چوب تمام آن چیزی بود که پادشاهی مبلمان حاکم بود مدت ها قبل از ورود آهن ، عصا و فولاد از آن استفاده می کرد و با توجه به جذابیت بی انتها چوب ، هنوز هم تا حد زیادی از آن استفاده می شود. چیزی در مورد مبلمان چوبی وجود دارد که آن را به یک انتخاب مناسب برای طراحی داخلی منزل شما تبدیل می کند ، چه ساده ، چه سلطنتی ، چه مد ، چه سنتی ، ساده یا پیچیده. خواه دوست داشته باشید مبلمان شما با خطوط صاف ، واضح ، یا کنده کاری های پیچیده و مشبک طراحی شود ، هیچ چیز بهتر از چوب جلوه ها را بیرون نمی آورد. به عنوان مثال ، من هرگز نمی توانم رویای طراحی داخلی منزل را که خالی از مبلمان چوبی باشد ، ببینم. به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب شما را با ایده هایی جذاب استفاده از چوب برای دکوراسیون داخلی آشنا نمائیم.

استفاده از چوب برای دکوراسیون داخلی منزل

مبلمان چوبی موجود در بازار

اگرچه بیشتر ما هنگام خرید مبلمان منازل خود چوب ساج را ترجیح می دهیم ، اما MDF و چوب جامد نیز به دلیل بافت ، دوام و مقرون به صرفه بودن در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. امروزه مبلمان از چوب جامد در انواع مختلف پایان در دسترس است تا با موضوع طراحی داخلی خانه شما ترکیب شود . شما می توانید با یک مبل راحتی از چوب اقاقیا که به زیبایی طراحی شده و به کمال رسیده است ، فضای زیبایی را به منطقه زندگی خود اضافه کنید. ظاهر را با یک میز قهوه خوری شیک و یک چهارپایه چوبی کامل کنید.

ست میز ناهار خوری خانوادگی

زمان صرف غذا وقتی همه خانواده با هم غذا می خورند بیشتر سرگرم می شود. یک سرویس ناهار خوری چوبی برای چیدن میز برای خانواده و حتی چند نفر از دوستانتان هر زمان که ملاقات می کنند بسیار مناسب خواهد بود. چوب باعث استحکام میز و صندلی ها می شود ، این امر هنگام تهیه یک وعده غذای کامل برای مهمانی خود ضروری است ، به خصوص اگر در آن اطراف کودکانی حضور داشته باشید .

میز ناهار خوری چوبی برای منزل
میز ناهار خوری چوبی برای منزل

تخت های چوبی

تخت های چوبی می توانند تکمیل کننده طراحی داخلی خانه به سبک بزرگ و مینیمالیستی باشند. انتخاب یک تختخواب مناسب برای اتاق خواب شما می تواند تفاوت زمانی ایجاد کند که فضای تنگ وجود داشته باشد اما یادتان باشد قبل از سرمایه گذاری در یک اتاق ، طرح طراحی داخلی خانه را نیز در نظر بگیرید . به سراغ یکی بروید که فضای کافی برای حرکت آزادانه را در اختیار شما قرار دهد و در عین حال به شما امکان می دهد شب راحت خود را جمع کنید. یک تخت چوبی در اندازه ملکه با روکش طبیعی شاید فقط انتخاب مناسبی برای اتاقی باشد که با رنگ های خاکی انجام می شود.

 تخت خواب های چوبی
تخت خواب های چوبی

کمد لباس چوبی

یک میز کنار تخت با کشو به شما امکان می دهد هرچیزی را که می خواهید مفید باشید ذخیره کنید. و از آنجا که احساس می کنم هر اتاق خواب بدون کمد لباس ناقص است ، پیشنهاد می کنم برای ذخیره لباس و پارچه های خود یکی را با رنگ متناسب انتخاب کنید. برای تمام آن خواندن نیمه شب که باید انجام دهید ، یک چراغ کنار تخت قرار دهید.

کمد لباس چوبی برای دکوراسیون چوبی منزل
کمد لباس چوبی برای دکوراسیون چوبی منزل

میز تحریر چوبی

اگر شما هم مثل من عاشق مطالعه هستید یا بیشتر وقت خود را صرف کار در مطالعه می کنید ، باید به آن فکر کنید. یک قفسه کتاب دیواری مطمئناً مرتب نگه داشتن کتاب ها ، مجلات ، پرونده ها و CD ها را برای شما آسان می کند. همچنین ، برای کسانی که فقط نمی توانند به مانیتور خود چسبیده باشند ، میز کامپیوتر یکی از موارد ضروری است. نه تنها تمام وسایل رایانه شما را در خود جای می دهد ، بلکه فضای کافی برای لوازم التحریر و سایر اقلام مختلف باقی می ماند. این روزها میزهای رایانه در اندازه ها و سبک های مختلف به راحتی در همه جا در دسترس هستند ، بنابراین مطمئن شوید که یکی از مواردی را طراحی می کند که طراحی داخلی خانه شما را تکمیل کند.

میز مطالعه چوبی
میز مطالعه چوبی

آینه با قاب چوبی

به عنوان مثال ، یک آینه با یک قاب چوبی تراشیده شده ، لوازم جانبی ایده آل برای طراحی دیوار را ایجاد می کند در حالی که به جذابیت کلی سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن شما می افزاید و کاملا با طراحی داخلی خانه شما ترکیب می شود .

آینه با قاب چوبی برای دکوراسیون منزل
آینه با قاب چوبی برای دکوراسیون منزل

از میزهای کناری ساده گرفته تا تخت خواب های نفیس سایبان و لهجه های عجیب و غریب ، چوب را می توان به هر چیزی که نیاز دارید تبدیل کنید تا طراحی داخلی منزل سلیقه و علاقه شما را منعکس کند.

چگونه مبلمان چوبی را نگهداری کنیم؟

  • فرسودگی به مرور زمان اجتناب ناپذیر است. با این حال ، می توانید خراش ها و لکه ها را به ترتیب با لاک کفش بطری و نوک نمدی بپوشانید.
  • حداقل یک بار در سال مبلمان خود را صیقل دهید و همیشه به اندازه وسایل جدید خوب به نظر برسد.
  • از قرار دادن مبلمان در معرض تابش مستقیم آفتاب به دلیل خشک شدن چوب خودداری کنید. همچنین سطح میزهای خود را با یک سفره بپوشانید یا قبل از قرار دادن هر چیز داغی روی آن ، از زیر لیوانی استفاده کنید.
مراقبت از مبلمان چوبی
مراقبت از مبلمان چوبی

امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن لذت برده باشید.

نویسنده: ف.حسنخانی

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us