشگاه اصلی در این خانه ، مسیر تمیز از ورود آن به ساحل است .

ابتدا در اتاق غذاخوری فضای باز متوقف شوید ، گذرگاه باز به عرشه پشتی منتهی می شود و سپس از یک پله پایین می آید که به یک راهرو طولانی تا ورودی منتهی می شود .

یک مسیر مدرن و خاص برای رسیدن به خانه !

خانه ای ساخته شده از چوب خالص
خانه ای ساخته شده از چوب خالص

ترک فضای بیرونی این خانه چوبی زیبا ( زیر ) به آب و هوا به طور طبیعی یک انتخاب درخشان بود .

این خانه در حومه واقع شده و به خوبی با محیط اطراف خود ترکیب می شود و فقط دو جزئیات در رنگ متضاد زرد – در و دودکش باقی مانده است .

دیوار های شیشه ای از کف به سقف در دو طرف این عقب نشینی شگفت انگیز مناظر بی نظیری از منظره همیشه در حال تغییر و دسترسی به دو عرشه خارجی را ارائه می دهد .

خانه چوبی جعبه ای شکل
خانه چوبی جعبه ای شکل

این خانه کوچک که از بیرون به نظر می رسد یک جعبه چوبی ساده است ، یک راز دارد – یک زیرزمین وجود دارد که به طور نامحسوس در تپه زیر ساخته شده است .

خانه چوبی جعبه ای کوچک
خانه چوبی جعبه ای کوچک

برای ردپای کوچک تر ، با جعبه ای مانند طراحی های خانه همراه شوید .

وقتی زمین بسیار کمی دارید ، یا می خواهید ردپایی کوچک داشته باشید ، یا به سادگی می خواهید چشم انداز بهتری از اطراف خود داشته باشید ، و می خواهید با یک ساختار چوبی خاص طراحی کنید … یک جعبه ساده و زیبا از چوب را انتخاب کنید .

شکل معماری راهی است که باید طی شود ، و در اینجا سه ​​نمونه بارز از کلبه های چوبی و خانه ای ساخته شده است که بر اساس این ایده به وجود آمده است .

خانه مدرن زیر در دامنه شرقی واقع شده است .

یک خانه کوچک و جعبه چوبی جمع و جور و دارای پنجره هایی که باعث بزرگ تر نشان دادن فضای آن می شود .

رد پا کوچک است ، اما نمای گسترده آن بزرگ است .

چه کسی فکر می کند که یک خانه ساده به شکل جعبه می تواند به این زیبایی جلوه کند ؟

ایده ای ایده آل برای نشان دادن روکش های چوبی شما!

نمونه کلبه کوچک چوبی
نمونه کلبه کوچک چوبی

این کنسول های خانگی بیش از اندازه دارای شیب تند است .

این طرح دارای یک طرح طبقه باز و یک شیروانی بزرگ در طبقه بالا است .

طراحی زیبا و ساده .

نمونه کلبه کوچک چوبی
نمونه کلبه کوچک چوبی

برای دستیابی به ردپای حتی کوچک تر ، می توانید با اضافه کردن لایه های فضای زندگی اضافی ، از طراحی های عمودی خانه استفاده کنید .

عکس بالا مانند جعبه ای چوبی است که خود شما ساخته اید اما می توانید در آن زندگی کنید .

در این خانه دریاچه ای عمودی  (زیر ) دقیقاً همین اتفاق می افتد ، یک طراحی راحت و جذاب با حسی پر از راحتی .

این یک جعبه برج 4 طبقه است که در یک زمین مسطح کوچک در یک تپه شیب دار ساخته شده است .

خانه چوبی ساده
خانه چوبی ساده

اگر نیاز دارید که هزینه های ساخت کم باشد بنابراین انتخاب طبیعی مطابقت با ” اشکال ساده و راه حل های حداقلی ” را باید در پیش بگیرید – اساساً یک طرح مستطیل شکل .

اما یک مانع بزرگ لجستیکی وجود داشت – این ملک حتی در حال حاضر دسترسی به خیابان ندارد ، به همین دلیل و برای به حداقل رساندن هزینه ها ، نوع ساخت و ساز انتخاب شده یک ساختمان چوبی پیش ساخته است  و نحوه انجام این کار – پانل های کاملاً تمام شده و پیش ساخته شده از الوار ( پیش ساخته با پنجره و عایق قابل تنفس ) از طریق کوه ها ، حمل و نقل شده و سپس با استفاده از هلی کوپتر مونتاژ می شود .

شگفت انگیزِ ! این خانه فقط در مدت سه روز ساخته شده است .

