هنگامی که شروع به ایجاد فضای داخلی خانه خود می کنید ، متوجه می شوید که تعداد بیشماری از درها را می توانید انتخاب کنید تا فضای با ظاهری ایده آل را به شما بدهند و هنوز هم به آن اجازه می دهد تا با عملکرد خود کنار بیاید.به عنوان مثال ، اگر خانه ای برای تعطیلات باشد ، باید بدانید که چگونه از یک ملک خالی محافظت کنید ، و یک درب محکم ایده خوبی است. به زبان ساده ، درب برای داخل خانه آن دسته از درهایی هستند که دسترسی به خارج از خانه شما را ندارند ، مانند درهایی که در کمد ، دستشویی ، اتاق خواب و سایر مکان های بسته شده خانه شما کشف شده اند.

انواع درب برای داخل خانه بر اساس مواد

طیف وسیعی از انواع پنجره و درب وجود دارد که می تواند ساخته شود یا برای تعمیرات مجموعه به راحتی در بازار موجود است.

بر اساس محصول تولید ، تعدادی از انواع آنها به همراه برجسته ، مزایا و نقاط ضعف آنها در اینجا ارائه می شود تا به انتخاب ساده شما کمک کنند.

1. نوع درب روکش دار

در چوبی روکش دار
در چوبی روکش دار

این نوع پنجره ها و درها بیشتر در خانه های شما تهیه می شوند. قاب درب از چوب ساخته شده و صفحات کرکره ای از چوب ، تخته سه لا ، تابلو ، تخته سخت و غیره ساخته شده اند. انواع مختلفی از سبک را می توان بر روی پانل ها ایجاد کرد ، بنابراین چنین درب را بسیار تزئینی می کند.

در برخی موارد که بعضی از قسمت های درب در پانل های چوبی باقی مانده و قسمت های دیگر از صفحات شیشه ای ساخته شده اند ، درب را روکش دار و لعاب می نامند. این نوع درها دارای تنوعی از سبک هستند که می توانند از نظر بصری خوشایند به نظر برسند.

علاوه بر این ، سبک می تواند متناسب با نیاز و منطقه موجود در خانه شما ساخته شود.قاب درب برای این نوع درها می تواند از چوب ساخته شود یا از مناطق فلزی مانند فولاد و غیره ساخته شود.

2. نوع درب فلزی

چندین سال است که از فلز یا ساختمان های فلزی و ساختمانی دیگر استفاده می شود زیرا بهثر هستند و یک گزینه قوی برای درب های بیرون و داخلی هستند. این درب ها می توانند محکم یا توخالی باشند. در واقع کشف شده است که یک گزینه عالی برای چوب است و برای ساخت قاب کاملاً مورد استفاده قرار می گیرد.

قاب ها را می توان خارج از زاویه ، سه راهی ، کانال ها یا صفحات فولادی تحت فشار قرار داد. نگهدارنده ها و لولاها به طور معمول در مورد قاب های فولادی به قاب متصل می شوند. کرکره های معمولی ساخته شده از چوب و غیره را می توان روی این قاب های فولادی ثابت کرد.

قاب های استیل نسبتاً محبوب هستند و کاملاً برای خانه ها و مناطق دیگر مورد استفاده قرار می گیرند زیرا از قاب های چوبی سنتی به صرفه هستند.

درب های استیل به همین ترتیب می توانند با کیفیت بالا در فولاد متوسط ​​نورد سرد ساخته شوند ، با دقت ساخته شده است. آنها طولانی مدت و حداقل نیاز به نگهداری دارند. آنها در تن های دوست داشتنی با بافت دانه چوب متفاوت ارائه می شوند. در مواردی که امنیت از اهمیت بالاتری برخوردار باشد ، می توان از اینها استفاده ناگزیر کرد.

درب فلزی
درب فلزی

3. درب پی وی سی

درب پی وی سی
درب پی وی سی

در اصل این یک محصول پلاستیکی است که به طور مکرر برای ساخت اقلام متعددی متشکل از مخازن آب ، خطوط لوله ، اتصالات و غیره برای منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از پی وی سی برای ساخت درب در واقع مورد پسند واقع شده است و طیف وسیعی از همین موارد در بازار با رنگها و سبکهای مختلف عرضه می شوند.

از مزایای استفاده از درب های پی وی سی می توان به اثبات موریانه بودن ، انعطاف پذیری ، ضد تخریبی ، سبک بودن ، مقاومت در برابر رطوبت و … اشاره کرد. تولید و تنظیم آنها نیز به همین سادگی است.

آنها برای درب های ورودی مطابقت ندارند زیرا وزن آنها بسیار سبک است ، و نه شواهد هوا مانند درهای چوبی یا فلزی ، به همین ترتیب ، آنها نمی توانند در برابر شرایط اکولوژیکی شدید مقاومت کنند.

