صادرات و واردات چوب کاج روسی

همه چیز درباره چوب روسی : آیا میدانید محبوب‌ترین چوب در ایران چه چوبی است و دلیل آن چیست.

دو چوب راش و کاج روسی پر مصرفترین چوب در ایران است.
اما کاج روسیه بدلیل برخورداری از ابعاد بلند و بسته بندی مناسب و قیمت مناسب، بسیار پر مصرفتر از چوب های دیگر است.

چوب کاج روسی

چوب کاج روسی

درخت کاج یک درخت از گونه مخروطیان و با برگ های سوزنی خود در تمام فصل ها به تامین اکسیژن کره زمین کمک می‌کند

جنگل‌های سیبری بزرگترین منبع از درختان سوزنی برگ جهان است که در کشور روسیه قراردارد.

شاید سمبل جشن‌های سالانه که درخت کاج نوئل است به همین جهت انتخاب شده باشد.

اما درباره کشور روسیه و مسکو و تجارت چوب بیشتر بدانیم.

اما درباره کشور دوست و همسایه ما، روسیه
کشور روسیه بزرگترین جنگل جهان را در اختیار دارد.
یک پنجم جنگ های جهان در روسیه است.
روسیه به تمام نقاط جهان چوب صادر می‌کند.

کشور روسیه
کشور روسیه

جنگلداری که نقش چشمگیری در اقتصاد روسیه دارد. این صنعت به ارزش حدود 20 میلیارد دلار در سال است. صنعت جنگل روسیه – مجموعه ای از صنایع روسی مربوط به برداشت و پردازش چوب است. این صنعت یکی از قدیمی ترین بخش های اقتصاد روسیه است.

چوب کاج روسی , انواع تخته کاج و راش روسیه
تخته های وارداتی از کشور روسیه 

در قلمرو کشور روسیه 1/4 ذخایر چوب جهان را در اختیار دارد . براساس اطلاعات موجود در سال 2015 سرشماری شده ، از کل جنگل‌ها، از 885 میلیون هکتار بیش از 45 درصد کل مساحت کشور روسیه است. در عین حال، ذخایر چوب در حدود 82 میلیارد متر مکعب بود. سهم عمده ای از گونه های درختان مخروطی که عبارتند از: کاج، صنوبر، سدر و…

چوب کاج روسی
چوب کاج روسی , انواع تخته کاج و راش روسیه

چوب کاج روسی

در سال 1980 اتحاد جماهیر روسیه رتبه دوم صادرات چوب را بعد از ایالات متحده آمریکا داشت.
روسیه بزرگترین صادر کننده ذغال ، چوب و تامین کننده مواد اولیه چوب در اروپا بوده است.
به گفته Lesprom Network
روسیه در سال 2007 به میزان 20 درصد به صادرات خود افزایش داد.
در آوریل سال 2008 مجبور به کاهش 25 درصدی شد.
در نیمه دوم سال 2008، در میان بحران اقتصادی جهان ، حجم ساخت و ساز ها در ژاپن، چین و اروپای غربی به شدت کاهش یافت، و حجم تولید ساخت و ساز در بخش های اقتصادی عمده ای که چوب مصرف می کردند، به طور قابل توجهی کاهش یافت.

چوب کاج روسی
چوب کاج روسی , انواع تخته کاج و راش روسیه

چوب کاج روسی

در سال 2008، حجم چوب در روسیه در مقایسه با سال 2007، 14.4٪ کاهش یافت. رشد تولید چوب 1.4٪، در تولید کاغذ و خمیر کاغذ، چاپ و چاپ – 0.8٪ بود.

سود خالص شرکت های صنایع جنگلی روسیه در سال 2008 به شدت کاهش یافت، که توسط رتبه بندی سالانه 50 شرکت بزرگ صنایع چوب روسیه، که توسط مجله “صنعت جنگل” منتشر شده است، نشان داده شده است. مجموع درآمد شرکت های تولیدی در 50 سال “صنعت جنگل” در سال 2008 به 216.34 میلیارد روبل رسید. در 10 شرکت بزرگ، بیش از 70 درصد درآمد کل را تشکیل می دهند. مجموع سود خالص 50 شرکت رتبه بندی به 6.26 میلیارد روبل رسید. نسبت شرکت هایی که به طور انحصاری در زمینه پردازش چوب بدون تولید کاغذ و پالپ مشغول به کار هستند، به میزان کمی بیش از 27٪ کل درآمد، در حالی که مجموع سود خالص – 26.8٪ است.

