همه چیز درباره درخت نارون یا ملچ

عکس درخت نارون چوب ملچ
عکس درخت نارون چوب ملچ

مَلَچ (نام علمی: Ulmus glabra) نام گونه‌ای درخت جنگلی است. در فرهنگ معین این درخت گونه‌ای نارون شمرده شده، که در شمال همین نام ملچ را دارد، در خراسان گرزم و نام فارسی عام آن گِریز آمده است. ویکی پدیا

درخت نارون انگلستان

نام علمی: Ulmus glabra

قد درخت 30 متر

به دلیل اثرات مخرب بیماری هلندی درخت ملچ در قرن بیستم ، هم اکنون این درخت به ندرت به عنوان درخت بزرگ یافت می شود ، اما به عنوان درختچه در امتداد پرچین ها و نهرها ، و در مناطق مرتفع مشاهده می شود.
اطلاعات گونه ها
دسته بندی : درختان و درختچه ها
درباره
ویچ الم به ندرت به عنوان یک درخت یافت می شود ، اما به عنوان درختچه ای پرچین دار رایج است. این یک نتیجه احتمالی از اثرات ناگوار موج اخیر بیماری بیماری نارون هلندی است که بر روی سایر درختان در انگلستان تأثیر گذاشته است و بسیاری از درختان بالغ را کشته و از رشد درختان جدید جلوگیری می کند. Elms Wych Elms را می توانید در جنگل ها ، اغلب در کنار رودخانه ها و مناطق مرتفع مشاهده کنید. ( غیر قابل ترجمه : به جای انتشار کلون از مکنده های ریشه ، یکی از معدود بویایی است که به طور عمده توسط بذر پخش می شود. )

عکس درخت نارون چوب ملچ
عکس درخت نارون چوب ملچ

درخت نارون اسکاتلند

نام علمی: Ulmus glabra

قد: تا 40 متر (131 فوت)

برگ: برگهای elm Wych تخم مرغی هستند ، دارای پایه برگ نامتقارن هستند و دارای طول تا 20 سانتی متر (9.8 اینچ) و دمبرگ کوتاه هستند.
شکل برگ: تخم مرغی
حاشیه برگ: دندانه دار
موقعیت برگ: متناوب
شاخ و برگ پاییز: زرد – قهوه ای
گل دهی : مارس آوریل
رنگ شکوفه: مایل به زرد
شرح شکوفه: گلهای مایل به زرد با ساقه کوتاه و بوی نسبتاً ناخوشایند است.
توزیع جنسیت: تک رنگ / هرمافرودیت ( نرماده )
میوه: میوه ها سامار است. سامار. Samar. نوعی میوه خشک و محتوی یک دانه است که کناره های آن نازک و دارای ظاهر بال مانند می باشد وجود بال در این نوع میوه ها سبب می گردد که به سهولت انتشار یابد .
شاخه ها: شاخه های جوان مودار و قرمز قهوه ای هستند. جوانه ها به رنگ قهوه ای ، مودار و بیرون زده است.
رنگ پوست: پوست آن به رنگ خاکستری-سیاه است ، ابتدا صاف و بعداً در طول زمان دارای شکاف و خشن می شود
ریشه: گیاه ریشه دار
محل: آفتاب تا نیمه سایه
خاک: شنی تا لومی و لومیا قوی
مقدار ph: اسید تا کمی قلیایی
استفاده: درخت منفرد یا کاشت در گروه ها ، پارک ها ، فضای سبز شهری

نحوه شناسایی درخت چوب ملچ

عکس درخت نارون چوب ملچ
تاج درخت نارون در تابستان

درختان بومی را می توان با برگهای بیضی نامتقارن و بیضی شکل آنها که در اطراف لبه ها دندانه دار هستند و ساقه های بسیار کوتاهی دارند تشخیص داد. آنها همچنین میوه بالدار تولید می کنند.
توزیع
توزیع گسترده اما پراکنده ، رایج ترین در شمال و غرب اروپا تا شمال غرب آسیا ( جنگل های شمال ایران )
زیستگاه ها
زمین کشاورزی وودلند شهرها و باغها و جنگل
میدونی؟
نام “Wych” به پیوندی برای جادوگران ( Wych = یک نوع جادوگر ) یا جادو است اما در اینجا به جادو اشاره نمی کند ، بلکه در واقع به معنی “pliant” یا “لکه دار” در انگلیسی قدیمی است ، که مربوط به خواص Wych Elm به عنوان چوب برای ساخت کمانهای ولزی است.

چگونه مردم می توانند به درختان و حیات وحش کمک کنند :

ما می توانیم حیات وحش و درختان را چک و نظارت کنیم و با شناخت عوامل مخرب و بیماری ها آن را گزارش دهیم . این مانیتورینگ به حفظ این چند درخت در اطراف شما کمک می کند . شما نه تنها به حیات وحش کمک می کنید بلکه مهارت هایی را هم یاد می گیرید . اگر در منطقه شما جایی برای گزارش دادن نیست باید خود دست بکار شوید و یاد بگیرید چگونه این بیماری هارا شناسایی و درمان کنید .

