هر جزئیات کمی باید اطمینان حاصل کند که فضای شما شما انرژی و راحتی به همراه دارد. درب فضای شما اگرچه اغلب نادیده گرفته می شود ، در احساس کلی خانه شما نقش اساسی دارد. فقط انتخاب هر درب چوبی کافی نیست ، شما باید درب چوبی مناسب را انتخاب کنید تا با شما و سبک طراحی خانه مطابقت داشته باشد. آنجاست که انتخاب نوع مناسب چوب برای درب های شما مهم می شود.  در ادامه به شما انواع چوب درب ورودی را معرفی خواهیم کرد.

11 نوع چوب درب ورودی

  1. صنوبر
  2. سرو
  3. بلوط قرمز
  4. گیلاس
  5. کاج سفید
  6. خار مریم
  7. چوب ماهون
  8. افرا
  9. چوب گردو
  10. بلوط سفید

هر یک از انواع مختلف گونه های چوبی می تواند به شما کمک کند تا جلوه یا نشاط متفاوتی را در فضای خود بدست آورید. در واقع ، این جزئیات کوچک ، مانند گونه های چوبی که برای درب خود انتخاب می کنید و نحوه تصمیم گیری برای اتمام آن ، می تواند دکوراسیون منزل شما را کامل نشان دهد.
 درهای ما از چوب مهندسی شده حاصل از درختان چوب سخت ساخته شده است. این باعث می شود درب محکم تر باشد و دوام بیشتری داشته باشد و در برابر تاب خوردگی و جمع شدن مقاوم باشد. این اطمینان می دهد که درب های ما استانداردهای کیفیت شما را برآورده می کنند ، بنابراین تنها چیزی که باید تصمیم بگیرید این است که کدام نوع چوب برای درب شما بهترین است.

انواع چوب برای درب ورودی
انواع چوب برای درب ورودی

بهترین گونه های چوبی برای درب های ورودی

شناخت انواع مختلف چوب اولین قدم در انتخاب چوب مناسب برای درب منزل شماست. انواع مختلف درختان هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند که باعث جدا شدن آنها می شود.
برخی از انواع چوب ها برای درب های داخلی مناسب ترند ، در حالی که دیگران انتخاب درستی برای درب های خارجی دارند. همچنین باید توجه داشته باشید که بعضی از چوب ها برای کارهای خاص مانند نقاشی یا رنگ آمیزی بهتر هستند.
این 10 چوب سخت برای انواع درها مفید است ، چه شما به دنبال درب انبارهای سنتی هستید ، درب های هلندی ، درهای کرکره ها.

1. درهای صنوبر

اولین انتخاب محبوب درب های ورودی چوب صنوبر است که تقریباً 20٪ درها را تشکیل می دهد.
گرچه از نظر رنگ قهوه ای روشن با رنگ های زرد و مایل به سبز شبیه توسکا است ، اما دانه چوب یکسانی ندارد. ماهیت یکنواخت دانه چوب ریز تا متوسط ​​صنوبر است که آن را به گزینه ای محبوب برای درب در فضاهایی تبدیل می کند که طراحی آنها مدرن تر و کمتر روستایی است.
اگر به دنبال نمای رنگ شده با قیمت مناسب هستید ، توصیه می کنیم درب چوب صنوبر را انتخاب کنید. صنوبر برای نقاشی بسیار مناسب است زیرا گره های چوبی یا الگوی دانه ای شدیدی ندارد. این بدان معنی است که شما می توانید از پر کردن و سنباده زدن صرف نظر کنید و مستقیماً به رنگ آمیزی آن بپردازید.
از آنجا که صنوبر چوبی بسیار صاف با کمترین گره و دانه ریز است ، برای لکه گیری توصیه نمی شود. اگر طراحی اتاق شما به احساس و بافت طبیعی چوب نیاز دارد ، ممکن است توسکا گزینه بهتری باشد. اما اگر به دنبال درب نقاشی شده هستید ، صنوبر چوبی مقاوم است که بدون توجه به سبک ، یک درب عالی می سازد.

