دکتر علیرضا آزمندیان (بیوگرافی)
بیوگرافی دکتر عليرضا آزمنديان

دكتر عليرضاآزمنديان در سال 1332 در يك خانواده مذهبي در تهران به دنياآمد و تحصيلات ابتدايي و متوسطه را در مدارس اسلامي و از جمله دبيرستان علوي تهران طي‌كرد و در رشته رياضي به عنوان يكي از دانش‌آموزان نمونه از دبيرستان علوي تهران فارغ‌التحصيل شد. وي تحصيلات دانشگاهي را در مقطع ليسانس در دانشگاه صنعتي شريف در رشته مهندسي‌مكانيك طي‌كرد و همزمان با آغاز پيروزي انقلاب اسلامي در صدا و سيما به عنوان خبرنگار سياسي و اقتصادي مشغول به‌كارشد. وي توفيقات زيادي در حرفه خبرنگاري به دست آورد و با تهيه گزارشهايي از اوضاع و احوال سياسي و اقتصادي كشور و سفر به تمام نقاط ايران و پاره‌اي از كشورهاي جهان، شناخت خوبي نسبت به مسائل مردم به دست آورد و با حضور در جبهه‌هاي جنگ و تهيه گزارشهاي تلويزيوني از عمليات جنگي، دلاوريهاي رزمندگان اسلام را در نبرد حق عليه باطل، به تصويرکشيد. وی اولین خبرنگار جنگی بود که بهنگام آزادسازی شهر خرمشهر بهمراه رزمندگان اسلام وارد شهر شد و لحظه به لحظه جریان بازگرفتن شهر را گزارش کرد.

وي پس از 6 سال كار پرتلاش و شبانه‌روزي در صدا و سيما در سال 1364 براي ادامه تحصيل به آمريكا سفر نمود و فوق ليسانس را در رشته مدیریت مهندسی و دكترا را در رشته مهندسي صنايع و سيستم ها در دانشگاه كاليفرنيا ادامه داد و در عين حال در رشته تخصصي خود در دانشگاههاي آمريكا به تدريس پرداخت.

دكتر عليرضاآزمنديان ضمن 12 سال تحقيق و تدريس در دانشگاههاي آمريكا و در عين حال با مطالعات علمي پيرامون قدرت فكر به تبادل اطلاعات با دانشمندان اين رشته پرداخت و ضمن شركت در كنفرانس‌هاي علمي تكنولوژي‌فكر، سالها در راستاي توسعه اين پديده بزرگ قرن تحقيق و تدريس نمود و سرانجام براي انتقال دستاوردهاي بي‌نظير تكنولوژي‌فكر به هموطنان ايراني خود در سال 1376 به ايران مراجعت‌كرد. وي ضمن عضويت در هيئت علمي دانشكده فني دانشگاه تهران و تدريس مباحث مهندسي صنايع و سيستم ها در اين دانشگاه، به تأسيس مؤسسه فرهنگي علمي پديده فكر اقدام‌كرد و با تشكيل كلاسهاي تكنولوژي فكر به بسط و گسترش اين تكنولوژي در ايران پرداخت و با تحولات بزرگي كه در نظام فكري و باورهاي دانشجويان خود ايجاد كرد زندگي آنها را به كلي متحول ساخت. دكتر عليرضا آزمنديان پس از سفر به بيش از 50 كشور جهان  از جمله كشورهاي آسيايي، آفريقايي، اروپایی،آمريكا و كانادا و مطالعه مباني ذهن، قدرت بيكران فكر انسان و با اشراف به مكانيسم هاي فكر، باور و برنامه‌ريزي سيستم ضمير ناخودآگاه انسان، امروز در خدمت مردم عزيز ايران است تا با استفاده از دستاوردهاي علمي خود ضمن ايجاد تغييرات اساسي در نظام فكري شان به پالايش شخصيت آنان پرداخته و با ايجاد تحولي شگرف در آنها ، انسانهاي شاد و بشاش، هدفمند، با انگيزه، توانمند و مصمم با شخصيت و اعتماد به نفس كامل و با عشق و اميد براي زندگي عالي و پرحاصل براي ايران اسلامي ما تربيت‌كند.

دكترعليرضا آزمنديان با برگزاري كنفرانسها و دوره هاي تكنولوژي فكر براي مديران، اساتيد دانشگاه، پزشکان، صنعتگران، معلمان، دانشجويان، كارمندان و ساير اقشار تأثيرگذار جامعه، نه تنها نظام فكري و روحي آنان را متحول ساخته است، بلكه با اجراي تكنيك‌هاي مديريت فكر، در بالا بردن كارائي و بهره‌وري انساني آنان تأثيربه سزايي گذاشته است .
دکتر آزمندیان پس از مراجعت از آمریکا، در طول 14 سال گذشته، علاوه بر اجرای سخنرانی‌های مختلف برای میلیون‌ها نفر از مردم ایران و ایرانیان خارج از کشور، برای مدیران وکارکنان بسیاری از کارخانجات و صنایع‌کشورو نیز برای بسیاری از وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و نهادهای‌دولتی و مدیران بخش‌های خصوصی کشور مباحث خودمدیریتی و خودشکوفائی و نیز مباحث رهبری و توانمندسازی و مدیریت منابع‌انسانی را عرضه‌کرده است که از این رهگذر به ایجاد انگیزه‌های کاری و ارتقاء بهره‌وری نیروی انسانی کمک شایانی نموده است.
آثار فرهنگی دکتر علیرضاآزمندیان بصورت مقالات، کتاب ها و سی‌دی های تصویری و صوتی برای ایرانیان داخل و خارج از کشور عرضه شده است و آخرین کتاب ایشان به زبان انگلیسی بنام   Think Yourself  Successful” “ می باشد که توسط بزرگترین مؤسسه انتشاراتی آمریکا بنام مک گراهیل چاپ و در دنیا منتشر شده و اخیراً این کتاب تحول‌آفرین، به زبان عربی و چینی توسط همین مؤسسه انتشاراتی ترجمه شده است. روزنامه وال استریت ژورنال پرتیراژترین روزنامه اقتصادی آمریکا، ضمن چاپ گزارشی در صفحه اول این روزنامه تحت عنوان “تفکر مثبت در ایران”  ضمن بررسی اثرات مثبت  برگزاری سمینارها و همایش‌های تکنولوژی فکر در ایران، دکتر آزمندیان را بعنوان بزرگترین سخنران انگیزشی ایران،  به جهانیان  معرفی‌کرده‌است.

WhatsApp us