عایق سقف شیبدار

فروش چوب روسی در تهران , لمبه , نیمکتی , چوب کاج روسی

لمبه چوب کاج مناسب نمای بیرون ساختمان

چرا باید از عایق استفاده کنیم

برای سقف های فلزی

با آمدن پاییز به فکر بام منزلتان باشید

روزنامه دنیای اقتصاد

یکی از مهم‌ترین قسمت‌هاي یک ساختمان سقف آن است، در واقع خانه با سقفی بر بالای سر تعریف مي‌شود و در اصطلاح عامیانه هم خانه را سقفی برای زندگی مي‌نامیم.
سقف خانه شما را از بسیاری مسائل چون شرایط جوی در حال تغییر و آلودگی  محافظت مي‌كند و ضمن آن برای ما استقلال به ارمغان مي‌آورد. از گذشته‌هاي دور هم بشر اولیه به غارها پناه مي‌برد تا در امان باشد و اهمیت داشتن سقف برای انسان بیش از دیوار و یا جداکننده بود و ممکن بود چند خانواده در سرپناهی با یکدیگر به طور مسالمت‌آمیز زندگی کنند.
بنابراین، بسیار مهم است که سقف خانه شما از لحاظ ایمنی و کیفیت مواد به‌کار رفته بهترین باشد، در برابر رطوبت مقاوم باشد و دربرابر زلزله و یا ضربه‌ها و فشارهای مکانیکی مستحکم باشد. سقف شیروانی یکی از انواع بام‌هايي است که از گذشته مورد استفاده بوده و بیشترین استفاده آن هم به مناطق سردسیر و بارانی مربوط مي‌شود، البته الان پس از گذشت سال‌ها حس نوستالژیک مردم باعث شده تا در همین تهران هم سقف برج‌هاي بلند و زیبا را شيب‌دار بسازند، چرا که علاوه بر مزایایی که در ادامه به آن خواهيم پرداخت زیبایی خاصی در معماری به وجود مي‌آورد.

سقف شیروانی و شیبدار

سقف شیروانی و شیبدار در مقایسه با سقف‌هاي مسطح به مراقبت کمتری نیاز دارند و به لحاظ اقتصادی هم مقرون به صرفه است.
سقف شيب‌دار مزایای بی شماری دارد یکی از اولین مزایای آن سبک بودن سازه‌هاي مورد استفاده در آن است و به دلیل همین سبک بودن سرعت نصب آن هم بالا است، عایق بودن نسبت به تبادل حرارتی فضای داخلی و خارجی مزیت مهم دیگر این محصول است، بنابراین بهترین عایق جهت جلوگیری از اتلاف انرژی است ضمن اینکه امکان استفاده از انرژی‌هاي پاک مانند استفاده از سلول‌هاي خورشیدی بر روی این سطح وجود دارد.
ضریب امنیتی سقف شيب‌دار در حوادث طبیعی و غیرمترقبه همچون زلزله بسیار بالا است. همچنین سقف‌هاي شيب‌دار نورگیری مناسب‌تری نسبت به طاق‌هاي ضربی دارند و همان طور که گفته شد امروزه پوشش‌هايي با طرح‌ها و رنگ‌هاي متنوع به‌کار مي‌برند که در زیبایی بنای شما تاثیر بسزايي دارد.
سازه‌هاي شيب‌دار را از چند جهت دسته بندی مي‌کنند، ابتدا از این جهت که زیرسازی سقف به وسیله خرپای چوبی است یا خرپای فلزی. دسته‌بندی دیگر براساس شکل آرایش آن است که به انواع یک طرفه، دو طرفه، چهارطرفه، گرد و شش ضلعی تقسیم مي‌شوند. روش دیگر دسته بندی سقف شیب‌دار به خاطر پوشش آن مي‌باشد که ممکن است ایرانیت، سفال، انواع ورق‌هاي موجدار فلزی و… باشد.
در مورد پوشش‌هاي شيب‌دار قبلا بیشتر پوشش چوبی، سفالی و پوشش‌هايي از قیر و پنبه کوهی کاربرد داشت، البته پوشش‌هاي دیگری هم هستند مثل ورق‌هاي پلاستیکی شفاف، اما به تازگی ورق‌هاي گالوانیزه مورد توجه قرار گرفته و در طرح‌ها و رنگ‌هاي مختلف کاربرد پیدا کرده‌اند.