تصویری از درهای ورودی چوبی
تصویری از درهای ورودی چوبی

2. درب چوب سرو

اگر به دنبال درب انبار خارجی هستید ، می خواهید سرو را انتخاب کنید.
درهای انباری خارجی به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد فقط در چوب سرو موجود است. از نظر مبتدیان ، سرو به عنوان چوب معطر شناخته می شود. در حالی که انسان از رایحه غنی چوب درخت سرو لذت می برد ، اما بیشتر حشرات آن را بی خاصیت می دانند. این بدان معنی است که سرو دارای ویژگی های طبیعی دفع حشرات است. سرو همچنین در برابر رطوبت مقاوم است. ترکیب این دو عامل به معنای دوام چوب سرو در هنگام پوسیدگی و پوسیدگی است.
یکی از دلایل اصلی ما فقط درهای انبار بیرونی خود را در سرو ارائه می دهیم این است که نسبت به سایر جنگل های تصفیه شده نیاز به نگهداری کمتری دارد. سرو چوب سخت است و ویژگی های طبیعی آن باعث می شود که کمتر در معرض تاب خوردن و جمع شدن باشد. این باعث می شود خانه شما عایق و ایمن باشد – دو عامل مهمی که مردم با هر درب خارجی می خواهند.
تا آنجا که به نظر می رسد ، می توانید سرو را لکه دار کنید تا رنگ طبیعی دارچین مایل به قرمز را حفظ کند ، یک لکه رنگی را انتخاب کنید یا آن را رنگ کنید. امکانات بی پایان است.

3. درب های بلوط قرمز

چوب بلوط قرمز چوب سختی است که برای درهای چوبی بسیار عالی است. معمولاً با مبلمان مانند میز ناهار خوری ، میز اداری یا کابینت های چوبی همراه است.
دلیل محبوبیت زیاد چوب بلوط دانه باز آن است. خواه یک لکه شفاف و یا یک لکه رنگی را انتخاب کنید ، بلوط قرمز قصد دارد دانه ای زیبا از چوب به شما هدیه دهد که به شما کمک می کند تا جلوه ای از سنت و زیبایی روستایی را به فضای شما وارد کند.
بلوط قرمز مانند سایر چوب های بلوط از مقاومت در برابر ضربه بالایی برخوردار است و چوبی ایده آل برای درب های داخلی است. آنچه که بلوط قرمز را از هم متمایز می کند ، سبک بودن آن است (در مقایسه با سایر چوب های بلوط) و یک رنگ قهوه ای متوسط ​​با رنگی مایل به قرمز است ، که برای یک پوشش روشن و شفاف مناسب است.

4. درهای گیلاس

چوب گیلاس چوبی محبوب است که با مبلمان ظریف و قطعات رده بالا استفاده می شود. ویژگی اصلی آن رنگ قهوه ای مایل به قرمز است.
در حالی که سایر چوب های سخت دارای دانه چوبی گره دار یا کاملاً مشخص هستند ، چوب گیلاس دارای دانه ای ریز و مستقیم است که بافت صافی به چوب می دهد. زیبایی آن از رنگ آن ناشی می شود ، باعث می شود که یک لکه روشن یا روشن به نقاشی مناسب برای این چوب تبدیل شود.
مانند سایر گونه های چوبی ، رنگ گیلاس با گذشت زمان تغییر خواهد کرد ، اگرچه نحوه تغییر آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. در بعضی موارد ، چوب گیلاس ممکن است محو شود ، در حالی که در بعضی موارد دیگر رنگ قرمز آن تیره می شود.
گیلاس برای درب های داخلی از هر سبکی انتخاب زیبایی است. خواه به دنبال درب برای دفتر کار خود ، اتاق کار خود باشید یا به سادگی به دنبال ظاهری مد بالا باشید ، چوب گیلاس یک انتخاب ایده آل است.

