مطالب مفید پیرامون درب های چوبی

ساخت و درب تونیک و قیمت تمام شده

درب های چوبی دیر زمانی است که با ما هستند. این درب ها امروزی تلفیقی از سنت و مدرنیته، و نیز زیبایی و کارایی می باشند.

ساخت درب چوبی اتاق
ساخت درب ورودی ساختمان , درب لابی

روش تهیه و ساخت درب های چوبی

چوب های پرکاربرد در ساخت درب های چوبی در ایران

در ایران اغلب جهت ساخت  درب های چوبی از چوب راش یا چوب روسی استفاده می شود. این کار دلایل زیادی دارد. اولا بحث هزینه می باشد. زیرا قیمت برای درب ها حائز اهمیت است. ثانیا این چوب ها همیشه در بازار ایران موجود هستند.

 ثالثا به دلیل مقاوم بودن نسبی این گونه چوب  ها به خصوص پس از انجام رنگ کاری و کارهای مربوط به پرداخت چوب، در برابر حریق  می باشد.

به همین دلایل از این چوب ها به جهت ساخت درب های ورودی یا درب راه پله تا درب های داخلی که شامل درب های اتاق های خواب و آشپزخانه و راه رو می باشد، استفاده می شود.

ساخت درب چوبی اتاق
ساخت درب ورودی ساختمان , درب لابی

صنعت چوب در ایران

 چوب نیاز اولیه برای تولید مصنوعات چوبی مثل درب های چوبی است و چوبی که برای درب استفاده می شود از نوع درجه یک انتخاب می شود.

ساخت درب ورودی ساختمان , درب لابی
ساخت درب ورودی ساختمان , درب لابی

مراحل تهیه چوب

نکته خیلی مهم این است که چوب باید حتما کاملا خشک باشد. چوب های وارداتی از کشور روسیه گاهی به صورت خام خریداری می شوند تا هزینه کمتری دربر داشته باشند. در این صورت در هنگام خرید معمولا دارای رطوبت بالایی می باشند.

بدین جهت چوب را پس از خریداری به مت ۳ الی ۴ ماه در هوای آزاد قرار داده تا رطوبت آن بصورت کامل  در محیط تبخیر شود. بعد چوب ها را بیرون آورده و در مجاورت هوای آزاد قرار می دهیم تا فعل و انفعالات و واکنشهای خود را انجام داده و آماده کار شوند.

درب قاب تونیک , در چوبی تمام چوب سفارشی
درب قاب تونیک , در چوبی تمام چوب سفارشی

روکش، طراحی، رنگ کاری و منبت کاری درب های تونیک

درب های تونیک، درب های شکیل و بسیار زیبایی می باشند. این درب ها میراث دار فرهنگ و هنر ایران زمین می باشند. چنین درب هایی را در ساختمان های قدیمی گوشه و کنار ایران می توانید ملاحظه فرمایید.

در اماکن تاریخی یزد و اصفهان حتما درب های معرق کاری شده و منبت کاری شده را دیده اید. این درب ها به این علت که نیاز به روکش و طراحی و منبت کاری دارند هزینه بالاتری نسبت به درب های ساده دارند.

این موضوع کاملا طبیعی می باشد. زیرا اقلام به کار رفته در آن بیشتر است. به علاوه وقت بیشتری برای تهیه و تنظیم شدن می طلبد. این وقت از طرف نیروی کار در کارگاه تامین می گردد و هزینه تمام شده کالا را بالاتر می برد.

درب قاب تونیک , در چوبی تمام چوب سفارشی
درب قاب تونیک , در چوبی تمام چوب سفارشی

بحث قیمت

ببینید در ساخت درب های چوبی با روکش زیبایی از چوب گردو در هر متر هزینه ای برابر 2500000 تا 3500000 ریال خواهد داشت. روکش های دیگری هم برای چوب هستند که قیمت کمتری دارند. بعد از روکش، طراحی و منبت کاری و معرق کاری مطرح می شود.

چنین طرح هایی هرقدر ساده تر باشند قیمت کمتری خواهند داشت. در نظر داشته باشید یک قاب ساده تونیک با زهوار غیر برجسته B5 ، 26000000  ریال  می باشد.

پرسش و پاسخ

برای پاسخ به سوالات شما کارشناسان ما در کانال پیام رسان منظر شما می باشیم.

گالری تصاویر درب چوبی سفارشی

ایده های جدید درب چوبی ورودی ساختمان , طراحی و ساخت انواع درب چوبی سفارشی , ساخت درب چوبی اتاق , ساخت درب ورودی ساختمان , درب لابی

  • درب روکش بلوط: انتخابی لوکس و بادوام برای دکوراسیون داخلی
    درب روکش بلوط یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای درب‌های داخلی و ورودی ساختمان‌ها است. این نوع درب‌ها با ترکیب زیبایی طبیعی چوب بلوط و مزایای روکش، ظاهری لوکس و کلاسیک به فضا می‌بخشند.
  • انتخاب بهترین چوب برای ساخت درب بادبزنی
    انتخاب چوب مناسب برای ساخت درب بادبزنی، به عوامل مختلفی از جمله زیبایی ظاهری، مقاومت در برابر رطوبت و تغییرات دما، هزینه و سبک طراحی بستگی دارد. در ادامه به برخی از بهترین گزینه‌ها و ویژگی‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم:
  • درب تمام چوب سنتی: دروازه ای به سوی زیبایی و اصالت
    درب‌های تمام چوب سنتی، با قدمتی دیرینه، همواره جایگاه ویژه‌ای در معماری ایرانی داشته‌اند. این درب‌ها، نه‌تنها ورودی امن برای خانه‌ها و اماکن مختلف به شمار می‌روند،
  • اندازه استاندارد درب چوبی اتاق خواب ، راهنمای جامع
    انتخاب درب مناسب برای اتاق خواب نه تنها از نظر زیبایی، بلکه از نظر کارایی و عملکرد نیز حائز اهمیت است. درب‌های اتاق خواب باید به اندازه‌ای بزرگ باشند که عبور و مرور را به راحتی امکان‌پذیر کنند
  • ابعاد استاندارد درب ورودی واحد
    انتخاب درب ورودی مناسب برای واحد آپارتمان، نه تنها از نظر زیبایی و امنیت، بلکه از نظر کارایی و تناسب با فضا نیز اهمیت دارد
WhatsApp us