شراکت و تجارت به روش B2B

تجارت٬ تجارت الکترونیک٬ همکاری در فروش٬

تجارت بی تو بی B2B یا Business to Business به معنای تجارت شرکت با شرکت یا تاجر با تاجر می باشد.بی تو بی B2B به معنای فعالیت تجاری بین تجار و فروشندگان عمده یا فروشندگان عمده با خرده فروشان می باشد.
در دنیای تجارت عبارت بی تو سی B2C نیز استفاده می شود که به معنی Business to Customer معاملات تجاری بین تولید کننده یا عرضه کننده با مصرف کننده نهایی می باشد.
معاملات کلی در بی تو بی B2B بسیار بیشتر از معاملات در بی تو سی B2C می باشد به این دلیل که زنجیره تولید یک محصول در معاملات B2B در مواد اولیه و اجزاء تولید شکل می گیرد در حالی که یک معامله B2C مخصوص فروش محصول به مصرف کننده نهایی شکل گرفته است.مثلا در خودروسازی خرید مواد اولیه تولید خودرو در معامله B2B شکل می گیرد اما فروش محصول نهایی که خودرو می باشد در یک معامله B2C است.

همکاری در فروش , فروش مبلمان , بازار یابی

همکاری در فروش , فروش مبلمان , بازار یابی

همکاری در فروش , فروش مبلمان , بازار یابی

همکاری در فروش , فروش مبلمان , بازار یابی

همکاری در فروش , فروش مبلمان , بازار یابی

همکاری در فروش , فروش مبلمان , بازار یابی

B2B اولین روش خرید و فروش معاملات الکترونیکی است و هنوز نیز بیشترین سود را کسب می نماید.در تجارت B2B تجار در کنار شناخت مشتریان خود مجبورند واسط ها را نیز شناسایی نمایند.
تجارت بی تو بی در خرید و فروش عمده به کمک تجارت الکترونیک کاربرد دارد چرا که خرده فروشی در اینترنت مخصوص کالاهای خاصی است و با خطرات زیادی مواجه است.از اولین شرکتهای بزرگ که سایت تجارت الکترونیک خود را راه اندازی نمود شرک CISCO در جولا 1996 می باشد و سپس شرکتهای بزرگ کامپیوتری مانند ماکروسافت Microsoft و آی بی ام IBM نرم افزارهای تجاری خود را که امکان فروش از طریق اینترنت را فراهم می نمود عرضه نمودند.
مرکز B2B چیست؟
محیطی که کالای خود را در آن برای عرضه به مشتری و در دید مشتری قرار می دهیم مرکز بی تو بی است.مثل یک وب سایت که کالاهای خود را در آن قرار می دهیم.
استفاده کنندگان از مرکز B2B تمامی شرکتها،تولید کنندگان عمده،شرکتهای بازرگانی،شرکتهای واردات و صادرات و تمامی کسانی که مایلند بصورت تبلیغاتی در سایت عضو شوند و در کنار شما کالایشان برای فروش معرفی نمایند.

به چه دلیل باید در یک مرکز بی تو بی B2B باشیم یا چرا باید در یک مرکز بی تو بی قرار گیریم؟
-این مراکز مانند نمایشگاههای بین المللی دائمی و مجازی می باشند که تعداد زیادی شرکت در کنار هم و در بخش مخصوص به خود (Home Page) محصولات و خدمات خود را ارائه می نمایندو این امکان برای متقاضیان فراهم آمده تا در زمان کم به اطلاعاتی که می خواهند دسترسی داشته باشند.
-مقایسه محصولات با یکدیگر به آسانی برای متقاضیان فراهم شده.
-وجود اعضای زیاد نیاز به تبلیغات را چندان ضروری نمی نماید.البته مراکز بی تو بی به تبلیغات می پردازند که این تبلیغ خود تبلیغ برای کالای شما را نیز در بر دارد.

-به علت حجم زیاد اطلاعات در مرکز B2B موتورهای جستجو آنها را در رتبه بالاتر قرار می دهند که دسترسی به اطلاعات دیگر فروشندگان نیز آسانتر می گردد.
-جستجوی محصولات و پیشنهادهای خرید و فروش به راحتی وجود دارد

منبع : انجمن و وبسایت 

WhatsApp us