طراحی ساختمان و خانه

ترجمه حسین سوداگر

وبسایت حسین سوداگر 

جزئیات نمای خارجی بنا یاد اور معماری قرن 18 انگلستان است مهمترین مساله قرار گرفتن محل مناسب هال اصلی است که به انسان درود می فرستد.
طبقه همکف شامل نشیمن و نهارخوری و اشپزخونه و دو اتاق خواب و دو حمام است.
نکته قابل توجه اینه که نشیمن و اتاق خواب افتابگیره.

خانه معماری قرن 18 انگلستان

خانه معماری قرن 18 انگلستان

خانه معماری قرن 18 انگلستان

خانه معماری قرن 18 انگلستان

طرح خانه های تو در تو در قرن 18 در انگلستان مرسوم بوده. پس از ساخت بناهائی که مستطیل شکل و دارای یه طبقه بوده در مدل های جدید در بخش ورودی ساختمان، دو طبقه از هم سوا می گرده. این طرح خیلی جالب به نظر میاد.
سقف شیاری شیب دار همراه سه پنجره کوچک روی شیروانی و یه دودکش بزرگ در وسط، تعادل خوبی را بین دو طرف بنا برقرار ساخته است. تعادل قسمت ورودی به طور قرینه از طریق استقرار دودکش در یک خط و تقسیم ساختمان به دو بخش برابر کاملا رعایت گردیده. طبقه ای که بین ساختمان اصلی و پارکینگ قرار گرفته اتاق نشیمن بزرگی است با سقف چوبی.

معماری خونه های مدرن امریکایی

Modern American home architecture
ارکیتک تونیکا
این خونه در کناره خلیج بیسکین و در منطقه ای واقع شده که اغلب از زمینها و خونه های روستایی تشکیل گردیده و در جای جای آن، خونه های مسکونی بزرگتری با سبک نازلی از ارت دکو ساخته شده. باغ از هر طرف با دیوار بلوک چینی شده ای با اندود سفید محصور گردیده.حالت رسمی مسیر شنی و کوتاه دسترسی سواره با صفی از شش درخت نخل با شکوه افزایش می یابد که در امتداد نمای اصلی خونه کاشته شده وگونه ای ستون بندی طبیعی به وجود اورده . این بلوک چینی پلکانی دروازه اصلی، حس و حالی به وجود می اورند که هم رسمی است ، هم سرخوش، و هم تودار.
ساختمان با وجود مسیرهای دسترسی محوری، نامتقارن است.ورودی خونه به شکل رواق بالا امده ای طراحی شده که در یک سوی محور مرکزی قرارگرفته. بیننده از روش پلکانی با نرده پله پله، به سطح بالا امده ورودی میرسه و با عبور از حیاط جلویی باریکی با یک استخر وارد خونه می گردد. در نمای بیرونی اصلی، سوراخ گردی به شکل پنجره کشتی در ارتفاع زیر اب استخر، حضور استخر را بیشتر به نمایش می گذاره. شیشه های مشبک تعبیه شده در دیواراستخر نیز با بازی نور بر سطح اب و باز تاب آن ، نور و درخشندگی پیدا می کنن.
همه اتاق خوابها بجز اتاق مجاور حیاط ورودی مشرف به خلیج هستن.این امر درباره اتاقهای اصلی طبقه همکف بالا امده نیز صادق است: اتاق نشیمن، اتاق موسیقی، اتاق غذاخوری، اشپزخونه، ایوان صرف صبحونه و اتاقهای خدمتکاران.
لایه های فضایی در ترکیب با حیاط دلباز و استخر، همه خانه رابه یه تنظیم گر نور مبدل می کنه که با توجه به همه جنبه های نور طبیعی طراحی گردیده.
درون خونه با ابی مایل به خاکستری کمرنگی رنگ شده که سطوح و لایه های درونی را نسبت به تغییرات زاویه و شدت نور طبیعی ، حساس و تاثیرپذیر می کنه. این صفحات با گذشت هرثانیه، در نور افتاب درخشش خاصی می یابن و در همان حال، غشاهای شیشه ای بینابینی نقش و نگارهای نورانی در بین سایه های خونه درست می کنن یا از ته رنگ صورتی ملایمی اکنده میشن که هنگام نفوذ اولین و اخرین پرتوهای خورشید به رواق ورودی و حیاط از جنوب غربی، به رنگ خاکستری رقیق و سردی مبدل می گردن. همه این جلوه ها با نور شکست یافته ومنعکس شده استخر تشدید میشن.
چشمگیری ترکیب بندی فضاهای ساختمان در این نکته پنهان است که تقارن تقریبا نئوکلاسیک آن به چه شکلی به هم می خوره و به عدم تقارن مبدل میشه. این امر به ویژه هنگامی به چشم میاد که از سمت خلیج به خونه نزدیک می گردیم. دراینجا تقارن نهفته در ساختمان با پله هایی که درراست و چپ به محوطه سنگفرش منتهی می گردن، کاملا اشکار است. این نمای دو طبقه در مرکز خود به چهار مربع بزرگ که در یه ردیف قرارگرفته اند تقسیم میشوند.مربع اولی ، ایوان صرف صبحونه را شامل میشه و اخرین مربع اتاق موسیقی را در بین این دو مربع که کل ارتفاع ساختمان را دربر گرفته اند ، دو مربع دیگری قرار دارن که خود به چهار مربع دیگه تقسیم شده و به شکل قابهایی برای اشپزخونه، اتاق غذاخوری و اتاق خوابهای طبقه بالا در امده اند. یکی از این چهار مربع کوچک نیز بالکن مرکزی عقب نشسته ای است که در عرض آن ، معادل عرض اتاق خوابهاست و به خلیج اشراف داره. برخلاف بقیه بخشهای خونه که رنگ قرمز ارکیده ای دارن، این نمای رو به خلیج، به رنگ سفید و صورتی دراومده.
این خونه ساده و زیبا دارای مساحت 2600فوت مربع است. و برا ی خانواده هایی که جمعیت زیادی دارن مناسبه.به طبقه همکف که شامل نشیمن و نهارخوری و اشپزخونه و اتاق مهمون و گاراژه توجه نمایید. طبقه دوم نیز شامل 4 اتاق خواب و دو حموم است.
حتما شما میخواهین لیستی از کارهای خوب را با هم تلفیق کنین تا بتونین یک طرح واحدی را به وجود بیارین.هال مرکزی میتونه به شما کمک کنه تا طرح خوبی را ارائه کنین. بخاطر اینکه طرح خوبی بسازین سالن و نهارخوری را با هم ادغام کرده و درکنار نهارخوری اشپزخونه درست کنین.

خانه روستایی قابل توسعه سبک cape code
این خونه روستایی با پشت بام دو طرفه شیب دار زیبای دوره استعماری خود یاد اور خونه هایی است که در قرون 17و18 میلادی توسط دریانوردان ساخته شد ومورد استفاده قرار گرفت. در هر حال این مطابقت گویای تغییرات دیگریه. این ساختمون به طریقی طراحی شده که میتوان اونو با توجه به افزایش نیاز یا بودجه مالی خونواده گسترش داد. واضحه که ساخت خونه ای به روش قابلیت گسترش از امتیاز قابلیت زیستی که به وسیله اطاق غذاخوری رسمی و اطاق مطالعه ساکت آن بهمراه گاراژ متناسب متصل به خونه اماده میشه برخوردار خواهد بود.

لذت حاکی از اسایش و راحتی موجود در این خونه سبک دوره استعمار پایان ناپذیر است.
پشت بوم دو طرفه شیب دار این خونه تجسمی از جذابیت های موجود تاریخ معماری امریکا در دوره اولیه استعماریه. تقارن و ظریف کاری اعمال شده در این خونه نشانه های عمدی از آن عنصر هستن.
این خونه همه چیز داره .یه نمای فوق العاده جذاب و پلان کف و نقشه داخلی خیلی خوبی که ظریف کاری مخصوص خود رو داره. سوئیت موجود در طبقه بالایی فراموش نشه.

گسترش خونه نیمه
اینجا خونه ای قابل گسترش از دوره استعماری که همه ویژگیهای زیبای سبک cape code رو داره میبینین. برای کساییکه میخوان بخش اصلی ساختمون رو بنا کنن، امکان بنای ساختمانی با قابلیت زیست مناسب بطور وسیعی هست. از دو شومینه موجود، اطاق نشیمن رسمی و اشپزخونه روستائی غیر رسمی استفاده می کنن. به میزان وسعت دو فضای اشاره گردیده توجه کنین. یه اطاق غذاخوری و یه دستشویی مخصوص بانوان هم در طبقه اول این پلان هست. در طبقه بالایی سه اطاق خواب با دو حمام کامل مشاهده میشه.
قسمت اصلی ساختمون، قابلیت زیست بالقوه ای را جهت خانواده ای کوچک اماده می کنه. اشپزخونه روستایی اون بزرگ بوده و محوطه های زیادی را برای غذاخوری ایجاد میکنه. شومینه این خونه بعنوان نقطه مرکزی ساختمان تلقی میشه. مرکز انجام امور خونه داری تنها چند قدم با درب کشویی شیشه ای منتهی به تراس پشتی فاصله داره . اطاق نشیمن اندازه خوبی داره و شومینه ای احاطه کرده . سرسرای خونه، رفت واومد موثری رو دردرون خونه تامین می کنه. جاپلکانی باز عمودی خونه به زیرزمینی راه داره که محل مناسبی برای تفریحات و سرگرمیهاست. پنجره پیش امده بزرگ در اطاق نهارخوری، ابدارخونه و اطاق شستشو قابل دسترس خونه را نبایستی فراموش کرد.
طبقه دوم هرپلان کف نقشه داخلی یکسانه. دراین پلان دو اطاق خواب با دو حموم کامل مشاهده میشن. همچنین دو صندوقخونه، دو دستشویی، میز توالت پیش ساخته، و رختکن قابل ترددی هم در این طبقه هست.
هروقت به ساخت این خونه متوسط الاندازه اقدام کنین، نشانه هایی از سبک cape code را اشکار می کنین.تقارن موجود در خونه جذابیت ویژه خود را داراست. ورودی مرکزی مناسب خونه، علامتی اشکار از سبک مورد اشاره است.
علاوه بر نمای خارجی افسون کننده، این خونه دارای اطاقهای غذاخوری و نشیمن رسمی و نیز اطاقهای غیر رسمی خونوادگی و خوردن صبحانه نیز هست. امکانات از قبل ساخته شده ای نیز در هر دو اطاق غیررسمی یاد شده پیش بینی شده. اشپزخونه Uشکل ساختمون قادره تا هر دو اطاق غذاخوری رو سرویس بده.
سر درب بدیع و زیبای دیگری از میراث دوران استعمار دراین خونه مشاهده میشه . ویژگیهای ممتاز این خونه زیادن . به پلکان منتهی به فضای بالای گاراژ توجه نمائید.

این طرح به اندازه کافی برای خونواده های کم جمعیت جمع و جور است. این نقشه خوب سبب میشود که فضای زندگی راحتی را برای خانواده ای کوچک مهیا سازد. در قلب این ساختمان، اشپزخونه روستائی وسیعی وجود داره. د راین اشپزخونه فضای میانی جهت کارهای اشپزی ، یه محل غذاخوری غذاهای اماده و فوری ، و یه محوطه غذاخوری عادی که به تراس باز پشت خونه منتهی میشه وجود داره.اطاق غذاخوری در نزدیکی اشپزخونه نیز به تراس باز پشت خونه منتهی میشه وجود داره.اطاق غذاخوری در نزدیکی اشپزخونه هم به تراس باز میشه.در بخش جلوئی پلان اطاق نشیمنی مشاهده میشه که به وسیله شومینه ای گرم میشه. در طرف دیگه سرسرا اطاق مطالعه گرم و راحتی هست .دو اطاق خواب که در طبقه دوم توسط دو حمام سرویس میشن، به توالت مخصوص بانوان و صندوقخونه مخصوص انباری که در مجاورت ورودی جانبی قرار دارن توجه نمایید.

