سبك كلاسيك و مدرن در دكوراسيون

ترکیب سبک های مدرن و سنتی در هر اتاق

دکوراسیون مدرن و کلاسیک

دکوراسیون مدرن و کلاسیک

ایده و ابتکار عمل برای خانه های آپارتمانی

به نطر شما کلاسیک یا مدرن .  یا هردو ؟ 

این اتاق به نظر می رسد کلاسیک مدرن
سبک کلاسیک مدرن پذیرایی این اتاق به نظر می رسد کلاسیک مدرن

سبک کلاسیک مدرن پذیرایی این اتاق به نظر می رسد کلاسیک مدرن

در این بخش میخواهیم با تصاویری از سبک معماری معاصر که تلفیقی از سبک های مدرن و کلاسیک و سلطنتی یا سنتی به زندگی امروز است را باهم مشاهده کنیم . برای هر عکس توضیحاتی درج شده که از عکاس یا طراح آن نقل قول می شود .

تلفیق زیبا از سبک دکوراسیون کلاسیک مدرن

 بهترین ایده های مدرن کلاسیک مدرن

بهترین ایده های مدرن کلاسیک مدرن

اغلب ما، بار‌ها دیده‌ایم که افراد در خانه‌های خود تلفیقی نازیبا و نامتناسب از دو سبک «دکوراسیون سنتی با مدرن» یا «دکوراسیون کلاسیک با مدرن» را به کار می‌برند، بدون اینکه تعریف درستی از سبک‌ها و نحوه تلفیق درست آن‌ها با یکدیگر داشته باشند.

مخلوط دو سبک کلاسیک و مدرن

مخلوط دو سبک کلاسیک و مدرن

خانه خود را فروشگاه نکنید

چیدمان و تلفیق بر اساس سبک شناسی

در بسیاری از این موارد، افراد اصلا در پی چیدمان دکوراسیونی تلفیقی نیستند و صرفاً بر اساس ناآگاهی و ناآشنایی با انواع سبک‌های دکوراسیون، چیدمان درست و نحوه صحیح تلفیق آن، اقدام به چیدمان چنین دکورهای نامناسبی می‌کنند.

بهترینهای کلاسیک و مدرن

خانه‌ای را در نظر بگیرید که از بیرون نمایی کاملا رومی ( نمای ساختمان رومی ) دارد؛ یعنی خانه‌ای بزرگ با حجمی گسترده است؛ در واقع کلیت خانه با شمایی از سبک کلاسیک یا یکی از زیر شاخه‌های آن، مشاهده می‌شود. حال در چنین فضایی بعضا دیده می‌شود که اهالی منزل یک دست مبلمان استیل یا کلاسیک تهیه می‌کنند و برای فضای دیگری از خانه ترجیح می‌دهند از مبلمانی مدرن یا راحتی استفاده کنند؛ در چنین حالتی میز ناهار خوری ممکن است کلاسیک یا مدرن تهیه شود یا در صورتی که فضا اجازه دهد دو میز، یکی کلاسیک و دیگری، مدرن برای سِت کردن با مبلمان منزل خریداری شود.

کلاسیک مدرن

کلاسیک مدرن

در چنین حالتی در بسیاری از اوقات دیده می‌شود که بنا بر سلیقه‌های متفاوتی که اعضای خانه دارند در هر گوشه از منزل طرح‌ها، گلدان‌ها، پارچه‌ها یا دیگر جزییات دکوری بدون در نظر گرفتن هارمونی سبک‌ها، انتخاب و استفاده می‌شود؛ یعنی عملا خانه، دیگر کاربرد یا ظاهر یک محیط مسکونی را ندارد و به فروشگاهی از انواع و اقسام عناصر دکوری در سبک‌های متفاوت و بعضا متضاد تبدیل می‌شود.
این‌ها همه به این خاطر است که افراد اولا درک درستی از نحوه دکوراسیون صحیح منزل ندارند، سبک‌ها و هارمونی آن‌ها را در کنار یکدیگر نمی‌شناسند و در زمان خرید برای دکور منزل، به نیاز واقعی فضای مسکونی خود توجه نمی‌کنند و تنها براساس «سلیقه آنی» اقدام به خرید می‌کنند.

