101 اتاق نشیمن

دکتر فاطمه کاتب

سبک از گوشه و کنار جهان       

در یک نگاه:

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

سبک نواحی غربی امریکا در یک اتاق نشیمن ویکتوریایی پیاده شده و جلوه هایی از طرح هایی با بافت های طبیعی مانند طرح های پوست گاوی روی کوسن و نیز یک کاکتوس بزرگ گوشه اتاق ، اونو تکمیل کرده.

 

پنجره:

کرکره های غلتکی ساده سفید با الگوهای هندسی خیلی دقیق روی پنجره را پوشانده اند که رنگ های زرد ومشکی هم زینت بخش اونا هستن.

 

 

توصیه ای برای اتاق نشیمن تان

بامبو انتخاب خوبی از بین چوب ها برای ایجاد فضایی دوستانه و صمیمیه. این نوع چوب برای کف پوش هم ، مثل مبلمان ، انتخاب عالیه .  تخته ها و الوارهای اون پرداخت پرجلا و براق  و درخشانی دارن و تمیز کرد نشونم آسونه.

 

 

مبلمان:

انحناهای مبل نارنجی با خطوط مستقیم میزهای ساخته شده از درخت توس ایجاد تضاد کرده اند.  کاناپه حصیری و قفسه بامبوی روی دیوار، ذوق طراح را در انتخاب بافت های جذاب و ساخت حال و هوای شرقی در محیط نشون میده.

 

 

سبک از گوشه و کنار جهان

توصیه ای برای اتاق نشیمن تان

قالیچه هایی با بست هایی پنهان ، ساده و جمع و جور هستن. می تونین تخته هایی را با بست های پنهان از مغازه ، بطور آماده بخرین و یا اینکه خودتون اونارو درست کنین.

در یک نگاه:

طراحی  این اتاق ، کلکسیونی از اشیای زیبا و جالبی را که در مسافرت های دور دنیا گرد آوری شده اند ، نشون میده. این طرح ادمو وسوسه می کنه تا بعضی از عناصر را با دکورهای بومی تکمیل کنه. چون که این زمینه مدرن و آرام جلال و شکوه خاصی به اشیای نفیس غیر بومی  این اتاق میده.

 

سبک از گوشه و کنار جهان

در یک نگاه:

رنگ های تند ، مبل های کوتاه و راحت و سقف پارچه ای چادری را فقط میشه به سبک مراکشی منسوب کرد. اگر مایلین درون یک اتاق سرد محیطی به گرمای آفتاب سوزان صحرا به وجود بیارین ، این طرح مناسبتونه.

مبلمان:

کاناپه های کوتاه ، با روانداز نقش و نگار دار و کوسن های راه راه، یک نقطه مرکزی دنج و راحت و دلکش به وجود میارن. از پارچه هایی با بافت طبیعی زمخت ، مانند کنف و کتان پرداخت نشده ، در کنار ابریشم لطیف و گران بها استفاده کنین. جلوی مبل ، یک میز کوتاه قهوه خوری بگذارین و کف اتاقو با کوسن های بزرگ ، به شکل پراکنده ، بپو شونین. به دنبال میزهای سنگین چوبی تیره با جزییات کنده کاری و نیز پانل های برجسته کاری شده ، از جنس آهن و چوب باشین.

 

 

سبک از گوشه و کنار جهان

توصیه ای برای اتاق نشیمن تان

در طراحی یک اتاق تضاد در ارتفاع به اندازه تضاد در شکل یا رنگ مهمه. اگر شما مبلمان کوتاه را انتخاب می کنین ، باید با چند تکه عناصر عمودی مانند کمدهای بلند ، آینه تمام قد یا گیاهان بلند طرحتونو متنوع کنین.

در یک نگاه:

با ترکیب مبلمان شرقی و اشیای دکوری به رنگ سفید خالص به اتاق نشیمن تان حالتی معنوی بدین.  رنگ آمیزی کمینه گرا به شما حس نظم و آرامش میده ؛ و نیز به زیبایی مبلمان شما هم اجازه جلوه نمایی می ده.

