دیانا کیتون با ایجاد الهام از خانه ی جدید LA خود را بازسازی کرد و فک های ما هنوز در کف هستند. با ما آشنا شوید و خودتان ببینید.

خانه جدید دایان کیتون یک مجتمع آجری است و ما می خواهیم به آنجا برویم

دایان کیتون

دایان کیتِن (به انگلیسی: Diane Keaton) ‏(زادهٔ۵ ژانویهٔ ۱۹۴۶) بازیگر، کارگردان و تهیه‌ کنندهٔ  آمریکایی برندهٔ جایزهٔ اسکار است. اولین نقش مهم او نقش «کی آدامز»در فیلم پدرخوانده بود.

کیتِن در سال ۱۹۷۷ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را برای فیلم آنی هال از آن خود کرد.

کیتون در فوریه 2012

بدنیا آمدن دایان هال

5 ژانویه 1946 (72 ساله)

لس آنجلس ، کالیفرنیا ، ایالات متحده

مسکن      بورلی هیلز ، کالیفرنیا، ایالات متحده   

تحصیلات دبیرستان سانتا آنا

اشتغال    

بازیگر کارگردان تهیه کننده

سال فعال 1968-present

فرزندان   2

دایان کیتون ( نای هال ؛ زاده 5 ژانویه1946) یک بازیگر، کارگردان و تولید کننده فیلم آمریکایی است. او کار خود را بر روی صحنه آغاز کرد و اولین صفحه نمایش خود را در سال 1970 آغاز کرد. اولین نقش اصلی او،کای آدامز-کورلئونه در The Godfather بود(1972)، اما فیلم هایی که او را در اوایل دوران حرفه ای شکل می داد، با کارگردان وهمکار وی وودی آلن او در سال 1972 با بازی Play Again، Sam شروع به کار کرد. دو فیلم بعدی او با آلن،Sleeper (1973) و Love and Death (1975)، او را به عنوان یک بازیگر کمدی تاسیس کرد. چهارم آن، آنی هال(1977)، جایزه اسکار برای بهترین بازیگر زن را به دست آورد .

کیتون پس از آن دامنه خود را گسترش داد،برای جلوگیری از تبدیل شدن به typecast به عنوان شخصیت آنی هال وی . او به عنوان یک هنرمند برجسته دراماتیک در سال 1977 و در سال1977 به نام “Goodbar ” نامزد شد و نامزد دریافت جایزه اسکار برای ” Reds” (1981)،”اتاق ماروین” (1996) وSomething’s Gotta Give (2003) دریافت کرد.

بعضی از فیلم های محبوب او مانندBaby Boom (1987)، پدر عروس (1991)، پدر عروس قسمت دوم (1995)، باشگاه همسر اول (1996)، خواهر دیگر (2001) وThe Stone Family (2005). فیلم کیتون ناخالص تجمعی از بیش از ایالات متحده $ 1.1 میلیارد به دست آورده اند  در شمال امریکا .   علاوه بربازیگری، او نیز عکاس، توسعه دهنده املاک، نویسنده و خواننده است.

  آنی هال    AnnieHall 

فیلمی رمانتیک و کمدی به کارگردانی وودی آلن و ساخته شده در سال ۱۹۷۷ است . فیلم در سال ۱۹۷۷ موفق به دریافت چهار جایزه اسکار از جمله «بهترین فیلم» شد. آلن فیلمنامه این فیلم را به همراه مارشال بریکمن نوشته است . این فیلم در گیشه نیز موفق بوده و یکی از بهترین آثار آلن به‌ شمار می‌آید . دایان کیتون به خاطر بازیدر این فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد .گفته می‌شود، آلن، فیلم نامه این فیلم را مشخصاً برای دایان کیتون نوشته که نام واقعیاو دایان هال است. مارشال مک‌لوهان، فیلسوف و متفکر کانادایی، در صحنه کوتاهی از فیلم در نقش خودش بازی می‌کند.

بسیاری از فیلم‌پژوهان شیوه ارائه تضادها بین نیویورک و لس آنجلس، کلیشه‌های تفاوت‌های بین جنسیت‌ها، نحوه ارائه هویت یهودی، و عناصر روانکاوانه و مدرنیسم را از نقاط قوت این فیلم دانسته‌اند .

WhatsApp us