میز

درباره میز

استفاده از میز و صندلی در دنیای امروز با توجه به فعالیت های روزمره انسان، امری متداول است. ما از صبح تا شب و حتی زمان خواب از انواع میز استفاده می کنیم.

صبح وسایلم را از میز کنار تختی یا همان عسلی بر میدارم. برای خانم ها هر روز صبح استفاده از میز توالت برای آرایش امری روزمره است. صرف صبحانه و دور همی های اهل خانه سر میز ناهار خوری است. استفاده مادر ها از میز کنسول پذیرایی صرف به آمدن میهمان نیست. پسر من تکالیفش را روی میز تحریر انجام می‌دهد، گاهی هم به سراغ میز جلو مبلی می رود و در حالی روی مبل لم می‌دهد به تکالیف مدرسه می رسد. اکثر ما در محل کار, میز کار شخصی داریم. و شاید به جرات بتوان ادعا کرد برای هر کاری میزی وجود دارد که مخصوص همان کار ساخته شده.

در خانه های کوچک بیشتر کارها بر روی میز نهار خوری انجام می‌شود. بعضی میزها چند کاره هستند و یا مثل میز اتو قابلیت بازو بسته شدن را دارند.

فروشگاه میز ناهار خوری

میز وسیله‌ای از اثاث خانه است که از یک صفحهٔ رویی و پایه‌هایی که آن را نگه می‌دارند تشکیل شده‌است و غالباً برای نگه داشتن غذا یا وسایل دیگر در ارتفاعی مناسب برای استفادهٔ راحت در هنگام نشستن به کار می‌رود.

میزهای بسیار قدیمی در مصر کشف شده‌اند که با فلز یا سنگ ساخته شده بوده و برای قرار دادن اشیاء به کار برده می‌شدند اما جهت نشستن کاربرد نداشته‌اند. یونانی‌ها و رومیهای قدیم نیز از میز استفاده می‌کردند.

میز اکثراً به همراه صندلی به کار برده می‌شود. رویهٔ برخی از میزها دارای لولا بوده و باز و بسته می‌شوند و گاهی قابل تنظیم نیز هستند برخی از میزها نیز دارای قطعاتی جدا شونده هستند. تعدادی از میزها کوچک و تا شو بوده و قابل حمل کردن هستند. میزهایی نیز در هواپیماها و بعضی خودروها در پشت صندلی تعبیه شده‌است که بسیار کوچک هستند و برای غذا خوردن در این مکان‌ها به کار می‌روند. میزها غالباً دارای چهار پایه هستند اما بعضی از آن‌ها ممکن است تنها یک پایه در وسط داشته باشند یا طراحی‌های دیگری داشته باشند. میزهای سه‌پایه در سده‌های هجدهم و نوزدهم میلادی در اروپا بسیار شایع بوده و برای گذاشتن شمع یا چای خوردن استفاده می‌شدند

منبع : ویکی پدیا

چيدمان میز

چیدمان میز به طرز قرار گرفتن و آرایش قاشق‌ها، چنگال‌ها، کاردها، بشقاب‌ها، لیوان‌ها و هر نوع ابزار دیگر خوردن خوراک و غذا بر روی میز غذاخوری را می‌گویند. با توجه به دوره‌های تاریخی مختلف و فرهنگ‌های گوناگون چیدمان‌های میزها متفاوت است.

چاقوی رومیزی (انگلیسی: Table knife) به چاقوهای تزئینی اطلاق می‌شود که برای چیدمان میز استفاده می‌شود.

انواع میز

انواعی از میزها نیز برای کاربردهای ویژه ساخته شده‌اند که از آن میان می‌توان به موردهای زیر اشاره کرد:

میزک، میز عسلی و میز کنار تختی ، گلمیز، جلو مبلی، میز جلو مبلی :

میز کوچک. همچنین خونچه یا خوانچه که میز و سفره کوچک است.
میز غذا، میز غذاخوری، میز ناهارخوری، تشتخوان (از سنگ مرمر و همچون آن)،

خانپایه: برای خوردن غذا
میزگرد، گردخوان: میزی که گرد باشد. (امروزه اصطلاح «میزگرد» برای بحث یا مذاکره دور هر گونه میزی بکار می‌رود)
میز کار، میز تحریر: ویژهٔ نوشتن، خواندن و دیگر کارهای شخصی

میز عمل: ویژه عمل جراحی در بیمارستان‌ها،
کندوره، گندور: میز بزرگ.
میز توالت: ویژهٔ آرایش و پیرایش،
دوکاره: میز کار و غذاخوری،
گونه‌های دیگر شامل میز «تنیس روی میز»، میز شطرنج، میز نقاشی، میز نجاری، میز بیلیارد، خوندست و جز آن است.

میز اکنون کاربرد زیادی دارد، برخی از گونه‌های میز عبارتند از: میز نهارخوری، میز تلویزیون، میز اداری، میز آرایش

معرفی دوست داشتنی های میز ناهارخوری , تولیدی میز ناهارخوری و لیست قیمت میز ناهارخوری , قیمت میز ناهارخوری 12 نفره , قیمت میز ناهار خوری کلاسیک , میز ناهار خوری جدید 97 – 2019 , میز ناهار خوری تاشو , میز ناهار خوری گرد , میز ناهار خوری پلاستیکی و ارزان قیمت , میز ناهار خوری 12 نفره شیک

WhatsApp us