تقریباً در هیچ قسمت دیگری از خانه شما به اندازه درب ورودی چوبی اهمیت انتخاب قرار نمی گیرد . این مکان همان جایی است که شما به دوستان و خانواده خود خوش آمد می گویید ، ترفندهای ساخت را خدمت بگیرید  (یا آنها را بازسازی کنید ) ، و از صدای آهنگ ها ، و از  تعطیلات لذت  ببرید با وجود دانستن درب چوبی مورد اطمینان . یک درب ورودی چوبی چیزهای زیادی راجع به سلیقه کسی که پشت آن زندگی می کند می گوید .

گزینه های بسیار گیج کننده ای برای انتخاب درب های جلو وجود دارد ، هم به سبک ( روکش دار ، دوتایی ، قوسی ) و هم ساخت ( چوب ، فایبرگلاس ، فلز ) . انتخاب یک درب ورودی می تواند کاملاً طاقت فرسا باشد ، اما خوشبختانه مواردی کاربردی برای راهنمایی روند تصمیم گیری وجود دارد .

سبک

درب ورودی شما باید از لحاظ معماری متناسب با بقیه خانه شما باشد . اما می توانید از این فرصت استفاده کرده و به این عنصر اجازه دهید در مورد شما چیزی بگوید .

آیا شما انسان سنتی هستید ؟ شاید درب کلاسیک شش پنل مناسب شما باشد . بیشتر عجیب است ؟ شاید یک در قوسی با شیشه های رنگی مناسب خانه شما باشد . چیزی برای همه وجود دارد ، بنابراین احساس راحتی کنید .

اندازه

یک درب استاندارد به طور کلی ”  80 -90  سانتی متر” عرض دارد .

 آیا ورودی شما استاندارد است ؟ یا آیا به یک مورد بزرگتر مانند درب یک نفره بسیار پهن ”  100 سانتی متر”  نیاز دارد  ؟  فراتر از آن دو درب است . همچنین ، یک ورودی ممکن است فراتر از درب واقعی باشد ، اما به یاد داشته باشید که عناصر زینتی ( به عنوان مثال ،  قاب های کشویی یا یک زیرگذر شیشه ای ) برای پشتیبانی به قاب مناسب نیاز دارند .

مواد

اکثر درهای مدرن از چوب ، فایبرگلاس یا فلز ساخته شده اند .

انواع مختلف درب چوبی
انواع مختلف درب چوبی

چوب : هیچ چیز زیبایی طبیعی چوب ، را کم نمی کند ، اما ارزان نیست – یا به راحتی نمی توانید از آن نگهداری کنید . از آنجا که چوب به رطوبت و آفتاب حساس است ، باید حداقل سالی یکبار وضعیت آن بررسی شود . درب های چوبی مدرن به طور کلی ساندویچ روکش روی هسته چوبی یا فلز ( برای کاهش هزینه و به حداقل رساندن تاب خوردگی ) هستند .

فایبرگلاس : درب های کامپوزیت فایبرگلاس هم مقرون به صرفه و هم بادوام هستند . آنها می توانند سالها از آنه بدون نیاز به نگهداری زیاد استفاده کنید ، بنابراین به ویژه برای آب و هوای سخت مناسب هستند . به طور کلی ، درهای فایبرگلاس دارای یک هسته فوم هستند – که یک عایق عالی است .

فولاد : فولاد قوی است و ترک نمی خورد و تاب نمی خورد ، اما فرسوده می شود . آسیب های جزئی را می توان با کیت های تعمیر بدنه خودکار برطرف کرد ، اما فرورفتگی های بزرگ ممکن است مشکل ساز شوند . بسته به هسته ، یک درب فولادی می تواند بازده انرژی زیادی داشته باشد . اما فولاد دما را هدایت می کند ، بنابراین در آب و هوای شدید عملکرد آن مطلوب نیست . فولاد یکی از ارزانترین گزینه ها است ، اما در کل طول عمر کوتاه تری نسبت به دیگران دارد  .

هزینه

مانند اکثر سرمایه گذاری ها در خانه شما ، هنگام خرید درب ورودی ، یک هزینه جلو و دوام بلند مدت وجود دارد . اطمینان حاصل کنید که از بهره وری انرژی ، نیازهای نگهداری و امید به  دوام  دری که انتخاب می کنید کاملاً آگاه هستید . همه این موارد در هزینه طولانی مدت حفظ درب ورودی شما تأثیر می گذارد .

هر درب را که انتخاب کنید ، از رنگ ، سخت افزار و لوازم ورودی استفاده کنید تا درب را از آن خود کنید . سپس با کمال میل از دوستان و خانواده خود پذیرایی کنید .

انتخاب درب روستیک : استفاده از درهای انبار در خانه

نمونه درب روستیک
نمونه درب روستیک

دربهای چوبی انبار بخاطر استفاده متمایز از فضا قابل توجه هستند . آنها بجای آویزان شدن روی لولاهای عمودی و چرخش باز ، در مسیرهای افقی قرار می گیرند و رول می شوند و در برابر دیوارهای مجاور نسبتاً صاف می مانند .

از آنجا که وزن یک درب چوبی  انبار بر روی عرض مسیر آن توزیع می شود ، می توان یک درب سنگین تر یا بزرگتر از حد معمول را جای داد .

استفاده از درهای چوبی انبار در خانه یک روش معمول معماران ، طراحان و صاحبان خانه است که هدف آنها ایجاد ” جریان ” بهتر بدون از بین بردن توانایی تقسیم فضاها برای استفاده شخصی است . در مواردی که فضای کف محدود است ، درهای انبار یک راه حل ایده آل است .

برای انتخاب سخت افزار صحیح ، وزن درب چوبی انبار / تابلویی را که قصد استفاده از آن را دارید با ظرفیت تحمل وزن سخت افزار مطابقت دهید .

قبل از تصمیم گیری در مورد برنامه خود ، اطمینان حاصل کنید که فضای دیوار کافی ( در سمت راست یا چپ دهانه درب ) برای قرار دادن مسیر و درب باز وجود دارد . طول آهنگ استاندارد به طور معمول حدود 170 تا 200 سانتی متر است ، اما طول سفارشی نیز موجود است .

سخت افزار تخت ساده و ظریف است . برای مثال محصول بالا را با فلز سیاه و آویزهای سبک میله ای عمودی در نظر بگیرید .

پایان کارهای روستایی و چکش کاری شده نیز موجود است . یک چرخ متراکم را می توان برای نمای پایین تر خانه انتخاب کرد و حتی برخی از کیت ها دارای آویز نعل شکل غربی هستند .

درب های ضد زنگ
درب های ضد زنگ

مدرنیت ها از استفاده از دربهای انبار در خانه طفره نمی روند . پایان کار ضد زنگ یک روش آسان برای به روزرسانی ظاهر است ، که باعث تمیزتر و سبک تر شدن آن نسبت به رنگ های مشکی ساخته شده برای تقلید آهن می شود . محصولی از بارتلز که در تصویر زیر مشاهده می شود حتی آینده نگرانه به نظر می رسد .

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : درب چوبی ، درب ورودی چوبی ، درب اتاق چوبی ، طراحی درب چوبی ، درب چوبی لابی

مقالات مرتبط با درب چوبی:

WhatsApp us