گروه مستقل

تیمی کوچک و غیر متشکل که طی دهه1950 در موسسه هنر معاصر لندن به فعالیت پرداختند . این گروه اولین بار در زمستان 3-1952 به هدف برپایی گردهمایی پژوهشی برای بحث در خصوص روش های نقاشی تشکیل گردید . هنرمندان  عضو گروه ریچارد همیلتون و ادوارد پائولوزی بودن. مرحله هنر پاپ انگلیسی از همین تیم مستقل رشد پیدا کرد.

گروه نوامبر(آلمانی)

این گروه  با برپایی  نمایشگاه های مختلفی در سال های 1920 تلاش بیشتری در جهت بار اوردن یک جنبش احیا هنری نمود. اما در حدود 1924 با تغییر دیدگاه و نگرش اجتماعی به طرف نیروهای دست راستی ،  این جنبش  فرو پاشید و اهداف اون را بعدها مدرسه باهاوس به طرز کامل تری محقق نمود.

 

گروه نوامبر(فنلاندی)

انجمنی از هنرمندان  فنلاندی  که در سال 1917 در هلسینکی  تاسیس شد. این هنرمندان با تلفیق جلوه های فوویسم و اکسپرسیونیسم  قاره ای با ناسیونالیسم  افراطی  تاثیر تعیین کننده ای در شکل گیری یک سبک فنلاندی متفاوت  از اکسپرسیونیسم داشتن.

و نیز گروه  هشت اسم  تعدادی از هنرمندان  چک بود که در سال 1907 در پراگ  تشکیل شد و نیز تعدادی از نقاشان مجارستانی که با تاثیر از پست  امپرسیونیسم  تیمی را در سال 1909 در بوداپست  دور هم  جمع کردن.

گوتیک

سبک هنری رایج در نیمه سده 12 میلادی در شمال اروپا که تا سده 16 پایدار بود . سبک گوتیک  بیشتر بر اساس آثار معماری  تشخص پیدا می کنه.

معماری دوره گوتیگ

معماری دوره گوتیگ

بخصوص در استفاده از قوس های نوک تیز،  پشت بندهای اوج کشیده ، تزیینات توکاری مشبک  خیلی زیبا  و ظریف. در معنی عام تر کلمه  گوتیک به تزیینات  نقوش و نقاشی های دوره ای گفته می شه که  معمار ی  گوتیک  شکل پیدا کرد.

معماری گوتیک

معماری گوتیک

گوتیک  بین المللی  به علت ارتباطات  قوی اقتصادی که جنوب اسپانیا را به جنوا ، ناپل  و ونیز ربط می داد ، تا سده 15 و تا مدت ها بعد از افول اون در فرانسه ، همچنان تداوم یافت.

معماری گوتیک

مدجنی

سبکی در معماری و هنرهای تزئینی که به یکسان تحت تاثیرهنراسلامی  و گوتیک بود . سبک مدجنی  نیز در صحافی کتاب ، نساجی ، آثار سفالی ، عاجی، مبلمان و لایه گذاری  چوبی و فلزی دیده می شه.

 

مرتز

نوع  متفاوتی از سبک دادا که توسط  کورت  شویترز اختراع  شد و اساسا شامل  کلاژهایی  بود که از ضایعات یا وسایل اضافی  مثل بلیط اتوبوس ، پاکت سیگار و سیم درست می شد.

گوتیک در معماری

معماری گوتیک

معماری گوتیک

 

سبک ها و مکتب های هنری

WhatsApp us