علاوه بر کشور خاص، ویژگی های مشترک توسعه صنعت وجود دارد: افزایش سهم بازار و کالاهای جایگزین و کاهش سهم فرآورده های چوب و کاغذ. به عنوان مثال، ظاهر بسته بندی پلاستیکی مصرف کاغذ را کاهش داده و توسعه اینترنت منجر به کاهش مصرف روزنامه ها شده است.

در روسیه، مالکیت خصوصی زمین جنگلی وجود ندارد، که توسط اجاره بلند مدت زمین جنگل برای اهداف تفریحی جایگزین شده است. با این حال، در برخی از کشورها مالکیت خصوصی زمین است. به عنوان مثال، در ایالات متحده مدیریت زمین جنگل – این یک حجم بزرگ کسب و کار از بیش از 500 میلیارد دلار زمین جنگل در کشور پوشش حدود 500 میلیون هکتار، از جمله 53٪ متعلق به صاحبان خصوصی است که تولید کنندگان نیست، 30٪ در مالکیت عمومی، 4٪ مالکیت صنعتی است. و 8٪ متعلق به سرمایه گذاران مالی است.

در ارتباط با سیاست اعلام شده دولت روسیه برای کاهش صادرات، شرکت های تولید مواد خام، شروع به افزایش صادرات الوار های چوبی می کنند. در سه ماهه اول سال 2010 میزان صادرات چوب های سوزنی برگ( چوب نرم) از روسیه به 11 درصد افزایش یافت و قیمت صادرات آن 6 درصد افزایش یافت.
بزرگترین خریداران چوب
بیشترین صادرات چوب روسیه به چین، مصر، ازبکستان، ژاپن و ایران است . در سه ماهه اول سال 2010 حجم حمل و نقل چوب به اروپا، چین، خاورمیانه و شمال آفریقا افزایش یافت.

کاهش قیمت چوب، افزایش صادرات فرآورده های چوبی در چین و کشورهای مستقل و مشترک المنافع. همزمان چین بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داد – 19٪. رهبران صادرات چوب الوار در سه ماهه اول 19 درصد حجم صادرات را بخود اختصاص دادند.

استفاده از صفحات، پردازش خرده چوب و محصولات و مصالح چوب
تمام مراحل پردازش این اقلام چوب ، در مجموعه های پیچیده صنایع چوب انجام می شود. این کارخانه جات.. آرکانجلسسک، سیفکتروکار، آسینو (تامسک)، کراسنویارسک، لسوسبییرسک (منطقه کراسنویارسک)، براتسک و اوستالیمیم، کومسومولسک-آن-امور.

سیکتیوکار
رودخانه و مسیری پر تردد برای حمل چوب

از جمهوری کمي
Республика Коми (روسی)
Коми Республика (کمي)

سوخت های زیستی در روسیه، توسعه بخش سوخت زیستی توسط برنامه دولتی “صرفه جویی در انرژی و بهره وری انرژی برای یک دوره تا سال 2020” تنظیم شده است. و “استراتژی انرژی روسیه در دوره، تا سال 2030”. با این حال، همانطور که در مقاله مجله “صنعت جنگل” اشاره شد. این اهداف در پیش نویس قانون برنامه، به اندازه کافی روشن نیست. بر اساس این اسناد، تا سال 2020، 4.5 درصد برق در روسیه باید با استفاده از منابع جایگزین ساخته شود. در نروژ این رقم 67.5٪، در سوئد – 50٪، در لتونی – 40٪ میباشد.

زیست‌سوخت به سوخت‌هایی گفته می‌شود که از زیست‌توده به‌دست می‌آیند. این تعریف، زیست‌سوخت‌های جامد، سوخت‌های مایع و زیست‌گازهای مختلف را دربر می‌گیرد. زیست‌سوخت‌ها پس از عامل‌هایی چون بحران انرژی که نیازمند امنیت انرژی بیشتر بود و نگرانی از انتشار کربن توسط سوزاندن سوخت‌های فسیلی بسیار مورد توجه علمی و همگانی قرار گرفت.

منبع : ويکی پدیا  – 
ترجمه و ویرایش ویکی پدیا 

سوخت زیستی 

با افزایش مصرف سوخت زیستی در اروپای مرکزی، منابع جنگلی خود را از دست خواهد داد، بنابراین آلمان، هلند، انگلستان واردات گلوله را افزایش می دهد. روسیه به طور کامل توانسته است بخش بزرگی از این بازار را بگیرد اما لازم است که روابط کشور با اروپا بهبود یابد. رقبای مستقیم روسیه در بازار گلوله چوب و سوخت های فسیلی، اروپا – برزیل، کانادا و ایالات متحده با ذخایر زیاد سوخت های زیستی هستند.

نمایی از انبار چوب کاج روسی

WhatsApp us