4. نوع درب بسته و لبه دار

انواع درب های خمیده و لبه دار از اساسی ترین انواع درب ها هستند و با توجه به افزایش سن همچنان در استفاده باقی می مانند. این درب ها شامل چوب های عمودی چوبی به ارتفاع درب با تراکم حدود 35 میلی متر است که عموماً مشترک زبان و شیار هستند.

نوع درب بسته و لبه دار
نوع درب بسته و لبه دار

به طور معمول 3 تاقچه ، یکی در بالا و پایین و دیگری در وسط ، عرضه می شود. درب های خمیده و لبه دار نیز به همین ترتیب می توانند مهاربند باشند یا مهاربند شوند و قاب بگیرند تا سفتی و ظاهر بسیار بهتری ارائه دهند.

چنین درهایی معمولاً برای توالت ، حمام ، سرویس بهداشتی و سایر اتاق ها و همچنین در خانه هایی که اقتصاد مهمترین عامل در نظر گرفته می شود ، پذیرفته می شوند.

5. انواع درب بامبو

درب بامبو برای داخل خانه
درب بامبو برای داخل خانه

ورقه های بامبو ممکن است در بسیاری از برنامه ها شامل در و پنجره ، از جمله قاب آنها و غیره ، چوب را تغییر دهند.یکی از گزینه های موجود در مورد چوب ، تخته کامپوزیت است که می توان از آن برای ساخت درب استفاده کرد.

درب های کامپوزیتی بامبو از مزایای ضد آب بودن ، مقاوم در برابر زنگ زدگی ، موریانه بودن ، سازگار با محیط زیست ، زیست تخریب پذیر و مقرون به صرفه هستند.

6. نوع درب شیشه ای

درب شیشه ای برای خانه
درب شیشه ای برای خانه

شیشه ها عموماً برای پنجره و درها استفاده می شوند ، در درجه اول برای تابلو. اگر مالک تمایل داشته باشد ، می توان درها را برای مناطق خاص از شیشه ساخت.به طور معمول چنین درب هایی در پشت خانه شما عرضه می شوند زیرا نمای مسدود شده ای از حیاط یا باغ را ارائه می دهد.

درهای ورودی که از شیشه ساخته می شوند نیز به همین ترتیب زیبا هستند ، با این وجود برای تضمین حفظ حریم شخصی و محکم بودن نیاز به مراقبت است. پانل های شیشه ای برش خورده به قاب های چوبی یک گزینه منظم و زرق و برق دار برای درب های ورودی است.

انواع شیشه های درب معمولاً گران ترند و برای نگهداری نیاز به تلاش بیشتری دارند. آنها معمولاً علاوه بر گران بودن از درب های دیگر بسیار سنگین ترند.

7. نوع درب آلومینیوم

درب آلومیومی
درب آلومیومی

تعداد زیادی از اقلام ساخته شده از آلومینیوم به راحتی در بازار موجود است که متشکل از درها ، پنجره ها ، پارتیشن ها ، دیوارهای پرده ای و غیره است.

قاب های آلومینیومی درب و پنجره از مزایای منحصر به فرد تحمل شرایط چالش برانگیز اکولوژیکی برخوردار هستند.

قاب های آلومینیومی تحت تأثیر موریانه ها قرار نمی گیرند و به همین ترتیب ماندگاری بالایی دارند.

پنجره ها و درهای ساخته شده از آلومینیوم می توانند به صورت آویزان یا متحرک باشند و برای مناطق خارجی یا داخلی مناسب باشند.

8. نوع درب چوبی برای داخل خانه

درب چوبی برای منزل
درب چوبی برای منزل

مزیت اصلی آن در واقع دسترسی منطقه ای به محصولات و سهولت ساخت آن توسط نجارهای منطقه بوده است.

در حال حاضر ، چوب های وسیعی به راحتی در بازار موجود است و انتخاب آن باید بر اساس دوام مسکونی یا تجاری و برنامه هزینه مالک خانه شما انجام شود.

می توان از آنها برای همه مکانهای خانه استفاده کرد ، بهترین مکان برای مکانهای خارجی است.

از چوب معمولاً برای ساخت درب یا پنجره استفاده می شود.

9. نوع درب فایبرگلاس

درب فایبر گلاس برای خانه
درب فایبر گلاس برای خانه

الیاف شیشه متصل به رزین که می تواند برای تولید انواع محصولات متشکل از وان ، در و پنجره و غیره مورد استفاده قرار گیرد. گفته می شود که فایبرگلاس یکی از جامدترین محصولات با هزینه های نگهداری نسبتاً کم در مقایسه با چوب و فولاد است.

پیش بینی می شود درب های فایبرگلاس ثابت باشند زیرا تاب نخورده ، خم نمی شوند و نمی پیچند. پنجره ها و درهای ساخته شده از فایبرگلاس می توانند با صفحات چوبی روی سطح ارائه شوند تا از جذابیت های بصری پیشی بگیرند.