نمونه چوب برای درب چوبی
نمونه چوب برای درب چوبی

5. درهای کاج سفید

کاج سفید از درختان مخروطی است و برای ایجاد درب های داخلی ایده آل است.
چوب کاج به دلیل گره های بسته ، رنگ قهوه ای روشن و دانه های چوب محکم معروف است. اگر به دنبال چیزی بین دانه چوب گره چوب توسکا و دانه یکنواخت صنوبر هستید ، این گزینه را ایده آل می کند.
رنگ آمیزی کاج سفید و دانه چوب در فضاهایی با سبک کشور به خوبی کار می کنند. این امر به ویژه در صورت لکه روشن یا رنگ روشن برای جلوه دادن زیبایی طبیعی چوب ، صادق است.
از آنجا که کاج سفید گره زدن دارد ، رنگ آمیزی آن کمی دشوار است اما غیرممکن نیست. دانه از طریق رنگ نشان داده می شود ، مگر اینکه تصمیم بگیرید گره ها را پر کرده و بافت دانه چوب را ماسه بزنید. به همین دلایل (و چون گزینه مقرون به صرفه تری است) ، اگر می خواهید یک در رنگ آمیزی کنید ، با چوب صنوبر بروید.
علاوه بر زیبایی ، یکی دیگر از مزایای انتخاب کاج سفید این است که به راحتی مانند سایر جنگل های کاج تاب نمی خورد. علاوه بر این ، دوام آن باعث می شود گزینه مناسبی برای درب های داخلی باشد که شاهد ترافیک بالای پا و استفاده قابل توجه هستند.

6. درهای خار مریم

اگر به دنبال درب با استحکام هستید ، پس در نظر بگیرید که آیا چوب درخت خارک با سبک و دکوراسیون شما مطابقت دارد یا خیر.
چوب گیاه خارک یکی از سخت ترین جنگل های سخت تجاری است که در کنار چوب ساج وجود دارد. معنی این اساساً این است که یک درب ساخته شده از گل مینا به دلیل تراکم و مقاومت طبیعی چوب مقاومت در برابر ضربه بالایی خواهد داشت.
گیاه هریکوری نه تنها قوی است ، بلکه دارای تن های قهوه ای مایل به قرمز مایل به زیبایی است که به فضای شما احساس معتبری می بخشد. بسیاری از افرادی که گیلاس را برای درهای داخلی خود انتخاب می کنند ، لکه ای روشن یا روشن را انتخاب می کنند تا زیبایی واقعی رنگ چوب و دانه چوب متوسط ​​آن را به نمایش بگذارد.

7. درب ماهون

 این نوع چوب نوع تیره ای از چوب است و دارای رنگ قهوه ای مایل به قرمز ، شبیه به گیلاس و سرو است که با افزایش سن تیره می شود.
یکی از تفاوت های اصلی چوب ماهون و سایر جنگل ها این است که چوب ماهون دارای دانه چوب محکم تری است. علاوه بر این ، رنگ آمیزی چوب ماهون نیز الگوی متمایزی را ایجاد می کند که باعث می شود آن به راحتی قابل تشخیص باشد. بسیاری از صاحبان خانه ها می خواهند الگوی زیبا و منحصر به فرد رنگ را حفظ کنند و ترجیح می دهند به جای رنگ آمیزی روی درهای چوب ماهون خود ، از لکه های شفاف یا کم رنگ استفاده کنند.
ماهون فراتر از زیبایی آن ، در برابر پوسیدگی نسبتاً مقاوم است و حتی در آب و هوای مرطوب نیز پایدار است (به معنی جمع شدن و تورم کمتر در مقایسه با سایر چوب های سخت). درهای چوب ماهون به راحتی در هر سبکی قرار می گیرند. چه خانه شما سنتی تر باشد و چه از استعداد مدرن برخوردار باشد ، ما اطمینان داریم که این نوع چوب در هر مکانی خیره کننده خواهد بود.