مبلمان:

اکثر مبلمان این اتاق هندیه و کوسن ها از تایلند آورده شده اند ، امروزه احتیاجی نیس برا ی داشتن مبلمان های مختلف از تمام دنیا به اون محل ها سفر کنین. خیلی از فروشگاه ها این وسایلو از هند و اسیا و … وارد می کنن. خصوصا چوب های تیره ، بامبو و نی خیزران، برای ساختن سبک شرقی مناسبن . در این بین می تونین مبلمان کوتاه و کوسن های گلدوزی و منجوق دوزی شده بکار ببرین.

 

 

 

سبک از گوشه و کنار جهان

مبلمان:

شاید یک کاناپه راحت ، به سبک غربی را ترجیح بدین ، اما می تونین با انتخاب خیزران برای مبلمان دیگر، ظاهر شرقی اتاقو حفظ کنین. میزها و چهار پایه های کم ارتفاع و کوتاه مخصوصا مناسب سبک شرقی هستن که  زیبایی و نمای خاصی هم دارن. یک نردبان از چوب خیزران به شکل غیر معمول جلوه استثنایی و زیبایی به اتاق میده.

 

 

 

سبک از گوشه و کنار جهان

مبلمان:

مبلمان بایستی ساده ، قابل استفاده و کار امد باشه و از مواد طبیعی درست شده باشه: صندوقچه های چوبی و کشوها فضای زیادی را به وجود میارن که میشه اونا رو با سبدها و آویزها پر کرد. مبل ها و کاناپه ها را میشه با روکش های شطرنجی قابل تعویض پوشش داد تا با بقیه مبلمان هماهنگ بشن.

وسایل جانبی:

بهتره از وسایل سنتی اصیل از جمله جعبه های تزیینی ، مانند لانه کوچک پرندگان استفاده نمود. در غیر اینصورت از تصاویر اونا استفاده کنین. پارچ های قدیمی و کهنه ساخته شده از قلع و ظروف سفالی و سرامیکی هم خیلی مناسبن.

 

 

سبک از گوشه و کنار جهان

رنگ:

برای ایجاد حال و هوایی امروزی و مدرن از رنگ های طبیعی استفاده شده با لکه هایی از آبی روشن و شفاف دیوارهای بژ کم رنگ و چارچوب کرم رنگ پنجره ها ، زمینه ای از رنگ های ساده و روشنی ایجاد میکنه و بافت و رنگ مایه طبیعی را بر محیط غالب می کنه. مبلمان چوبی ، کف پوش کنفی ، کوسن های جیر همگی به گرمی رنگ می افزاین. حال اونکه طرح های پر رنگ روی پارچه ها نشونه عنصری حیاتی اند و طرح خنثی را روحی تازه می بخشن.

پنجره:

دکور و تزیینات حاشیه پنجره ها حتی به ساده ترین چارچوب جذابیت می بخشه. کرکره کرم رنگ با حاشیه ای از جیر مصنوعی تزیینی و پرده با یک بند چرمی بسته شده است.

 

 

سبک از گوشه و کنار جهان

در یک نگاه:

رنگ های براق و درخشان به اتاق هایی که سقفی بلند دارن، حرارت می بخشه و محیطی گرم برای مجسمه ها و مبلمان تهیه شده از خاور دور آماده می کنن.

مبلمان:

خطوط خمیده و منحنی شکل خیلی خوش ترکیبه: دو مبل راحتی کوتاه با چرم واکس خورده براقشان و کاناپه شیک چوبی مقابل قوس دار را پر می کنه. کوسن های سفید فضایی روشن تر را آماده می کنن. میز پذیرایی سفید با شکل و ظاهری چشم گیر نقطه کانونی اتاقه. این میز که زمانی برای آسیاب کردن از اون استفاده می شد ، ساخت اندونزیه.

