در جستجوی درب ورودی امروزی برای تکمیل نمای بیرونی خانه و افزودن جذابیت مدرن هستید ؟  این اجزای اصلی یک درب چوبی جلو مدرن را بررسی کنید .

درهای چوبی جلو شیک و تمیز به سبک مدرن از سبک معماری امروزی و طراحی خانه پیروی می کنند . از لحاظ ماهیت مینیمالیستی ، هنری یا کاملا کاربردی ، یکی از محبوب ترین طرح های موجود در درب های چوبی  بیرونی خانه است . چند ویژگی را که احتمالاً در درب چوبی ورودی مدرن امروز پیدا خواهید کرد ، بخوانید .

طرح درب چوبی جلو

همانطور که در بالا ذکر شد ، خطوط تمیز اغلب جز اصلی در سبک درهای مدرن هستند . به جای پیچ دستی پیچیده و اغلب شیک و شیشه های رنگی که در درب ورودی سنتی تر مشاهده می کنید ، خطوط ساده و شیشه های مات شفاف یا شفاف پیدا خواهید کرد . درها ساده نیستند ، اما خسته کننده هم نیستند . بسته به انتخاب دقیق ، درهای مدرن ممکن است دارای طرح های انتزاعی زیبایی در شیشه شفاف یا حتی مجموعه ای از الگوها و اشکال هندسی بریده شده از شیشه باشند . اگر درب چوب جامد باشد ، می توانید یک کار با شبکه یا طرح شکل محور را ببینید که با قطعات قالب ایجاد شده است .

رنگ درب چوبی جلو

در مورد رنگ ، بسیاری از طرح های ساده تر یا سیاه ، سفید یا خاکستری هستند – رنگ هایی که در انواع سبک های درب مشترک هستند . درهای امروزی جذاب تر ممکن است دارای رنگهای واضح تری از جمله قرمز رژ لب ، سبز شاد ، زرد ، سرمه ای تیره یا هر رنگ دیگری از رنگین کمان باشد .

مواد درب چوبی جلو

در مورد نوع ماده ای که درب های مدرن را می سازد ، در واقع هیچ تفاوتی نمی تواند برای درب های سنتی ، روستایی یا کلبه ای پیدا کرد . گزینه هایی در چوب ، فایبرگلاس و فلز پیدا خواهید کرد . برای درب های جلوی چوبی ، گزینه های رنگ روشن یا انتخاب هایی با دانه های چوبی کمتر برجسته ، گزینه های محبوب هستند . اینها شامل بامبو ، صنوبر و افرا به همراه گزینه های دیگر است . فایبرگلاس و درهای فلزی به دلخواه صاحب خانه رنگ آمیزی می شوند . نسخه های هنری تر درب های ورودی مدرن ممکن است از ویژگی های آهنی یا جزئیات منحصر به فرد بافت نیز برخوردار باشند .

باز هم ، پایه های شیشه ای در کار طراحی محبوب هستند . به جای صفحات مستطیلی عمودی که اغلب در قسمت بالای درب های سبک صنعتگر یا بیضی هایی که به صورت مرکزی قرار دارند و اغلب در نسخه های سنتی دیده می شوند ، دیده می شود ، درب های مدرن ممکن است دارای صفحه های افقی بلند از شیشه های مات باشند که عرض درب را تنظیم می کنند یا در یک الگوی هندسی ماهرانه مرتب شده اند .

سخت افزار درب چوبی جلو

سرانجام ، مانند هر درب ، سخت افزار به ظاهر افزوده است . موارد پایان مانند کروم ، نیکل ساتن ، نیکل برس ، برنج و طلا را در بالای لیست خواهید یافت . قطعات ممکن است بسته به سایر جزئیات درب ، بزرگ یا مینیمالیستی باشند . میله های بلند و خطی که به صورت عمودی قرار می گیرند تا به عنوان کشش درب عمل کنند ، یک گزینه محبوب است .  قفل های امنیتی ( ساکن ) برای امنیت این نوع سخت افزار را همراهی می کنند . درهای ورودی و سایر سخت افزارها به طور کلی در حداقل درب ها هستند . با این حال ، ممکن است در نزدیکی دوربین های دیجیتال یا ویژگی های امنیتی وجود داشته باشد تا به شما در دیدن و شناخت مهمانان پشت درب منزل کمک کند .

