5 عامل مهم در طراحی داخلی

شیوه ی زندگی لغتی است که در زمان حاضر زیاد با آن مواجه می شویم و آن را می شنویم، یا به قولی، کلمه ای است که زمزمه ی این دهه های اخیر است. در پی ورود اجتناب ناپذیر توده ی انبوهی از رسانه های دیداری و شنیداری در زمان حال، مانند روزنامه، مجله، تلویزیون، رادیو، اینترنت و… که همگی پر از تصاویر و جاذبه های زیاد در زمینه ی معرفی و تبلیغ وسایل و مبلمان منزل هستند، به نظر می رسد که دیگر شیوه ی زندگی به معنای راه و روش زندگی نیست، بلکه بیش تر در مورد شیوه های بازاریابی و تجارت صادق است. به طور مثال، ممکن است در رسانه ها با آگهی هایی رو به رو شویم درباره ی آخرین لوازم و مبلمان، یا جدیدترین ابزارها و دستگاه های صوتی و تصویری با کارآیی فوق مدرن؛ ولی باید دید آیا خانواده ی ما واقعاً به چنین لوازمی نیاز دارد؟ یا باز برخلاف مورد اخیر مثالی دیگری می زنیم: اگر خانه ی ما آن قدر بزرگ نیست که برای برگزاری میهمانی های رسمی جای کافی داشته باشد، آیا دلیل بر این می شود که در اندیشه ی تهیه ی میز و صندلی غذاخوری یا مکانی به عنوان ناهارخوری نباشیم؟

در زندگی امروز فضای غذاخوری بیش تر در معرض دید و نمایش است و به نحوی تأثیر گذار به محل زندگی شما روح می دهد. ضمن این که، به عقیده ی پزشکان، غذا خوردن دور میز و نشستن روی صندلی به هنگام صرف غذا، از نظر تأمین سلامتی و پیشگیری از ابتلا به دردهای کمر و مفاصل مفیدتر است.

طراحی داخلی
                                                                                  طراحی داخلی

اما، مهم ترین بحث این است که روح، شیوه ای که برای آراستن و تزیین محیط زندگی بر می گزینید ، می بایستی متناسب با رسم و شیوه ی زندگی شما باشد، نه این که مثلاً خانه تان مانند نمایشگاهی چیده شده باشد که یک طراح بدون آشنایی با  سبک و سیاق زندگی تان به شما تحمیل کرده است. همین طور تصمیم گیری در مورد تغییر دکور در خانه های قدیمی هم باید مشخص کننده ی شیوه ی زندگی شما باشد، نه برحسب عادت های کهنه و تاریخ مصرف گذشته.

ما هم سعی می کنیم در این تصمیم گیری و تغییر نگرش در کنار شما باشیم و تا جایی که امکان پذیر است در جهت نیل به مقصود، با شما هم پیمان گردیم.

طراحی داخلی
                                                                                          طراحی داخلی

پنج عامل بسیار مهم، در طراحی داخلی همواره مد نظر قرار می گیرد: فضا، رنگ، بافت، روشنایی، و جزییات .
مثال :

یک اتاق نشیمن با شکوه با نور عالی و فضایی دلباز که به سبب داشتن سقف بسیار بلند منظره ی آن از بالا هم چون یک گالری هنری عظیم به نظر می رسد، و کتابخانه ی سرتاسری در طبقه ی بالا از فرهیختگی صاحب این خانه حکایت دارد. در این جا شومینه ی بزرگ با دودکش بلندش کانون توجه قرار می گیرد و همانند یک نگین تابناک، نگاه را به سمت خود جلب می کند.

http://www.tebyan.net/

WhatsApp us