ساختمان سبز ٬ ساختمان های آینده  +عکس

ساختمانها در سال 2020 چگونه خواهند بود ؟

شرکت های بزرگی مانند اپل ( Apple Technology company ) یا ناسا تا به حال برای ایجاد ساختمان های سبز ایده داده اند که هر کدام مبنا را بر انرژی خورشیدی و زیست سازگاری گذاشته اند.
 

معماری و ساختمان سازی از جمله برترین علومی هستند که در دنیا دیده می شوند که نیاز به یک ذهن باز و البته خلاقیت دارند. معماران معمولا سعی می کنند با توجه به شرایط دنیا و انچه دنیا نیاز دارد پیش رفته و ساختمان های متفاوتی بسازند.

از آنجایی که نیاز به هوایی پاک و استفاده حداقلی از انرژی های پایان پذیر در آینده بسیار مهم است ساختمان هایی باید ساخته شوند که این موضوعات را در نظر گرفته و آینده ای سبز را بسازند. تا به امروز طرح های متفاوتی در این زمینه ارائه شده است که با هم مهم ترین آن ها را مرور می کنیم:

فوژن پلیس

خانه سبز فن و هنر

خانه سبز فن و هنر

 

یک دیگر از ساختمان های زیست سازگار در دنیا در سنگاپور واقع شده است. این ساختمان به عنوان چرخه سبزیجات نیز شناخته میشود چرا که روی این ساختمان تماما با سبزی ها و درختان پوشیده شده است. این سبزی ها هوای تازه را به داخل ساختمان می فرستند و البته تنها از نور خورشید استفاده می کنند. دیگر مواد به کار رفته در این ساختمان بازیافتی بوده و سلول های خورشید کار برق رسانی آن را در طول سال به عهده دارند.

حلقه پاکی

2011 مسابقه آسمان خراش ؛ ساختمان سبز 

آتلیه CMJN
جولین Combes، گائل ومجریان
فرانسه

تصاویری که مشاهده میکنید طراحی است از یک توربین غول آسا که در مسابقه آسمانخراش ها برای شهر دهلی نو داده شده است . دهلی نو به دلیل افزایش جمعیت و آلودگی ماشین بصورت تصاعدی ، یکی از الوده ترین شهر های جهان است .

ایده این آسمانخراش به این صورت است که ؛ این برج از بازیافت ماشین های فرسوده و مصالح جدید که از مواد و مصالح بازیافتی حاصل میشود ، ساخته میشود .
این غول بزرگ در اصل یک دستگاه تصفیه هوا است که از طریق گلخانه ای که در درون ان است همانند یک ریه هوای الوده را تمیز میکند . این چرخ بزرگ در اثر چرخش میتواند ذرات معلق را جمع کند .

ایده جالب

یک ازطرح های بسیار جالب دنیا قرار است در دهلی نو پیاده شود. در این طرح یک توربین بسیار بزرگ در مرکز شهر قرار می گیرد و هوای ان را تمیز می کند اما این توربین ویژگی های جالبی دارد که آن را منحصر به فرد می کند. بر روی این توربین انواع گیاهان قرار گرفته است و هوای شهر وارد آن شده و توسط گیاهان تمیز می شود و بار دیگر به شهر تزریق خواهد شد. این ساختمان LO2P نام دارد و تا به حال جوایز بسیاری را در زمینه های معماری های سبز برنده شده است.

سفینه فضایی اپل

دفتر مرکزی اپل جدید

دفتر مرکزی اپل جدید

دفتر مرکزی اپل جدید

 

استیو جابز قبل از آنکه عمرش به پایان برسد طرحی جالب را برای آینده کارخانه اش آماده کرده بود. در این شرکت اپل یک اداره مرکزی خواهد ساخت که کاملا قابل بازیافت است و همچنین نزدیک به 80 درصد از  فضای آن را درختان پوشانده است.  در این سفینه اپل نزدیک به 2300 درخت کاشته خواهد شد و تمامی انرژی مورد نیاز ساختمان نیز از درختان یا انرژی خورشیدی به دست خواهد آمد.

پایگاه ناسا

 
پایگاه ناسا

پایگاه ناسا

این ساختمان با هزینه 20 میلیون دلاری قرار است ساخته شود و تمام موادی که در آن استفاده خواهد شد از جمله مواد بازیافتی و زیست سازگار است. این ساختمان همچنین به هیچ انرژی خاصی مانند برق یا گاز نیاز ندارد چرا که همه آن ها را خودش ساخته و به دست کاربران می رساند. پنل های خورشیدی روی این ساختمان باعث می شود تا انرژی خورشید در تمام سال پشتیبان این ساختمان باشد.

 
به گزارش گروه خواندنی های مشرق،
WhatsApp us