جوانب مثبت و منفی یک درب جلوی چوبی

درهای ورودی چوبی دارای جذابیت و فواید زیادی هستند ، با این حال برخی از ملاحظات را نیز باید در نظر گرفت . قبل از انتخاب درب ورودی چوبی ، هر دو را بدانید .

انواع درب چوبی
انواع درب چوبی

درهای چوبی دارای ویژگی غنی از شخصیت و زیبایی هستند . شاید این را بتوان به دانه های چوب طبیعی ، ظاهر غالباً لک دار ( و نه رنگ آمیزی ) و احساس سنگین و بادوام آنها نسبت داد . علاوه بر این ، آنها می توانند یک روش خیره کننده برای بیان اظهارات در ورودی شما باشند و همچنین به مهمانان ایده ای درباره آنچه در فضاهای داخلی خانه شما منتظر است ، ارائه دهند . در اینجا چند ویژگی درب چوبی آورده شده است که باید قبل از نصب در ورودی چوبی خانه خود به آن توجه کنید .

مثبت ها

همانطور که در بالا ذکر شد دانه چوب یکی از جذاب ترین ویژگی های یک درب خارجی چوبی است . مانند مبلمان چوبی ، گزینه های بی شماری از چوب وجود دارد که می توانید از درب منزل انتخاب کنید . شما می توانید از یک بامبو یا ساج مدرن و شیک گرفته تا بلوط سنتی یا چوب ماهون یا حتی یک درخت سرو یا کاج گره دار روستایی تر – همراه با انتخاب های زیادی که در این بین قرار دارند ، داشته باشید . صفحات درب ، قالب و هر ویژگی خاصی را که می خواهید در چوب ساخته می شود . همچنین می توانید پایان کار درب چوبی خود را با لکه یا رنگ سفارشی کنید . لکه ها اغلب یک انتخاب محبوب هستند که به شما امکان می دهد دانه های طبیعی چوب را نشان دهید .

اکثر این درب های ورودی نیز از چوب جامد هستند و یا دارای هسته چوب مهندسی جامد هستند ، به این معنی که از دوام و عایق بندی بالاتری برخوردار هستند . این ممکن است نه تنها به نگرانی های امنیتی و صرفه جویی در مصرف انرژی کمک کند ، بلکه می تواند میزان سر و صدایی را که از خارج می شنوید کاهش دهد .

یکی دیگر از کیفیت های جذاب درب های چوبی این است که می توان آنها را به صورت سفارشی متناسب با هر اندازه باز یا برش خورده در یک درب مخصوص اندازه خاص ساخت . در این راستا ، چوب ماده ای است که کار با آن آسان است و می تواند متناسب با نیازهای دقیق شما ساخته شود . حتی می توانید پنجره ها یا فضایی را برای قرار دادن درهای شیشه ای در یک درب سفارشی اختصاص دهید .

منفی ها

درها از چوب به کمی دقت و نگهداری نیاز دارند تا در اوج خود به نظر برسند و عملکرد آنها را حفظ کنند . به عنوان مثال ، آنها باید قبل یا بلافاصله پس از نصب مهر و موم شوند . اگر این مرحله مهم را انجام ندهید ، آنها ممکن است رطوبت را جذب کنند ، که باعث می شود با گذشت زمان تاب خورده یا متورم شوند . هر دو سال یک بار باید دوباره کار کنید . به همین ترتیب ، ممکن است لازم باشد هر چند سال یکبار لکه را لمس کنید یا رنگ آمیزی کنید ، زیرا ممکن است با فرسودگی نرم شده ، پارگی ایجاد شود .

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که درب های چوبی – به دلیل مواد سنگین – ممکن است به مرور آویزان شوند . باز هم می توان با تعمیر و نگهداری معمول یا به روزرسانی سخت افزار و فریم ( قاب ) این مشکل را برطرف کرد .

سبک های درب جلو صنعتی

با سبک جذاب و کلاسیک صنعتی به یک اصل اساسی در طراحی تبدیل شده است – و درهای جلو نیز از این قاعده مستثنی نیستند . این راهنما خلاصه ای از آنچه درب ورودی به سبک صنعتی را تعریف می کند ارائه می دهد .

