گالری عکس صنایع دستی ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:
صنایع دستی نیازمند بازاریابی حرفه ای است .

لزوم نوآوری در طرح های محصولات صنایع دستی

هنرهای سنتی و صنایع دستی یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

گالری عکس صنایع دستی ایران  :

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، توسعه گردشگری از طریق هنرهای سنتی و صنایع دستی را نیازمند بازاریابی حرفه ای و تخصصی دانست.
به گزارش نداي گيلان: رضا علیزاده روز یکشنبه در جشنواره بامبو، خلاقیت و نوآوری در لاهیجان افزود: توانمندی های موجود در زمینه صنایع دستی گیلان موجب شده تا عنوان شهر خلاق به برخی از شهرهای استان تعلق گیرد.
وی برندسازی در زمینه یادشده را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: صنایع دستی و هنرهای سنتی نشات گرفته از هویت فرهنگی و تاریخی هر منطقه است لذا می بایست در راستای حفظ اصالت و هویت ، در کنار به روز رسانی و ذائقه سنجی مخاطبان ، زمینه برندسازی این هنرها فراهم شود.

صنایع دستی

صنایع دستی گیلان :
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان همچنین بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و ادامه داد:

هنرهای سنتی و صنایع دستی یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی است.
علیزاده وابسته نبودن تولید کنندگان بامبوبافی به سایر سازه های مصنوعی را یک امتیاز خواند و بر خلاقیت و ذائقه سنجی مخاطب در این هنر تاکید کرد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این مراسم گفت: بامبوبافی با قدمتی نزدیک به یک قرن، از صنایع رایج در سرزمین های ساحلی است؛ آب و هوای مساعد، رطوبت فراوان و کیفیت خاک زمینه بسیار مساعدی را برای رویش طبیعی یا کشت بامبو یعنی خیزران فراهم ساخته است.
سلمان شاه محمدی افزود: جشنواره یادشده با هدف برندسازی برای بامبو لیالستان لاهیجان با حضور استان های شمالی در چهار بخش مسابقه عکس ، طراحی و تولید، نمایشگاه تولیدات صنایع دستی و حضور محققان و پیشکسوتان برگزار شده است.

عکس صنایع دستی 

صنایع دستی ایران

صنایع دستی ایران

وی اظهار کرد: ۲۱۱ اثر در زمینه عکس، مقاله و تولیدات به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد ، سه قطعه عکس ، یک مقاله و ۱۵ اثر تولیدی بامبو برتر شناخته شدند.
وی تصریح کرد: افزایش تولیدات کاربردی از گیاه بامبو، کشف استعدادهای خلاق و افزایش اشتغالزایی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره یادشده است.
شاه محمدی همچنین از برگزاری نشست تخصصی بامبو، خلاقیت و نوآوری با حضور هنرمندان بامبوباف و دیگر هنرمندان صنایع چوبی و حصیری استان گیلان خبر داد.
وی بر لزوم نوآوری در طرح های محصولات صنایع دستی تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا تولید محصولات بامبو با ایده های جدید و خلاقانه تلفیق شود.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برندسازی را امری مهم در فعالیت های هنری دانست 
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برندسازی را امری مهم در فعالیت های هنری دانست و گفت: هنرهای اصیل گیلان دارای تعدد بسیاری است و این موهبت باید به نحو مطلوب به مرحله اجرا و سودآوری ختم شود.
شاه محمدی اذعان کرد:

فقدان توجه به تولید انبوه و تنوع محصولات خاص در استان در زمینه بامبو موجب شده تا هنرمندان سهم بازار خود را به کشورهای دیگر واگذار کنند و بازار را از دست دهند.
وی با بیان اینکه توجه به تولید صنایع دستی و نوآوری در آن موجب اشتغالزایی جوانان می شود، خاطرنشان کرد: هنرمندان حوزه های دیگر صنایع دستی نیز می توانند با تلفیق دانش خود با هنر بامبوبافی و تولید محصولات بامبو، شیوه نوینی را بنا بگذارند.
از ۹۰ رشته صنایع دستی گیلان ۷۱ رشته فعال است و تاکنون شش هزار و ۲۹۸ هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی استان بیمه شده اند.
رشتی دوزی ، لباس محلی ، چادرشب بافی ، خراطی ، چوب تراشی ، گره چینی ، نازک کاری ، منبت و معرق چوب ، کدوی منقوش ، حصیربافی ، بامبوبافی ، مرواربافی ، سفالگری ، کاشی معرق ، مینای خانه بندی ، چلنگری ، قلمزنی ، گلیم بافی ، جاجیم بافی ، شال بافی ، نمد مالی ، جوراب بافی ، عروسک بافی، قلاب بافی و … برخی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان است.
برچسب‌ها بازاريابی  صنايع دستی  گيلان

عکس صنایع دستی , عکس صنایع دستی چوبی , پوستر روز جهانی صنایع دستی , تاریخ نمایشگاه صنایع دستی تهران , بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی

نمایشگاه عکس و صنایع دستی

نمایشگاه صنایع دستی در اصفهان

 

WhatsApp us