چوب ها از انواع مختلفی برخوردارند و از هر کدام برای کار خاصی استفاده می شود. برای مثال برخی برای صنایع ساخت و ساز، برخی برای میزها و مبلمان چوبی و… اما در این مطلب می خواهیم کاربرد چوب در تزئین خانه و دکوراسیون داخلی بررسی کنیم.

همه ما می دانیم تزئین و دکوراسیون هیچ خانه ای بدون وسایل چوبی امکان پذیر نیست. پس همراه ما باشید تا کاربرد آن را مورد بررسی قرار دهیم.

کاربرد و انواع چوب برای دکوراسیون داخلی
کاربرد و انواع چوب برای دکوراسیون داخلی

کاربرد چوب در پانل های دیواری

اگر می خواهید قسمتی از اتاق نشیمن و یا اتاق خواب خود را به گونه ای تغییر دهید که با دیگر بخش های خانه متفاوت باشد و همینطور اگر می خواهید هزینه کمتری برای این کار پرداخت کنید، بهترین گزینه استفاده از پانل دیواری چوبی می باشد.

کاربرد و انواع چوب برای دکوراسیون داخلی
کاربرد و انواع چوب برای دکوراسیون داخلی

کاربرد چوب برای ساخت پنجره های چوبی

درست است که این روزها بیشتر خانه های مدرن پنجره های دو جداره دارند و دیگر کمتر از پنجره های چوبی درساخت و سازها شهری استفاده می شود. اما هنوز هم استفاده از این پنجره ها در ویلاها و خانه های سبک روستیک و همینطور خانه های چوبی بسیار اسنفاده می شود و احساس صمیمیت و زیبایی بیشتری را در خانه بوجود می آورد.

پنجره های چوبی
پنجره های چوبی

وسایل چوبی در آشپزخانه های چوبی

خوبی استفاده از چوب برای آشپزخانه این است که به دلیل عایق بودن چوب در سرما و گرما، برای تمامی فصل ها مناسب می باشد و اینکه شما می توانید متناسب با دیگر بخش های خانه و سلیقه خود تنها یک بخش و یا کل آشپزخانه را چوبی کنید.

آشپزخانه های چوبی و کاربرد چوب
آشپزخانه های چوبی و کاربرد چوب

علاوه بر این در بیشتر آشپزخانه ها برای ساخت کابیت از چوب استفاده می شود.

استفاده از چوب برای دکوراسیون خانه

از برخی چوب ها مانند چوب بامبو برای تزئین و دکوراسیون خانه استفاده کرد. همچنین از چوب برای دکوراسیون داخلی در مواردی چون چارچوب درها و یا درهای اتاق خواب و وردی و کابینت ها و کمدهای چوبی نیز استفاده می شود.

بامبو و کاربرد چوب برای دکوراسیون
بامبو و کاربرد چوب برای دکوراسیون

کاربرد چوب در کفپوش ها

انواع کفپوش های متنوعی وجود دارد که یکی از این ها کفپوش های چوبی می باشند و برای آن بیشتر از چوب ترموود استفاده می شود. کفپوش های چوبی از استحکام بالایی برخوردارند و برخلاف کفپوش های دیگر، امکان ترک خوردگی و یا لغزندگی در آنها وجود ندارد.

کاربرد کفپوش های چوبی
کاربرد کفپوش های چوبی

چوب برای استفاده از اکسسوری های چوبی

شما می توانید برای جزئیات دکوراسیونی دکوراسیون خانه خود گزینه های چوبی را انتخاب و استفاده کنید. تاثیری که اکسسوری ها و جزئیات دکوراسیونی بر جلوه و احساس دکوراسیون می گذارند اگر بیشتر از عناصر بزرگ و اصلی نباشد کمتر از آنها نیست.

استفاده از اکسسوری های چوبی در خانه
استفاده از اکسسوری های چوبی در خانه

کتابخانه های چوبی برای دکوراسیون

استفاده از کتابخانه ها و قفسه های چوبی می تواند تاثیر زیادی در زیبایی خانه شما داشته باشد و همچنین می توانید برای دسته بندی و مرتب سازی کتاب های خود می توانید از کتابخانه های چوبی استفاده کنید.

کتابخانه چوبی در خانه
کتابخانه چوبی در خانه

کاربرد چوب در ساخت قاب ها و ساعت های دیواری چوبی

شما می توانید تنها با استفاده از چند تکه چوب خرد شده و باریک یک قاب عکس تزئینی و دیواری درست کنید و یا ساعت دیواری خود را از جنس چوب خریداری کنید.

قاب عکس چوبی رنگی
قاب عکس چوبی رنگی

شاید همه ما در خانه خود حداقل یکی از این موارد را داشته باشیم اما هیچ توجهی به این حجم از کاربردهای چوب نکرده باشیم.

ساخت گلدان های چوبی

یکی دیگر از جذاب ترین اشکال خلاقیت با چوب ، ساخت گلدان های چوبی است که ساخت آن نیز بسیار راحت و آسان است و همچنین داشتن گل و گیاه در منزل یک حس آرامش زیبایی به اعضای خانه القا می کند.

گلدان های چوبی
گلدان های چوبی

امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و با استفاده از آن یک خانه با دکوراسیون چوبی زیبا تزئین نمائید.

نویسنده: ف.حسنخانی

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us