وسایل چوبی هدیه طبیعت به ما

دکوراسیون چوبی : اطلاعات پایه

ملاحظه بفرمایید که ما انسان ها، هر روزه با وسایل چوبی سروکار داریم. هر روز از زیبایی لوازم چوبی لذت کافی می بریم. در یک بررسی سریع به یاد خواهیم آورد که از دیرباز تا چه حد با ما عجین و مانوس بوده اند.

چوب بلوط زیبا به کار رفته در این جاکفشی زیبا.
چوب بلوط زیبا به کار رفته در این جاکفشی زیبا.

به خاطر همان حس عجین بودن به ما احساس آرامش می دهند.

سبک های آرشیتکت داخلی

معماری داخلی در ایران از دو سبک تشکیل شده است:

سبک سنتی ایران زمین

سبک کلاسیک اروپایی

سبک های مدرن جهانی

سبک سنتی ایران

سبک سنتی ایرانی از سنت پیروی می کند که ریشه در معماری داخلی دارد.

چوب در ایران کهن به عنوان هدیه ای از طبیعت در نظر گرفته می شد. طبیعت و هر آنچه در آن هست مقدس شمرده می شد. جالب است بدانید محققان می گویند در قصر تخت جمشید تخت هایی چوبی از چوب درختان مرغوب برای خواب و جلوس حکم فرمایان و نیمکت هایی برای نشستن افراد وجود داشت.

در این سبک عناصر پایه برای چیدمان خانه و محل های کاری (شامل عناصر مختلف معماری داخلی بومی هر منطقه) همه برگرفته از آداب و رسوم کهن مردم ایران می باشد. زیرا مردم ایران از قدیم به کارهای با چوب، نجاری، معرق کاری و منبت کاری علاقه خاصی داشتند.

نمونه درب های چوبی و کتاب خانه های قدیمی به جا مانده در طول تاریخ این نکته را به خوبی به ما نشان می‌دهد.

خانه های چوبی در کل ایران به زیبایی ساخته می شد. در گذشته ایران زرتشتیان وسایل چوبی و خانه های چوبی را می پسندیدند.

در کشور ایران، مسلمانان بهترین درب ها را جهت امام زاده ها و مساجد به کار می بردند. مسیحیان تزئینات چوبی زیبایی را در کلیساها و زیارتگاه های خود به کار می بردند.

یهودیان از چوب های خاص در کنیسه های خود (عبادتگاه های یهودیان) استفاده می کردند.

هنوز هم در ایران میل استفاده از چوب جهت ساخت همه گونه وسایل وجود دارد.

مقایسه تطبیقی با روسیه بزرگترین تامین کننده چوب ایران

در کیف، تاریخ  نشان می‌دهد که معماری روسی در بخش های ولادیمیر، سوزدال، نوگورود و ایالت ساردمیای با چوب و نجاری عجین بوده است و این روش ادامه یافته است.

کلیساهای بزرگ کیوان روس  که پس از تصویب مسیحیت در روسیه در سال 988 ساخته شد، اولین نمونه های معماری یادبود در منطقه اسلاوی شرقی بود. کلیساهای ارتدکس در اوایل شرقی عمدتا از چوب ساخته شده بودند.

معماری روسی نیز در بخش های جنوبی تحت تأثیر امپراتوری بیزانس قرار گرفته بود و معماری و فرهنگ روسی در قسمت های یاد شده روسیه در بسیاری موارد از امپراتوری بیزانس الهام گرفته بود.

 اما این نفوذ محدود بود و با رسوم و معماری روسیه جنوبی در هم آمیخته بود. بخش بزرگی از معماری روسیه جنوبی اعم از معماری ساختمان ها که در آن از چوب و مصالح دیگر به کار می رفت.

 نیز آرشیتکت داخلی و استایل های چوبی به طور مستقل توسعه یافت و با ویژگی های ملی و محلی عجین گشت.

در منطقه گرجستان و آذربایجان در قبل از اینکه از ایران جدا و به روسیه ملحق شوند قرابت فرهنگی و معماری زیاد بوده است. امروزه بسیاری از چوب هایی که در ایران می بینید مثل چوب یولکا، ساسنا و نراد از روسیه وارد ایران می شوند.

به علاوه گرجستان از تامین کننده های عمده چوب راش برای صنایع متنوع چوب ایران می باشد.

کدام چوب برای کدام وسیله چوبی مناسب است؟

بلوط چوب بسیار با دوام است که به طور معمول برای کفپوش و مبلمان آشپزخانه استفاده می شود.

چوب افرا ممکن است چوبی ایده آل برای مبلمان باشد. این چوب در ایران زیاد کاربرد ندارد.

گیلاس با گذشت زمان تیره می شود و ظاهری با رنگ بسیار غنی و جذاب از آن به وجود می آید که همچنان تیره تر می شود.

چوب درخت گیلاس ایرانی کاربردی در صنایع چوب ندارد. در برخی کشورها چوب درخت گیلاس کاربرد صنعتی دارد. در کشورهای مزبور چوب گیلاس از انواع چوب های سخت به شمار می رود. در کشور ایران چوب گردو جایگزین این چوب می باشد.

 کاج روسی در طبق وسیعی از لوازم چوبی ایران استفاده می گردد. اگر بگوییم این چوب بیشترین کاربرد را در نجاری ایران بر عهده دارد سخنی به گزاف نگفته ایم.

راش گرجستانی با ظاهری زیبا و دلپذیر می تواند مهمان خانه های شما در وسایل چوبی منزل شما باشد. در این صورت در زمینه معماری داخلی شما رنگ طبیعت احساس خواهد شد.

چوب راش گرجستانی با دامنه عظیم کاربردی از چوب های دلخواه برای ساخت وسیله های چوبی می باشد. از ان در سفارشات خود استفاده نمایید. ما نیز آن را به شما به نحو احسنت تحویل خواهیم داد.

چوب بلوط: لطفا برای بررسی این چوب به مقاله ما در این زمینه مراجعه فرمایید. میزها در انواع مختلف و کفپوش های مقاوم تولید شده از چوب بلوط مثال هایی از توانمندی های این چوب می باشد.

چوب راش
چوب راش

نمایی از چوب راش گرجی

انواع چوب طبیعی در صنایع چوب فن و هنر

چوب روسی مرغوب. در ایران اگر چوب روسی که در روسیه موجود است، کمیاب بود ما می توانیم ان را با رنگ به شکل دلخواه شما درآوریم.

اخذ سفارشات ساخت

ما در طیف وسیعی از مصنوعات چوبی فعالیت مستمر داریم. در نتیجه سفارشات شما را با عادلانه ترین قیمت و در ابعادی که شما به ما سفارش می دهید خواهیم ساخت. در این رابطه کانال پیام رسان ما در واتس آپ در خدمت شماست.

WhatsApp us