زندگی د راین خونه خیلی لذت بخشه.

فضائی مناسب با هزینه ای کمتر. این امتیازیه که این خونه سبک cape code داره.از اطاق نشیمن شروع می کنیم.این اطاق خیلی بزرگه و با پنجره های سراسری مشبک قابدارخود توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کنه.یه پنجره پیش امده در اطاق غذاخوری رسمی سبب گردیده تا زیبایی استثنائی انرا زیادتر کنه.برای دسترسی به فضای زیستی بیشتر، اطاق خانوادگی دلبازی در این خونه وجود داره. اشپزخونه کارایی این ساختمون از محوطه ای برای خوردن غذاهای فوری و اماده برخورداره. در طبقه دوم، سه اطاق خواب وجود داره.

اشپزخونه با محوطه غذاخوری قابل توجه آن و نیز اتاق نشیمن خونه، فضای زیستی این طرح رو تشکیل میدهند. چهار اطاق خواب ، دو اتاق خواب در طبقه فوقانی و دو اطاق خواب در طبقه پائین ترکیب بخش فضای خواب این خونه را شامل میشوند. در هر طبقه یه حموم کامل هم مشاهده میشه. وجود یه زیرزمین و یه گاراژ در این خونه سبب میشه تا فضای وسیعی برای انباری ایجاد بشه.

این متد گسترش یافته از قسمت اصلی ساختمون که در صفحه قبل بدان اشاره شد نیز یاد اوری از سبک cape code است. در قرن 17 میلادی بخش اضافه شده به قسمت اصلی رواج پیدا کرد. این امر بخاطر این رخ داد که تعداد افراد خانوارها زیاد شد و یا خونواده ها ازنظر امکانات پولی و مالی بهتر شدند. این گسترش بنا سبب گردیده تا دو کناره به قسمت اصلی ساختمان اضافه بشه تا بتوان یه اطاق مطالعه بزرگ و یه گاراژ گسترده را درآن قرار داد. بکارگیری فضای پشتی اطاق مطالعه سبب می شه که ایوان سر پوشیده ای را در دسترس داشته باشیم.یقین بدانین که این طرح برای هر سبک بنائی که تصمیم به درست کردن آن برای خونواده خود باشین از زیبائی ویژه ا ی بهره میبره.

این طرح اقتصادی سبب شده تا نمای خارجی عالی و فضای زیستی مناسبی را به وجود اورند. با وجود محوطه ای برای غذاخوری در اشپزخونه، اطاق غذاخوری مستقلی هم وجود داره.
این خونه مناسب که از نظر تاریخی خونه نیمه اماده نام داره میراثی از ریشه های سبک بنای دوران انگلیس جدید است. با تکمیل طبقه دوم ساختمون ، خانواده هایی که از نظرتعداد زیاد شده اند، امکانات زیستی خود رو دو برابر کرده اند. باید درنظر بگیرین که هردو اتاق خانوادگی و نشیمن از یه شومینه مشترک استفاده می کنن.
از امکانات پیش ساخته ای که در درون ساختمان درست شده اند غافل نشین.

با ساختن این خونه خونواده پرجمعیتی که پول کمی دارن، می فهمن که سرمایه گذاری خوبی رو انجام دادن. این خونه از نقشه درونی مناسبی که در درون نمای خارجی جذابی قرار گرفته برخورداره.

اشپزخونه قشنگ و مناسب این ساختمون در میون یه اطاق غذاخوری مستقل و یه اتاق خانوادگی سوا قرارگرفته. اتاق خواب اصلی در طبقه پائین و دو اتاق خواب دیگه در طبقه بالایی قرار دارن.

 

طرح این خونه از سبک سنتی cape code پیروی کرده. منظره بیرونی آن از توفال های سقفی دیوار کوب، پنجره های مشبک قابدار کوچیک، و پنجره های نورگیر بالای دری که توسط چراغهای مدل کالسکه ای احاطه شدن تشکیل شده. یه دودکش مرکزی برای دو تا شومینه منظور شده، یکی از این شومینه ها در اشپزخونه سبک روستائی و دیگری در اتاق نشیمن رسمی که دور از رفت وامدهای معمول خونه قرارداره ساخته شده اند. سوئیت اصلی در سمت چپ پاگرد پلکان قرار داره. یه حموم کامل هم برای دو اتاق خواب اضافی موجود در طبقه دوم منظور شده.

امکانات عجیبی را میشه در یه ترکیب کوچیک قرار داد. مثال این طرح خونه دو طبقه است. مساحت کل این خونه که ویژگیهای زیادی در اون دیده میشه تنها 1545 فوت مربعه. بخش نمای خارجی ساختمون با خطوط افقی و دو پنجره پیش اومده در طبقه دوم خیلی چشمگیره. زندگی در این خونه خیلی لذت بخشه. اطاق مطالعه جلوی خونه برای دسترسی به محلی ساکت و اروم ایده اله. در نزدیکی این اتاق، توالتی مخصوص بانوان قرارداره که برای دسترسی از اشپزخونه و اتاق خوردن صبحونه خیلی مناسبه. دو اتاق خواب همراه با دو حموم کامل در طبقه دوم خونه قرار دارن.

با دیدن این نوع خونه انگلستان جدید بیاد میاید. طراحی این خونه قابل زیست و تحسین برانگیزه.
طبقه همکف دارای سالن و نهارخوری و اشپزخونه ودو اتاق خواب با حمومه. شما می تونین در زیرزمین دواتاق خواب و دو حموم بسازین.

اون چیزی که خونه های capcod رو محبوب می کنه امکانات رسمی و غیر رسمی کردن نشیمنه. به طبقه همکف که سالن و نهارخوری و اشپزخونه و اتاق مهمون و گاراژ و رختشورخونه داره توجه کنین. در طبقه اول دواتاق خواب و دو حموم وجود داره.

این خونه مدل یه خونه انگلیسیه که دارای اشپزخونه U ماننده و ساختمون اون سالن و نهارخوری و چهار اتاق خواب و نیز این خونه دو پارکینگ داره.

هیچ خونه نوساز یا قدیمی رو نمیشه پیدا کنین که به اندازه این خونه زیبا و جذاب باشه. اسکلت جمع وجور این ساختمون، طرحی را ارائه کرده که از قابلیت زیست خیلی بالائی برخورداره. یکی از ویژگیهای عالی طبقه اول این خونه بودن اشپزخونه روستائی اونه. جذابیت های لطیف این خونه : سقف های تیرنما، شومینه پیش اومده، سکوهای پیش ساخته قابل نشستن در کنار پنجره، و دربی که به بخش های خارجی خونه راه داره است. اطاق نشیمنی که در قسمت جلوئی پلان درنظر گرفته شده شومینه ای داره که همراه با شومینه دیگه از یه دود کش مشترک استفاده می کنه. قسمت تسهیلات خواب که در بخش عقبی طبقه دوم قرار گرفته ، امکانات محل خواب و حموم رو در خود قرار داده.
این خونه روستائی سبک COPE CODE با استفاده از بام دو طرفه شیب دار خود حس عالی را بعنوان یه پناهگاه مطمئن ایجاد کرده. بخش تسهیلات خواب در قسمتهای عقبی و جلوئی طبقه دوم ساختمون در محوطه فرورفته و خالی زیر بام دو طرفه شیب دار خونه قرارگرفته اند تا فضای زیستی خیلی روشن و وسیعی رو که از سه اتاق خواب تشکیل شده ایجاد کنن. نقشه طبقه اول این طرح با خونه های روستائی سبک COPE CODE قرن 18 میلادی تفاوت زیادی نداره. اشپزخونه وسیع و اطاق غذاخوری مجاور به اون یاد اور اطاقهای خونه های روستایی سبک اشاره شده است که هم از نظر کاربرد و هم از نظر محل در قسمت انتهائی خونه شبیه هستن.

زیبا و جذاب بهترین عبارتیه که میشه برای نمای خارجی لذت بخش این خونه بکار برد. اما این گفته نباید سبب اون بشه که پلان کف فوق العاده اون فراموش بشه. اتاقهای نشیمن و غذاخوری رسمی این ساختمون، سرسرای ورودی خونه رو در قسمت جلوئی در بین گرفته اند. یه اتاق خونوادگی و یه اتاق مخصوص خوردن صبحونه هم با سقف تیرنمای خود در قسمت عقبی خونه قرار دارن. اشپزخونه و محوطه سرویسهای ساختمون بطرز فوق العاده ای همراه با هم کاربرد داشته و بمنظور میل به اسایش زیادتر در نزدیکی ورودی گاراژ و سرویسها جای گرفتن.
امکانات خواب در طبقه بالایی وجود داره که عبارتند از: دو اتاق خواب خونوادگی و یه سوئیت اصلی که تقارن زیبائی دارن.

دو عدد شومینه با امکانات اسایشی زیاد دیگری د راین طرح قرارگرفته اند. توجه کنین که چطور با حداقل رسوندن رفت وامدهای جاری به هر اتاق میشه از هال اصلی به همه اتاقها دسترسی یافت. یه اتاق خونوادگی با سقف تیر نما، یه شومینه با جا هیزمی از پیش ساخته، و درب دوبله منتهی به تراس مجاور آن همگی در نزدیکی اشپزخونه u شکل خونه قرار دارن. سه اطاق خواب که در طبقه دوم هستن شامل یه سوئیت اصلی با رختکن و حموم جداگونه هستن.

این طرح برای مالک اینده خود امکانات زیادی را مهیا می کنه. بخش اصلی زیستی خونه شامل یه اتاق نشیمن اصلی با شومینه و جاهیزمی از پیش ساخته ، یه اشپزخونه U شکل با اطاق غذاخوری مجاور اون، یه اتاق خونوادگی با سقف تیرنما و یه درب شیشه ای کشوئی منتهی به تراس، یه اتاق مطالعه با کتابخونه ای از پیش ساخته و نیز یه اتاق خواب دیگه می باشه. گسترش طبقه دوم ساختمون در اینده سبب میشه تا دو اتاق خواب اضافی و دو حموم کامل هم به ساختمون افزوده شوند این خونه زندگی لذت بخشی رو با قابلیت زیست عالی برای ساکنان خود اماده می کنه.
برای دستیابی به یه زندگی مطبوع نیازی به دارابودن خونه ای مجلل نیس. اون چیزی که مورد نیازتان است یه نقشه داخلی مناسب و کاربرددار است که بتونه همه فعالیتهای یه خونواده فعال رو مد نظر داشته باشه. این طرح قادره این کار رو برای شما انجام بده. این طرح 5/1 طبقه نیازی به زمین بزرگی نداره، در صورتیکه با توجه به هزینه بکار برده شده در اون کارایی زیادی داره. عامل بالقوه زیستی در این خونه خیلی عظیمه.
این خونه مطمئنا بدیع و زیباست. این خونه L شکل 5/1 طبقه زیبا حتی با استفاده سبک cope code در اون توجه هر بیننده ای رو بخود جلب می کنه. پلان ممتاز اون رو دقیقا مطالعه کنین.
این خونه سبک روستائی بخشی از جذابیت های خونه های امریکائی با سابقه روستائی اونرو داره. حفظ این خونه بعنوان خونه ای سنتی در بام دو طرفه شیب دار اون، بخش تسهیلات خواب و نیز پنجره های نیم گرد بالای پنجره ها تجلی گردیده. بمنظور اینکه نمای دید خارجی اون از سمت خیابون بصورت سنتی حفظ شده باشه، این خونه دیوارهای شیشه ای و گلخونه ای داره که قسمت داخلی مدرن اونرو به قسمت خارجی وصل می کنه. قسمت داخلی خونه کلیه نیازهای یه خونواده فعال امروزی را تامین می کنه. مثه خونه های روستائی قدیمی این خونه هم اطاق اجتماعات خونوادگی داره که برای گرد همائیها و سرگرمیهای فامیلی خیلی مناسبه.از گلخونه دو طبقه جانبی ساختمون میشه بعنوان اتاق غذاخوری هم استفاده نمود.اتاق غذاخوری غذاهای سریع و اماده رو سر راه ورودی به اشپزخونه قرارگرفته. این اشپزخونه روستائی با دو فضای مستقل خود یعنی قسمت انجام امور خونه داری و اطاق نشیمن می تونه بعنوان قلب خونه در نظر گرفته بشه. در دو طبقه ساختمون کلا چهار اتاق خواب هست. یه سوئیت اتاق خواب اصلی در طبقه اول و سه اتاق خواب دیگه در طبقه دوم. یه اتاق استراحتگاه هم که به اتاق اجتماعات و ایوان جلوئی مشرف است در طبقه دوم قرارگرفته.
این خونه مناسب که از نظر تاریخی خونه نیمه نام داره، میراثی از ریشه های سبک بنای دوره انگلیس جدیده. با تکمیل طبقه دوم امکانات خواب در طبقه بالائی قرار دارن که عبارتند از: دو اتاق خواب خونوادگی و یه سوئیت اصلی که تقارن زیبائی دارن.

