بخش خصوصی «شو روم» صنایعدستی ایجاد کند
مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور از بخش خصوصی خواست در زمینه ساخت و افزایش شو رومها (اتاقهای نمایش) که موجب جلب هیاتهای تجاری صنایع دستی میشوند، کمک کنند.
پویا محمودیان ضمن توضیح هدف تشکیل این شو رومها به «مهر» گفت:
«پیش از شکلگیری این شو رومها باید به هیاتهای تجاری میگفتیم اول به اصفهان و شیراز و بعد به خیابان ویلا در تهران بروید، اما حالا همه فرآوردههای دستی از شهرها و استانهای مختلف، یکجا گرد آمده است.»
وی با اشاره به ضرورت مشارکت بخش خصوصی در زمینه ساماندهی عرضه صنایع دستی افزود:
«امیدوارم بخش خصوصی سرمایهگذاری کند تا ما با افزایش تعداد شو رومها، جایی را داشته باشیم که همه صنایع دستی را یکجا و بهطور متمرکز داشته باشیم.»
روزنامه دنیای اقتصاد – شماره 3614 تاریخ چاپ:1394/08/05 بازدید:1735بار کد خبر: DEN-952010
پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ – ۱۰:۲۰
«شو روم» دائمی برای صنایعدستی ایران در عمان برگزار میشود
فرهنگ > صنایع فرهنگی
برگزاری هفتههای فرهنگی در ایران و عمان و نیز برپایی شورومهای دائمی از محصولات هنرمندان ایرانی در عمان از موارد مطرح شده در دیدار مسئولان معاونت صنایع دستی دو کشور بود.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ نشست مسئولان معاونت صنایع دستی کشور و مدیرکل ارتباطات سازمانی و فرهنگی وزارت فرهنگ کشور عمان و هیئت همراه با حضور پویا محمودیان مدیرکل صادرات، فریدون میرزالو مدیر کل حمایت از تولید، دکتر شیوا مسئول روابط بین الملل معاونت برگزار شد.
پویا محمودیان مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی کشور ضمن خوش آمدگویی به هیئت عمانی گفت: روابط ایران و عمان در حوزه صنایع دستی روابطی بسیار قدیمی و دیرپااست. دوستان عمانی به صنایع دستی ایرانی بسیار علاقه مند بوده و از آن استقبال میکنند. در این راستا سیستان و بلوچستان یکی از استانهای پرکار ما در حوزه صنایع دستی ارتباطی بسیار قوی و قدیمی با کشور عمان در زمینه تبادلات صنایع دستی دارند که از این بابت بسیار خوشحالیم و امیدواریم این ارتباطات به شکلی گستردهتر ادامه یابد.
وی ادامه داد: با توجه به جایگاه خوبی که کشور عمان درتجارت و مبادلات بین المللی دارداین معاونت آمادگی خود را در زمینه برگزاری نمایشگاه هایی در کشور عمان و ایران توسط هنرمندان دو کشور، برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در دو کشور، انجام پروژه های سرمایه گذاری مشترک و نیز هرگونه همکاری فرهنگی و آموزشی در زمینه صنایع دستی میان ایران و عمان اعلام می دارد.
محمودیان تاکید کرد: با توجه به اینکه در گذشته در زمیان تحریم ها امارات در حوز صادرات فعالیت می کرد، اکنون ما مایل هستیم با شرایط جدید این مرکز تجارتی را به سمت کشور عمان سوق دهیم.
وی با اشاره بر ظرفیت های گسترده ایران در حوزه صنایع دستی و برگزاری نمایشگاه هایی در این زمینه افزود: در زمینه نمایشگاه ها نیز معاونت صنایع دستی که متولی امور نمایشگاهی در حوزه صنایع دستی است می تواند با همکاری در این زمینه به گسترش روابط کمک کند.
مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی کشور اضافه کرد: معاونت صنایع دستی امکان ایجاد شوروم هایی از محصولات هنرمندان ۳۱ استان کشور ایران در عمان به صورت دائمی را دارد، همچنین درهفته فرهنگی ایران در عمان و عمان در ایران نیز می توان بر روی صنایع دستی تمرکز داشت.