سفال که از گذشته از متداول‌ترین نوع شيب‌دار محسوب مي‌شد، ویژگی‌هاي خاصی دارد. سفال شيب‌دار می‌تواند لعاب دار یا بدون لعاب باشد با شیب 45 درصد، سفال بدون لعاب مناسب مناطق بارانی و لعاب دار برای مناطق برفی خوب است، چرا که در اثر جذب رطوبت هنگام سرد شدن هوا یخ زده و ترک مي‌خورد، بنابراین یکی از معایب سفال‌ها همین ترک خوردگی و شکستگی آن است که نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم دارد.
استفاده از ورق گالوانیزه هم مزایا و معایبی درپی خواهد داشت، در برابر سایر روش‌هاي نام برده ورق گالوانیزه در برابر خوردگی مقاوم‌تر است و بنابراین هزینه‌هاي شما را از این جهت کاهش مي‌دهد، بنابراین تعمیرات پرهزینه‌ای هم برایتان نخواهد داشت، طول عمر ورق گالوانیزه در محیط‌هاي کاملا خورنده در حدود 20 تا 30 سال است.
علاوه بر مقاومت در برابر خورندگی، ورق گالوانیزه به دلیل ساختار متالوژیکی خاص داراری مقاومت مناسب در برابر صدمات مکانیکی و سایش هم مي‌باشد. این پوشش مي‌تواند کلیه نقاط و سطوح فولاد را اعم از گوشه‌ها، جاهای کوچک و فرورفتگی‌ها را پر کرده و از خوردگی آن جلوگیری کند و هیچ پوششی در این مورد بهتر از پوشش گالوانیزه عمل نخواهد کرد.
گالوانیزه محدود به شرایط آب و هوایی خاصی نیست و در هر منطقه‌ای می‌توان آن را به‌کار برد و بازرسی آن جهت کنترل و سنجش کیفیت نیاز به آزمایش خاصی نداشته و با چشم قابل دیدن است.
تنها ایرادی که ورق‌هاي گالوانیزه دارد، این است که عملیات جوشکاری این ورق نسبت به آهن معمولی پیچیدگی و دشواری بیشتری دارد و عملیات طولانی جوشکاری آن گازهای سمی تولید می‌کند که برای شخص جوشکار خطرناک است، ولی درنهایت با تنظیم زمان‌هاي مناسب 4 ساعته برای جوشکاری این خطر هم به حداقل مي‌رسد.
متدوال‌ترین ورق‌هاي گالوانیزه ورق‌هاي موجدار و صاف هستند که به نوع صاف آن آهن سفید هم گفته مي‌شود. ورق‌هاي موجدار هم باید طوری قرار گیرند که هم پوشانی لازم را داشته باشند. به‌طور کلی جهت نصب ورق‌ها برخلاف وزش باد مي‌باشد و نصب همیشه از پایین‌ترین نقطه سقف انجام مي‌گیرد.
ورق‌هاي گالوانیزه موجود در بازار در حال حاضر تنوع رنگ و طرح بسیاری دارند، حتی بعضی از آنها طرح سفال است و در ضخامت‌هاي گوناگون متناسب با نیاز شما تولید مي‌شوند، که علاوه بر محصولات تولید کارخانه‌هاي داخلی از کشورهای قزاقستان، اوکراین، روسیه، چین، کره‌جنوبی، آلمان و… این ورق‌ها را وارد مي‌کنند. از میان برندهای بسیار می‌تواند به متروتایل اروپا، دکرای نیوزلند و نماسازان اشاره کرد.

عایق ساختمانی XPS

ورق عایق xps :عایق ساختمان اکس پی اس نسل جدید عایق ساختمان است که ویژگی های منحصر به فردی داراست که هیچ کدام از عایق ساختمان های معمول دارا نمی باشند.ورق های پلی استایرن اکسترود شده (Extruded Poly Styrene) که اختصارا به xps  مشهور است ,
جهت عایق کاری در ساختمان ها و صنعت , دارای کاربرد وسیعی می باشد . این فرآورده از اختلاط پلی استایرین معمولی (GPS) با عوامل فوم کننده (Foaming Agent) طی فرآیند اکستروژن بدست می آید.محصول تولیدی ما عاری از هرگونه گازهای مخرب محیط زیست مانند CFC است که بر طبق قوانین وضع شده پروتکل مونترال استفاده از آنها منع شده است. عایق ساختمان XPS به دلیل ویژگی های خاص خود در موارد زیادی جهت عایقکاری ساختمان ها جایگزین پشم سنگ، پشم شیشه و ورق عایق EPS (در کشور ما مشهور به یونولیت) شده است. علاوه بر ویژگی عایقکاری، سطوح ایجاد شده پس از نصب عایق ساختمان XPS قابلیت ویژه ای جهت استفاده از مصالح سنتی را دارست.

