سلمان شهر ( متل قو )

سلمان‌شهر یکی از شهرهای استان مازندران در ایران است. سلمانشهر با جمعیت ۱۳۵۰۰ نفر در ۲۰ درجه و ۵۱ دقیقه طول شرقی و ۴۱ درجه و ۳۶ دقیقه عرض شمالی واقع شده است و از نظر آخرین تقسیمات کشوری واقع در شهرستان عباس‌آباد و بخش سلمان‌شهر می‌باشد. سلمان‌شهر از شمال به دریای خزر واز جنوب به رشته کوه البرز از شرق به شهر کلارآباد واز غرب به شهر عباس‌آباد منتهی می‌گردد. مساحت این شهر بالغ بر۷۵۰ هکتار است و در فاصله ۱۹۴ کیلومتری غرب ساری مرکز استان و ۲۱۶ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد.

سلمانشهر متل قو

سلمانشهر متل قو

سلمانشهر متل قو

نقشه سلمانشهر متل قو

سلمانشهر متل قو سلمانشهر متل قو

سلمانشهر متل قو

سلمانشهر متل قو

سلمانشهر متل قو

چندسالی است نمایی از یک مجتمع ساختمانی عظیم در مسیر رامسر به نوشهر، در متل قو چشم نواز مسافرینی است که از این مسیر عبور می کنند. این مجتمع چیزی نیست جز مجتمع تجاری مسکونی تفریحی قو الماس خاورمیانه که هتلی 5 ستاره نیز در دل خود جای داده است. این هتل 5 ستاره قرار است در 35 طبقه و 240 سوئیت شیک در خدمت مسافرین همیشگی شمال باشد. همچنین اخیرا شرکت هتلهای زنجیره ای ملیا قصد راه اندازی هتل جدیدی در کنار این هتل را دارد.

کلمات کلیدی : متل قو رامسر , قیمت اجاره ویلا در متل قو , متل قو عظیم زاده , عکس متل قو , آدرس متل قو , قیمت ویلا در متل قو , متل چیست , متل قو چالوس

جاذبه‌های گردشگری متل قو

متل قو عباس آباد

این شهر در مسیر ارتباطی چالوس و تنکابن واقع‌شده است و نقش تفرجگاهی قوی دارد. مجاورت با دریای خزر و داشتن ساحل ماسه‌ای مناسب در تمامی نواحی شمالی شهر ارتفاعات ییلاقی و جنگلی زیبا در دامنه کوه البرز در نواحی جنوبی شهر، فاصله‌ای اندک بین ساحل دریا و دامنه کوه، و نزدیکی غاری استثنایی به نام غار دانیال جذابیت این منطقه را دو چندان کرده است. در ایام تعطیلات جمعیت این شهر به ۲۰۰۰هزار نفر نیز افزایش می‌یابد.

 

سلمان‌شهر
کشور ایران
استان مازندران
شهرستان عباس‌آباد
بخش سلمان شهر
نام(های) دیگر متل قو
نام(های) قدیمی ساقی کلایه
سال شهرشدن ۱۳۴۱
مردم
جمعیت ۱۳۵۰۰
جغرافیای طبیعی
ارتفاع از سطح دریا -۲۰ متر
آب‌وهوا
میانگین بارش سالانه ۱۱۰۰ تا۱۵۰۰ میلی‌متر
روزهای یخبندان سالانه تقریباً۲۰روز
اطلاعات شهری
شهردار مجیدشعبان نژاد
پیش‌شماره تلفنی ۰۱۱۵۴۶۱٬۳

WhatsApp us