[ad_1]

صعود آمار پرداخت تسهیلات مسکن

مدیرامور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن اعلام کرد: بانک مسکن در ۱۱ ماهه اول امسال توانست با تامین مالی موثر بخش مسکن و ساختمان، عملکرد صعودی در روند پرداخت تسهیلات ساخت و خرید خانه را ثبت کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن درباره آخرین وضعیت پرداخت انواع تسهیلات توسط این بانک اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، مجموعا ۳۴ هزار و ۶۷۴ فقره تسهیلات ساخت مسکن به متقاضیان و سازندگان در قالب عقد قرار داد مشارکت مدنی پرداخت شده است. ارزش کل تسهیلات اعطایی مشارکت مدنی(تسهیلات ساخت مسکن) در ۱۱ ماهه اول امسال که به سازندگان پرداخت شده است معادل ۳ هزار و ۸۴۶ میلیارد و ۱۳۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است.

ایزدی همچنین درباره حجم پرداخت تسهیلات خرید مسکن نیز گفت: از ابتدای سال ۹۶ تا پایان بهمن ماه، تعداد ۱۵۰ هزار و ۸۶۷ فقره تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان پرداخت شده است که ارزش ریالی این تسهیلات نیز رقمی معادل ۷ هزار و ۸۰۶ میلیارد و ۹۶۷ میلیون و۷۰۰ هزار تومان بوده است.

مدیر امور ارتباطات و بازاریابی بانک مسکن درباره روند رشد پرداخت تسهیلات مسکن در سال جاری تصریح کرد: طی ۱۱ ماه اول امسال میزان پرداخت تسهیلات ساخت به لحاظ فقره (تعداد واحدهای مسکونی که در سال جاری با تسهیلات بانک مسکن احداث شدند)، ‌ ۴۳.۵ درصد افزایش داشته است و همچنین تعداد تسهیلات خرید مسکن پرداخت شده به متقاضیان نیز طی همین مدت ۳۲.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش از خود نشان می ­دهد.

ایزدی با اشاره به این ارقام رشد در پرداخت تسهیلات مسکن گفت: آمارها بیانگر آن است که بخشی از رونق حاکم در بازار معاملات خرید مسکن در تهران و دیگر شهرها و همچنین رونق اولیه ساخت و سازهای مسکونی در شهرهای کشور ناشی از تامین مالی موثر توسط بانک مسکن بوده است.

بانک مسکن همچنین طی ۱۱ ماهه اول سال جاری، تعداد ۴۶ هزار و ۵۹۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، ودیعه و تکمیل مسکن به زوج های جوان و سایر متقاضیان مشمول این تسهیلات پرداخت شده است که ارزش ریالی این تسهیلات نیز معادل ۴۸۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بوده است.

تعداد تسهیلات پرداختی در قالب تسهیلات جعاله مسکن برای انجام تعمیرات واحدهای مسکونی خریداری شده از سوی متقاضیان، در ۱۱ ماهه اول امسال برابر با ۸۴ هزار و ۲۵۳ فقره بوده است که ارزش ریالی این تسهیلات نیز برابر با هزار و ۱۳۹ میلیارد و ۶۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است. تسهیلات جعاله، نوعی کمک تسهیلات خرید مسکن محسوب می­ شود که سهم مناسبی در تقویت قدرت خرید مسکن دارد.

درصد رشد کل تسهیلات اعطایی جعاله (تسهیلات تعمیرات مسکن)، به لحاظ اصل تسهیلات معادل ۳۲.۶ درصد طی ۱۱ ماه اول امسال نسبت به ۱۱ ماه اول سال گذشته است.

گفتنی است، بانک مسکن در سال جاری در ادامه سیاست های حمایت از تولید و عرضه مسکن مورد نیاز آحاد جامعه به خصوص اقشار میان درآمد و طبقات میانی جامعه، پرداخت تسهیلات خرید به متقاضیان واجد شرایط را از دو مسیر عمده ادامه داد؛ اولین مسیر که ارزان ترین و موثرترین مسیر دسترسی به تسهیلات خرید مسکن است مختص زوج های جوان خانه اولی و یا متقاضیان انفرادی خانه اولی برای دریافت تسهیلات خرید مسکن است که برای زوجین در شهر تهران تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان و برای متقاضیان انفرادی تا سقف ۸۰ میلیون تومان پرداخت می شود؛ نرخ سود این تسهیلات در حال حاضر ارزان ترین نرخ سود تسهیلات مسکن در شبکه بانکی کشور معادل ۸ درصد برای خرید مسکن در بافت های فرسوده و ۹.۵ درصد برای خرید واحدهای مسکونی در سایر نقاط شهری است.

همچنین سایر متقاضیان خرید مسکن که تمایل به دریافت سریع تر تسهیلات برای خرید مسکن دارند می توانند از طریق خرید اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن که از طریق شعب بانک مسکن قابل خریداری است نسبت به دریافت تسهیلات بدون سپرده خرید مسکن اقدام کنند.

بانک مسکن همچنین در سال جاری با افزایش سقف تسهیلات جعاله مسکن از ۱۰ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان سقف تسهیلات پرداختی به متقاضیان خرید واحدهای مسکونی برای زوج های جوان خانه اولی را به ۱۸۰ میلیون تومان رساند و عملا امکان پوشش بخش قابل توجهی از هزینه خرید یک واحد مسکونی معمولی را برای زوج های جوان خانه اولی ایجاد کرد.

بانک مسکن در ۱۱ ماه اول امسال در مجموع، ۳۴۹ هزار فقره انواع تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرد که ارزش ریالی این تسهیلات رقمی معادل ۱۴ هزار و ۴۳۹ میلیارد و ۴۵۷ میلیون تومان بوده است.

 

پایگاه خبری بانک مسکن

نوشته صعود آمار پرداخت تسهیلات مسکن اولین بار در بنانیوز، اخبار صنعت ساختمان و مسکن. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link
به نقل از وب سایت : www.ashwood.ir

WhatsApp us