این خونه سبک روستائی خیلی جذابه. از پرده های هواشناسی نصب شده در بالای گاراژ تا درب جانبی ورودی سرپوشیده، و پنجره های مشبک قابدارخونه، ظریف کاری زیادی اعمال شده. درون ساختمون، فضای قابل زیست وسیعی هست . یه اتاق خونوادگی خیلی بزرگ و منحصر بفرد که بیش از 7/8*9/3 متر مربع وسعت داره دارای یه محوطه غذاخوریه . اشپزخونه متصل به اون یه لباسشوئی در چند قدمی داره.
با بررسی مختصر طبقات اول و دوم این طرح زیبا مشاهده میشه که بمنظور اطمینان از دستیابی به یه زندگی مناسب هیچ چیزی حذف نشده. اگر از همه نیازهای خونوادگی خود فهرستی تهیه کنین میبینین که همه آن نیازها در این خونه تامین شده اند. خصوصیات زیادی رو میشه دراین خونه بیابین.

دراینجا خونه ای رو مشاهده می کنین که یاد اوری از نماهای ویران شده بر اثر وضعیت جوی در دوران Nantucket است. این نقشه طراحی شده جوابگوی نیازهای یه خونواده فعال در اینده نیز می باشه. همراه با فضاهای رسمی وغیر رسمی در طبقه اول، محوطه خاصی هم جهت موزیک پیش بینی شده . درصورت نیاز میتونین از این فضا به عنوان یه اتاق نشیمن خصوصی بهره ببرین.
نمای خارجی این طرح سنتی دو طبقه همراه با توفال های سقفی دیوارکوب باریک اون که توسط پنجره های بلند مشبک قابدار چند تایی خود معین شده اند، بطور فریبنده ای خونه را بزرگتراز اندازه واقعی اون نشون میده. درحالیکه کل طول خونه همراه با گاراژ فقط 20متره.
این خونه تونسته با حداقل هزینه، تطبیق زیادی با سبک دوران استعماری داشته باشه. خیلی از امکانات زیستی که بیشتر در خونه های بزرگ پیدا می شن در این خونه هم هستن تا همه نیازهای خونواده رو اماده کنن.

این خونه سبک دوران استعمار گونه ای طراحی شده که فضای زیست راحت و خوبی را برای دو خونواده تامین کنه. طبقه اول این ساختمون همراه با همه فضاهای مورد نیاز زیستی خود عمدتا محوطه اصلی زیستی ساختمون را تشکیل میده. طبقه دوم ساختمون دو سوئیت و دو اتاق خواب با یه حموم داره. امکانات پیش ساخته ای در اتاق خواب کوچیکترساخته شده اند.

این خونه مطمئنا یه خونه سبک دوران استعمار است که زیبائیهای زیادی دارن. اشپزخونه ساختمون خصوصیت سبک جزیره ای را داراست و امکانات پیش ساخته ای در آن ساخته شده اند. همه اعضای خونواده از اتاق خونوادگی فرو رفته ای که دارای شومینه و درب کشوئی شیشه ای منتهی به تراس است لذت می برن. زیرزمین هم مکان مناسبی جهت فعالیتهای تفریحیه. در حالیکه بمنظور ایجاد تناسب و تطابق بهتر، لباسشوئی در طبقه اول قرار گرفته.
پلان این بنا خیلی خوب طراحی شده . این ساختمون اتاق مهمون خیلی بزرگی داره. و برای اتاق نشیمن کتابخونه ای در نظر گرفته شده.

طبقه همکف 624 فوت مربع و طبقه اول 624 فوت مربع مساحت داره بنابراین مساحت کل زیر بنا 1248 فوت مربعه.
این خونه زمون استعماری هنوز پابرجاست. با افزایش تعداد خانوار و سن آنها سازگاره. فک کنین که دراین خونه خونواده شما زندگی می کنن. این خونه 4 اطاق خواب و دو حموم با رخت کن داره و برای زندگی در طبقه اول فضای زیادی داره.
پنجره های مشبک قابدار چند تایی این خونه دو طبقه، همراه با کرکره های متصل به اونها سبب شده اند تا ضمن ایجاد زیبائی در قسمت خارجی توجه هر بیننده ای را بخود جلب کنن. در درون خونه امکانات زیست خیلی عالی قراردارن. فضاهای رسمی و غیر رسمی خونه مطمئنا همگی به راحتی در خدمت خونواده شما هستند. اشپزخونه u شکل خیلی مفید خونه را همراه با لباسشوئی نزدیک اون در طبقه اول در نظر داشته باشین. تسهیلات خواب خونه در طبقه دوم هستن.
کولونی با مقیاسهای بزرگ تطبیق داره. ورودی جلو به طرز دلپذیری گسترده و عریض شده. دو انتهای دودکش بزرگ که شامل چهار شومینه میشه با ساختار معماری زمون خودش در نظر گرفته شده.

این خونه باشکوه که اساس اون به دوره اولیه معماری امریکا بر میگرده، تا ابد خصوصیت ممتاز خودش رو حفظ میکنه. ورودی وسیع جلوی خونه، بطور موثری فضاهای قابل زیست رسمی و غیر رسمی ساختمون رو از هم جدا می کنه. 4 اتاق خواب در طبقه دوم قرارداره.
بخش خارجی زیبا و شیک این خونه یاد اوری از دوره گذشته است ولی پلان کف ساختمون تا حد ممکن مدرن طراحی شده. خصوصیات خاص این خونه عبارت از: گلخونه ای به مساحت 78 فوت مربع در پشت اشپزخونه، یه اتاق با اندازه متوسط برای همه دستگاههای الکترونیکی مدرن، اطاقی برای تفریحات و سرگرمیها و یا لباسشوئی با یه اطاق شستشو، و یه حموم اصلی دولوکس.

جلوی این خونه سه طبقه با سقف شیروانی، پنجره های متقارن و یه ورودی مرکزی عقب نشینی شده قرارداره. سالن مرکزی از نیمه راه درون خونه به اشپزخونه خانواده، وسیع میشه. در بیرون سالن مرکزی دو اتاق قرارداره، یه اتاق نشیمن با شومینه و یه اتاق مطالعه. از اتاق زیر شیروانی طبقه سوم شیشه ای میشه به عنوان جایی برای مطالعه یا استودیو استفاده کرد. طبقه دوم سه اطاق خواب داره.
طرح کولونی جالب سبب میشه که شرایطی مناسب برای زندگی در یه ساختمون دو طبقه اماده بشه. پنجره های کشوئی، ورودی جلوئی ستون دارو پنجره های چشم گیر جاذبه های بزرگ بیرون ساختمون می باشه. د ردرون بنا یه سالن مرکزی با ورودی افراد را در سمت چپ به قسمت های نشیمن ودر قسمت های راست به اتاق خواب اصلی و اتاق مطالعه دنج و گرم راهنمایی میکنه، اتاق خونوادگی و اتاق نشیمن شومینه دارند.
اشپزخونه به شکل L به وسیله یه محل اشپزی جزیره ای و اتاق صبحونه با درهای شیشه ای کشویی که به ورودی پشتی باز میشوند جلوه پیدا کرده.طبقه بالا سه اتاق خواب و دو حموم کامل داره.
ترکیب های خارجی این خونه اونو به شکل کلاسیک در میاره. ابدارخونه طبقه دوم با پنجره های نیمدایره در بالای پنجره های مشبک و هشتی های جالب و ترکیبی از چوبهای افقی کناری و اجرها معین میشه. پلان همکف شامل محلهای خصوصی و غیر خصوصی دو عدد شومینه یه اتاق شیشه ای دنج و گرم و سه اتاق خواب با اتاق نشیمن است. پارکینگ برای 3 ماشین همه فضای لازم برای وسایل نقلیه خانواده ورزش و تفریح را اماده می کنه.

این نمونه خونه ها با سقفهای گمبرول یه پلان همکف دارن. هنگامیکه از اتاق نشیمن رسمی عبور میکنین در سمت چپ سالن ورودی جلوئی اتاق ناهارخوری ویژه مهمان قرارداره. درپشت پلان، اتاق خونواده با سقف نورگیر و شومینه راحت و دسترسی به تراس قرارداره. این اتاق چند پله پایین تر از قسمت اصلی خونه بوده و یه دستشوئی نزدیک سالن جلویی و نیز یه اشپزخونه جدا ساخته شده .طبقه بالا 4 اتاق خواب و 2 حموم کامل داره. اتاق خواب اصلی دو پنجره شیب دار و یه کمد دیواری بزرگ داره. سه اتاق خواب دیگه یه حموم داره.
این طرح یه اشپزخونه جادار ییلاقی داره. این ساختمون حقیقتا که ویژگیهای زیادی داره. نیز طبقه دوم که استودیو یا دفتر کار داره جای توجه داره. و طبقه دوم از طریق پلکان پشتی قابل دسترسی است.
این ساختمون دو طبقه سنتی در هرجا که ساخته بشه ارزش داره. این مدل درحقیقت تصوری نو از انگلستان قدیم را بیاد میاره و امکان داره از نظر پنجره ها جالب باشه. کناره های افقی باریک و تخته های گوشه ها که به گونه ای مطلوب برای دودکش بزرگ ساخته شده اند. سالن ورودی مرکزی بزرگ است و یه دستشوئی قابل دسترس داره. دراتاق مطالعه قفسه هایی که برای کتاب ساخته شده حالت کاملا مشخصی به اون میده.
اشپزخونه داخلی یه راه به اتاق نشیمن داره و نور اون از پنجره ای که کمی از پنجره های بیرونی ساختمون عقب تره تامین میشه. اتاق نشیمن یه قفسه ، تجهیزات خشکشویی و یه اتاق شستشوی اضافی داره. طبقه بالا 4 اتاق خواب و دو حموم داره.
سبک رایج مستعمراتی در این دو طرح محوطه با باریک، کاملا نشون داده شده. با پارکینگی که مشرف به جلو است ساختمون کاملا از سرو صدای خیابون و خیلی از موانع در اطراف حفظ شده و دید کمی رو از اون طرف ساختمون باقی گذاشته.
محیط های زندگی به شکل formal تمرکز پیدا کردن. اطاق نهارخوری و اطاق وسطی چسبیده به دستشوئیه.
اشپزخونه یه پیشخوان خوراک پزی بزرگ داره که بین اطاق صبحونه است . درهای شیشه ای کشویی در اینجا دسترسی اسان به تراس پشتی را اماده می کنه. اتاق های خواب در طبقه دوم است و شامل یه اتاق خواب اصلی با بخاری است. و نیز یه حموم با محوطه وان گل کاری شده و دو اتاق خواب برای اعضای خانواده داره. یکی از اتاق خوابهای طبقه 2 یه کمد دیواری بزرگ داره.