اطلاعات بیشتر درباره درخت نارون

عکس درخت نارون چوب ملچ
عکس درخت نارون چوب ملچ

Ulmus glabra ، elm wych ، elm Scotch یا نارون اسکاتلندی ، دارای وسیع ترین طیف از گونه های نارون ( Elm ) در اروپا است ، از ایرلند به سمت شرق تا Urals ، و از دایره قطب شمال از جنوب به کوههای Peloponnese در یونان است. این درخت در ایران نیز یافت می شود. یک درخت بزرگ و برگریز ، در اصل یک گونه مونت است که در ارتفاعات تا 1500 متر رشد می کند و مکان هایی با خاک های مرطوب و رطوبت زیاد را ترجیح می دهد. این درخت می تواند در اسکاندیناوی جنگلهای خالص تشکیل دهد و تا شمال به عرض جغرافیایی 67 درجه سانتی گراد در Beiarn رشد و دیده می شود .در نروژ. همچنین elm Wych با موفقیت ، در نزدیکی نوک جنوبی گرینلند ( 61 درجه سانتی گراد ) دیده شده است. منبع : ویکی پدیا انگلیسی

این درخت تقریباً متداول ترین نارون در شمال و غرب جزایر بریتانیا بوده و اکنون به عنوان تنها گونه غیرقابل انکار بومی انگلیس شناخته شده است. به دلیل وفور سابق خود در اسکاتلند ، این درخت گاهی اوقات به نام elm Scotch یا اسکاتلندی شناخته می شود.

واژه elm به معنی نارون

ترجمه تا حدی نامفهوم است : (( لخ لوموند گفته است که فسادی از لاکچری است که توسط برخی از آنها به عنوان “دریاچه Elms” تفسیر شده است ، “leaman” فرم کثرت لیم یا لیم “elm” است.)) با این حال ، این مورد به چالش کشیده می شود ، نام درست گلی که Loch Laomainn نامیده می شود ، منشأ آن مبهم است.

گونه های تقریباً نزدیک ، مانند برگ بامن (( نارون برگمان )) U. bergmanniana و Manchurian elm U. laciniata ، بومی شمال شرقی آسیا ( چین )، گهگاه در گوره Ulmus گنجانیده شده بودند . یکی از نزدیکان دیگر هیمالیایی یا کاشمیر Elm U. wallichiana است . برعکس ، Ulmus elliptica Koch از قفقاز ، که توسط برخی از مقامات گونه ای در نظر گرفته می شود ، اغلب به عنوان یک شکل منطقه ای از U. glabra ذکر شده است .


مقاله درباره درخت نارون اروپایی

عکس درخت نارون چوب ملچ
عکس درخت نارون چوب ملچ

نام مشترک: wych elm، elm اسکاتلندی

نام علمی : Ulmus glabra

خانواده: Ulmaceae

منشأ انگلستان: بومی

واقعیت جالب: پیش از اینكه فلز به طور گسترده در دسترس باشد ، بسیاری از شهرهای انگلیسی دارای شبكه آب elm بودند ، از جمله بریستول ، Reading ، Exeter ، ساوتهمپتون ، هال و لیورپول.

چه چیزی شبیه wych elm است؟
بررسی اجمالی: درختان بالغ می توانند تا ارتفاع 30 متر رشد کنند. پوست هنگام جوانی صاف و خاکستری است و بعد از 20 سال خاکستری و قهوه ای می شود. شاخه های آن به رنگ خاکستری تیره و در موهای درشت پوشیده شده است و جوانه های برگ به صورت مودار ، بنفش-سیاه و شکل مربعی شکل هستند.

برگها: دندانه دار ، و در طول 7-16 سانتی متر طول ، از ساقه های سایر درختان بزرگتر هستند. آنها یک پایه مشخصه نامتقارن دارند و در یک نقطه ناگهانی در قسمت بالا قرار دارند.

گلها: در اوایل بهار قبل از برگها ظاهر می شوند. آنها به رنگ بنفش قرمز است و در خوشه های 10 تا 20 ظاهر می شوند که در امتداد شاخه ها و شاخه های کوچک قرار دارند. نخل ها هرمافرودیت هستند ، به این معنی که هر دو قسمت تولید مثل زن و مرد درون هر گل موجود است.

میوه ها: هنگامی که توسط باد گرده افشانی می شوند ، گل ها به میوه های کوچک و بالدار معروف می شوند که به عنوان سامارا شناخته می شوند. دانه بطور مشخص در مرکز بال قرار دارد ، در حالی که در قسمت elm های مزرعه دانه به سمت راس بال (نوک) بال جابجا می شود. اینها با باد پراکنده می شوند.

مواظب باشید: همه برگهای دارای برگ نامتقارن هستند. برگها در لمس سطح بالا خشن هستند.

می توان با آن اشتباه گرفت: سایر بومها یا فندق (Corylus avellana).