نمونه ای از درب های چوبی
نمونه ای از درب های چوبی

به نظر می رسد درب های بیرونی به سبک صنعتی که اغلب در ایوان های یک خانه زیبا و کلبه زیبا دیده می شوند ، احساسی کاملاً مدرن و دست ساز ایجاد می کنند . شاید این تا حدودی به دلیل ساخت چوب یا ظاهر چوبی مانند آنها و همچنین جزئیات بی انتها در طراحی باشد که هر دو تحت تأثیر جنبش هنرها و صنایع دستی انگلستان قرار گرفتند و در اولین خانه های به سبک کارگران اجرا شدند .

 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درب های ورودی صنعتگر به ادامه مطلب بروید .

طرح درب چوبی جلو

اگر با یک خانه واقعی به سبک صنعتی همراه باشید ، به احتمال زیاد درب ورودی کاملاً در یک ایوان جذاب قرار گرفته است – شاید یک پارچه پیچیده یا یک فضای طولانی باشد که به موازات نمای خانه قرار دارد . طراحی درب به محض این که ویژگی های اصلی آن را بشناسید ، نمادین است ، که شامل صفحه هایی از شیشه های روشن یا رنگی در یک سوم بالایی درب است که با پانل هایی در دو سوم پایینی درب تکمیل می شود . درب های به سبک صنعتگر ممکن است یک تاقچه کوچک با جزئیات قالب درست در زیر شیشه های ، شیشه داشته باشد . سه یا شش صفحه شیشه در امتداد بالا رایج ترین اعداد است . اگر دری با سه صفحه پیدا کنید ، آنها به صورت سه مستطیل عمودی کار می کنند ، در حالی که گزینه هایی که دارای شش صفحه شیشه هستند ، به صورت شبکه ای هستند . البته ، گزینه های دیگری از جمله درهایی که یک صفحه شیشه ای کامل دارند ، در دسترس است که به طور معمول با قالب بندی مشخص می شود تا یک طراحی شبیه شبکه با بزرگترین شیشه در مرکز ایجاد کند .

رنگ درب چوبی جلو

همانطور که برای روکس درب ها چوبی برای همه مهم است . رنگ های که انتخاب می شود اغلب برای صنعتگران رایج است . این ممکن است شامل طیف وسیعی از رنگها از آبی تیره و سبز آلوئه گرفته تا انتخاب های گرمتر مانند قهوه ای مایل به قرمز یا چوب ماهون چوبی رنگ آمیزی شده غنی باشد . نمادین ترین نسخه درب ها از چوب آغشته  به روغن استفاده می کنند . با این حال ، این روکش خاکی و رنگ های خنثی نیز گزینه های محبوب هستند .

مواد درب چوبی جلو

چوب ماده انتخابی اکثر درهای خارجی صنعتی است . این می تواند تا حدودی به دلیل معماری خانه باشد – که اغلب دارای نرده های چوبی ، دانه چوب یا سایر عناصر است . این امر همچنین می تواند به این واقعیت مربوط شود که چوب ایده یک قطعه دست ساز را به دنبال دارد – که در مورد درهای خانه های اصلی صنعتی در اوایل دهه 1900 و همچنین بسیاری از مواردی که اکنون تولید می شوند ، صدق می کند . امروزه گزینه های متعددی در ساخت فایبرگلاس و فولاد وجود دارد . این درب ها به طور کلی در رنگ های ذکر شده در بالا رنگ یا روکش می شوند و دارای بافت دانه چوبی هستند که با بررسی دقیق تر ، قابل مشاهده است .

سخت افزار

در پایان کار در عمق عمیق فلزی مانند برنز روغن مالیده شده معمولاً در سخت افزاری که درهای ورودی صنعتی را همراهی می کند دیده می شود . این روکش خاکی غنی را دنبال و تکمیل می کند . دستگیره هایی که دارای پیچ و مهره و یک ورودی کلید دار هستند متداول ترین نوع سخت افزاری است که در درب ها یافت می شود . و به نظر می رسد که آنها برای سبک کلی خانه – و درب – مطابقت دارند .

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : درب های چوبی ، نکات مثبت و منفی درب چوبی ، انواع درب چوبی

مقالات مرتبط با درب های چوبی:

WhatsApp us