برخی کاربردهای  عایق ساختمان XPS در ساختمان و صنعت:
1. ساخت دیوار عایق
2. عایق بندی سقف
3. عایق بندی دیوارهای خارجی/ استفاده به عنوان عایق در دیوارهای آجری و سنگی
4. عایق بندی کف
5. عایق بندی دیوارها، سقف و کف سردخانه ها
6. عایق بندی سطوح جهت جلوگیری از یخ زدگی ساختمان ها، خیابان ها و خطوط ریلی
7. عایق بندی دیوارهای فونداسیون
8. استفاده به عنوان هسته عایق ساندویچ پانل

تکسچر چوب , تکسچر لمبه کاج , پس زمینه و بافت چوب

تکسچر چوب , تکسچر لمبه کاج , پس زمینه و بافت چوب

ویژگی های مهم xps :

1.عایق بسیار خوب (ضریب هدایت گرمایی حدود 0/030 w/m.k )

2.جذب آب بسیار کم (کمتر از 1%)

3.مقاومت فشاری بالا (مقاومت فشاری تقریبا تمام عایق ها پس از جذب آب کاهش می یابد , ولی در مورد xps تغییری نمی کند).

4.عایق مناسب حرارت , صوت و رطوبت

5.مقاوم در آتش (خود خاموش)

6.عدم رشد باکتری , قارچ وگیاه

7.عدم تولید گازهای سمی در معرض حریق

8.ابعاد بسیار دقیق

9.دانسیته یکنواخت در تمام نقاط

10.استحکام بالا در برابر ضربه و فشار

سودگیری‌‌های سریع در بورس رقم زد

بازی نوسان‌گیران با سقف کاذب
دنیای اقتصاد: بورس تهران در حالی روزهای کم‌نوسان خود را ادامه می‌دهد که در صحنه اقتصادی-سیاسی کشور نشانه‌هایی از بهبود به چشم می‌خورد. بررسی «دنیای اقتصاد» از وضعیت این روزهای بازار سهام نشان می‌دهد قیمت‌ها در ساعات ابتدایی معاملات با اقبال نسبی و رشد همراه می‌شوند؛ اما به سرعت شاهد بازگشت سهام به مسیر نزولی می‌شویم. کارشناسان معتقدند بسیاری از فعالان کنونی بورس تهران به سودهای اندک اکتفا کرده و با مشاهده رشدهای مقطعی در صف فروش قرار می‌گیرند. این نوسان‌گیری سریع، سقفی بازدارنده در برابر رشد بیشتر قیمت‌ها محسوب می‌شود.

گروه بورس-زهرا رحیمی: بورس تهران با نوسان محدود و فرسایشی قیمت‌ها در یک محدوده مشخص، روزهای آرام و تا حدی کسالت‌بار را برای فعالان خود رقم زده است.بررسی روند شاخص کل در چند روز گذشته نشان می‌دهد که قیمت بیشتر سهم‌ها در ابتدای ساعات معاملاتی با یک رشد مواجه بوده اما در ادامه در مسیر نزول قیمت‌ها حرکت کرده این در حالی است که در ساعات پایانی معاملات نیز تحت تاثیر جابه‌ جا‌یی‌های عمده در برخی سهم‌ها بدون تغییر خاصی نسبت به روز ما قبل خود باقی مانده است. به اعتقاد کارشناسان در شرایط کنونی برخی سهامداران پس از مشاهده کوچک‌ترین نوسان قیمت در سهم‌ها در صف فروش حاضر می‌شوند و به کسب سودهای لحظه‌ای و اندک رضایت دارند.

بررسی روند نوسانی با دامنه کوتاه مدت نیز از دو منظر امکان‌پذیر است؛ نخست آنکه ثبات حرکت شاخص کل حول کانال 63هزار واحدی که به مدت 18 روز متوالی کاری در آن ادامه یافته است، حکایت از بی اعتمادی و انتظاری شدید در بازار دارد. دوم آنکه کاهش قیمت سهام و نزدیک شدن به ارزش اسمی، مانع از تحرکات سهامداران در خرید و فروش‌ها شده است به‌طوری که از یکسو قیمت‌های جذاب سهام به مانعی برای فروش و از سوی دیگر بی‌اعتمادی و نگرانی و برخی ابهامات نیز به مانعی برای خرید در بازار سهام تبدیل شده است.
در این بین بررسی‌های «دنیای اقتصاد» از رفتار دو دسته از بازیگران بورس تهران در هفته جاری نشان می‌دهد که در هفته جاری حقیقی‌ها نسبت به هفته‌های گذشته در سمت خرید فعال‌تر شده‌اند این در حالی است که کارشناسان این تحرکات را از جانب برخی سهامداران سنتی در بازار می‌دانند که به دلیل جذاب شدن قیمت‌ها در سمت خرید فعال می‌شوند و با کوچک‌ترین تغییر مثبتی در سهم نیز آن را می‌فروشند. به همین دلیل آنچه در بورس تهران در شرایط کنونی مشاهده می‌شود، عدم ورود نقدینگی جدید از سوی سهامداران حقیقی به بازار است که نشانه‌های آن را نیز می‌توان در کاهش نسبت قیمت بر درآمد سهام مشاهده کرد.