این خونه سقف دو طرف شیبدار داره طبقه همکف شامل اتاق نشیمن و نهار خوری و اشپزخونه و محل صبحانه خوریه اگر بخواهی میتونی اتاق صبحونه خوری رو تبدیل به نهارخوری کرده و از اتاق نهار خوری فعلی به عنوان اتاق مطالعه استفاده کنی.
طبقه2 سه اطاق خواب و دو حموم بزرگ با همه لوازم داره.
نکته قابل توجه د راین ساختمون استفاده از انرژی خورشیدی برا ی گرم کردن ساختمونه.
در سقف طبقه دوم پنجره هایی پیش بینی شده که انرژی مورد نیاز ساختمون رواز خورشید تامین میکنه. در جلوی این ساختمان یه حیاطی پیش بینی شده که انرژی خورشیدی رو جمع اوری میکنه(مساحت این حیاط 70متر مربعه)
این حیاط از طبقه همکف به اتاق مهمون راه داره.

این بنای سنتی و مطمئن طرحی قرینه داره و یه شومینه زیبا در اتاق نشیمن داره. برای این ساختمون گاراژی در نظر گرفته شده که میتونین به راحتی دو ماشین اونجا پارک کنین. اتاق صبحانه خوری مستقیم به تراس باز میشه که این مساله از اشپزخونه های فرانسوی گرفته شده. طبقه 2 سه اتاق خواب و دو حموم و یه انباربزرگ داره.
در طراحی بیرونی بنا 9 پنجره 4 گوش درست شده . به 5 پنجره برا ی انبار و یه نورگیر بزرگ مرکزی به اشپزخونه مخصوص در درون توجه کنین.اندازه اشپزخونه بزرگه و طرح اون شکل اشپزخونه جزیره ای است محل تمیز کردن و شستشوی لباسها ، اتاق صبحانه و در کشوئی شفاف در پشت ورودی و نزدیک اتاق لباسشوئی که به گاراژ دسترسی داره.
به طراحی این بنای 4 اطاق خوابه دقت کنین. ورود از یه در به هال بزرگ که سبب دلچسب بودن خونه میشه. یه اتاق نشیمن بزرگ به ابعاد 5/4*5/9 متر که برای یه خانواده طراحی شده . نیز درهای شفاف کشویی در حموم واتاق خانوادگی که توجه رو به حیاط پشتی جلب می کنه.
نمای درونی امروزی میتونه به نمای زیبای بیرونی دیروزی کمک کنه. یه ورودی مرکزی درهال رسیدن به همه فضاهای خونه رو فراهم می سازه . فضای کار میتونه با محیط اشپزخونه سنتی هماهنگ بشه.
این خونه L شکل سنتی با طراحی سقف شیروانی وضعیت مناسب رو برای همه کارهای خونه اماده می کنه. فرم المانی که ورودی جلو در آن در نظر گرفته نشده و به یه هال ورودی با اتاق راحتی در یه طرف و یه اتاق مطالعه یا اتاق خواب در سمت دیگه راه داره. راه پله در محل مناسبی از این هال قرار گرفته. طبقه پایین به یه اطاق بزرگ راه داره که شومینه در اون جای گرفته سقف نورگیر و قسمت چای خانه در اتاق صبحونه و یه اشپزخونه مدرن که به بالکن باز میشه.

این بنای مهاجرنشین همه خصوصیات بنای بیرونی دوران اولیه امریکا رو داره. هنوز نمای داخلی مدرن از طرح های قدیمی نشات می گیره. سمت چپ ورودی از اتاق نشیمن با موزیک و شومینه هرماه است. در سمت راست اتاق نهارخوری است. در یه قسمت چند پله پائین ترازاتاق نشیمن یه اتاق افتابگیرلذت بخش وجود داره. اشپزخونه های سنتی در ابعاد محلی با کابینت ساخت چین و یه شومینه در فضایی غیر رسمی جهت صرف غذا و چشم انداز پشت تراس و اتاق شستشوی البسه و نیز گاراژ در این طبقه است. سه اطاق خواب و دو حموم دردومین طبقه به اضافه یه سوئیت یا حموم داره.
نمای سنگی این خونه تاریخی یاد اور خونه های کشاورزان پنسیلوانیا ، در زمانهای کهن است.طراحی خاص پلان داخلی خدمات امروزی را ارائه می نمایه.اشپزخونه سنتی برای یه خانواده امروزی طراحی شده . امکانات خواب در طبقه دوم قرار داره. اتاق خوا ب اصلی در محلی دور از سروصدا قرار گرفته.
این خونه در منطقه ای مسکونی یاد اور ویلاهای مدیترانه ای که بیرون آن درهای باز شو رو نشون میده است. و پلان داخلی اون قابل دسترس و راحته. یه هال با نمای جنوبی و پلکان دوبل در کنار اتاق نشیمن رسمی و کتابخانه و یه اطاق بزرگ در پشت اون قرارگرفته . اطاق خواب اصلی در طبقه اول قرارداره. طبقه بالا شامل 4 اطاق خواب و 2 حمومه.
در این خونه همه چی در محل خودش قرارداره. ورودی و هال اون به شکلی طراحی شده که همه چی حالت مرکزی داره. در طرف چپ اتاق مهمان با شومینه زیبا قرارداده شده و با سالن ناهار خوری در هم ادغام شده و در جلو اون یه تراس بزرگ که به حیاط راه داره قرارگرفته در سمت راست یه اشپزخونه مدرن بنا شده . در قسمت ورودی ساختمون کتابخانه قرارداره . طبقه دوم: شامل 4 اتاق خواب و 2 حمومه .اتاق خواب اصلی حموم و رختکن ویژه خود رو داره .
این خونه بزرگ سنتی دور از شلوغی و هوای الوده در منطقه روستایی نشین قرارداره. محل زندگی در طبقه اول به علاوه وسایل عمومی ارتباط جمعی در یه اتاق با پنجره پیش اومده است. اتاق اجتماع با یه نورگیر گسترده و یه اتاق نشیمن غیر رسمیه . اشپزخونه با وجود ابدارخونه و یه محل برای خوردن غذای سرپایی و یه اتاق بزرگ برای در ترسی به تراس امکان مناسب جمعیتی می باشه. یه سوئیت راحت در طبقه اول و نیز یه تراس قابل دسترس با اطاق نشیمن دراز و یه حموم و رختکن خاص هم هست .2 اتاق خواب و 2 حموم در طبقه 2 قرارداره.

پنجره های خارجی این خونه سنتی گرده. محل زندگی در طبقه اول به نوعی است که برای تجمع و گفتگو افراد طراحی شده. یه تراس بزرگ در جلوی ساختمون قرارداره. طبقه دوم 4 اتاق خواب و 3 حموم داره و برای اتاق خواب اصلی یه فضای بزرگ برای رختکن در نظر گرفته شده.
ترکیب سنگ و اجرها اجازه میده بنا زیبائی خاصی پیدا کنه. طراحی قرینه سبب خوب شدن ترافیکی درون ساختمون میشه. توجه کنین که اتاق نشیمن در طرف راست و اتاق مهمان در طرف چپ قرار گرفته.
اشپزخونه به صورتی ساخته شده که با صبحانه خوری مرتبط باشه. طبقه 2 شامل 4 اتاق خواب و اتاق خواب اصلی رختکن مجزا داره.
این ساختمون رویایی است . و اتاق مهمون خیلی زیباست. اتاق مهمون به وسیله درهای کشوئی به یه تراس ارتباط داره. اتاق نشیمن 2 شومینه داره ومرتبط با نهارخوری است طبقه بالا دارای 3 اتاق خواب و یه اتاق اصلی خواب و رختکن مخصوصه. این طبقه 2 حموم داره.

این خونه طرح خیلی زیبایی داره در طراحی این خونه 2 تا شومینه درنظر گرفته شده، در سمت شمال پلان یه تراس سرپوشیده قرارگرفته شده ، این ساختمون در طبقه همکف سالن و نهارخوری و اشپزخونه داره و طبقه 2 سه اتاق خواب درنظر گرفته شده که رختکن داره.
یه بنای سنتی دلپذیر ، این خونه از یه نوع پلان جدید کلاسیک تشکیل شده. 4 اتاق خواب و سوئیت اصلی و یه اتاق خواب در طبقه 1در نظر گرفته شده. 2 اتاق خواب در طبقه بالا قرارداره .نیز سالن استراحت، اتاق اجتماع با بیرون امدگی نزدیک اتاق پذیرایی رسمی است.
شما بر حسب نیاز خود می تونین یکی از طرح های زیر رو انتخاب کنین. اگر طرح فرانسوی رو می پسندین می تونین طرح 1389 رو بکار ببرین. که رضایت کامل تان را برای همه عمر فراهم میاره. از سوی دیگه، شاید شما میخواهین که از یه طرح ساده روز استفاده کنین. که در این صورت طرح 1387 برا ی کسانیکه صمیمت بیشتر رو دوس دارن مطلوبه. میشه برای نمای بیرونی طرح زیبای 1388 را به کار ببرین. طرح های متنوع پنجره ها ، درهای دو لنگه جلویی، درهای گاراژ و خطوط پشت بوم را مشاهده نمایید . هر نمای خارجی و نقشه همکف را دقیقا مطالعه و بررسی کنین. طرح های گوناگون پنجره ها ، درهای دوتایی جلوی ساختمان ، در گاراژ و خطوط سقف را در نظر قراربدین. این سه طرح دلخواه ازعواملی هستن که هرگز فراموشش نمیکنین.
یه اتاق خواب و اتاق غذاخوری وسیع در پلان قرارگرفته . در پشت اشپزخونه یه تراس است . برای 3 اتاق خواب دو حموم با تجهیزات کامل در نظر گرفته شده و یه حموم هم برای اتاق خواب اصلی مهیا شده است. پنجره متقاطع مربعی که پرده کرکره داره جذابیت زیادی به این طرح میده.
در این طرح شومینه بین اتاق مهمان و نشیمن قرارگرفته که بر حسب نیاز برای نهارخوری میشه از اتاق نشیمن استفاده نمود. اشپزخونه U شکل در کنار محوطه صبحونه و اتاق خانوادگی قرار داره.
طراحی ساختمون با توجه به نمای زیبا و سنتی اون مهمه. با بررسی روی نقشه همکف، قابلیت یه زندگی خوب در فضای بالا نمایان میشه. دو حموم کامل، یه اتاق خانوادگی ظریف و زیبا و یه محل کار خوب و مناسب، یه محوطه نهارخوری رسمی. تسهیلات انباری با درهای شیشه ای کشویی و بهارخواب(تراس) و رختشویی خانه که در نزدیکی اشپزخونه قرارگرفته .
سه نمای نشان داده شده در سمت چپ نقشه یکسان داره. یقینا تغییراتی در طراحی سقف ها در نظر گرفته شده. محل پنجره ها و نیز زاویه سقفها دیده میشه، توجه دارین دراینجا نمای خارجی در طرح بالایی به صورت اجری و نمای دو طرح وسط به صورت سنگی در نظر گرفته شده به شکل زیبای پنجره ها در جلوی اتاق خواب ها توجه کنین.

