طراحی و ساخت 7 نمونه جدید عایقکاری حرارتی ساختمان
نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – یکشنبه ٧ آبان ۱۳٩۱
با هدف کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها انجام شد؛

طراحی و ساخت 7 نمونه جدید عایقکاری حرارتی ساختمان
شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با هدف کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌های در دست ساخت با همکاری مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ‌نسبت به طراحی و ساخت هفت نمونه متداول و جدید از جزئیات عایقکاری حرارتی دیوار و سقف ساختمان اقدام کرده است.

به گزارش شبکه ایران از روابط عمومی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، این شرکت با شناسایی موانع اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، ساخت مدل‌های اجرایی جزئیات عایقکاری حرارتی ساختمان را در مقیاس واقعی در دستور کار خود قرار داده و پس از تصویب طرح در مراجع قانونی ‌نسبت به طراحی و ساخت هفت نمونه متداول و جدید از جزئیات عایقکاری حرارتی دیوار و سقف ساختمان اقدام کرده است.

در بیشتر پروژه‌های ساختمانی، به علت ناآشنایی مجریان ساختمان با روش‌های اجرا و تنوع تکنولوژی‌های متداول عایقکاری حرارتی ساختمان، مبحث 19 مقررات ملی ساختمان بطور کامل عملی نمی‌شود.
براین اساس با ساخت نمونه‌های متداول و جدید از جزئیات عایقکاری حرارتی دیوار و سقف ساختمان این مشکل در کشور برطرف خواهد شد.

مدل‌های اجرائی ساخته شده برگرفته از فن آوری‌های روز دنیا بوده که امکان تهیه مصالح آنها در داخل کشور بطور کامل فراهم است. همچنین نمونه‌های اجرائی مذکور مرجعی کاملا مستند و صحیح جهت الگوبرداری تمام طراحان و مجریان ساختمان بوده و گامی مؤثر در افزایش کیفیت ساختمان سازی محسوب می‌شود.
لازم به ذکر است روش‌های عایقکاری حرارتی پوسته خارجی ساختمان منحصر به هفت مدل ارائه شده نبوده و دیگر مصالح و روش‌های اجرائی برای این منظور موجود است.
مدل‌های ساخته شده عایق‌کاری حرارتی ساختمان جهت بهره‌گیری جامعه مهندسی و دست‌اندرکاران ساخت و ساز در شهرداریها و دیگر ارگان‌های مرتبط در سراسر کشور مستقر خواهد شد.
منبع : شبکه ایران

سایت جامع پیمانکاران
نظرات ()

 

عایق بام حمیدی
نویسنده: { فربد حیدری } Farbod Heidari – شنبه ۱٠ اردیبهشت ۱۳٩٠
کلیه کارهای جزئی و کلی در تمام نقاط (تهران ، حومه و شهرستانات ) پذیرفته میشود.

نصب واجرای انواع ایزوگام بابهترین قیمت و کیفیت – ساده و روکشدار

قیر و گونی  ،  آسفالت ، ایزوگام و ….

با بیمه و ضمانت نامه کتبی
آدرس : تهرانپارس فلکه سوم انتهای خیابان 196 شرقی بین خیابان 137 و 139 خیابان 204 پلاک 147
تلفن :   09194195064   محمد حمیدی

در ادامه مطلب: تشخیص ایزوگام مرغوب از نا مرغوب
تشخیص ایزوگام مرغوب از نا مرغوب

با توجه به تعدد شرکت های تولیدی ایزوگام در سطح کشور و همچنین تنوع محصولات و نام های تجاری ایزوگام، لازم است تا مصرف کنندگان این محصول، که جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان، تاسیسات و … استفاده می شود و مدت زمان زیادی از آن ها محافظت می نماید، دقت لازم را جهت انتخاب بهینه اعمال نمایند.
از چند روش بسیار ساده جهت تشخیص ایزوگام مرغوب از نا مرغوب می توان بهره برد که به آنها اشاره می گردد :
– ایزوگام نامرغوب بوی نا مطبوعی از مازوت ( گازوئیل صنعتی) را از خود ساتع می نماید که این بو به خاطر استفاده مواد غیر پلیمری و یا پودرهای معدنی به جای پلیمر و یا قیر مرغوب است.

– روش بعد در تشخیص ایزوگام مرغوب این است که دست خود را بر روی قسمتی از ایزوگام که لایه های خارجی آن را پوشش نداده کشیده و در صورتی که مواد سیاهرنگ ایزوگام به دست منتقل نشود مشخص می شود که در این نوع ایزوگام از مواد پلیمری و قیر مرغوب استفاده شده و کیفیت ایزوگام خوب است.

روش سوم تمایز ایزوگام مرغوب و ایزوگام نامرغوب تست دمایی ایزوگام است، به این صورت که تکه ای برش داده شده از ایزوگام را در فریزر یخچال به مدت حداقل دو ساعت نگهداری نمایید، پس از آن ایزوگام را برداشته و آن را تا زاویه 120 درجه خم نمایید، در صورتی که در ایزوگام خم شده شکستگی ایجاد شود مشخص می گردد که از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.

 

WhatsApp us