چگونگی ساخت و قیمت درب های چوبی

یک درب چوبی از دو بخش اصلی ساخته می شود

  1. کلاف درب که می تواند یک کلاف برای کل درب باشد یا می تواند کلاف جدا از پانل باشد .
  2. پانل درب که آن نیز میتواند یکپارچه یا فقط بخشی از قاب های وسط درب باشد .
درب چوبی لوکس و سفارشی
درب چوبی لوکس و سفارشی

کلاف درب می بایست از چوب مرغوب ساخته شود چون فشار ناشی از لولا و قفل مستقیم به کلاف درب وارد می شود . مثلا درب هایی که از چوب درختان پهن برگ و سخت چوب ساخته می شوند به راحتی فشار ها و خمش را تحمل می کنند و بلعکس درب هایی که از چوب کاج یا درختان مخروطی ساخته می شوند خیلی زود دچار فرسودگی می شوند و پیچ ها یا قفل آنها شل و به خوبی عمل نمی کند .

پانل ها می توانند تمام چوب باشند یا از یک کلاف چوب ضعیف و مقوا و رویه ام دی اف ساخته شوند . متاسفانه امروزه اکثر درب ها از مقوا و کلاف چوب کاج ساخته می شوند . ما مخالف این روش نیستیم ولی باید مشتری را از جنس و روش ساخت درب آگاه کنیم . شاید افرادی بخواهند درون درب هایشان از شبکه چوبی استفاده شود نه مقوای هانیکام .. در زمان نه چندان دور درب ها از شبکه های چوبی ساخته می شد ورق رویه حداقل 6 میلیمتر ضخامت داشت و برخی از نجاران با تعهد از شبکه های چوبی ضخیم با تراکم بالا برای پرکردن داخل پانل درب استفاده می کردند . اما امروز ضخامت رویه به کمتر از 3 میلیمتر رسیده است و داخل درب ها از مقوا و شبکه های مقوایی پر می شود .

درب ورودی چوبی , مدل 2019 درب چوبی لوکس
درب ورودی چوبی , مدل 2019 درب چوبی لوکس

نحوه قیمت‌گذاری یک درب

یک درب بر اساس نوع چوب بکار رفته در کلاف و چگونگی ساخت کلاف قیمت‌گذاری می شود . درب های تمام چوب با چوب درختان پهن برگ و سخت چوب قیمت بالاتری به نسبت درب های ساخته شده از چوب کاج و ام دی اف دارند .

انواع کلاف :

  1. کلاف تمام چوب خالص : میتوان از انواع چوب این کلاف را ساخت پیشنهاد ما کلاف ماسیو چوب راش است . برخی اعتقاد دارند چون درب ما رنگ پوششی می شود نیازی نیست از چوب مرغوب در ساخت کلاف استفاده شود , در حالی که ما مخالف این موضوع هستیم , یک درب علاوه بر زیبایی و محکم بودن باید پایداری و ماندگاری داشته باشد که مطمئنا چوب های ارزان قیمت و ام دی اف (MDF) این ماندگاری را برای شما به همراه ندارند .
  2. کلاف چوب و ام دی اف : اکثر درب های امروزی از این روش برای ساخت استفاده می شوند . حتی کسانی که به اسم درب تمام چوب کار می کنند نیز از ام دی اف با روکش چوب طبیعی استفاده می کنند و این باعث می شود خیلی زود رویه درب دچار ترک های ریز شود .
  3. کلاف تمام ام دی اف : بدترین حالت برای ساخت درب , البته از این روش بیشتر برای ساخت درب کمد و کابینت استفاده می شود .

قیمت درب لابی چوبی

درب های لابی می باید تمام چوب خالص باشند , بدلیل تماس همزمان با هوای بیرون و هوای داخل و بخصوص برای مجتمع های بزرگ بدلیل نظافت و شستشوی روزانه , این درب ها بیشتر از درب های دیگر با عوامل مخرب در تماس هستند . یک درب تمام چوب با رنگ مخصوص می تواند در نهایت برای 5 سال این شرایط را تحمل کند اگر هر 6 ماه عملیات پولیش و ریکاوری رنگ درب به خوبی انجام شود برای سالیان دراز این درب ها سالم می مانند . البته نوع چوب در پایداری بسیار تاثیرگذار است . مثلا درب چوب ماهون حداقل برای 10 سال ضمانت می شود ولی درب چوب راش بیشتر از 3 سال قابل ضمانت نیست .

برای دریافت قیمت لازم است اول مدل و ابعاد را بر روی واتساپ ارسال کنید . در پایین سمت راست تمام صفحات افزونه واتساپ نصب است .

ساخت درب چوبی ورودی ساختمان, مدل جدید 2019 درب چوبی
ساخت درب چوبی ورودی ساختمان, مدل جدید 2019 درب چوبی

مدل های بیشتر درب چوبی

با تشکر از توجه شما

درب ورودی

ابعاد استاندارد یک درب ورودی حدود عرض 200 سانت برای درب دولنگه و ارتفاع 225 انتی متر است , قیمت درب لابی چوبی و ورودی ساختمان, نحوه ساخت یک درب و اجزای یک درب تمام چوب, تفاوت بین درب مرغوب و یک درب بی کیفیت, طراحی و ساخت انواع درب ورودی, مدل درب
WhatsApp us