شاید باورتان نشود که چقدر کار ساخت چوب می تواند در مورد ساخت خانه باشد … بنابراین نگاهی بیندازید و ببینید آیا مهارت های لازم در زمینه چوب را برای به دست آوردن خانه چوبی خود دارید. 

خانه های پیش ساخته برای همه مناسب نیستند و این قابل درک است ، زیرا آنها معمولاً خانه های کوچک و جعبه ای هستند و از این رو توانایی تأمین فضای کافی برای یک خانواده پرجمعیت را ندارند. با این حال ، ساخت آنها مقرون به صرفه و آسان است و بعضی از خانه ها مانند این خانه که از صفحات و تخته های چوب ساخته شده است ، دارای ظاهری جذاب و دنج از یک کابین چوبی است اما در فضای داخلی دارای یک طراحی مینیمالیستی مدرن است.

بیایید گشتی در این خانه پیش ساخته در آلیکانته بزنیم که برای یک زوج جوان ساخته شده است. این خانه نه تنها ارزان ساخته شده است ، بلکه همچنین سازگار با محیط زیست است و به زیبایی با محیط اطراف دامنه کوهی که در آن واقع شده مخلوط می شود.

نمونه خانه چوبی
نمونه خانه چوبی

کابین چوبی جذاب

این عکس از خانه چوبی دوست داشتنی پس از ساخت آن است. توجه داشته باشید که چوب های براق و براق کننده جلوه های بیرونی چگونه آن را به عنوان یک افزودنی طبیعی به دامنه کوه نشان می دهد؟

بنیاد

می بینید که چطور در هر مرحله از ساخت این خانه از چوب استفاده می شود. پایه شامل ستونهای بتونی مسلح است که در زمین تعبیه شده است. شبکه ای از تیرهای چوبی بر روی ستون های بتونی قرار گرفته و پایه خانه را تشکیل می دهد.

بنیاد و مراحل ساخت خانه چوبی
بنیاد و مراحل ساخت خانه چوبی

ساختار

پانل ها بر روی شبکه قرار می گیرند تا کف را تشکیل دهند ، در حالی که تیرهای عمودی که به شبکه متصل می شوند ، پانل های دیواری را نگه می دارند تا دیوارهای خارجی و همچنین پارتیشن های داخل خانه را ایجاد کنند.

ساختار خانه های چوبی
ساختار خانه های چوبی

خانه چوبی ساخته شده

دیوارهای خارجی تقریباً کامل است ، اما نمای داخلی آن مانند یک سالن بزرگ به نظر می رسد. آیا واقعاً می تواند یک اتاق نشیمن ، اتاق کار ،  آشپزخانه ، حمام و اتاق خواب را در خود جای دهد؟

خانه در حال اتمام طرح چوبی
خانه در حال اتمام طرح چوبی

یک تصویر عالی از خانه چوبی

این نمای خانه بعد از اتمام مراحل منتهی به در اصلی و همچنین محوطه سازی خارجی است. زیبا به عنوان یک تصویر ، نه؟

نمای خانه چوبی
نمای خانه چوبی

در ادامه به فضای داخلی این خانه چوبی زیبا خواهیم پرداخت.

اتاق نشیمن با منظره

با یک نگاه به اتاق نشیمن متوجه خواهید شد که درهای شیشه ای ، در حالی که به طور همزمان منظره ای از فضای سبز را در اطراف خود قرار می دهند ، باعث گرم و دنج نگه داشتن خانه می شوند. صندلی ها به گونه ای تنظیم شده اند که بتوانید از هر کجا که می خواهید بنشینید از مناظر لذت ببرید.

اتاق نشیمن با منظره زیبا
اتاق نشیمن با منظره زیبا

اتاق خواب دنج در خانه چوبی

اتاق خواب به اندازه کافی برای یک تخت دونفره بزرگ است. از آنجا که توسط دیوارهای چوبی محصور شده است ، که باعث می شود فضای داخلی تاریک شود ، این طرح دارای یک صفحه چوبی ملافه در خارج از شیشه است ، که به شما اجازه می دهد تا نور خورشید برای افزایش روشنایی در اتاق عبور کند. همچنین بازی جالبی از سایه و نور ایجاد می کند.

خانه و اتاق خواب چوبی دنج
خانه و اتاق خواب چوبی دنج

حمام کارآمد

حمام مینیمالیستی است ، اما به طرز موثری طراحی شده است که شامل ویژگی های بدون تعمیر و نگهداری مانند یک میز پیشخوان دیواری است که تمیز کردن زیر آن و همچنین مواد کفپوش جداگانه در مناطق مرطوب و خشک سرویس بهداشتی را آسان می کند. پارتیشن شیشه ای در قسمت دوش از پاشیدن آب به بقیه اتاق جلوگیری می کند.

حمام زیبا در یک خانه چوبی
حمام زیبا در یک خانه چوبی

یک نگاه آخر

ما تور خود را با نمای نهایی خانه ، این بار از کنار ، به پایان می رسانیم تا این واقعیت را درک کنیم که خانه های ساخته شده از نظر اقتصادی و سازگار با محیط زیست نیز می توانند زیبا باشند!

نمای آخر خانه ساخته شده چوبی
نمای آخر خانه ساخته شده چوبی

امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

نویسنده: ف.حسنخانی

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us