گام‌های اساسی برای تلفیق سبکها 

در عموم خانه‌های ایرانی که متراژی بین ۸۰ تا ۱۵۰ مترمربع دارند، ممکن است فرد تمایل داشته باشد دکوراسیون سنتی را با مدرن تلفیق کند. اولین گام برای دکور صحیح منزل براساس این سلیقه، این است که فرد باید برای خود تعیین کند که از دو سبک گفته شده، کدام سبک باید غالب باشد؛ یعنی اینکه فرد می‌خواهد در یک محیط مدرن باشد و فاکتورهای کلاسیک را نیز در محیط مدرن خود تعیبیه کند یا برعکس.

● کدام سبک برای کدام متراژ؟

اگر با سبک‌ها آشنایی ندارید، بهتر است چرخی در عکس‌های موجود از نحوه دکوراسیون که در اینترنت هم می‌توان به آن دست پیدا کرد بزنید. از این طریق تصوری از اینکه از دکوراسیون مورد نظر خود چه انتظاری دارید یا چه دکوراسیونی را دوست دارید به دست می‌آورید.
به شناخت ناکافی خود از معنای لغات موجود در دکوراسیون مانند کلاسیک، مدرن یا مثلا نئوکلاسیک بسنده نکنید؛ شاید در ذهنتان تعریفی از هر کدام از این سبک‌ها باشد اما در لغت این تعریف کاملا با آنچه شما تصور می‌کنید متفاوت باشد.
پس از مشاهده تصاویر و به دست آوردن دید کافی در مورد آنچه می‌خواهیم، می‌توان تصور درستی از سبک‌ها هم به دست آورد. برای مثال ما با طی این مراحل و مشاهده حدود ۱۰ نمونه اجزای دکوراسیون در بازار، به این نتیجه می‌رسیم که مثلا هر جا مجسمه در دکوری استفاده شده است به مذاق یا سلیقه ما خوش آمده است، که این در واقع می‌تواند نمادی از علاقه به سبک کلاسیک باشد، البته مجسمه‌های مدرن نیز وجود دارد که با تکمیل اطلاعات در این زمینه می‌توان بین آن‌ها تفاوت قائل شد.
یا مثلا از ۱۰ نمونه مبلمان یا دیگر اجزایی که فرد برای دکور خانه خود پسندیده است هفت نمونه مربوط به سبک کلاسیک و سه نمونه مربوط به سبک مدرن است که از اینجا می‌توان نتیجه گرفت سبک مورد علاقه و غالب برای این فرد، سبک کلاسیک است.
سلیقه کسانی که ناخودآگاه از محیط‌های تاریک و خلوت خوششان می‌آید بیشتر به سبک مدرن نزدیک است؛ ناآگاهی و بی‌اطلاعی افراد از تعریف صحیح سبک‌ها در دکوراسیون، باعث می‌شود حتی اغلب افرادی هم که برای دکوراسیون خانه خود از مهارت دکوراتورهای حرفه‌ای بهره می‌گیرند پس از پایان کار، با دکوری بسیار متفاوت و‌گاه متضاد از آنچه در منزل خود انتظار داشتند روبه رو شوند.

یک پیشنهاد ویژه!

در یک پیشنهاد ویژه به شما توصیه می‌کنیم اگر منزلتان کوچک متراژ یعنی زیر ۱۰۰ مترمربع است و می‌خواهید از تلفیق دو سبک کلاسیک و مدرن استفاده کنید، حتما سبک غالب برای دکور منزل خود را مدرن انتخاب کنید چرا که سبک مدرن نسبت به دیگر سبک‌ها به خصوص سبک کلاسیک خلوتی بیشتری دارد و با مساحت و محیط خانه‌های کوچک متراژ همخوان‌تر است. برای استفاده از سبک کلاسیک به عنوان سبک غالب دکوراسیون به فضاهای بزرگ‌تر نیاز داریم.
>> دنیای اقتصاد http://jjo.ir/VJFvYG