نماهای متنوع این پلان برای سکونت خیلی کارامده. راهروی جلوی به سمت هریک از اتاق های نشیمن هدایت میشه. قسمت خواب از سه اتاق خواب تشکیل و یه اتاق جهت تجمع در نظر گرفته شده .ترکیبی از سنگ و چوب های عمودی نمای بیرونی این ساختمان را تشکیل میده. نبودن ستونها یه نمای مدرن به ایوان خونه میده.
قوس های گچ بری شده، پنجره های مشبک و پشت بام شیب دار نکات مهم نمای خارجی این طرح اسپانیایی زنده است فضای درونی اشپزخونه مثه دو طرح قبلی به طرز کارامدی با اتاق ناهارخوری مرتبطه. و اتاق نهارخوری رو با اتاق صبحانه به اسانی سرو می کنه.(اشپزخونه U شکل)
سه نمای خارجی کاملا متفاوت در یه نما از نظر اقتصادی و عملی در نقشه نشان داده شده. مهمترین تفاوت در ارتفاع پشت بوم، محل پنجره ها و ورودی گاراژه. در مقایسه این سه بنای بیرونی هر طرح ویژگیهای خود رو داره. طرح سمت چپ یه طرح رویائی پوشیده از سنگ و چوبه ، این طرح همراه با دو طرح ارائه گردیده خیلی زیبا ست.

این طرح انگلیسی(سلطنتی) به نحوی طراحی شده که قسمت های مختلف به هم دسترسی داشته باشه. اتاقهای نهارخوری و نشیمن در پشت طرح گنجانده شده و دسترسی مستقیم به ایوان خونه رو داره. با توجه به ساخت همجواری این طرح با گذشتن از چند پله به زیرزمین میرسیم.
ممکنه که دوس داشته باشین که انتخابتان طبق روز باشه. علاوه بر محوطه های نهار خوری و نشیمن یه اتاق برای صبحونه هست که به ایوان سرپوشیده مشرفه.
علیرغم اینکه طرح فضای داخلی پلان خونه ها یکسانه .3 نمای بیرونی متفاوته. اتاق تجمع بیشترین فضا رو بخود اختصاص داده و شومینه نزدیک درهای کشویی شیشه ایه که به تراس منتهی میشه. اتاق نهارخوری رسمی نزدیک و منتهی به یه اشپزخونه U شکل میگرده. 3 اتاق خواب که شامل یه سوئیت اصلی با یه محوطه برای لباسها و حموم می باشه. جهت طرح فرانسوی طرح 2705 و برای طرح مدرن طرح 2706 و برای تولید زیاد طرح 2704 توصیه میشه.

اگر شما نقشه ای با 26 متر مربع برای اتاق نگهداری بخواهید باید طرح 2611 رو سفارش بدین جزییات هر سه نوع نمای خارجی در اون گنجونده شده.اگر نقشه ای رو که دوس دارین که شامل اتاق نشیمن و اتاق ناهار خوری و اتاق خانواده باشه باید نقشه 2612 رو بکار ببرین و جزییات هر 3 نمای بیرونی رو به دست بیارین.

این دو نقشه همکف از بسیاری جهات شبیه همند. هرکدوم شامل یه شومینه، دو حموم و درهای شیشه ای کشویی که به پشت تراس باز میشه. یه اتاق خواب اصلی با کمدهای کامل و حموم خصوصی و دوش و یه زیرزمین. دو نمای بیرونی ایوانهای سرپوشیده داره.

متراکم و اسوده. این ساختمون 3 اتاق خوابه بهترین انتخاب برای خانواده های کم جمعیت یا یه بازنشسته است. نکته ای که باید به آن توجه نمود تراس سرپوشیده برای صرف غذا و اتاق تجمع و اتاق خواب اصلیه. یه محل خوب هم برای اتاق ارایش در جلوی ورودی درنظر گرفته شده.
شما ممکنه که تصمیمی برای ساخت این طرح جذاب بخاطر ایوان سرپوشیده اون نداشته باشین اما اگر این طرح انتخاب شما باشه حتما سبب رضایت تان میشه. طراحی اتاق خواب ها را میشه بطور جالبی دوبل کرد و به عنوان اتاق تلویزیون و یا اتاق مطالعه مورد استفاده قرار دهید در اتاق پذیرایی و محوطه ناهارخوری یه شومینه برای گرمای مطبوع فراهم گردیده. درهای شیشه ای کشویی ایوان خونه و یه پلکان مشجر روباز که به طرف زیرزمین ساخته شده.
این ساختمون با نمای بیرونی خیلی دلفریب نیاز به زمین تقریبا بزرگی داره. ایوان سر پوشیده جلوی در ورودی نشانگر زیبایی داخل ساختمونه. 3 اتاق خواب و 2 حموم کامل داره. هر کدوم از اتاق خوابها راهروی مخصوص به خود داره. به اشپزخونهU شکل با یه اتاق خانوادگی و اتاق ناهارخوری در هرطرف دقت کنین. یه رختشوی خونه با یه اتاق شستشو دقیقا در پشت گاراژ قرارداره.

این ساختمون با مدرن ترین ابعاد و نمای اجری دارای یه سری کامل از امکانات نمای خارجی و داخلیه همه عناصر خارجی در تکمیل یکدیگر هماهنگی خیلی جذابی دارن. مطابق نقشه سطح ساختمون امکانات زیر رو داره. 3 اتاق خواب، 2 حموم کامل 1 اتاق شستشوی اضافی یه اتاق خونوادگی، فضای غذاخوری اشپزخونه با محوطه غذاخوری، 2 جفت درهای شیشه ای کشویی به تراس و یه در به ایوان سرپوشیده، تجهیزات درست شده برای اشپزی، یه ابدارخونه و دستشویی علاوه بر اون ساختمان شومینه جهت اتاق پذیرایی، یه گاراژ با ظرفیت 2 اتومبیل همراه با یه انبار بزرگ و یه زیرزمین انبار اضافی یا محل فعالیتهای تفریحی و سرگرمی

همه دستاوردهای دلپذیر سنتی به نوعی در این منزلU شکل استقرار یافته. پنجره های زیبا، افقی و کشویی ، بام پرشیب، دود کش مرکزی و حجیم، پنجره های بالایی و درهای دو لنگه جلویی از عواملی هستن که ارزش این نمارو بالا میبرن. فضای مسکونی درونی قابلیت زیادی داره و از ویژگی خاصی برخورداره. این ساختمون 4 اتاق خواب و 2 حموم داره. اتاق های نشیمن خانوادگی بزرگ می تونن برای گروه های سنی متفاوت به کار برن.
با یه نگاه کنجکاوانه به این خونه، زیبایی اون نمایان میشه. و ملاحظه تناسب زیبا ، خطوط جذاب اطمینان بخش پاداش مطالعه و بررسی این منزل خواهد بود. درون ساختمان یه اتاق پذیرایی فرورفته و یه شومینه که در جناح قفسه کتابها و کابینتهای انبار قرارگرفته. اشپزخونه خیلی عالی با یه پله اختلاف نسبت به اتاق غذاخوری.
این خونه که از تخته های پهن درست شده و فضای گسترده و شگفتی را در بیش از 144 متر مربع برای زندگی اماده می کنه. اتاق بزرگ گردهمایی همراه با شومینه، اتاق غذاخوری پنجره هایی با خونه های کوچیک و اشپزخونه همراه با اتاق صبحونه خوری داره سبب میشه که مهمونیای رسمی به همون سادگی گردهمایی های خونوادگی برگزار بشه. اتاق خواب ها که میشه به عنوان اتاق مطالعه از اونا استفاده کرد. در یه جناح کلبه به طریقه جداگونه قرارگرفته. محل انبار و فضای اونرو تحت توجه خاصی قراردهید. هماهنگی قسمت خارجی این خونه اونرو از همه منازل مشابه جدا می کنه.
جزئیات طرح این خونه با سایر خونه ها فرق داره. برای اتاق خواب اصلی یه قسمت رختکن و درضمن برای سالن شومینه در نظر گرفته شده در اشپزخونه قسمتی برای صبحونه خوری پیش بینی شده .این ساختمون 2 پارکینگ داره.

مطمئنا شما یه برنده واقعی هستین. اگرچه مشخصات این نقشه حاکی از جذابیت زیاد نمای بیرونی اونه ولی از نظر امکانات داخلی برای زندگی هم فضای بسیار عالی داره حالت انحنا این منزل امتیاز بالایی حساب میشه . انحنا و تحدب قسمت درهای جلو نمایی دلپذیر دارن که از محل ورودی مرکزی قابل دیدنه. شیوه سنتی پنجره ها، خرپشته و مصالح دلپذیر که از چوب در خطوط چشم گیر سقف و تقسیمات مناسب نمای بیرونی اون به کار رفته چشم ها روخیره می کنه. نکات چشمگیری که دردرون ساختمون بکار رفته در واقع بیشمارن. از مهمترین اون: اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن که از طریق دوپله قابل استفاده اند ازحیاط پشتی مشاهده میشن. اتاق خانواده یا پذیرایی توسط تیرهایی مسقف شده.
مطمئنا زیبایی این منزل یه طبقه غیر قابل رقابته. حالت تحدب، شیروانی های زیبا، پنجره ها ، قسمت پوشش جلو و بکارگیری استاندارد مصالح ساختمان در همه قسمتهای خارجی مشاهده میشه علاوه بر اون دارای سه اتاق خواب بزرگ و سرویس کامل و دو حموم و 3 دستشویی است. برا ی اشپزخونه عالی که در جواراتاق پذیرایی ونشیمن قرارگرفته. اجاق وشومینه هم در نظر گرفته شده.رختشوی خانه در محل مناسبی قرار داره.

روش عالی که برای احداث این ساختمان در نظر گرفته شده مناسب برای گذشته، حال و اینده است. درحقیقت حالت دلپذیری از دیدن این منزل پرنقش ونگار به انسان دست میده. برای جداسازی اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن به گونه ای تدارک دیده شده که محل وسیعی برای گردهمایی های خانوادگی به وجود اید. نگاهی به اتاق عقبی ما رو متوجه این نکته میکنه که اتاقی مسقف برای خانواده در نظر گرفته شده که شامل اشپزخونه و اتاق صبحونه است.
شکل این خونه L و طراحی اون سنتیه و جزئیات خوب پنجره ها ، کارهای گچبری، گاراژدودکش های بزرگ از کارهای شگفت انگیزو دلپسند معماریه. پیشخوان ایوان سرپوشیده ورودی به صورت خیلی جالب برای رفت وامد اسان جانمایی و مشخص شده. سرویس ورودی به گاراژ به طرز مناسبی مکان یابی شده که خیلی راحت به اتاق لباسشویی، اتاق شستشو،اشپزخونه و پله های ساختمان دسترسی داره.اتاق خانوادگی(هال) با سقف فلزی محل مطلوبی برای زندگی خانوادگیه.

صفحات و چوب های عمودی، زمین سنگی، بالکن پنجره دار، محل کبوتران، لامپ های گازی و ورودی با عقب نشینی سیمای بیرونی طرح U شکل از جلوه های بنا است. درهای جلویی دو طرفه از شیشه های روشن، ورودی با سرسر با امکان تماشای بیرون در راستای سمت جلویی وجود داره. اتاق گردهمایی(هال) پایین تر از سطح خونه گرم وراحت با سقف فلزی شیب دار و دودکش ودود شیشه ای متحرک رویه تراس پشتی محل پیش بینی شده است. در طرف راست راهرو سه اتاق خواب و یه محل مطالعه و دوحموم وجود داره. درسمت چپ اتاق های مهم، اشپزخونه بزرگ با گوشه های خوش ایند و پنجره های جلو امده وجود داره.