از درهای ساخته شده از فایبرگلاس می توان برای مناطق خارج و فضای داخلی استفاده کرد. درب های بیرونی دارای انتخاب های طراحانه مانند شیشه های مورب و سبک های درب هستند. این درها به راحتی در بازار موجود هستند تا با هر طراحی معماری مطابقت داشته باشند.

انواع درب بر اساس سبک

در توضیحات بالا ، ما در مورد انواع درب بحث کرده ایم که توسط مواد پایه آنها طبقه بندی می شوند.

برای اطلاعات شما ، انواع درب را نیز می توان بر اساس سبک آن طبقه بندی کرد. آنها چه هستند؟

ادامه مطلب را بخوانید تا آنها را دریابید!

1. درب های لولایی

درب های لولایی
درب های لولایی

به همین ترتیب به این درها درب های عبوری نیز گفته می شود ، درب های لولایی بیشترین درب های مورد استفاده در خانه های ما هستند. انتهای درب روی لولاها نصب شده است ، در حالی که انتهای دیگر آن به داخل یا از فضا می چرخد. درب های لولایی را می توان به صورت قطعه ای و همچنین یک سیستم درب از پیش آویز آورده شده است.

2. درب های هلندی

درب هلندی
درب هلندی

تشخیص درب های هلندی به لطف سبک آنها ساده است. آنها به صورت افقی تقسیم می شوند و پانل های مختلفی برای بالا و پایین دارند. برای مثال ، چنین درب می تواند انتخاب خوبی برای فضاهایی مانند منطقه آشپزی باشد. به همین ترتیب می توانید یک درب ورودی هلندی داشته باشید.

3. درب های جیبی

درب های جیبی
درب های جیبی

درهای جیبی با توجه به گذشت چندین سال در واقع وجود داشته است ، با این وجود اخیراً مورد توجه جدی قرار گرفته اند.

بگذارید به شما اطلاع دهم درهای جیبی چیزی نیستند جز درهایی که داخل و خارج از منطقه تهیه شده در داخل دیوار حرکت می کنند. درب های جیبی علاوه بر درب های دوتخته به صورت درب منفرد نیز ارائه می شوند.

4. درب غلتکی

درب غلتکی در خانه
درب غلتکی در خانه

درب های غلتکی یا درهای سقفی مقطعی معمولاً برای گاراژها و امکانات ذخیره سازی استفاده می شوند ، اما به عنوان مثال یک اتاق نشیمن بسیار مدرن هستند.

می توانید از درب غلتکی برای جدا کردن فضای داخلی خانه از عرشه یا باغ استفاده کنید.

5. درب های دو شاخه

درب های دو شاخه
درب های دو شاخه

درب های دو شاخه چیزی جز مجموعه ای از درب ها نیستند که به هم متصل می شوند و در یکدیگر قرار می گیرند.

درب ها به طور کلی روی مسیری نصب می شوند که از بالای سر دهانه آویزان است.

این درب ها معمولاً برای مکان هایی مانند اتاق های لوازم ، آشپزخانه و کمد استفاده می شوند.

درب های دو شاخه چیزی جز مجموعه ای از درب ها نیستند که به هم متصل می شوند و در یکدیگر قرار می گیرند.

درب ها به طور کلی روی مسیری نصب می شوند که از بالای سر دهانه آویزان است.

این درب ها معمولاً برای مکان هایی مانند اتاق های لوازم ، آشپزخانه و کمد استفاده می شوند.

6. درهای کشویی

درهای کشویی
درهای کشویی

درب های متحرک نیز به همین ترتیب به عنوان درب بای پس حل می شوند و معمولاً برای مکان هایی از جمله دهانه بزرگ همانطور که در اتاق خواب یا کمد کشف شده اند ، استفاده می شوند.

این درها باز نمی شوند و باید آنها را در مسیر حرکت دهید. از آنجا که این درها باز نمی شوند ، سایر اجزای فضا را مختل نمی کنند. با این وجود ، فقط بخشی از دهانه در یک زمان قابل دسترسی است.

7. درب محوری

درب محوری
درب محوری

یک درب محوری روشن می شود 2 فلز در بالا و پایین درب چرخانده می شود. این یک نوع درب واقعاً شیک و ساده است.

سبک و ساختار مینیمالیستی آن ، بهترین گزینه را برای خانه های امروزی و مدرن دارد.

8. درب های فرانسوی

درب فرانسوی
درب فرانسوی

اگر به دنبال درب مهمی هستید ، درهای فرانسوی گزینه ایده آل است.

این درها بر روی لولاهای تنظیم شده در هر طرف دهانه نگه داشته می شوند و آنها به سمت یکدیگر چرخیده و در مرکز تحقق می یابند.

وقتی هر دو درب کناری باز می شوند ، نمایی از حالت انسداد را فراهم می کنند.

امیدواریم از این مطلب رضایت داشته باشید و برای شما مفید بوده باشد.

نویسنده: ف.حسنخانی

مقالات مرتبط با درب ورودی:

WhatsApp us