در این اتاق خواب ، تصویر بزرگ و ظریفی از پرندگان روی دیوار بالای تختخواب وجود دارد ، تیر های بزرگ چوبی که سقف را کاملا پوشش داده اند تمام چیزی که از طراحی روستایی می خواهید در اختیارتان می گذارد ، پنجرۀ بزرگ که با چوب پوشش داده شده است کاملا نور را وارد اتاق می کند و میز بیضی شکل تیره رنگِ وسط اتاق که در طراحی اواسط قرن است با قالیچه کوچک قرمز کنتراست فوق العاده ای را به وجود آورده است .

سقف های چوبی برای اتاق خواب
سقف های چوبی برای اتاق خواب

و در گوشه ای دیگر از اتاق خواب ،  در این مکعب فوق العادۀ شیشه ای ، وانی برای حمام وجود دارد ، این سوییت فوق العاده است زیرا که در یک اتاق بزرگ در طراحی روستایی در یک مکعب شیشه ای می توانید در وان بنشینید و از فضا لذت ببرید ، پوشش کامل خانه از چوب ، فضا را گرم تر و دل نشین تر می کند ، هیچ مرزی میانِ حمام و اتاق خواب وجود ندارد تنها جدا کنندۀ شیشه ای تفاوتی میان حمام و نشیمن گاه ایحاد کرده است.

سقف چوبی برای اتاق خواب
سقف چوبی برای اتاق خواب

اتاق خواب دیگری در اتاق زیر شیروانی ، از همان الوار های روستایی که در نمونه قبل مشاهده کردید را بر روی تیر های محکم در معرض دید قرار داده است و در اینجا ، الوار ها به چشم انداز جنگل روی دیوار متصل شده اند . رنگ های خاکستری / سبز عمیق که در سقف و دیوار ها به کار رفته است ، تاج پوشش جنگل را نشان می دهد و برای ادامۀ این ترکیب از جنگل و الوار ها ، تخته سر خود یک شبکۀ افقی 2x2s  است که احساس ” لانه ” را ایجاد می کند .

این لانه یک طاقچه خصوصی و محافظت شده را پیشنهاد می کند که در مقابل آن تخت قرار دارد . تصاویر بخشی واقعی و بخشی تخیل است زیرا در اینجا ، درخشش طلایی که از میان جنگل عبور می کند ، هم روی فرش زیر تخت و هم روی فرش مدور در وسط اتاق ادامه می یابد ، و در هنگام شب و تاریکی ، اتاق را به درون جنگل می برد ، طراحی میز به شکل اواسط قرن است و هماهنگی جذابی با صندلی های مخملی دارد .

سقف چوبی اتاق خواب
سقف چوبی اتاق خواب

کمد با نصب قفسه های چوبی که به نظر می رسد در ستونِ دیوار ناپدید شده است و دوباره در طرف دیگر ظاهر شده است ، کاملا نشانگر تلفیق طراحی اتاق به سبک روستایی و مدرن است . آویز های چوبی نیز این داستان را ادامه می دهد . بخشی از کمد باز نگه داشته شده است و بخشی نیز در پشت در آینه ای پنهان شده است .

اتاق جنگلی
اتاق جنگلی

قسمت دیگری از این اتاق جنگلی از دیواری ساخته شده است که در آن از روکش های چوبی نازک استفاده شده است که کاملا نهال های جوان در برابر تنه های قدیمی ستون های چوبی قرار گرفته است . در اینجا نیز ، یک وان فوق العاده شیک در اتاقکی شیشه ای اتفاقِ غریبی میان طراحی روستایی و مدرن به وجود آورده است .

اتاق ساخته شده از چوب و الوار
اتاق ساخته شده از چوب و الوار

یک اتاق خواب دیگر که موضوع درختان و الوار های دوست داشتنی را در معرض دید قرار می دهد. در اینجا ، درخت بر روی دیوار با قالبی بزرگ و گرافیکی نقاشی شده است ، به نظر می رسد نور با طرح رئوس در قالب بندی سفید در کنار رنگ بندی هایی تیره و روشن یک ایده جالب به وجود آورده است . پرندگان سیاه روی شاخه ها نقاشی شده اند و کاملا چراغ سیاهی را که در میانشان است را پنهان کرده اند . رنگ های آبی تیره و رنگ آمیزی بر روی دیوار ، احساس غروب مرموزی را ایجاد کرده است و در عین حال درِ ورودی را نیز استتار کرده است .

اتاق خواب خاکستری رنگ
اتاق خواب خاکستری رنگ

این اتاق خواب کاملا فرش شده است و دو صندلی فوق العاده مدرن در آن قرار گرفته است ، رنگِ خاکستری موکت ها هماهنگیِ زیبایی با مضمون اتاق دارد و یک میز کوچک در قالب مدرن تری نسبت به نمونه های قبلی در رنگی روشن با این مجموعه همراه است . چراغ روشنایی منفرد ، هفت کره صعودی به صورت نامتقارن نمودار درختی روی دیوار را متعادل می کند .