کلبه چوبی که تنها در سه روز ساخته شده
کلبه چوبی که تنها در سه روز ساخته شده

این تبدیل انبار کوچک ( زیر ) به یک خانه چوبی جمع و جور بسیار حیرت انگیز است ، نه ؟

انبار کوچک کاملا ویرانه بود و اکنون یک خانه کوچک و دو خوابه جذاب است .

با توجه به مقررات ، معمار حداکثر استفاده را از ارتفاع کرده است .

هر اتاق در سطح خاص خود قرار دارد که حرکتی کاملا جسورانه است . نتیجه ؟

این خانه مدرن و جمع و جورِ با شکوه کوچک ترین راه پله ممکن را دارا می باشد .

خانه چوبی خاص
خانه چوبی خاص

کار های چوبی در این خانه شگفت انگیز و فضای داخلی بسیار دنج است .

خود را با یک طراحی خانه به شکل غیر معمول متفاوت کنید .

طراحی خانه چوبی غیر معمول
طراحی خانه چوبی غیر معمول

اکنون ، تحقق این نوع ایده های منحصر به فرد ممکن است به زمان و تخیل زنده نیاز داشته باشد ، اما اگر هر دو را داشته باشید ، شاید این نکته قابل تأمل باشد .

خانه های کوچک سوژه های عالی برای آزمایش ایده های معماری غیرمعمول هستند .

شاید شما رویا های کودکی دارید که می خواهید آنها را تبدیل به واقعیت کنید ، یا شاید شما یک خانه با تکنولوژی پیشرفته می خواهید که از آخرین ترفند های معماری در آن استفاده شود یا شاید فقط می خواهید یک خانه بسیار اصیل باشید .

چوب بهترین ماده برای خلاقیت با آن است .

در این فهرست چند نمونه از خلاقیت افراد دیگر آورده شده است .

این خانه چوبی مانند قایق ( در زیر ) شکل گرفته است – اما در اینجا ساحلی وجود ندارد .

این خانه در وسط جنگل است .

خانۀ کوچکی مانند فضای داخلی یک کشتی دریایی آراسته شده که چوب های زیادی در آن وجود دارد .

پنجره های گرد یک لمس دریایی واقعی هستند و هنگام روشن شدن شومینه ها – آن ها خانه را مانند یک کشتی بخار تحت قدرت نشان می دهند . منحصر به فرد !

خانه چوبی کشتی شکل
خانه چوبی کشتی شکل

شومینه نیز مانند خانه متفاوت و خاص است .

این خانه C شکل ( پایین ) ، اساساً یک طرح خانه دار است .

به محض ورود به خانه ، نه تنها توسط پرتو های چوبی منحنی با شکوه ، محاصره می شوید ، بلکه توسط درختان احاطه می شوید .

چه راه پله فوق العاده ای !

این طاق های دیدنی و جذاب نمونه کاملی از کاری است که می توان با چوب به عنوان مصالح ساختمانی انجام داد ، عملا محدودیتی وجود ندارد ، فقط تخیل شماست .

یکی از ابتکاری ترین طرح های کوچک خانه چوبی که تاکنون دیده ایم !

خانه چوبی با سقف منحنی
خانه چوبی با سقف منحنی

این خانه چوبی با سقف منحنی دارای فضای داخلی گرم و چوب است .

فضای داخلی خانه چوبی c شکل
فضای داخلی خانه چوبی c شکل

این خانه چوبی غیر معمول از سبک محلی قایقرانی دوقلو طراحی شده است .

این خانه روی تکیه هایی نشسته است که از زیر آن تا بالا کشیده شده است تا احساس غرفه را بیشتر کند و البته ، همه آن چوب های زیبا ، داخل و خارج وجود دارد .

خانه چوبی با معماری زیبا
خانه چوبی با معماری زیبا

معماری که این خانه کار زنده را طراحی کرده در آن زندگی می کند . جای تعجب نیست ! نگاه کنید – چقدر هوشمندانه است ريال این سازه های چوبی در معرض قفسه قرار می گیرند و حتی یک پل وجود دارد که از طریق دو دیوار قفسه دار برای دسترسی آسان به آن عبور می کند .

این نمونه خوبی از نحوه طراحی ذهن خلاق برای تناسب با نیاز های خلاقانه خود است .

چنین طرح هایی هرگز عادی نیستند .

امیدواریم از این مجموعه کوچک طرح های جالب چوبی لذت برده باشید .

شاید شما از یکی از این طرح ها الهام گرفته باشید تا در آینده نزدیک خانۀ چوبی خود را بسازید  …

نویسنده : ن . پاکزاد

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی منزل:

WhatsApp us