 

موج‌سواری در بازار کم‌رمق

در مورد روند روزهای اخیر شاخص کل بورس رضا بختیاری، کارشناس بازار سهام گفت: این موضوع که در ابتدای معاملات قیمت اکثر سهم‌ها با رشد و در ادامه معاملات در مسیر نزولی حرکت می‌کنند را می‌توان در رفتارهای سفته بازی برخی سهامداران حقیقی جست‌وجو کرد. به‌طوری که در شرایط کنونی برخی سهامداران در همین بازار کم رمق نیز به موج سواری مشغولند و با کوچک‌ترین رشد قیمتی در یک سهم فروشنده می‌شوند که این موضوع عامل روند نزولی قیمت‌ها در ادامه معاملات می‌شود. وی گفت: در شرایط کنونی افت شدید حجم و ارزش معاملات در بورس تهران مانع از هرگونه تحلیل منطقی در معاملات شده است، سهامداران در فضای کنونی که قیمت اکثر سهم‌ها به سطح جذابی رسیده است، اقدام به فروش نمی‌کنند. ضمن اینکه بی‌اعتمادی به معاملات و همچنین وجود برخی ابهامات نیز از اشتیاق سهامداران برای خرید باوجود قیمت‌های مناسب کاسته است.
از سویی معامله‌گران حقوقی نیز به دلیل فقدان نقدینگی توانایی خرید را ندارند و حتی بعضا به دلیل مشکلات مالی برای پرداخت بدهی‌های خود مجبورند در بازار فروشنده باشند، این عوامل در کنار هم افت شدید حجم و ارزش معاملات را در سطوح کنونی رقم زده است. بختیاری در مورد اینکه معامله‌گران حقیقی در بازار این روزهای بورس، نسبت به قبل فعال‌تر شده‌اند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در روزهای اخیر نقدینگی خاصی از سوی این معامله‌گران وارد بازار نشده و بررسی نسبت قیمت به درآمد سهم نیز از یک روند نزولی حکایت می‌کند، به همین دلیل این فعالیت‌ها اغلب توسط سهامدارانی صورت می‌گیرد که به‌صورت سنتی در بازار حضور دارند و در شرایط کنونی نیز از جذاب بودن قیمت‌ها برای کسب سود هر چند کم بهره می‌جویند.
این کارشناس بازار سهام در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه در اقتصاد کشور اقدامات مناسبی برای از بین رفتن رکود صورت گرفته اما وضعیت بازار سهام تحت تاثیر این وضعیت قرار نگرفته است، گفت: وضعیت اکثر صنایع در شرایط کنونی وضعیت نامناسبی است به‌طوری که بیشتر صنایع موجودی کالای بسیار سنگینی دارند که موجب زیان‌ده بودن این شرکت‌ها شده است. از طرفی این شرکت‌ها در وصول مطالبات خود که عمدتا از دولت است مشکلات فراوانی دارند و این موضوع موجب افزایش هزینه‌های مالی زیادی برای این صنایع شده است. از طرفی نیز افت قیمت‌ها در بازار پایه و همچنین وضع برخی قوانین در نرخ خوراک پتروشیمی و بهره مالکانه معادن موجب اثرات منفی در شرکت‌های مهم و اثر گذار در بورس تهران شده است، به همین دلیل در شرایطی که صنایع با چنین مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنند، اقدامات کنونی دولت نیز نمی‌تواند وضعیت این صنایع را با تغییر جدی در بلندمدت مواجه کند.

لمبه تمام چوب کاج , لمبه چیست و چه کاربردی دارد , لمبه کاری سقف کاذب , قیمت لمبه کوبی سقف , خرید لمبه چوبی , فروش لمبه , چوب لمبه تهران , لمبه کوبی در معماری

لمبه تمام چوب کاج , لمبه چیست و چه کاربردی دارد , لمبه کاری سقف کاذب , قیمت لمبه کوبی سقف , خرید لمبه چوبی , فروش لمبه , چوب لمبه تهران , لمبه کوبی در معماری

در بازار چه گذشت‌؟

روز گذشته شاخص کل بورس تهران با رشد اندک 12 واحدی معادل 02/ 0 درصد مواجه شد تا با ثبت رقم 63 هزار و 56 واحدی در کارنامه آن، بازدهی این بازار از ابتدای سال تاکنون به 84/ 0 درصد برسد.حجم و ارزش معاملات روز گذشته به ترتیب با بیش از 9 و 6 درصد رشد نسبت به روز سه‌شنبه مواجه شد. «تاپیکو» و «پارسان» بیشترین تاثیر مثبت «اخابر» و «وبصادر» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

سقف کاذب

سقف کاذب

 

روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3628 تاریخ چاپ:1394/08/21 کد خبر: DEN-960799

 

با تشکر از توجه شما

WhatsApp us