در ادامه این نشست یوسف بن ابراهیم بن عبدالله البلوشی مدیرکل ارتباطات سازمانی و فرهنگی وزارت فرهنگ کشور عمان ضمن تشکر و ابراز خوشحالی از حضور در ایران گفت: احترامات وزارت فرهنگ عمان را به شما اعلام می کنم. بسیار خرسندیم از گزارشاتی که در زمینه روابط ایران و عمان به ویژه در حوزه صنایع دستی می شنویم بسیار خرسندیم، این اتفاق بسیار خوبی در روابط دو کشور است.
وی افزود: روابط میان ایران و عمان برای ما بسیار مهم است و استقبال می کنیم در زمینه اجرایی کردن و تسهیل روابط و اقدامات میان دو کشور کاری صورت گیرد. به خوبی می دانیم که صنایع دستی ایران همیشه درحد بالایی مورد طلب جامعه عمانی بوده است.
بلوشی همچنین تاکید کرد: در هفته های فرهنگی بر صنایع دستی بسیار اهتمام داریم چون یکی از سریع ترین و مهم ترین راههای نشان دادن فرهنگ و سنن آن کشور است. امیدواریم در هفته های فرهنگی ایران و عمان بتوانیم فرهنگ دو کشور را به خوبی معرفی کنیم.
وی در ارتباط با اهمیت هفته های فرهنگی دو کشور گفت: صنایع دستی ایران بسیار عمیق و قدیمی است که به صورت مشهود در جهان شناخته شده است، به همین منظور سعی داریم در ایام هفته های فرهنگی بر امر نشان دادن آداب و رسوم و فرهنگ دو کشور متمرکز شویم.
مدیرکل ارتباطات سازمانی و فرهنگی وزارت فرهنگ کشور عمان در پایان سخنانش یادآور شد: به دلیل اینکه در معرفی صنایع دستی و تولیدات صنایع دستی، انتقال به نسل جدید از اهمیت ویژه های برخوردار است باید در این زمینه اهتمام ویژه ای ورزید. همچنین نگهداری، محافظت و حمایت از صنایع دستی از اهداف جدی ما در عمان است در نتیجه مایلیم در این زمینه نیز با ایران همکاری داشته باشیم.
مدیرکل ارتباطات سازمانی و فرهنگی وزارت فرهنگ کشور عمان پس از این دیدار از شوروم های مستقر در محوطه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، متشکل از صنایع دستی ۳۱ استان کشور بازدید به عمل آوردند.
«شو روم» دائمی برای صنایعدستی ایران در عمان برگزار میشود
منبع : mehrnews.com/news/3662892/
شو روم لاکچری
معنای واژه لاکچری یعنی…. این یکی از سوالهایی که اینروزها خیلی ها در اینترنت بدنبال یافتن معنایش هستند. مطلب زیر به شما میگوید که لقلقه زبان ارسطو عامل در سریال پایتخت یعنی زندگی لاکچری چیست؟
با کلمه لوکس همه آشنا هستیم. در واقع با وجودی که لوکس یک واژه لاتین به معنای تجملی است اما در زبان فارسی مانند یک کلمه فارسی با آن برخورد می شود. لوکس گرایی یا لاکشری (Luxury) به معنای شکلی از زندگی است که در آن فرد ترجیح می دهد اجناس لوکس را بخرد. لاکشری با وجودی که به تلفظ صحیح واژه انگلیسی نزدیکتر است اما در ایران به صورت لاکچری تلفظ می شود، که البته با توجه به جا افتاده بودن کلمه لوکس در زبان فارسی همان ترجمه لوکس گرایی برای آن مناسب تراست.
لاکچری یک سبک زندگی است که در آن فرد اصرار دارد گران قیمت ترین و با کیفیت ترین اقلام را در میان کالاها و خدمات انتخاب کند چرا که گمان می کند با این کار تجربه ممتاز و حس برتر و بالاتری نسبت به هم رده های خود در جامعه پیدا می کند. اتومبیل های لاکچری را همه در زیر پای فوتبالیست های مشهور دیده ایم. ساعت ها، جواهرات، مبلمان و وسائل خانگی و همینطور هتل ها و رستوران ها از کالاها و خدمات لاکچری به حساب می آیند. خرید بلیط تجربه های لذت بخش و نادر مثل سفر به فضا هم از جمله خریدهای لاکچری شناخته می شود. میوه فروشی که میوه های درشت و با کیفیت را در فضایی جداگانه نگه می دارد هم یک لاکچر فروش است که دنبال مشتری پولدار و لاکچرپسند می گردد.