 

 

 

سبک از گوشه و کنار جهان

رنگ:

خاکستری کم رنگ و کرم روشن ترکیبی سرد هستن و بافت طبیعی مبلمان چوبی و کف پوش بافته شده از علف دریایی ظاهراتاقو آرام تر میکنه .  به این ترتیب اتاق بدون روح و گرما میشه ، در حالیکه رنگ قرمز و مشکی که به قدر کافی در کوسن ها و وسایل جانبی دیگه استفاده شده ، موجب روح و نشاط میشه.

مبلمان:

تخته وسط میز جلوی مبل با یک قاب سیمانی  سخت قالب ریزی شده جایگزین شده که بازتابی از دیوارهای خاکستریه. نیمکت در حقیقت تخت خوابیه که سر اون بریده شده و ستون های سیمانی در دو گوشه اون قرار گرفته. یک تشک با روکشی از پارچه نخی سفید و نقش سرخ و مشکی ، نشیمنگاهی را به سبک ژاپنی در کنار میز کوتاه اماده می کنه. تخت هم پوشیده از رومبلی و رویه دوزی ها و کوسن های مشابهه.

 

 

سبک از گوشه و کنار جهان

دریک نگاه:

با استفاده از رنگ های براق و درخشان شیوه بومی و بافت های طبیعی را به سبکی امروزی با اشکال مدرن تبدیل کنین. صورتی و سرخ های براق الهام گرفته از ساری هندی توسط مبلمان تیره و حصیری و وسایل شرقی تکمیل  بشه.

رنگ:

به منظور ایجاد چشم اندازی امروزی ، رنگی روشن را برای دیوار انتخاب کنین، اما نه خیلی روشن. دیوارهای قارچی رنگ ، زمینه رنگی ظریف است برای سایه روشن خاکی مبلمان موجود. با استفاده از تکه های رنگ گرم به حرارت محیط اضافه کنین . برای تاثیر گذاری گیراتر ، به جای الگوهای سنتی شلوغ ، رنگ قالیچه ها و کوسن ها را ساده انتخاب کنین.

 

 

سبک از گوشه و کنار جهان

توصیه ای برای اتاق نشیمن تان

اگر طراحی رنگ شما تاثیر لازم را نداره ، احتمالا بدون تنوع در تونالیته  است، یک اتاق به طیفی از رنگ های متنوع  نیاز داره از تیره تا روشن تا مانع از ایجاد ظاهری تخت در اتاق بشه. بنابراین ، حتی اگر کلا طرحی کم رنگ مورد نظرتون باشه ، بایستی یکی از دو رنگ با مایه های سیرتر هم به کار ببرین.

رنگ:

سفید و آبی ترکیبی کلاسیکه و هرگز از تازگی نمیفته.برای سبک اسکاندیناوی  که به چوب سفید و رنگ های تقویت کننده فضای سرد تکیه می کنه ، مطلوبه که به سردی اتاق های مناطق شمالی  نشاط ببخشه. شطرنجی ها و راه راه ها به اتاق روح میدن و اونو زنده می کنن و فرصتی فراهم می کنن تا سایه ای آبی که در طرح تنوع آفریده اند ، خودشونو جلوه گر کنن. وقتیکه طرح شطرنجی ها و راه راه ها را با هم ترکیب می کنین ، طرح هایی در ابعاد کوچک و بزرگ را در کنارهم  قرار بدین تا ترکیبی چشم نواز ایجاد بشه.

رنگ سفید و آبی ترکیبی کلاسیکه در دکوراسیون داخلی منزل

وسایل جانبی:

یک آینه بزرگ و شیشه آلات و تزیینات شیشه ای دارای بازتاب روشن به دلبازی اتاق اضافه می کنن. وسایل  دیگه  شدیدا  با طرح و رنگ اون مرتبطن و با گلدان ها و پارچ های سفید و ابی پررنگی که در کنار هم قرار گرفته اند ، تضاد موجود در رنگ آمیزی طرح را آشکار می کنن.

دکوراسیون چوبی آینه و قاب

آینه قدی بزرگ با فریم ظریف

 

 

WhatsApp us