خانه » Blog » هنر » معماری » دنیای معماری مدرن

سخنی از دکوراتور فربد ، تعریف من از دکوراسیون و سبک معماری مدرن :

دکوراسیون مدرن به معنای فقط سادگی و یا استفاده از خطوط مورب و صاف نیست بلکه “

هرچی ساده تر و هرچه کمتر ، زیبا تر و مدرنتر

از نکات مهم در دکوراسیون مدرن سادگی و کارایی است ، یعنی ذکاوت و هوش برتر در دکوراسیون

با حداقل به حداکثر کارایی و زیبایی رسیدن .

 

مجله Conde Nast Traveler’s در یکیاز مجله های خود از عجایب هفت‌گانه دنیای معماری مدرن گفته است که :

عکس از عجایب معماری جهان ، بی نظیر ترین معماری های جهان ,ساختمانهای عجیب غریب , عجایب  .

عجایب گردشگری بی نظیر ترین معماری های جهان ساختمانهای عجیب غریب مکانهای دیدنی جهان,سازه هرمی جادوگران , مکعب آبی ,کوه های مونت ماریا ,  ساختمان فلاتیر

عجایب معماری جهان مکعب آبی

عجایب معماری جهان مکعب آبی
عجایب معماری جهان مکعب آبی

طرحی که تا به حال نظیر آن دیده نشده، طرحی که اولین بار با نقش های تراشیده شده بر روی دیوار ترسیم شده است و همانند سنگ های آسمانی است.

 

کومولوس : این ساختمان عجیب که همچون تکه‌ای از یک ابر است سالن نمایشی در موزره علوم طبیعی نوردبورگ دانمارک است. کومولوس یعنی ابر پشته‌ای و نمای ساختمان و زوایای آن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که گویی ساختمان تکه‌ای از یک ابر کومولوس است:

کومولوس
کومولوس

برج دبی: این برج که در حال احداث است بلندترین ساختمان دنیا به شمار می‌رود در حال حاضر حدود 518 متر ارتفاع دارد. ارتفاع نهایی این ساختمان یک راز است اما پیش‌تر گفته شده بود که ارتفاع آن به 693 متر خواهد رسید. در طراحی این آُسمان‌خراش 160 طبقه در نظر گرفته شده است

برج دبی
برج دبی

استادیوم جدید ویمبلی لندن : این استادیوم با معماری مدرن نود هزار جایگاه ( صندلی )دارد که دید تماشاگران در هیچ کدام از آن‌ ها تحت هیچ شرایطی مسدود نخواهد بود. این سازه یک کمان با طول 1000 فوت و ارتفاع 436 فوت دارد که سقف متحرک آن را نگه می‌دارد.

استادیوم جدید ومبلی لندن
استادیوم جدید ومبلی لندن

موزه جدید هنرهای معاصر  : این ساختمان در منطقه منهتن نیویورک قرار دارد .

موزه جدید هنرهای معاصر : این ساختمان در منطقه منهتن نیویورک
موزه جدید هنرهای معاصر : این ساختمان در منطقه منهتن نیویورک

محوطه کوگود : این محوطه در موسسه اسمیث‌ سونیان واشنگتن قرار دارد. سقف خمیده ساخته شده از شیشه و فولاد که بر روی استخرهای کم عمق پوشیده شده است مشخصه بارز این سازه مدرن است

محوطه کوگود : این محوطه در موسسه اسمیتسونیان واشنگتن
محوطه کوگود : این محوطه در موسسه اسمیتسونیان واشنگتن

روبان قرمز- این سازه در پارک رودخانه تانگهه در چین قرار دارد. روبان قرمز در واقع یک نیمکت فولادی به طول حدود نیم کیلومتر است که در باغ حاشیه رودخانه ساخته شده است.

روبان قرمز- این سازه در پارک رودخانه تانگ در چین
روبان قرمز- این سازه در پارک رودخانه تانگ در چین

کریستال- کریستال ورددی ساختمان موزه رویال اونتریوی تورنتو است. ساخت این سازه در این موزه کشمکش‌های فراوانی به همراه داشت چون خطوط کشیده و بی‌قاعده آن منتقدان بسیار زیادی دارد که ساکنان محلی بزرگ‌ترین آن‌ها هستند.

کریستال ورددی ساختمان موزه رویال اونتریوی تورنتو است
کریستال ورددی ساختمان موزه رویال اونتریوی تورنتو است

معماری مدرن، همچنین به عنوان معماری بیزینس مد نظر است، یک جریان معماری است که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم بین المللی شد. این جریان خلاقیت و نوآوری را در طراحی ساختمان ها و سازه های شهری ترویج می کند.

یکی از مفاهیم کلیدی معماری مدرن، سادگی و شفافیت است. طراحان معماری مدرن به دنبال ایجاد ساختمان هایی با سطوح نشست و ساختارهای شفاف هستند، به طوری که جزئیات ساختمان مشخص باشند و سیستم های ساختاری برجسته شود. این سبک همچنین به استفاده از فناوری و مصالح جدید تازه می پردازد.

به عنوان مثال برای معماری مدرن، ساختمان معروفی به نام ساختمان سیدنی در استرالیا وجود دارد. این ساختمان عملا نماد شهر سیدنی و استرالیا به شمار می رود و به عنوان یک اثر هنری به حساب می آید. سازه های شیشه ای و فلزی به خوبی با یکدیگر ترکیب شده و یک ساختمان بسیار زیبا و منحصر به فرد را ایجاد می کنند.

ساختمان سیدنی
ساختمان سیدنی

معماری مدرن همچنین به منظور ارتباط با محیط زیست و پایداری بیشتر بکار می رود. این سبک طراحی به دنبال استفاده بهینه از انرژی و منابع می باشد و ساختمان هایی را طراحی می کند که از روش های سبز برای تولید انرژی استفاده می کنند.

همچنین، معماری مدرن به استفاده از خطوط هندسی و فرم های ساده تمایل دارد. این ساختمان ها دارای خطوط عمودی و افقی برجسته هستند و به طور کلی طراحی ساده ای دارند که باعث ایجاد کاربری آسان و صرفه جویی در فضای داخلی می شود.

در نهایت، معماری مدرن به دنبال ایجاد ساختمان هایی است که با تکنولوژی مدرن همخوانی دارند. این شامل استفاده از مصالح و تکنولوژی های جدید در ساخت و ساز است، مانند سیستم های اتوماسیون ساختمانی و اسکلت های مشترک می باشد.

پس از مطالعه مقاله، معماری مدرن به عنوان یک جریان خلاق و نوآور در طراحی ساختمان ها و سازه های شهری قابل اختصاص است. این جریان بر سادگی، شفافیت، پایداری و تنوع تمرکز دارد و همچنین به استفاده از فناوری و مصالح جدید تازه می پردازد. معماری مدرن بر خلاقیت و نوآوری در طراحی ساختمان ها تاکید دارد و به دنبال ایجاد ساختمان هایی است که با محیط زیست همخوانی دارند.


مطالب مرتبط با موضوع معماری :

WhatsApp us