یکی از بزرگترین عناصری که باید هنگام طراحی یا تزئین یک فضا در نظر بگیرید ، ذخیره سازی است. البته همه گزینه های کلاسیک وجود دارد که می توان آنها را بر اساس نوع اتاق انتخاب کرد ، مانند کابینت های معمولی آشپزخانه یا کمد اتاق خواب.

با این حال ، بعضی از فضاها به راه حل های ذخیره هوشمندانه تری نیاز دارند. پروژه های زیر مطمئناً چیزهای زیادی را به ما می آموزند از نظر اینکه یک فضا در زمانی که خارج از چارچوب فکر می کنید چقدر منحصر به فرد و کارآمد است.

راه حل های ذخیره سازی مبتکرانه

یک اتاق خواب داخل یک جعبه چوبی

علاوه بر تمام جزئیات کوچکتر در داخل یک آپارتمان ، گاهی اوقات ارزش دارد که از نظر تقسیم اتاق ها چیز جدیدی امتحان کنید. فقط با از بین بردن دیواره های پارتیشن و ایجاد یک طرح کف بزرگ باز ، می توان یک مکان کوچک را کاملاً متحول کرد. برای حل مسئله حفظ حریم خصوصی می توان به جای آن یک راه حل غیرمتعارف بلکه کاربردی نیز یافت.

ذخیره سازی وسایل در آپارتمان کوچک
ذخیره سازی وسایل در آپارتمان کوچک

این آپارتمان از توکیو بازسازی شده و آنها توانستند تمام اتاق خواب را درون یک جعبه چوبی با درهای کشویی چوبی قرار دهند. همچنین شامل راه حل های هوشمند ذخیره سازی مانند ذخیره سازی زیر تخت به منظور صرفه جویی بیشتر در فضای کف و کارآیی در روش تقسیم بندی همه چیز هستند.

یک دیوار ذخیره سازی چند منظور

در بعضی موارد ، بهتر است تمام فضاهای ذخیره سازی را در یک واحد بزرگ متمرکز کنید. با این وجود طرح باید اجازه آن را بدهد. یک مثال خوب از این نظر یک آپارتمان کوچک از ایتالیا است که توسط استودیوی Llabb  بازسازی شده است.

نمونه دیوار ذخیره سازی
نمونه دیوار ذخیره سازی

فضای داخلی به دو منطقه اصلی تقسیم شده است ، حال و اتاق خواب . اینها توسط یک دیوار ذخیره سازی چند منظوره تقسیم می شوند ، یک طراحی کلی از این ویژگی ها و عناصر مختلفی را در طراحی خود گنجانده است. این محفظه بزرگ و کوچک ، قفسه های باز و ماژول های بسته دارد و از کف تا سقف کار شده است . حتی درهایی را که به اتاق خواب می روند کاملا مخفی می کند. این ماژول در امتداد نقشه طبقه کشیده شده و ساکنان را هنگام ورود به آپارتمان همراهی می کند و سپس به سمت اتاق نشیمن و اتاق خواب ادامه می دهد.

یک تخت انباری با کمد زیر تخت

گاهی اوقات درخشان ترین ایده های ذخیره سازی هنگامی که با یک چالش روبرو می شویم ، وقتی مجبور می شویم فضای کافی را تأمین کنیم ، به ما می رسد. به عنوان مثال این آپارتمان را از استکهلم در نظر بگیرید. فقط 36 متر مربع مساحت دارد که اگر یک آشپزخانه بزرگ ، یک اتاق نشیمن و یک اتاق خواب در آن بخواهید به علاوه فضای ذخیره سازی برای هر یک از این فضاها ، قطعاً فضای کافی وجود ندارد.

تخت انباری با کمد زیر تخت
تخت انباری با کمد زیر تخت

معمار کارین ماتز راه حل هوشمندانه ای برای این مشکل ارائه داد. تخت خواب در ارتفاع نصب شده است که اجازه می دهد یک کمد بزرگ در زیر آن نصب شود. این امر باعث می شود اتاق خواب و آشپزخانه به طور فشرده در برابر یکی از دیوارهای آپارتمان قرار گیرد و فضای دیگر کف را برای انجام کارهای روزمره باز بگذارید. یک تخت خواب انباری با فضای ذخیره سازی در زیر راهی عالی برای صرفه جویی در فضا است.

انبار میزانسن

ما همچنین می توانیم یکی دو چیز را از طراحی فضاهایی مانند این آپارتمان کوچک از تایپه یاد بگیریم . تنها 22 متر مربع مساحت دارد اما دارای عملکردهای زیادی است و مکان بسیار خوبی برای زندگی طولانی مدت است. شاید از خود بپرسید که همه چیز کجاست؟ نکته کلیدی در اینجا ایجاد یک منطقه میزانسن ( نیم طبقه ای که در منطقه خاصی کار می شود و کل فضای کف را شامل نمی شود ) و قرار دادن اتاق خواب در آن محل بود.

انبار میزانسن
انبار میزانسن

که کل منطقه را در سطح اصلی باز می گذارد. دارای آشپزخانه ، حمام به اندازه کافی بزرگ که شامل وان ، اتاق نشیمن و یک اتاق غذاخوری اختصاصی است . در زیر پله ها و بالا نیز فضای ذخیره سازی زیادی وجود دارد. یک واحد بزرگ دیواری تا سقف بالا می رود و دارای یک واحد قفسه بندی است که می توان از سطح نیم طبقه یا از طریق نردبان به آن دسترسی پیدا کرد.

یک تخت مخفی

یکی از بزرگترین و کاربردی ترین روش ها برای صرفه جویی در فضا یک خانه کوچک ، ترکیب دو یا چند عملکرد در یکی است. به عنوان مثال ، اتاق نشیمن ، آشپزخانه و اتاق ناهار خوری اغلب یکی هستند. در مورد این آپارتمان 28 متری از میلان ، اوضاع کمی متفاوت است.

نمونه تخت مخفی
نمونه تخت مخفی

در اینجا ، مناطق خصوصی و مشترک با هم ترکیب می شوند. این به لطف سیستم ذخیره سازی هوشمندانه ای که تمام مبلمان داخل دیوارها را پنهان می کند ، امکان پذیر بود. یک تخت مورفی ، یک مبل کشویی ، یک میز تاشو و موارد دیگر وجود دارد و پشت این دو دیوار ذخیره سازی آشپزخانه و حمام به طور هوشمندانه پنهان شده اند. این طراحی باشکوه توسط استودیوی وک امکان پذیر شده است.

یک جعبه چوبی چند منظوره

هنگام بازسازی یک آپارتمان 47 متری از مسکو ، استودیوی Ruetemple مجبور شد با چند چالش روبرو شود. فضای محدود کف یکی از آنها بود.

جعبه چوبی چند منظوره
جعبه چوبی چند منظوره

مشتری آنها می خواست این مکان حس روشنایی و دل باز بودن داشته باشد و همچنین یک اتاق خواب خصوصی داشته باشد. بر این اساس ، طراحان به یک ایده هوشمندانه دست یافتند : تلفیق اتاق خواب و اکثر توابع ذخیره سازی آپارتمان در داخل یک جعبه چوبی سفارشی . این جایی است که همه عملکردهای اصلی با هم جمع می شوند . در این جعبه حتی یک طاقچه برای مبل اتاق نشیمن تعبیه شده است و اطراف آن طبقات نگهدارنده وجود دارد.

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : کمد های دیوار چوبی ، جدا کننده های چوبی ، طراحی و ایده های جدید چوبی

مقالاتد مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us