زیبایی و اراستگی تعریف مناسبی برای نمای خارجی این بنا است صحن وقسمت ورودی اصلی، از طراحی بسیار خوبی برخورداره. توجه خاص به اتاق نشیمن در سطحی پایین تر از کف اصلی ، اتاق کاملا مستقل غذاخوری ، اتاق خانوادگی با سقف چوبی و اشپزخونه زیبا با ورودی به محل خاص صرف صبحونه و وجود 2 حموم کامل و دستشوئی لازمه.
محل صرف صبحانه با پنجره ای جلو امده و میز غذاخوری ثابت، محیط غذاخوری غیر رسمی ساده ای را اماده کرده .
نهارخوری رسمی با درهای شسشه ای کشوئی که به سمت تراس پشت ساختمان گشوده میشه خیلی جالبه. در اتاق اجتماعات شومینه ای زیبا درست شده.
اتاق خواب اصلی تمام ویژگیهای مورد نیازساکنین امروزی را دارا است.
طرح استثنایی ساختمان به خوبی نمایانگر زیبائی نمای خارجی اونه اشپزخونه کارامد با سیستم جزیره ای و رختشوی خانه مجاور اون سبب راحتی و سهولت کار در خونه است.
در این خونه سنتی مجموعه ای کامل از امکانات لازم برای یه زندگی راحت امروزی ارائه شده .
پشت پارکینگ کارگاهی وجود داره که می توان از اون برای مکانیکی، نجاری و یا به عنوان اتاق سرگرمی استفاده برد.
درمجاورت اتاق میانی، اشپزخانه های روستائی متصل به پاسیو وجلو اتاق نشیمن تراسی سرپوشیده قرار داره. در سمت راست پلان اتاق خواب ها شامل یه سوئیت کامل و 2 اتاق و حموم پیش بینی شده.
محوطه U شکل برای کارهای خانه کارائی کاملی داره. در پلان این ساختمان 2 محل غذاخوری رسمی و غیر رسمی در نظر گرفته شده و اتاق وسیع اجتماعات خانوادگی دارای سقف شیب دار و 2 پنجره شیشه ای کشوئی به سمت تراس پشت ساختمان است.
اتاق بزرگ اجتماعات شومینه مشترکی داره که اونرو به اتاق مطالعه متصل می کنه. اتاق اجتماعات دو جفت شیشه ای کشوئی داره که به سمت تراس پشتی باز میشه .
اتاق های غذاخوری ، مطالعه و اتاق خواب اصلی از قابلیت زیست مناسبی برخورداره.
تراس سرپوشیده این خونه از طریق درهای کشوئی موجود در اتاق های غذاخوری و صرف صبحانه قابل دسترسیه.

علاوه بر طرح مطلوب ورودی بنا که از طریق درب سرویس متصل به گاراژ و نیز از درب ورودی اصلی میسر است طراحی کلی ساختمان نخستین بیننده را بر می انگیزد.
محوطه سرویس پشت گاراژ موقعیت شاخصی را داراست. این محوطه به اسانی دسترسی به تراس پشتی و اتاق خانوادگی را که شومینه داره ممکن میکنه.
در این طرح سنتی زیبا ، پیش رفتگی اطاق خواب اصلی و گاراژ، محوطه U شکلی را به وجود اورده که به تراس سر پوشیده ای متصل میشه.
در مدخل ساختمان که ورود به اون از طریق یه درب دوپله ایه سالنی قرار داره که به 3 بخش مستقل منتهی میشه.
این سه بخش عبارت است از:
الف: بخش استراحتگاه با اتاق خواب و حمام کامل و اتاق مطالعه
ب: بخش خصوصی و غیر رسمی با اتاق نشیمن که درهای شیشه ای اون به طرف تراس باز میشه
پ: بخش رسمی که شامل اتاق های پذیرایی و نشیمنه
استقلال اتاق خواب اصلی در این بنا قابل قبوله.

ترکیب مصالح به کار رفته در نمای خارجی این بنا باعث افزایش جذابیت اون میشه.
2 بخش وسیع برای سکونت در درون خونه با شومینه ای مستقل برای هر بخش به زیبائی فضای داخلی افزوده است.
ساختمان دارای اشپزخونه کارامدیه که به ابدارخانه و محل مخصوص صرف صبحانه هم راه داره.
در طرف راست پلان 4 اتاق خواب با 2 حموم کامل وجود داره.
در سوئیت اصلی یه رختکن و حمومی با 2 میز ارایش پیش بینی شده.
دسترسی به تراس وسیع این پلان از طریق 2 اطاق خواب ، اتاق نشیمن و محل صرف صبحانه میسر است.
تصور بنائی چشم گیرتر از بنای این خونه مشکله. این ساختمان تجسم کاملی از زیبائیه که بخش داخلی اون هم با این زیبائی هم اهنگه.
درهای کشوئی شیشه ای پیش بینی شده سبب میشه که اتاق خواب بزرگ اصلی، اتاق نشیمن و نیز اتاق خانوادگی چند منظوره مستقیما به صحن خارجی راه داشته باشه.
وجود دو شومینه، کابینت چینی ثابت، قفسه های کتاب، رختشوی خانه کامل و ورودی اشپزخانه به محل مخصوص صرف صبحانه از ویژگیهای خاص این خونه است.
اگرچه طرح نما، نشان دهنده به کارگیری سنگ های معدنیه اما می توان به دلخواه از مصالح دیگری مثل اجر، چوب و یا فلز استفاده کرد.
در طراحی این ساختمان ویژگیهای زیادی در نظر گرفته شده. قفسه های کتاب و کابینت ها در اتاق خانوادگی قرار گرفته و در اتاق صبحانه کابینت چوبی و محلی برای نشستن رو به پنجره پیش بینی گردیده. اتاق خواب اصلی یه اتاق رختکن بزرگ داره با میز ارایش. یه شومینه خاص هر قسمت از فضای مسکونی منظور شده به این ترتیب می توان به شمارش ویژگی های این خونه ادامه داد.
سقف کوتاه و محکم و کیفیت مطلوب اجرها باعث دوام نمای این ساختمانه. بخش استراحتگاه حمام، رختکن و عایق صوتی داره که می تونه از نفوذ صدا به بیشتر قسمتهای خونه جلوگیری کنه.
تعبیه شومینه ها در مرکز اتاق های خانوادگی و نشیمن سبب میشه که تنظیم و ترتیب مبلمان اونها به اسانی صورت بگیره . د رداخل این ساختمان امکانات دیگه ای مثه کارگاه ،گاراژ بزرگ و تجهیزات هم وجود داره.
از طریق گاراژ می توان به اسانی به زیرزمین و اشپزخانه دسترسی داشت. ضمنا 2 بخش غذاخوری رسمی و صرف صبحانه در مجاورت اشپزخانه ای زیبا قرار داره.
با اطمینان می توان گفت که احداث چنین بنائی مشکلات زیادی داره. اگر که ویژگیهای خاص این خونه یه طرفه سنتی دوران استعمار رو دقیقا مد نظر قرار بدید شگفت زده میشین.
جزئیات زیبا، قرینه سازی عالی و تقارن موجود بین دو کناره پیشرفته طرفین ساختمان از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیره.
2 درب زیبای ورودی، نمایانگر جذابیت استثنائی محوطه داخلی ساختمانه. وجود 4 اتاق خواب و 2 حموم در بخش استراحتگاه خانه قابل ملاحظه است. پذیرایی های رسمی در فضای اتاق های نشیمن و غذاخوری جلوئی می تونه خیلی لذت بخش باشه.
اتاق خانوادگی پشت منزل برای گرد همائی های غیر رسمی می تونه استفاده بشه.
زیبایی تنها یکی از جنبه های جذاب این طرح عالی را توصیف می کنه. این طرح عالی علاوه بر چشم گیر بودن از کاربردی درست و روان برخورداره. جزییات ورودی ساختمان با ستون های حایل دیوارهای کناری سنگی جلو امده برجستگی خاصی داره. کنده کاری های اطراف پنجره ها و درب ورودی خیلی قابل توجهه. میشه گفت که اتاق نشیمن رسمی در بخش مرکزی ساختمان قرار داره وجود پنجره تاقی شکل منزل که به صحن پشتی خانه اشراف داره ویژگی خاصی داره.
در بخش خصوصی 3 اتاق خواب و 2 حموم در نظر گرفته شده.
در این طرح سلیقه سنتی امریکائی تحت تاثیر ریزه کاری های انجام شده روی در و پنجره ، گچ بری ها و تراس سرپوشیده قرار گرفته. فضای وسیع داخلی شامل یه اشپزخانه برای مهمونی رسمی، اتاق پذیرایی و اشپزخانه ای با محل مناسب برای صرف صبحانه است. 3 اتاق خواب و2 حموم کامل در بخش استراحتگاه و یه اتاق پذیرایی اضافی با اختلاف سطح یه پله نسبت به کف اصلی منظور شده .

گذشته از سبک زیبای سنتی محوطه خارجی این خونه که تراس سرپوشیده داره فضای داخلی اون نیزقابلیت سکونت متمایزی را داره و بخش استراحتگاه این ساختمان شامل 4 اتاق خواب استثنایی و 2 حمام میشه. اشپزخونه کارامد منزل با اتاق غذاخوری رسمی و محل صرف صبحانه غیر رسمی احاطه شده.
اتاق های نشیمن و خانوادگی که به حیاط پشتی اشراف داره به وسیله شومینه مشترکی از هم جداشده. حتی فضاهای بالقوه دیگری در این بنا منظور شده که میشه از اون به عنوان اتاق سرگرمی یا کارگاه استفاده کرد.
برای دست یابی به یه زندگی روستائی تجملی قطعا نمی توان به این طرح سنتی عالی بی اعتنا بود.
پلان این خونه شامل فضای وسیع، دکوراسیون عالی برای اتاق ها و ویژگی فراوان دیگری برای یه زندگی راحته. طراحی بنا به نوعیه که می توان از اون برای ساخت خونه ای با سه چهار اطاق خواب استفاده کرد.

زیبایی تشریفاتی این خونه یاد اور سبک عوام پسند فرانسویه.
سقف شیروانی، اجرهای نبشی، جزئیات گچ بری، سر پنجره های منحنی، پشت درهای ممتاز، درب ورودی فرورفته، دودکش باربر مرکزی و گل خانه بزرگ وزیبا از جمله ویژگیهائی است که جذابیت زیاد این بنا رو رقم میزنه.
بخش استراحتگاه شامل 4 اتاق خواب و 2 حموم کاملا مستقله. علاوه بر اینکه اتاق های نشیمن و غذاخوری رسمی در وضعیتی ایده ال استقرار یافته . این 2 اتاق به طرز موثری برای پذیرائی های توام قابل استفاده است و هر دو گلخانه زیبا اشراف دارن.
اتاق های خانوادگی و صرف صبحانه و بخش مرکزی خاص انجام کارهای خانه درپشت ساختمان به تراس جلو امده اشراف داره.
صحن ورودی اتومبیل رو در این خانه روستائی فرانسوی که به شکل منحنی زیبائی طراحی شده تا اتاق نشیمن رسمی آن توجه هر بیننده ای را جلب می کنه. تراس پهناور خونه و سایر امکانات هم اهنگ با اون قابل دقت و امعان نظر بیشتریه.
این طرح فرانسوی زیبائی خاصی داره. بخش بیرونی ساختمان با سقف شیروانی، پنجره های شیشه ای مشبک، دیوار اجری و درب جلوئی دو پله از مشخصه های برجسته بنا است.
فضای داخلی هم مثه بخش خارجی چشم گیره.

