شناسایی بلندترین درخت استوایی در مالزی

بلند ترین درخت
بلند ترین درخت
بلند ترین درخت
بلند ترین درخت

کارشناسان با شناسایی گونه‌ای از گیاه “شورئا” موسوم به “Shorea faguetiana” در مالزی، عنوان بلندترین درخت در مناطق استوایی را به این گیاه دادند.

به گزارش سرویس محیط زیست ایسنا، این درخت با ارتفاع ۸۹.۵ متر در “بورنئو”ی مالزی واقع است و نسبت به دارنده قبلی این رکورد که درخت دیگری از همین گونه بوده، ۱.۲ متر بلندتر است.

این درخت به هنگام انجام پروژه تحقیقاتی و تولید تصاویر سه بعدی از ساختار جنگل شناسایی شد و سپس یک تیم تحقیقاتی از آن بازدید و ارتفاع آن را اندازه گیری کردند.

“دیوید کومس” محقق ارشد این بررسی از دانشگاه کمبریج گفت: ارتفاع این درخت ۸۹.۵ متر اعلام شده که از رکورد قبلی ثبت شده بلندتر است و می‌توان ادعا کرد که بلندترین درخت ثبت شده در مناطق استوایی است.

در حال حاضر رکورددار عنوان بلندقدترین درختِ جهان به گونه‌ای سرخ چوب در پارک ملی “رِد وود” کالیفرنیا اختصاص دارد که بلندی آن ۱۱۵ متر ثبت شده است.

به گزارش مونگابی، همچنین این یافته فرصتی را فراهم می‌سازد تا تهدیدهای پیش روی گونه Shorea faguetiana برجسته شود چرا که مورد توجه چوب‌برهاست و به همین دلیل در فهرست گونه‌های در معرض خطر اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت قرار گرفته است.

منبع : ایسنا 

WhatsApp us