تقریباً در هیچ قسمت دیگری از خانه شما به اندازه درب جلویی زیبایی به چشم نخواهد آمد . این مکان همان جایی است که شما به دوستان و خانواده خود خوش آمد می گویید ، از ترفند های مختلفی برای شاد نشان دادن آن با رنگ بندی و قاب بندی های متفاوت استفاده می کنید ، یا مانند یک مکان برای نشستن در اوقات فراغات استفاده می کنید . یک درب ورودی چیزهای زیادی راجع به اینکه چه کسی درون آن زندگی می کند می گوید .

گزینه های بسیار گیج کننده ای برای انتخاب درب های جلویی وجود دارد ، هم به سَبک ( روکش دار ، دوتایی ، قوسی ) و هم ساخت ( چوب ، فایبرگلاس ، فلز ) . انتخاب یک ورودی می تواند کاملاً طاقت فرسا باشد ، اما خوشبختانه مواردی کاربردی برای راهنمایی روند تصمیم گیری وجود دارد .

سَبک های درب جلویی

درب ورودی شما باید از لحاظ معماری متناسب با بقیه خانه شما باشد . اما می توانید از این فرصت استفاده کرده و به این عنصر اجازه دهید یک انتخاب منحصر به فرد باشد . آیا نگاهِ شما سنتی است ؟ شاید درب کلاسیک شش پنل مناسب شما باشد . بیشتر تمایل به درب های عجیب و غریب دارید ؟ شاید یک درب قوسی با شیشه های رنگی بابِ طبع شما باشد . همیشه یک انتخاب برای همه وجود دارد ، بنابراین همان گونه که احساس می کنید انتخاب کنید .

اندازه درب ها

یک درب استاندارد عموماً 32″-36″  عرض دارد . آیا ورودی خانۀ شما استاندارد است ؟ یا به یک مورد بزرگ تر مانند درب یک نفره بسیار پهن 42″ نیاز دارید ؟ که فراتر از آن دو درب است . همچنین ، یک ورودی ممکن است فراتر از فقط یک درب واقعی باشد ، اما به یاد داشته باشید که عناصر تزئینی ( به عنوان مثال ، حاشیه های جانبی یا یک رویه شیشه ای ) برای پشتیبانی به قاب مناسب نیاز دارند .

مواد

اکثر درب های مدرن از چوب ، فایبرگلاس یا استیل ساخته شده اند .

نمونه درب جلویی
نمونه درب جلویی

چوب : هیچ چیز از زیبایی طبیعی چوب کم نمی کند ، اما چوب ارزان نیست – یا به راحتی به دست نمی آید . از آنجا که چوب به رطوبت و آفتاب حساس است ، باید حداقل سالی یکبار وضعیت آن بررسی شود . درب های چوبی مدرن به طور کلی در روکش روی هسته چوبی یا استیل ( برای کاهش هزینه و به حداقل رساندن تاب خوردگی ) ساندویچ پیچ شده اند .

فایبرگلاس : درب های کامپوزیت فایبرگلاس هم مقرون به صرفه و هم بادوام هستند . آن ها می توانند سال ها بدون نیاز به تعمیر برای شما دوام بیاورند ، بنابراین فایبرگلاس به ویژه برای آب و هوای سخت مناسب هستند . به طور کلی ، درب های فایبرگلاس دارای یک هسته فوم هستند – که خود یک عایق عالی است .

فولاد : فولاد قوی است ، ترک و تاب نمی خورد ، اما می تواند فرسوده شود . آسیب های جزئی را می توان با کیت های تعمیر بدنه خودکار برطرف کرد ، اما فرورفتگی های بزرگ ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد . بسته به هسته ، یک درب فولادی می تواند بازده انرژی زیادی داشته باشد . اما فولاد دما را هدایت می کند ، بنابراین در آب و هوای گرم عملکرد آن مطلوب نیست . فولاد یکی از ارزانترین گزینه ها است ، اما طول عمر کوتاه تری در این تجارت دارد .

هزینه

مانند اکثر سرمایه گذاری ها در خانه شما ، هنگام خرید درب ورودی ، در ابندا یک هزینه اتفاق می افتد که برای بلند مدت وجود دارد . اطمینان حاصل کنید که از بهره وری انرژی ، نیازهای نگهداری و امید به زندگی دربی که انتخاب می کنید کاملاً آگاه هستید . همه این موارد در هزینه طولانی مدت حفظ دربِ ورودی شما تأثیر می گذارد. 

هر درب را که انتخاب کنید ، از رنگ ، سخت افزار و لوازم ورودی استفاده کنید تا درب را از آن خود کنید .

نویسنده: حسین عتیقی

کلمات کلیدی : درب چوبی ، درب ورودی چوبی

مقالات مرتبط با درب جلویی:

WhatsApp us