اتاق خواب با دیوارهای سفید
اتاق خواب با دیوارهای سفید

اتاق خواب چهارم نور و روشنایی را به ارمغان می آورد . دیوار های سفید فضا را کاملا پوشش داده است در حالی که شاخه های نرم بژ درخت به تخت کشیده شده اند . در اینجا یک پرنده منفرد بر روی درخت کشیده شده است و برگ های سایه دار نور گرافیک را باز و زیبا نگه داشته است . دو چراغ به طور ارگانیکی از دیوار امتداد یافته اند ، گویی که از درخت منشعب شده اند . این اتاق کوچک تر از اتاق های خواب قبلی است و قسمت نشیمن در زیر تلویزیون صفحه تخت و روبروی تخت خواب قرار دارد . همان مکعب شیشه ای در نمونه اتاق خواب های قبلی فضای اتاق را جدا کرده است ، از گرافیک درخت به عنوان یک تخته سنگ بازی استفاده شده است . در این اتاق رنگ سیاه و سفید تقابل بی نظیری با هم دارند .

اتاق خواب در رنگ بندی تیره
اتاق خواب در رنگ بندی تیره

بلوک های تیره رنگ زیر تخت ، سینک و صندلی ها در یک مستطیل معلق و جامد در رنگ بندی تیره و زیبا در پشت وان تکرار شده است . و شکل مستطیل آینه روی یک پیشخوان در یک خط افقی تکرار شده است .

اتاق با دیوار شیشه ای
اتاق با دیوار شیشه ای

خطوط بدون درز روی شیشه باعث می شود که در هنگام باز یا بسته شدن در کمی دشواری باشد . دیوار شیشه ای در مقابل تیرچه روستایی و درست در زیر الوار های سقف قرار گرفته است ، این موضوع اجازه می دهد تا جریان هوا بین تیرچه قرار بگیرد . بالای آینه در اتاق زیرین یک لوله فلورسنت طولانی برای ورود بسیار زیاد نور قرار دارد .

نمونه حمام با سقف چوبی
نمونه حمام با سقف چوبی

تغییر کفپوش از اتاق خواب به حمام تنها مرزبندی بصری واقعی بین دو منطقه اتاق است ، که فوق العاده به چشم امده است و این ظرافتِ طراحی را به رخ می کشد .

پیشخوان تخته چوبی
پیشخوان تخته چوبی

پیشخوان یک ترکیب تخته چوبی جامد است که در زیر خود مکانی مناسب برای نگهداری حوله ها یا روپوش ها ایجاد کرده است .

حمام چوبی
حمام چوبی

انتخاب شیر های سفید تضاد خوبی با الوار های تراش خورده دستی ایجاد کرده است . شیر های آب هم برای وان و هم برای دوش گرفتن مورد استفاده قرار می گیرد ، این امر حالتی مدرن دارد که هم مجسمه ای است و هم پیچیده .

اتاق خواب چوبی مدرن
اتاق خواب چوبی مدرن

این اتاق خواب نسبت به 3 اتاق قبلی مدرن تر است ، اما ادامه چوب های روستایی و دیوار های سر صفحه با مضمون طبیعت ، همراه با پنجره های شیشه ای سراسری ، جریانی را به وجود می آورد که مخصوصِ همان اتاق و دکوراسیون خواهد بود .

میز ناهار خوری چوبی
میز ناهار خوری چوبی

در اتاق ناهارخوری هم الوار های زیبایِ طبیعی در قسمت سقف دیده می شود . در اینجا ، کف و میز ها نیز چوبی هستند اما با استفاده از رنگ های صاف و طیقلی آن را تغییر داده اند . میز های شکل ماه در زیر سقفی که با ارتفاع زیاد چراغ های تصادفی فوق العاده ای از آن آویزان است ، حرکتی پویا را ایجاد می کند که حسی به مراتب خاص تر به وجود می آورد .

اتاق ناهار خوری چوبی
اتاق ناهار خوری چوبی

درخشش چراغ های زرد و رنگ های قهوه ای مایل به قرمز روی صندلی ها ، محیطی گرم و دلپذیر برای دورهمی را ایجاد کرده است ، سایه های عمیق روی دیوار ها ، تمرکز را روی میز ها حفظ می کند .

اتاق خواب ناهار خوری با سقف چوبی
اتاق خواب ناهار خوری با سقف چوبی

پایه های پهن به میز ها و همچنین طرح رئوس ماه روی میز ، یک لمس مدرن داده است . این میز ها برای دو نفر طراحی شده اند تا معمولا بتوانند در نزدیکی یکدیگر بنشینند .

نویسنده : حسین عتیقی

کلمات کلیدی : خانه چوبی با طرح روستیک ، خانه چوبی ، دکوراسیون چوبی ، طراحی چوبی

مقالات مرتبط با مبلمان چوبی:

WhatsApp us