چوب برای درب ورودی
چوب برای درب ورودی

8. درب های چوب ارا

اگر عاشق ظاهر چوب افرا هستید ، توس یک گزینه عالی است.
هر دو نوع چوب از لحاظ ظاهری و خصوصیات مشابهی هستند و تمایز بین این دو را برای صاحبان خانه دشوار می کند. این امر باعث می شود که توس برای بسیاری از پروژه های نجاری انتخاب محبوب باشد.
وقتی نوبت به رنگ آمیزی می رسد ، چوب توس ، قهوه ای کم رنگ یا طلایی را ارائه می دهد. این نوع چوب با یک لکه کم رنگ یا شفاف بهترین عملکرد را دارد. لکه های تیره تر ممکن است لکه دار به نظر برسد زیرا توس به طور مساوی لک را جذب نمی کند. رنگ آمیزی توس ممکن است ، اما اگر آنها را پر نکنید و سنباده نریزید ، دانه ها و گره ها را خواهید دید ، به همین دلیل ما برای تمام درهای رنگ شده چوب صنوبر را توصیه می کنیم.

اگر درب توس را انتخاب می کنید ، به خاطر داشته باشید که این درخت دارای چوب سختی است که مستعد پوسیدگی است. این امر باعث می شود تا گزینه مناسبی برای درهای داخلی باشد که از رطوبت به دور باشند.

9. درهای چوب گردو

گردو اغلب چوب آمریکایی در نظر گرفته می شود . این یکی از معدود انواع چوب های تیره است که دارای رنگ غنی ، قهوه ای شکلاتی است که به راحتی در بسیاری از سبک های طراحی ادغام می شود ، چه به عنوان درب و چه کفپوش.
چه خانه ای به سبک استعماری با دکوراسیون عتیقه داشته باشید و چه سبک مینیمالیستی که کمی به گرما نیاز دارد ، گردو یک انتخاب عالی است. این یک چوب سخت است که دارای شخصیت زیادی است ، با یک دانه چوب که اغلب دارای الگوهای دایره ای و مارپیچی است.  
بیشتر صاحبان خانه می خواهند شخصیت چوب گردو را حفظ کنند زیرا این امر به طراحی کلی فضای آنها کمک می کند. این کار را می توان با استفاده از یک لکه شفاف یا کم رنگ انجام داد. نقاشی گردو زیبایی طبیعی چوب را پنهان می کند ، بنابراین اگر می خواهید یک در رنگ شده باشد بهترین گزینه نیست.
گردو علاوه بر ظاهر ، ماده ای کم مصرف است که به عایق بندی اتاق شما کمک می کند. رطوبت را به راحتی جذب نمی کند و به جلوگیری از هرگونه تاب خوردگی یا جمع شدن کمک می کند. این امر باعث می شود تا انتخاب مناسبی برای هر اتاق خانه باشد ، از اتاق خواب گرفته تا سرویس بهداشتی گرفته تا دفتر.

10. بلوط سفید برای درب ورودی

اگر به دنبال درهای داخلی هستید که بی انتها باشند ، ممکن است بلوط سفید شکاف دار جواب شما باشد.
بلوط سفید که معمولاً برای مبلمان چوبی و سایر موارد در خانه استفاده می شود ، گزینه ای بادوام و قوی است. به همین دلیل معمولاً از آن به عنوان کفپوش چوب سخت استفاده می شود. بلوط سفید ، شبیه بلوط قرمز ، برای عایق بندی و عایق صدا نیز مناسب است و آن را برای هر اتاق در خانه ایده آل می کند.
از بلوط سفید به دلیل داشتن دانه چوب راه راه منحصر به فرد نیز استفاده می شود. بلوط سفید دارای رنگ برنزه روشن با ته مایه های مایل به زرد است. رنگ طبیعی چوب می تواند احساس “خنکی” به فضا ببخشد ، که می تواند برای دکوراسیون و طراحی حداقلی ایده آل باشد. اگر به دنبال چیزی با کمی گرما هستید ، خوشحال خواهید شد که بدانید بلوط سفید با بسیاری از لکه های رنگی به خوبی کار می کند زیرا از متخلخل و چگالی کمتری نسبت به بلوط قرمز برخوردار است.

