جوانب مثبت و منفی انواع مختلف درب های ورودی ، سَبک های مختلف و آخرین نمونه های دنیا را بشناسید .

به دنبال ظاهری فوق العاده برای ورودی خانه تان هستید ؟ از چه نوع دربی خوشتان می آید یک دربِ سنتی یا دربی روستایی ، مدرن یا کلاسیک ؟ درب نشاندهندۀ سلیقۀ صاحب خانه است . پس باید بدانید چه انتخاب می کنید تا ورودی خانه ای زیبا و خاصِ خود داشته باشید .

برد لاولس ، مدیر بازاریابی و توسعه محصول برای شرکت درب سیمپسون می گوید : ” یکی از روندهایی که در حالِ حاضر در دنیا مشاهده می کنیم ، شکل ها و اندازه های غیرمعمول برای درب است . ” مردم لزوماً درب ورودی خانۀ خود را با برش کوکی نمی خواهند . به هر حال ، این یکی از اولین چیزهایی است که در یک خانه مشاهده می کنید و ارزش ادراکی فوق العاده ای به آنها می دهد .  

خبر خوب این است که یک درب ورودی با ظاهری زیبا لزوماً از نظر هزینه همیشه گران نخواهد بود . بله ، شما می توانید یک درب ورودی سفارشی با شیشه های هنری زیبا و سخت افزار دستی تهیه کنید که هزینه آن به اندازه پورشه مدل دیررس است و ورودی شما هیچ چیز چشمگیر نخواهد داشت . اما تکنیک های تولید امروزه به اندازه کافی پیچیده هستند که حتی درب هایی با قیمت متوسط ​​نیز بسیار خوب ساخته شده اند که ورودی خانۀ شما را به زیباترین بخش خانه تبدیل می کند که شامل درب و محفظه هایی است که نصب آن را به یک پروژه ساده با صرفه جویی در هزینه تبدیل می کند .

نمونه درب ورودی چوبی
نمونه درب ورودی چوبی

درب های فلزی

یک درب ورودی استیل استحکام و ثبات را با هزینه نسبتاً کم ترکیب می کند . یک درب استیل به دلیل امنیت و مقاومت در برابر آب و هوا شهرت شایسته ای دارد ، اما درب های فایبرگلاس و چوب جامد نیز عملکرد خوبی دارند . درب های فولادی از فلز جامد ساخته نشده اند – آن ها دارای یک هسته پلی اورتان با پوسته فولادی 16 تا 24 گیج هستند . این ماده اصلی یک عایق عالی است و درب های فولادی به عنوان موانع حرارتی بسیار بالا هستند . درب های استیل آستر دار یا با رنگ کارخانه ای تهیه می شوند . برخی از آن ها دارای پوشش وینیل هستند که ظاهر دانه های چوب را شبیه سازی می کند .

پاشنه آشیل درب استیل این است که در معرض فرو رفتگی و ضایعاتی است که ممکن است ترمیم آن دشوار یا غیرممکن باشد و خراش های سطح آن زنگ بزند . در یک منطقه پرمصرف ، مانند ورودی خانه ، خطرات آسیب تصادفی افزایش می یابد .

نمونه درب های فلزی
نمونه درب های فلزی

فلزات گران بها

در طرف مقابل طیف قیمت از فولاد ، درب های چوبی که با آلومینیوم ، مس و برنز پوشانده شده اند ، نیاز صاحبان خانه هایی را که خواهان دوام و ظاهر معماری متمایز هستند ، برآورده می کند . درب های آلومینیومی دارای روکش های سخت و کارخانه ای هستند که دارای ضمانت 10 ساله یا بیشتر هستند و به طور استثنایی در برابر آب و هوا مقاوم هستند . تکنیک های پیچیده اکستروژن ، ترد بودن مفاصل و جزئیات را تضمین می کند .

درب های روکش دار مسی و برنزی دارای ویژگی هایی است که به تدریج تغییر می یابد ، اما به طور مداوم به دلیل اکسید شدن و ظاهر متنوع آن ها ، خراش ها و سایر نقایص جمع شده در طول زمان را پنهان می کند . ترزا گرابیل ، مدیر مالی تولید کننده پنجره و درب سفارشی Grabill در آلمونت ، میشی ، تخمین می زند که هزینه یک درب روکش برنز تقریبا 40 درصد بیشتر از یک درب تمام چوبی قابل مقایسه است .