در زمستان توسط: هر دو جوانه و شاخه در موهای نارنجی متراکم پوشیده شده اند. هر جوانه بالای یک زخم برگ است.

چوب ملچ , چوب و درخت ملچ
ملچ , چوب ملچ

از کجا می توانم elm wch
علیرغم نام انگلیسی elm ، wych elm تنها مرگ و بیماری است که به واقع بومی انگلیس است. به عنوان یک نتیجه از بیماری نارون هلندی ، ادم وایچ که در حال حاضر بسیار نادر مشاهده می شود.

معمولاً در مناطق جنگلی تپه ای یا صخره ای ، یا در کنار رودخانه ها و خاکریزها رشد می کند. این مقاوم تر از است نارون انگلیسی ، نارون ور جزئی. vulgaris ، بنابراین در شمال و غرب و بخش هایی از اسکاتلند نیز بسیار بیشتر یافت می شود.

ارزش حیات وحش
بسیاری از پرندگان دانه های نارون می خورند و برگ ها برای تهیه کرم های بسیاری از پروانه ها از جمله پروانه های پوره ای ، زمرد سبک و لکه های سفید لکه دار سفید تأمین می کنند. کاترپیلارهای برگ سفید پروانه موی سفید از درختان نارگیل تغذیه می کنند و این گونه از زمان ورود بیماری نارون هلندی به انگلستان به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

اساطیر و نمادگرایی
درختان نخاعی در گذشته با مالیخولی و مرگ همراه بوده اند ، شاید به این دلیل که درختان بدون هشدار می توانند شاخه های مرده را رها کنند. چوب درخت نارون همچنین گزینه ارجح برای تابوتها بود. در لیچفیلد این رسم بود كه شاخه های نارس را در یك پیاده روی اطراف کلیسای جامع در روز معراج بپیمایید و سپس آنها را با قلم پرتاب كنید.

چگونه ما از elm wych استفاده می کنیم
چوب درخت نارون با دانه ای پیچ خورده محکم و بادوام است و در برابر آب مقاوم است. از آن در چرخش تزئینی استفاده شده است ، و برای ساخت قایق ها و قطعات قایق ، مبلمان ، توپی چرخ ، لوله های چوبی آب ، تخته کف و تابوت استفاده می شود.

تهدیدها
در کنار elm انگلیسی ، elm wych بسیار مستعد ابتلا به بیماری نارون هلندی است ، یک بیماری قارچی که از زمان ورود به انگلستان در دهه 1960 جمعیتی از درختان را ویران کرد.

همچنین زالوها را می توان تحت تأثیر جگرهای شته ها قرار داد ، که از درختان میوه میوه مهاجرت می کنند.

 چوب ملچ , قیمت چوب ملچ , رنگ ملچ , روکش ملچ , سرویس خواب ملچ , چوب ملچ گرگان , چوب ملچ چه نوع چوبی است , چوب اوجا , انواع چوب
 چوب ملچ , قیمت چوب ملچ , رنگ ملچ , روکش ملچ , سرویس خواب ملچ , چوب ملچ گرگان , چوب ملچ چه نوع چوبی است , چوب اوجا , انواع چوب

چوب ملچ

 چوب ملچ , قیمت چوب ملچ , رنگ ملچ , روکش ملچ , سرویس خواب ملچ , چوب ملچ گرگان , چوب ملچ چه نوع چوبی است , چوب اوجا , انواع چوب
 ریشه و جوش چوب ملچ , قیمت چوب ملچ , رنگ ملچ , روکش ملچ , سرویس خواب ملچ , چوب ملچ گرگان , چوب ملچ چه نوع چوبی است , چوب اوجا , انواع چوب

چوب درخت نارون , ملچ در رنگ های قهوه‌ای روشن مایل به قرمز و زرد دیده می شود در برخی از تنه درختان رگه های چوب سبز رنگ دیده می شود که بسیار جالب است . چوب ملچ همانند چوب بلوط دارای بافت درشت است این چوب نیمه‌ سخت و نیمه‌ سنگین ( از خصوصیات چوب درختان پهن برگ ) ، چوب ملچ در برابر ضربه بادوام است و از خمش خوبی برخوردار است . این چوب در برابر رطوبت هم مقاومت خوبی دارد و در کشور های اروپایی برای ساخت قایق استفاده می شود . از این چوب بیشتر در کاسهٔ تنبور، ساختمانهای چوبی، ساخت مبلمان، روکش، قایق سازی، وسایل ورزشی، ساخت درب و پنجره و تخته سه لایی استفاده می‌شود.

 چوب ملچ , قیمت چوب ملچ , رنگ ملچ , روکش ملچ , سرویس خواب ملچ , چوب ملچ گرگان , چوب ملچ چه نوع چوبی است , چوب اوجا , انواع چوب
 چوب ملچ , قیمت چوب ملچ , رنگ ملچ , روکش ملچ , سرویس خواب ملچ , چوب ملچ گرگان , چوب ملچ چه نوع چوبی است , چوب اوجا , انواع چوب
WhatsApp us