تلفيق سبك كلاسيك و مدرن در دكوراسيون

ما به همان شیوه ای زندگی می کنیم که فکر می کنیم. بعضی از ما سبک تفکر و سلیقه مان را بر دکوراسیون منزل خود نیز اعمال می کنیم. مدرنیسم سبکی است که بیشتر به شیوه تفکر ارتباط دارد تا منزل آرایی. اما سبکی نیز به نام مدرنیسم در طراحی منزل به وجودآمده که طراحی ساده را توصیه می کند. هر وسیله دقیقاً بنا به کاربرد مخصوص خود در خانه قرار داده می شود و وسایل زائد دراین سبک جایی ندارند. از سوی دیگر اصطلاح کلاسیک نیز معانی گوناگونی دارد ، و به همین سبب می تواند شبهه انگیز باشد. این اصطلاح گاه به طراحی های دوران باستانی یونان و روم اشاره دارد، یا ممکن است برای هر اثری که از جذابیت پایدار و همیشگی برخوردار است به کار رود. بسیاری از مردم اصطلاح کلاسیک را برای هرگونه دكوراسیون سنتی و قدیمی به کار می برند. در این بخش قصد داریم تا نمونه ای از دكوراسیون تركیبی مدرن و كلاسیك را برای شما نمایش دهیم. همانطور كه در تصاویر مشاهده می كنید اجزای مختلف به زیبایی در كنار هم نشسته اند. طرح مبلمان غیر متعارف و خیره كننده است و شیدهای رنگی تیره و روشن با جذابیت خاصی در كنار هم جای گرفته اند. مجموعه: دکوراسیون و چیدمان

 

آشپزخانه سلطنتی و حمام

 

 

گالری عکس سلطنتی آشپزخانه و حمام خاص می تواند تمام مواردی باشد که شما نیاز دارید اگر مایل به ایجاد یا حتی خانه سازی هستید. آشپزخانه سلطنتی و حمامگالری عکس می خواهد بسیار مفید به عنوان یک نقطه مرجع است که شما را به خانه خود را به عنوان یک خانه رویایی است. علاوه بر در دسترس برای شما، اما علاوه بر میل شما برخی افراد. انتخاب های زیادی وجود دارد که می توانید تصمیم بگیرید که یک نوع تابع باشد. همه این ها با سبک خودتان تعیین می شود. با استفاده از آنچه که با گالری عکس Royal Kitchen And Bath مشاهده می کنید، می توانید خانه را برجسته کنید. شما احتمالا می توانید آن را به طور کامل و تنها به صورت جزئی استفاده کنید. ممکن است برخی از انواع انتخاب رنگ را به کار ببرید، تعدادی از موارد برجسته، موارد انتخابی و غیره را به کار ببرید. یک فرد فقط باید این گالری عکس سلطنتی آشپزخانه و حمام را بررسی کند تا منابع شما را غنی کند. در مورد ساخت خانه شما بسیار ساده می شود اگر شما در حال حاضر برخی از ایده هایی مانند گالری عکس سلطنتی آشپزخانه و حمام دارید. گالری عکس سلطنتی آشپزخانه و حمام احتمالا یک فرد را به خوبی برای انتخاب انتخاب می کند. و البته این لحظه شما را نجات خواهد داد.
سلطنتی

به عنوان صفت

 

یا مربوط به یک پادشاه، ملکه یا دیگر حاکمان: قدرت سلطنتی؛ کاخ سلطنتی

 

از پادشاه یا خط پادشاهان یا پادشاهان فرود آمده است: شاهزاده سلطنتی

 

توجه یا داشتن رتبه یک پادشاه یا ملکه

 

تاسیس و یا تأسیس شده تحت حمایت یا تحت حمایت حاکمیت: یک جامعه سلطنتی

 

(سرآغاز اولیه) در خدمت یا در معرض یک پادشاه، ملکه، و یا دیگر حاکم است

 

ادامه یا اجرا توسط حکومت: حکم سلطنتی

 

مناسب یا مناسب یک حاکمیت؛ باشکوه؛ با شکوه: شکوه و عظمت سلطنتی

 

برای دیدن اندازه واضح تر کلیک کنید

 گالری آشپزخانه سلطنتی

گالری آشپزخانه سلطنتی

WhatsApp us