به ندرت خانه ای نظیر این منزل روستائی می توان یافت که چنین تقارن زیبا و جزئیات دل پسندی را دارا باشه. با ورود به حیا ط ماشین رو این خانه چند سقفه عظمت و شکوه آن در بیننده خیلی تاثیر گذاره.
از خصوصیات برجسته این بنا ، سوئیت خاص مستخدمینه . این سوئیت در طبقه بالایی گاراژ قرار گرفته و از طریق تراس سرپوشیده ای که ورودی سرویس رختشوی خانه را به گاراژ مربوط می کنه قابل دسترسیه. در صورت تمایل میشه در عین حال از این سوئیت به عنوان استودیوئی خیلی مناسب و محلی دنج و اروم حتی اتاق بازی استفاده نمود.

این بنا نمونه ای از سبک استعمار در جنوب با زیر بنائی بیش از 175 متر مربعه 2 قسمت کناری این خونه که یه طبقه است به اتاق نشیمن و گاراژ اختصاص یافته.
در قسمت 2 طبقه بنا،3 اتاق خواب ، 2 حموم، اتاق مطالعه ، رختشوی خانه، اتاق غذاخوری و اشپزخونه ای با محل خوردن غذا قرار گرفته.

زیبائی خاص سبک زمان استعمار و موارد دیگری از جلوه های معماری در این بنا قابل دید است. در درون بنا، اتاق اجتماعات وسیع با مساحتی بیش از 23*21 فوت با سقف شیب دار و یه شومینه قرار داره.
اتاق غذاخوری رسمی پنجره طاقی بزرگ و در عین حال اتاق نشیمن رسمی با پنجره های مشبک سراسری قابل توجه داره. در کنار اشپزخانه مدرن محلی برای خوردن صبحانه با یه پنجره طاقی پیش بینی شده.
در پشت اشپزخانه، رختشوی خانه ای در طبقه اول قرار داره که الگوی مدرن تری را به نمایش می گذاره. 4 اتاق خواب بزرگ شامل سوئیتی میشه که از رختکن قابل تردد و موقعیتی مستقل بهرمنده.
این خانه برای خانواده ای با ذوق و سلیقه سنتی مناسبه.
این بنای 4 خوابه سبک زمان استعمار دارای طرح مطلوب برای سکونته. اتاق نشیمن رسمی این خونه از سرسرای جلو منزل شروع و به سالن غذاخوری رسمی و اشپزخانه نزدیک اون منتهی میشه.
اتاق خانوادگی با سطحی پایین تر از کف اصلی یه شومینه داره.
3 اتاق خواب خانوادگی اون حمامی مشترک دارن و از راه اتاق خواب اصلی که حمامی مستقل داره بیکدیگرارتباط دارند.
این ساختمان 2طبقه کوچیک و کم هزینه است . نمای چشم گیر و فضای درونی مطلوبی با قابلیت سکونت متمایز داره.
برای وصف ویژگی های مطلوب این بنا یقینا لیست مفصلی بایستی ذکر بشه.
این طرح فریبنده که هزینه ساخت اون کاملا اقتصادیه با ستون های باشکوه تاق داری که داره سبک معماری خوبی را یاداوری می کنه.
محوطه داخلی کارامد اون از فضای قابل ملاحظه در طبقه بالایی گاراژ برخورداره اتاقی در طبقه 3 و زیر شیروانی قرار داره که به راحتی میشه اونو به اتاقی قابل سکونت تبدیل کنین.
اشپزخونه U شکل با تجهیزات ثابت به نحو شایسته ای در ترکیب بنا قرار گرفته تا بتوان به راحتی به محل صرف صبحانه و اتاق غذاخوری سرویس داد.
درهای شیشه ای کشوئی در محوطه های غذاخوری یاد شده به سمت تراس وا میشه.
این بنا، یاد اور گذشته های دور و نمونه ای از میراث احیاء شده یونان باستانه. این نمونه پردازی در ایوان های لوئی و پشتی با ستون های زیبای اون مشاهده میشه .گرچه نمای ساختمان سالهای خیلی دور رو یاد اوری می کنه اما طرح درونی اون به طریقی ساخته شده که در خدمت خانواده امروزی باشه.
مثلا می توان به اتاق بزرگ اجتماعات که از قسمت جلو تا پشت خانه ادامه داره اشاره کرد.
هر 3 اتاق خواب این خونه در طبقه 2 قرار داره.
بنیان اصلی این طرح به سبک معماری جنوبه که به عنوان کلبه ای گسترش یافته در نظر گرفته شده.
این الگو برداری در تراس های سر پوشیده جلو وپشت ساختمان که ستون های اون سبک احیاء شده یونان باستان را به نمایش می گذاره آشکاره.
اتاق نشیمن رسمی با کتابخانه ای در پشت اون و اشپزخانه سمت راست و نیز سرسرا مرکزی ، ساختمان را احاطه کرده.
زیبائی این بنا که نمونه ای از سبک معماری جنوبه ابد یه.
ایوان 2 طبقه این ساختمان جالب و رویاییه.
به جزئیات متجانس و موزون ستون های سبک DORIC که حالت نیمه مخروطی داره و نیز به حالت نرده ای پشت بوم، گچ بری های دندانه ای ، مدخل ورودی و پنجره های کرکره ای این بنا توجه کنین.
معماری محوطه پشتی ساختمان هم با تقارن موزون و ایوان کوچکی به سبک DORIC جذابیتی شبیه نمای جلوی بنا داره.
فضای خارجی جالب این ساختمان 2 طبقه مساحتی معادل 4151 فوت مربع را اشغال کرده.
سالن ورودی جلو ساختمان بیان کننده تناسب و زیبائی خاصیه که در ساخت بخش درونی این بنا رعایت شده .

یه ایوان 2 طبقه، ورودی ستون دار و پنجره های مشبک در اطراف پله جلوی ساختمان مشترکا در جلوه بیشتر نمای بیرونی طرح سبک دوران استعمار جنوب نقش داره.
نمای این بنای اجری از شکوه تاریخی و جذابی بهرمنده.
گاراژ که گنجایش 3 اتومبیل را داره به نحوی ساخته شده که در اون به یه طرف باز میشه و لذا منظره رو به خیابان رو مختل نمی کنه.
این بنا با جاذبه زیادی خود بی شک سال های متمادی مقاوم و پابرجا می ماند. همه قسمتها از ویژگی و جذابیت خاصی برخورداره که با ورود به سرسرای کاملا وسیع اون بیشتر به چشم میخوره. در قسمت جلو و در دو سمت این سرسرا، اتاق های نشیمن و غذاخوری قرار داره. اتاق نشیمن با اطاق موسیقی ارزش خاصی داره به ویژه اینکه در صورت تمایل می توان اونو به اتاق خواب مبدل کرد . یه حمام کامل هم در مجاورت سرسرای اصلی قرار داره . از اشپزخانه می توان به اسونی به اتاق های غذاخوری رسمی و صبحانه را سرویس داد.
درون اتاق خانوادگی محلی برا ی صرف نوشیدنی های سردو گرم پیش بینی شده که در صورت لزوم می توان با استفاده از درهای تعبیه شده اونو کاملا مجزا کرد.
ارتباط طبقه اول و دوم به وسیله یه پلکان نردبانی باز صورت می گیره.

نمای زیبای این بنا از طرح دوران استعمار جنوب اقتباس شده و بخش درونی اون برا ی تامین همه نیازهای سکونت یه خانواده امروزی کاملا مناسبه.
در اطراف هال ورودی بخش های رسمی و غیر رسمی و یه اتاق غذاخوری رسمی و اتاق خوردن صبحانه قرار داره.
یه رشته پله مدور باز ارتباط بین طبقات اول و دوم را برقرار می سازه. طبقه 2 دارای 4 اتاق خواب بزرگه.
حمام اصلی دوش و حوضچه ای زیبا داره.
حموم دیگر2 توالت فرنگی که سرویس اتاق خواب های دیگر است داره.
معمار ی سبک دوران استعمار جنوب در این بنا به نحوه مطلوبی ارائه شده . طرحی چنین کارامد و با چنین قابلیت زیست به ندرت می توان پیدا کرد.
در این ساختمان بخش های رسمی و غیر رسمی یه اتاق غذاخوری رسمی مجزا و یه اتاق برا ی خوردن صبحانه وجود داره. پلکانی مدور و باز طبقات اول و دوم را مرتبط می کنه . طبقه 2 شامل 3 اتاق خواب بزرگه. حمام اصلی حوضچه ای جالب و دوش داره. دومین حموم 2 توالت فرنگی داره که 2 اطاق خواب خانوادگی رو سرویس میده اتاق خواب اصلی شومینه مختص به خود داره.

نمای زیبای بیرونی این طرح با ایوانی ستون دار و نورگیرهای بالا در و پنجره ها و سر درهای اون نشون میده که طرح داخلی خیلی خوبی داره.
اتاق های: اجتماعات، مطالعه و غذاخوری هر یک با شومینه مستقل فضای مناسبی رو برای استراحت و سرگرمی مهیا کرده اند.
فضای وسیعی برا ی انجام کارهای خانه داری پیش بینی شده که شامل اشپزخانه با اتاق خوردن صبحانه، رختشوی خانه و ابدارخانه است. 4 اتاق خواب در طبقه 2 قرار گرفته که شامل یه سوئیت با حمامی باشکوه و اتاق تمرین های ورزشیه.

این ساختمان طرح مجلل سبک معمار ی استعماری جنوب را داراست و حداکثر قابلیت زیست مطلوب را داراست.
ستون های محکم و 3 گوش سنگی کنار شیروانی هیجان انگیزه .
کتاب طراحی ساختمان و خانه تالیف حسین سوداگر صفحه 105
این خانه روستائی ودر عین حال مجلل، شایسته جلب نظر هر بیننده است. سطح زیر بنای طبقه اول 3024 فوت متر مربع است که علاوه بر اون 2 اتاق خواب هم در طبقه 2 قرار داره که در صورت گسترش فضای اون ، مطلوبیت بیشتری می یابه.
کتاب طراحی ساختمان و خانه تالیف حسین سوداگر صفحه 105
این طرح زیبای سبک جورجیائی تراس مسقفی در جلو بنا داره که بار سقف اون بر ستون های چوبی به قطر 30 سانتی متر نهاده شده . درهای کشوئی شیشه ای با ایجاد ارتباط بین تراس و اتاق خانوادگی 2 بخش داخلی و خارجی رو برای سرگرمی های ساکنین اماده نموده است.
پلان طبقه همکف به نحوی طراحی شده که بشه به شکل موثری در اختیار خانواده باشه . پله های سرسرای اصلی طبقه اول را به طبقه دوم که 4 اتاق خواب داره مربوط مینمایه.
طبقه 3 هم پنجره داره و میشه از اون به عنوان استودیو و اتاق مطالعه استفاده کرد.
این خانه 2 طبقه با جزئیات زیبای خود تصویر دوران اولیه معماری مجلل سبک فدرال رو در ذهن بیننده القاء می کنه.
گچ بری ها ، بخش سه گوش سنگی سه درب دندانه ای ، اجرهای نبشی ، ستون های متقارن زیبا ، جزئیات درب ورودی ، ریزه کاری ها انجام شده بر روی پنجره ها و دود کش های دو قلوی محکم از جمله ویژگی هائی است که این طرح را بی نظیر و دارای جذابیت نموده.
کتاب طراحی ساختمان و خانه تالیف حسین سوداگر صفحه 110
در این طرح به سبک دوران استعمار ، ویژگیها و امکانات خاص زیستی کاملا اشکاره. اتاق نشیمن با شومینه و سقف چوبی مساحتی حدودا 27*20 فوت مربع داره. بودن شومینه دوم در سوئیت مجلل خانه قابل توجه است . امکانات پیش ساخته اتاق غذاخوری رو به یاد بسپارین.
صفحه 111

اتاق نشیمن بزرگ با شومینه و درهای شیشه ای کشوئی مرکز اصلی این طرح سبک جورجیائی است.
در کنار اون اتاق غذاخوری رسمی به طرز شایسته ای با اختلاف سطح 2 پله نسبت به اشپزخانه قرار داره.
اتاق خانوادگی با شومینه ای در اون به اسانی با اشپزخانه ارتباط داره.