درب های فلزی
درب های فلزی

فایبرگلاس

اگر در دنیای درب های ورودی چیزی حرفی برای گفتن داشته باشد ، آن فایبرگلاس است . از نظر قیمت ، فایبرگلاس در وسط بین درب های استیل و چوبی قرار می گیرد ، اما هم از نظر مقاومت و هم از نظر نگهداری کم ، عملکرد مطلوبی دارد . مشابه درب های استیل ، درب های روکش فایبرگلاس دارای یک هسته داخلی فوم است که به وزن سبک و بازده انرژی بالا کمک می کند . هسته با لایه ای از فایبرگلاس پوشیده شده است که در برابر رطوبت ، پوسیدگی و حشرات نفوذ ندارد . این روزها ، تولیدکنندگان درب در ساختن فایبرگلاس برجسته بسیار شبیه هستند که از شکل ظاهری بلوط ، چوب ماهون ، صنوبر و سایر درخت های جنگلی تقلید می کند . درب های فایبرگلاسی که با یکی از انواع رنگ های لکه ای به پایان رسیده است ، دشوار است که آن را از یک دربِ طبیعی تشخیص دهید . جزئیات واضح در مورد مدل های با کیفیت خوب کاملا می تواند شما را فریب بدهد . درب های فایبرگلاس پایدار هستند و در شرایط جوی تاب نمی خورند و کاندیداهای خوبی برای رنگ هستند . فایبرگلاس به اندازه چوب در رنگ و لکه با تغییر در رطوبت منقبض و منبسط نمی شود و البته که درب های فایبرگلاس بندرت نیاز به تعمیر دارند .

طبق مجله Remodeling ، یک پروژه تعویض درب ورودی فایبرگلاس به اندازه درب فولادی بازدهی ندارد و فقط حدود 65 درصد از سرمایه شما را جبران می کند .

درب های چوبی
درب های چوبی

چوب

اگر برنامه های شما نیاز به یک درب ورودی با ظاهری زیبا ، گرم و سَبُک دارد ، چوب بهترین گزینه است . درب های چوبی که از نظر زیبایی و مواد طبیعی بی نظیر هستند ، با تمام سبک های خانه هماهنگی دارند . چوب های سطح پایین و ساخت و ساز با دست – درب هایی که با تکه های چوب بی نظیر ساخته می شوند – به راحتی رنگ می گیرند . در دستان یک صنعتگر باتجربه ، شکل و برش چوب نسبتاً آسان است ، بنابراین امکانات سفارشی کردن درب مورد نظرتان بی پایان است . درب های چوبی به طور کلی گران ترین گزینه درب هستند ، و با اندازه ها و تنظیمات سفارشی هزینه بیشتر هم می شود . چوب های معروف شامل بلوط ، گیلاس ، ماهون و صنوبر شفاف است ، اما ممکن است متخصصان درب چوب ، گزینه های عجیب و غریب بیشتری ارائه دهند .

Brad Loveless از سیمپسون می گوید : ” ما همیشه در حال آزمایش فناوری ها و مواد جدید هستیم . ” “ما در حال حاضر از چوب های بسیار سخت و مقاوم در برابر هوا مانند ملخ سیاه و سرو نوتکا استفاده می کنیم که به طور باورنکردنی بادوام هستند . “

اگر تأثیرات محیطی نگران کننده است ، به دنبال درب های ساخته شده با چوب مجاز توسط شورای نظارت بر جنگل باشید تا به طور پایدار رشد و برداشت شود . عیب چوب این است که به خصوص در آب و هوای سخت و یا درب در معرض رطوبت و نور مستقیم خورشید به نگهداری مداوم نیاز دارد . خطوط مو ترک خورده و تغییر در رنگ یا بافت سیگنال سطح به ترمیم پایان بندی کمک می کند . انتظار داشته باشید که هر دو یا سه سال یک بار سطح درب خود را تعمیر کنید .

زنگ ها و سوت ها

اگرچه می توانید یک درب ورودی را به تنهایی بخرید ، اما بیشتر آن ها به عنوان یک مجموعه درب ارائه می شوند که شامل چارچوب و تمام لولاها و برش های لازم برای قفل ها و ضخامت های بسته شدن است . سیستم ها می توانند کاملاً مفصل باشند و یا می توانند شامل درب های دوبل ، یک یا دو چراغ کناری و پنجره های عرضی مستطیلی یا قوسی شکل باشند . سیستم های ورودی تمام شده می توانند 16 فوت عرض و تقریباً به همان قد بلندی داشته باشند . درب ها می توانند جامد و یا تمام شیشه ای باشند و همه چیز در این بین با انتخاب بی حد و حصر گریل و شیشه های هنری که ترکیبی از تمام زیبایی ها است شکل می گیرد . لنس پرمو ، تحلیلگر محصول و بازار برای Kolbe Windows and Doors ، می گوید : ” گزینه ها و انعطاف پذیری در حال حاضر عوامل محرک در بازار هستند . ” ” مصرف کنندگان خواهان آزادی انتخاب سبک و مواد خود هستند . در نتیجه ، ارائه محصولات ما بسیار پیچیده است . “

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : درب های چوبی ، درب چوبی اتاق ، انواع درب چوبی ، طراحی درب چوبی

مقالات مرتبط با درب چوبی:

WhatsApp us