شرکت اپل  2

در سال ۱۹۹۸ نماد اپل تک رنگ شد بدون اینکه رنگ خاصی برای آن به کار رود، برای مثال سیب بر روی PowerMac G۵ و Apple iMac خاکستری است، در Mac OS X به صورت پیش فرض آبی است. در صفحه بوت OS X ۱۰٫۳ و OS X ۱۰٫۴ رنگ کرمی دارد و بر روی iBook و PowerBook G۴ وMacBook Pro سفید است. نماد اپل یکی از شناخته شده‌ترین نمادها در جهان است و به طور برجسته در تمامی محصولات اپل و فروشگاه‌ها دیده می‌شود. کامپیوتر اپل سازنده عمده کامپیوترهای شخصی واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا که کامپیوترهای غیر سازگار با آی‌بی‌ام تولید می‌کند.

خدمات اپل در ایران خدمات فروش و پشتیبانی محصولات شرکت اپل در ایران به صورت رسمی غیرمجاز بود و تا تاریخ ۲ شهریور ۱۳۹۲ شرکت اپل از ارائهٔ خدمات فروش رسمی و خدمات پس از فروش به مشتریان ایرانی امتناع می‌کرد و پس از اعلامیهٔ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی که زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا است، مبنی بر عدم تحریم خدمات ارتباطی به ایران، شرکت اپل بعد از سه ماه تأخیر در تاریخ ۲ شهریور ۱۳۹۲ در وب‌سایت رسمی‌اش ایران را از فهرست کشورهای مورد تحریم حذف کرد. درآمد و سود اپل در سه ماهٔ آخر سال ۲۰۱۴ اپل با سود ۱۸ میلیارد دلاری در سه ماهٔ آخر سال ۲۰۱۴، رکوردی بی‌سابقه را به ثبت رساند که تاکنون هیچ شرکتی در یک دوره سه‌ماهه به آن نرسیده است. مقایسه فروش محصولات اپل با فروش نفت ایران در سال ۱۳۹۲ درخور توجه است: بنا بر گزارش بانک مرکزی ایران، در سال ۱۳۹۲ مجموع درآمدهای نفتی ایران ۶۴ میلیارد و ۷۸۹ میلیون دلار بوده است. درآمد اپل تنها در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۷۴/۶ میلیارد دلار بود که سود ۱۸ میلیارد دلاری را برای این شرکت در پی داشت. تا پیش از انتشار گزارش مالی سه‌ماهه آخر سال ۲۰۱۴ اپل، بیشترین سودها به نام کنسرن‌های بزرگ انرژی به ثبت رسیده بود. برای نمونه گازپروم؛ این کنسرن انرژی در سه ماه نخست ۲۰۱۱ سودی برابر با ۱۶/۲۴ میلیارد دلار به دست آورده بود که تا انتشار گزارش مالی جدید اپل، رکورددار بود.

نقض حقوق کارگران بنابه گزارشی در سال ۲۰۰۶ میلادی، ۲۰۰ هزار کارگر در یک کارخانه تولیدکننده محصولات اپل در چین، واقع در ۳۲ کیلومتری هنگ کنگ، هم کار می کردند و هم در آنجا می خوابیدند. هر صد نفر از آن‌ها تنها در یک اتاق زندگی می کردند و هر نفر حداقل لوازم شخصی را به همراه خود داشت و یک سطل برای شست‌وشوی لباس هایش. یک کاگر ۲۱ ساله چینی که روزانه ۱۵ ساعت به مدت یک ماه برای اپل کار کرده بود، تنها ۲۷ پوند (حدوداً برابر با ۱۲۵ هزار تومان در اواخر شهریور ۹۴) حقوق دریافت کرد. شرایط وخیم کاری در کارخانه‌های چین در سال ۲۰۱۰ به دنبال خودکشی ۱۴ کارگر درفاکس‌کان، بزرگترین تولید کننده محصولات اپل، در صدر خبرها قرار گرفت. در سال ۲۰۱۴ بر اساس تحقیق پنهانی برنامه پانورامای بی‌بی‌سی از شرایط بد کارگران در کارخانه‌های تولیدکننده محصولات اپل در چین ثابت شد که شرکت اپل در محافظت از کارگرانش کوتاهی کرده است.

یافته‌های برنامه پانورامای بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که استانداردهای مربوط به ساعت کار کارگران (شیفت‌های ۱۲، ۱۶ و حتی ۱۸ ساعته)، کارت شناسایی، محل اقامت کوچک سهیم شده با تعداد زیادی از پرسنل، جلسات کاری اجباری پیش و پس از ساعت کاری، اضافه کاری اجباری و بهره‌گیری از کارگران خردسالدر کارخانه‌های پگاتورن در حاشیه شانگهای نقض شده است. هم‌چنین در سال 2011 اپل کارگران واحدهای تولیدی‌اش در چین را ملزم به دادن تعهدنامه‌ای کرد که در آن کاگران متعهد می‌شدند دست به خودکشی نزنند و چناچه کارگری خود کشی کند، خانواده‌اش تنها می تواند حداقل میزان غرامتی که قانون تعیین کرده را دریافت کند همچنین برنامه پانوراما در جزیره بانکا در اندونزی شواهدی یافته است که نشان می‌دهد مقادیری قلع که از معادن غیرقانونی بهره‌برداری می‌شود به چرخه تولید محصولات این شرکت راه پیدا کرده است.

در این معادن کودکان با دست و در شرایطی بسیار خطرناک که در صورت فرو ریزی دیوارهای شنی یا گلی آنها معدن‌کاران زنده زنده دفن خواهند شد، سنگ معدن قلع را بیرون می‌کشند. طی چهل سال اخیر، اپل تیتانیوم مورد نیاز برای ساخت انواع محصولات خود را با غارت منابع قاره آفریقا به کمک گروه‌های مسلح و به بردگی کشاندن مردم بومی مناطق مختلف بدست آورده‌است. برخی خدمات و محصولات شرکت اپل


اپل,اپل گوشی,اپل قیمت,اپل ایران,اوپل ,apple id ,فروشگاه اپل اخبار سال 1395 درباره شرکت اپل

آسیب‌پذیری سیستم عامل اپل، نرم‌افزارهای آیفون را مختل کرد

وجود یک آسیب‌پذیری در سیستم عامل iOS 9.3 باعث از کار افتادن برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی در آیفون و آی‌پد می‌شود. این مشکل به ویژه در زمان باز کردن لینک‌ها در مرورگر سافاری و دیگر برنامه‌ها رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ان دی تی وی، اپل به وجود چنین مشکلی در مرورگر سافاری اذعان کرده ولی در مورد علت تداوم آن در برنامه ها و نرم افزارهای ثالث اظهارنظری نداشته است. اپل iOS 9.3 را هفته گذشته عرضه کرد. کاربران می گویند احتمال وقوع مشکل زمانی افزایش می یابد که افراد بر روی لینک مورد نظرشان کلیک کرده و آن را برای مدت طولانی نگهدارند. در صورتی که کاربر بخواهد از درون محیط یک برنامه هم بر روی لینکی کلیک کند، احتمال وقوع مشکل یاد شده وجود دارد.

WhatsApp us