صفحه 113

در این ساختمان 2 طبقه همه امکانات سکونت به طریقی عالی درست شده . ابتدا از اشپزخانه روستائی اون بررسی رو اغاز می کنیم:
این اشپزخانه با دارا بودن طرح جزیره ای ، میز و شومینه جای مناسبی برای گفتگوهای دوستانه است که با دارا بودن درهای شیشه ای که به تراس باز میشه میتونه مرکز اصلی فعالیتهای خانواده باشه. رختشوی خانه و دستشوئی در مجاورت این بخش قرار گرفته. برای درک ارامش ممکن در این بنا به کتابخانه و اتاق نشیمن دقت کنین.در طبقه 2 تعداد 3 اتاق خواب قرار داره.
صفحه 114
این خانه الگوی دیگری از سبک جورجیائی است . جزئیات و تقارن به کار رفته در این ساختمان باعث زیبائی بیشتر اون شده . ویژگی های این بنا مثه 2 شومینه ، رختشوی خانه، سقف چوبی ، کابینت های چینی پیش ساخته و گاراژ بزرگ را از دید دور ننمایین.
صفحه 114
این خانه سبک جورجیائی با اسکلت چوبی احیاء کننده سبک معماری دوران اولیه New England است. نمای تشریفاتی اون محوطه داخلی قابل سکونت وسیعی روشامل شده است.
صفحه 118

طرح این خانه سبک جورجیائی از روش رایج در قرن 18 میلادی الهام گرفته شده.
جزئیات کلاسیک اون به روش زیبائی نشان داده شده و طرح داخلی اون نشون میده که امکانات یه زندگی مدرن رو داره.ساختن چنین بنائی به زمین وسیعی نیاز نداره.
صفحه 121
نمای بیرونی و تاریخی این ساختمان با تراس هائی که چشم اندازعالی از 2 سمت داره نشونگر طرح خوبی برای سکونت در قسمت داخلیه.
ویژگیهای قابل بیان این خانه عبارته از:
پلکان مدور،3 عدد شومینه،2 ابدارخانه، قفسه ها و کمدهای پیش ساخته مخصوص کتاب. 4 اتاق خواب در طبقه 2 با سه حمام کامل قرار داره.
صفحه 122
تراس های سرپوشیده در طبقات بالا و پایین از جمله بخش هائی است که به این ساختمان 2 طبقه افزوده شده.
4 دودکش قابل مشاهده نشونه بودن 4 شومینه در اتاق های نشیمن، غذاخوری، خانوادگی و مطالعه است.
در طبقه 2 چهار اتاق خواب وجود داره که شامل یه سوئیت اصلی مجهز به شومینه مستقل و یه رختکن بزرگ قابل رفت و امده.
مربوط به صفحه 123
این ساختمان 2 طبقه از ساختمانهائی که در قرن 18 ساخته شده الهام گرفته شده در سمت چپ پلان اتاق نشیمن و در سمت راست پلان اتاق خواب اصلی با سرویسهای مربوطه قرار گرفته. این ساختمان 3 اتاق خواب داره.
مربوط به صفحه 126
این ساختمان طراحی شده شبیه خانه سن جرج در ویلیامز بورگ است. این خانه در طبقه همکف طرح خوبی رو برای خانواده امروزی ارائه می ده. اتاق های طبقه اول دارای یه اتاق خانواده با فضای غذاخوری غیر رسمی در یه سمت و یه اتاق نشیمن در طرف دیگر است. در وسط اتاق مهمان ،اتاق غذاخوری و اشپزخانه قرار داره .3 اتاق خواب طبقه های دوم شامل یه اتاق خواب شیک با اتاق نشیمن میشه.
مربوط به صفحه 129
این خانه به اسم ارشیتکت هنری هابسون ریچارد سون نامگذاری شده. این طرح بخاطر اندازه بزرگش شناخته شده. این نمونه سه طبقه ای مناره های متقارن بیرون داره که طرح رو زیبا می کنه. فضاهای غیر رسمی شامل اتاق نشیمن ،اتاق غذاخوری، اتاق خانوادگی و یه اشپزخانه بزرگه. در طبقه 2 دو اتاق خواب بچه ها و یه اتاق خواب اصلی با فضای نشیمن قرار داره. درطبقه 3 یه اتاق خواب دیگه با حمام اختصاصی می تونه محلی برای پذیرایی مهمانان باشه.
مربوط به صفحه 132
یه نمای بزرگ این طرح دوره ویکتوریا را متمایز می کنه. دردرون ساختمان ،اتاقهای نشیمن و میهمان به طریق مناسبی جاسازی شده اند. اتاق اجتماع با دسترسی به تراس، شومینه و اتاق غذاخوری رسمی و امکانات خواب در اتاق خواب است . اتاق خواب اصلی کمد مردونه و زنونه، یه دوش مجزا با وان بزرگ و پنجره زیبائی دارا می باشه. در طبقه بالا 3 اتاق خواب دیگر هست که یکی می تونه به عنوان اتاق مطالعه و دیگری به عنوان اتاق تلویزیون استفاده بشه. یه حمام کامل و یه ناهار خوری هم وجود داره که مشرف به اتاق اجتماعه.

مربوط به صفحه 136
این مدل عهد ویکتوریائی شامل 3 طبقه بشرح زیره:
طبقه همکف شامل: سالن و نهارخوری و اشپزخانه و اتاق مطالعه و گاراژ.
طبقه اول شامل: سه اتاق خواب و 2 حمام و رختکن
طبقه دوم شامل: اتاق مهمان و حمام مخصوص مهمان
مربوط به صفحه 136

این خانه شادی اور، بهترین طراحی طبقه هم کف رو ارائه می کنه.خانه به یه هال ورودی مناسب باز میشه. در طرف چپ، اتاق فامیل یا نشیمن با شومینه قرار داره. در طرف راست اتاق زندگی رسمی که به اتاق غذاخوری متصله، قرار داره. ترکیب اتاق صبحانه اشپزخانه یه بخش غذاخوری بزرگ داره. اتاق خواب های طبقه 2 شامل یه اتاق اصلی و 2 اتاق خواب بچه ها و یه حمام کامله. یه اتاق مهمان ، محوطه اصلی طبقه 3 را اشغال می کنه.
مربوط به صفحه 136
مدل folk Victorian یه مدل مهم و شادی بخشه . این مدل یکی از زیباترین طراحی های طبقه همکف رو داره. اتاق زندگی رسمی توسط یه اتاق نشیمن از سایر قسمت های خانه که سرویسها در اون مستقره جدا میشه. طبقه 2 شامل 3 اتاق خواب و2 حمام کامله. یه اتاق نشیمن در اتاق خواب اصلی اونرو از 2 اتاق خواب میهمان با حمام خیلی زیبا و کمد دیواری بزرگ قرار داره.
مربوط به صفحه 140
یه ایوان یه ایوانه. اما وقتی یه ضلع یا حتی دو ضلع ساختمان رو می پوشونه به اون verandaمی گوییم. این مدل عهد ویکتوریا شامل یه محوطه نشیمن مسقف در همه اطراف ساختمان می باشه. این طرح جالب، 3 طبقه قابل زندگی، ارائه می کنه. امکانات خیلی زیاد زندگی رسمی و غیر رسمی به همراه 5 اتاق خواب که اتاق خواب اصلی در کنار اتاق نشیمنه. این اتاق افتابگیر امکانات عالی و حمام داره. طبقه 3 برای دانش اموزان خانواده یه اتاق خیلی عالی مطالعه و تحصیل در نظرگرفته شده.
مربوط به صفحه 141
ترکیب و جزئیات این طرح Victorian قابل توجهه. مثه سایر طرحهای ویکتوریائی خطوط سقف قابل توجه و عالیه. به ترکیب سقف و ستاره ها و چوبهائی که در سقف بکار رفته شده توجه کنین. پنجره ها و سقف زیبا چشمهای انسان رو متحیر میکنه ودر طبقه 2 این بنا 4 اتاق خواب وجود داره.
مربوط به صفحه 143
این خانه یه طبقه و دارای طرحی مدرن است. قسمت خواب در سمت چپ پلان و اطاق خواب اصلی در یه قسمت جداگانه ای قرار داره ودر مجاور اون حمامی طراحی شده که دوش و حوضچه داره و اطاقهای بچه ها یه حموم داره. اطاقی هم جهت نشیمن و تلویزیون در نظر گرفته شده و اطاق اجتماعات شومینه و تراس بزرگی داره.
مربوط به صفحه 146
این طرح دوستداشتنی انگلیسی که دارای نمای خیلی زیبائیه طرح مدرن اون یه محیط زیبائی رو برای زندگی اماده می سازه. به شومینه ای که درسالن وجود داره دقت کنین. این پلان شامل سالن و نهارخوری و اشپزخانه و اتاق مهمان و سه اتاق خواب و یه گاراژه. برای اتاق خوابها 2 حمام کامل درنظر گرفته شد. و نیز در پشت گاراژ رختشورخانه قرار داره.
مربوط به صفحه 146
اینم یه طرح استثنایی که هرکی که نگاهش به این خانه بیفته نظرش به اون جلب میشه . درون اون هم خیلی جذاب و خوشاینده . وقتی وارد هال ورودی میشین و به اطراف نگاه میکنین طرح دلپذیری کارائی خود رو به نمایش میذاره. یه هال به هر یک از 3 اتاق خواب و اتاق مطالعه برای wing متصله. یه هال دیگر به اتاق های نشیمن و اتاق خانواده و اشپزخانه و دستشویی و رختشورخانه وصله. به غذاخوری رسمی هم از طریق هال ورودی و از طریق اشپزخانه راه داره. هنگامی که حرف از اشپزخونه میشه کارائی اون مطرح میشه . مشخصه های جالب اون عبارتند از: میزغذاخوری پیش ساخته، اجاق و ابدارخانه. در اتاق های نشیمن و خانواده هم شومینه قرار داره.

مربوط به صفحه 147
برای طرح این ساختمان سه نما مختلف یونانی در نظر گرفته شده. پلان داخلی شامل اطاق نشیمن بزرگ ونهارخوری و یه اطاق میباشه. در این پلان یه اشپزخونه شکل U در نظر گرفته شده ودر مجاور اون محلی برای خوردن صبحانه پیش بینی شده . نکته قابل توجه اینه که در جلوی نهار خوری تراس سر پوشیده بزرگی ساخته شده.
ظریف کاری های زیبای سبک دوران استعماری که در پنجره های مشبک قابدار چند تائی این خانه اعمال شده اند بهمراه چراغهای مدل کالسکه ای دو قلوی بکار گرفته شده، زیبائی ویژه ای را به بخش خارجی اون داده اند. وجود اشپزخانه ای روستائی و وسیع در درون خونه توجه زیادی رو بخود جلب می کنه.
ویژگیهای این اشپزخانه اینه: مرکزی برای انجام امور خانه داری، شومینه، سقف تیرنما، و دربهای کشوئی شیشه ای منتهی به تراس پشتی. یه ظرفشوی خانه و یه درب جانبی هم تنها در چند قدمی اون قرار دارن. شومینه دیگری هم در اتاق بزرگ نشیمن پیش بینی شده و این اتاق هم دارای درب کشوئی شیشه ایه که به قسمت پشتی راه داره.

WhatsApp us