چوب مناسب برای ساخت درب چوبی
چوب مناسب برای ساخت درب چوبی

کدام یک از چوب ها را با دوام می شناسند؟

وقتی صحبت از چوب می شود ، دوام به معنای توانایی آن در مقاومت در برابر پوسیدگی ، جذب رطوبت و سایر نیروهایی است که باعث پوسیدگی می شوند. دوام درب شما بسته به نوع چوبی که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود.
برخی از چوب های سخت برای مبلمان مناسب ترند ، در حالی که برخی دیگر از دوام بیشتری برخوردار هستند و می توانند تاثیری را که ناگزیر از همه درها می گذارد ، وارد کنند. به طور کلی ، بیشتر چوب های سخت از هر چوب نرم مقاوم و مقاوم ترند. همانطور که گفته شد ، برخی از چوب های سخت به طور خاص به دوام معروف هستند و حتی می توانند در مبلمان فضای باز نیز مورد استفاده قرار گیرند.
برخی از با دوام ترین و بهترین چوب های سخت:

  • سرو
  • بلوط قرمز
  • گیلاس
  • کاج سفید
  • خار مریم
  • چوب ماهون
  • گردو
  • بلوط سفید

چگونه انواع چوب را شناسایی کنیم

نوع چوبی که استفاده خواهید کرد به چیزی که قصد دارید ایجاد کنید بستگی دارد. به عنوان مثال ، نوع چوب مورد استفاده برای چوب سازه ای از نوع چوب مورد استفاده برای نجاری یا درب ورودی متفاوت خواهد بود. به همین دلیل داشتن توانایی شناسایی انواع مختلف گونه های چوبی از اهمیت برخوردار است. برای چشمی که آموزش ندیده است ، شناسایی انواع مختلف چوب ممکن است دشوار باشد ، اما لازم نیست تا زمانی که می دانید به دنبال چه چیزی باشید.
در اینجا برخی از موارد مهم وجود دارد که باید هنگام شناسایی نوع چوب استفاده شده با درب خود به خاطر بسپارید.

رنگ آمیزی چوب

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که باعث می شود انواع مختلف چوب از یکدیگر متمایز شوند ، رنگ آنها است. بعضی از چوب ها مانند کاج سفید به طور طبیعی سبک هستند ، در حالی که انواع دیگر چوب ها دارای رنگ قرمز مشخصی هستند مانند سرو و گیلاس.
انواع مختلفی از چوب تیره مانند گردو و ماهون نیز وجود دارد که دارای قهوه ای عمیق طبیعی هستند. این رنگ های طبیعی می توانند شناسایی را آسان کنند. با این حال ، این فقط در صورتی است که چوب خام باشد یا با یک لکه روشن پاک شود. اگر چوب لکه ای رنگی داشته باشد یا از بین برود (که باعث ایجاد رنگ خاکستری به چوب می شود) تشخیص نوع چوب دشوار است. در این حالت ، مهم است که به سایر مشخصات شناسایی شود.

دانه چوب

علاوه بر رنگ ، می توانید از دانه چوب برای شناسایی نوع گونه های چوبی استفاده کنید.
برخی از انواع چوب ها مانند توسکا و توس به دلیل رنگ های موجود در دانه هایشان معروف هستند.
علاوه بر این ، شما همچنین می خواهید به خطوط یا حلقه های دانه نگاه کنید. به عنوان مثال ، چوب ماهون دارای یک الگوی مشخص در دانه چوب است که آن را از سایر گونه ها متمایز می کند. به همین ترتیب ، بلوط دارای یک دانه چوب متوسط ​​است که به راحتی قابل شناسایی است.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن لذت برده باشید.

نویسنده: ف.حسنخانی

مقالات مرتبط با درب ورودی:

WhatsApp us