رنگ کاری چوب مولد زیبایی و تنوع چوبهای محیط زندگی ما

دیباچه

رنگ کردن چوب بحثی قدیمی است. از قدیم انسان ها متوجه شدند که چوب های رنگ شده زیبایی بیشتری دارند و نیز در برابر پوسیدگی و خراب شدم مقاومت بهتری پیدا می کنند. این افزایش مقاومت باعث افزایش طول عمر چوب ها می شود.

لیست قیمت رنگ کاری چوب

اجرای انواع تم رنگ روی چوب طبیعی ، رنگ کاری چوب و درب کابینت
اجرای انواع تم رنگ روی چوب طبیعی ، رنگ کاری چوب و درب کابینت

ما امروزه با رنگ های بهتری نسبت به گذشته مواجه هستیم. رنگ هایی که هم از نظر زیبایی شناسی جلوه ای عالی به محیط می دهند و هم استفاده از آنها نسبت به قبل بسی آسان تر شده است.

 اگر شما نگران آلودگی های محیطی هستید و یا ناراحتی تنفسی دارید بدانید که رنگ های جدید با داشتن نشان های مربوطه دارای کمترین اثر بر محیط هستند. رنگ هایی هم وجود دارند که روی آنها قید شده با کمترین اثر حساسیت زایی.

بنابر آنچه ذکر شد شما می توانید با خیالی آسوده از رنگ های مذکور بهره برده محیط زیست خود را ارتقاء دهید.

پالت رنگ چوب , عکس رنگ کاری
عکس رنگ کاری

انواع رنگ های چوب

اغلب رنگ های رایج چوب به شرح ذیل می باشند که از نظرتان می گذرد:

رنگ های چوب پلی استریک و مشتقات آنها، رنگ های های پولیش و رنگ های با نمای پوست چوب

از نظر یک تقسیم بندی دیگر اینگونه رنگ ها را تقسیم می نماییم:

-رنگ های فوری

رنگ های فوری شامل رنگ های کیلر، سیلر، پلی استر، نیمه پلی استر می باشند که توضیح داده خواهند شد.

-رنگ های غیر فوری و هنری

 رنگ‌های فوری رایج در بازار ایران با نام‌های سیلر، کیلر، نیم پلی استر، تمام پلی استر، رنگ‌های فوری خودرویی و غیره شناخته می‌شوند.

رنگ‌های فوری دیگری هم جز آنچه گفته شد در ایران و جهان وجود دارند که به علت کاربرد و نیز دسترس بودن کمتر از پرداختن به آنها صرف نظر می کنیم.

با توجه به افزایش استفاده از رنگ‌های فوری، در همه جا و از جمله در سازه‌های چوبی محل زندگی شما از رنگ هایی مانند نیم پلی استر یا تمام پلی استر استفاده شده است.

در رنگ هایی مانند سیلر، کیلر، نیم پلی استر و رنگ هایی که در آنها پلی استر وجود دارد (رنگ های پلی استریک) در دمای اتاق غلیظ هستند.

رنگ موج برجسته بلوط روی درب کابینت ، رنگ کاری چوب
رنگ موج برجسته بلوط روی درب کابینت ، رنگ کاری چوب

نکاتی پیرامون رنگ کاری چوب ها

 برای اینکه بتوانید با این رنگ‌ها با قلم ‌مو یا پیستوله رنگ آمیزی نمایید نیاز به محلولی به نام تینر دارید که حتما افراد آشنا به امر بوی آن را به خوبی تشخیص می دهند.

به تینر مورد استفاده برای رنگ‌های فوری، تینر فوری گفته می‌شود و مانند آب بی‌رنگ می باشد و بوی بسیار تندی دارند و خاصیت خورندگی و پاک‌کنندگی بسیار بالایی دارند که می بایست هنگام استفاده به این موضوع دقت لازم را بنمایید. 

این رنگ‌ها از نظر شیمیایی طوری طراحی شده اند که با فعل و انفعالات شیمیایی خشک می‌شوند. به عنوان مثال برای خشک شدن نیم پلی استر یا تمام پلی استر از موادی به نام هاردنر استفاده می‌شود.

 هاردنر در لغت به مفهوم سخت کننده و سفت کننده است. در این مبحث هاردنر چون سبب سرعت بخشیدن به خشک شدن رنگ می شود خشک کننده معنی می دهد.

 این مواد با ترکیب و اندازه مشخص با محلول تینر و نیم پلی استر استفاده می‌شوند. این مقیاس ها روی قوطی های حاوی رنگ و هاردنر و تینر قید می شود که باید به آنها توجه لازم را مبذول نمایید.

رنگ کاری چوب
رنگ کاری چوب

گالری عکس رنگ کاری چوب
مطالب مرتبط با واژه رنگ کاری چوب :

با تشکر از توجه شما

WhatsApp us